FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!


Rage Against the Machine.... Any Fans?





cghq
Hi all,

Are there any fans of Rage Against the Machine out there? they have to be one of my favourite bands!
deroga
Yeah, I've had my share of Rage Against the Machine. Talk about the band that had something say and act on it. It's a damn shame that they broke up.
Sickness
I was a RATM fan a years ago... I love the Rage Against the Machine Album... Have you listened Audioslave? A very good band too...
XLax
I love Rage. I didn't know they broke up though. I guess it's because I dont really keep track of things like that... Prolly should
cghq
Yeah its a real shame that they broke up..... i have listened to audioslave but i dont like them nearly as much as RATM
darth_revan
RAtM is good... the songs "killing in the name of" and "guerilla radio". oh, and "renegades of the punk"
Zibé
RATM is a very good band... the self titled album is one of
my favourite album.

In the same style, I'm also a fan of Cypress Hill and H.E.D. pe
XLax
Are you certain Cypress Hill is in the same style of music?
cghq
im certain it isnt lol...... yeh i love RATM, I never get sik of their music Razz Razz
XLax
cghq wrote:
im certain it isnt lol......

Okay I was just making sure, because last time I heard any Cypress Hill it wasn't composed of overdriven bluesy bass riffs and definately had digital add-ons and keyboard effects, contrary to RATM.
Hippie
Are there any fans of RATM, heh....are you kidding? These guys were enormous in their time. Anyone like the new stuff - audioslave?
Telnven
Quote:
Are there any fans of RATM, heh....are you kidding? These guys were enormous in their time. Anyone like the new stuff - audioslave?


I really like Rage Against The Machine although I personally dislike Audioslave its a new style and it doesn't seem to match the quality of RATM. But all in all they are a great band, I never get sick of their music to put it simply it really rocks. I would advise anyone who hasn't heard them yet to cheack it out at http://www.ratm.com/.
gazzanova
especially live, their concerts were legendary...the moshpits at their concerts was just madness!!!
achene
they are ok, but their style isnt my preferred kind of metal to be honest. they guitarist is pretty cool though.
sliver
I'm a great fan of them. I think their music it's great and they shouldn't finished.
Insanity
I would say they are one of the best rock bands ever. Ever.
anxiety1
yeh these guys started it all

never got to see them unfoutunity, own all there albums though! different classs!
Zibé
XLax wrote:
Are you certain Cypress Hill is in the same style of music?


I'm not an expert in this style, but I think that these two bands have something in common : they play rock with some hip-hop vocals... Wink
cghq
its sooooooooo dissapointing that they broke up, they are a legendary band..... my all-time favourite
[FEAR]
cghq wrote:
its sooooooooo dissapointing that they broke up, they are a legendary band..... my all-time favourite


I agree, but they still did some good music Very Happy
udaykamboj
RATM rules!

Really loved their music!

Too sad they broke up! Why does all good things come to an end some day!
Evil or Very Mad
vexation
Love RATM

Definitely a shame that they broke up(or Zach left the band)...I dislike Audioslave with a passion...they're just too...ugh...for me
4ndY
the reason audioslave isn't nearly as good is the message... what kind of a message do they give out? eer... none? RATM had a strong political side ant that's why they were so good
cghq
yeah i would agree..... rage against the machine and audioslave are nearly direct contrasts!..... btw, what would all of your favourite ratm songs/albums be? Question Question
reservoirs
Used to love RATM back in high school. Then they broke up. Songs were still great, and Tom had been getting really nutty with some of his stuff on Battle of Los Angeles, so I was really looking forward to Audioslave. But that was kind of a letdown. And now I've heard the same old RATM songs waaaay too many times on the radio or in those homemade Youtube montages people make of sports highlights.

I see people wear a RATM shirt here and there and it just looks dated to me, it'll probably look decent (retro-enough) again in 10 more years. And I pity the fools that got any RATM tattoos.
achowles
They were a great group. I'm not that sorry they broke up though, chances are they'd have wound up becoming tired. I loved how they made each song unique and distinct. That might have been hard to maintain.
Tynerius
Yeah I think Rage were awesome. The thing is, I didn't like them because of the message they were portraying, I simply liked the construction and sound to their songs. Plus Tom Morello is a brilliant guitarist.

Back to the Cypress Hill reference, didn't Rage cover one of their songs on their Renegades album? I'll dig my CD out in a bit and have a listen, and let you know if I can work out which song it was they covered.
darth_revan
Tynerius wrote:
I didn't like them because of the message they were portraying,


At least they dont write meaningless lyrics. They are doing what's right to do, they think like that.
simtom
Killing in the name of's a good song
cghq
yeh, all of their sogns are about something..... With most bands now, if you read their lyrics or listen closely, they are singing about nothing lol!.... Only reason people buy their CDs is because their sogns are catchy lol
Tynerius
Yeah i've got nothing against their lyrics... i was just saying.

Anywho, back to the Cypress Hill link, on the Renegades album they covered a Cypress Hill song "Kill a Man". Just thought you might like to know that.
imsims
I´m not really a fan anymore but when they released "Bombtrack" I was blown away. That is a landmark record and it´s probably the album I´ve listened to the most after Metallica´s Black album. It was so unique and angry . There wasn´t a party for like 3 years where you couldn´t hear a RATM song. Very Happy
shaggly
I was lucky enough to see Rage a few years ago live, and they were a really cool band to watch. Shame they didn't stick together though.
lordlinier
ratm is the greatest rap-metal band, their lyrics impressed me, doesn't other sucky bands talk about s**t, i luv them! Btw, their "bullet in your head" is my favorite.
cghq
yeh i wish i had seen them live Crying or Very sad Crying or Very sad ..... Can anybody recomend any bands that are of a similar genre to Rage against the machine??? I have looked around the place but never found any that are quite the same
ItsWesley
Personally I think Rage Against The Machine are great, I've got one album of theirs and my Mum likes them too.
Sickness
Another good band of rap metal is Def con Dos, a Spanish band...

Well, of RATM I love specially the first album, their lyrics are very very good...

Audioslave is also a very good band, but isn't rap metal...
cghq
yeah after years of listening to ratm im still not sick of them lol..... Does anbody know of any toher rap-metal or funk-metal bands that are similar to RATM?
mikakiev
Industrial rap with politic lyrics,it was something special.
nanunath
they r Awesome !!
Love the Music especially!
ramgottwallpapers
One Rage Against The Machine fan here!!!! Very Happy

I Just wanna they come back to Mexico Wink
remshad
see terminator3, Which show you best antimachine war
Radar
Beginning to get into them, yeah. And remshad, you really mean terminator 3, and not 4?
omershiloh
meee !
they are really good band
Related topics
What music will be listening before you sleep ?
Favorite bands?
my favorite band
background music
rock music
fav band
Rock and metal top list
Favorite metal bands
What your favorite song and why?
Who's your favorit rap artist?
Rock Bands!!!
Who do you think the best live performer is?
RAGE AGAINST THE MACHINE REUNITE (for 1 show atm)
Rage against the Machine versus X Factor (Simon Cowell)
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Sports and Entertainment -> Music

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2011 Frihost, forums powered by phpBB.