FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

DVI-D naar DVI-I

BCP88
Ik zou graag willen weten als er een kabel of adapter bestaat om van DVI-D naar DVI-I te gaan? Of is dat helemaal niet nodig?

Ik heb namelijk een nieuwe laptop gekocht die een DVI-D(3 rijen van 8 pinnetjes en geen pinnentjes boven en onder het platte plaatje) uitgang heeft. En mijn TV heeft een DVI-I (3 rijen van 8 pinnetjes en pinnetjes boven en onder het platte plaatje) ingang. Ik zou nu willen weten hoe ik mijn laptop op mijn tv kan aansluiten. Bestaat er een adapter of kabel van DVI-D naar DVI-i of omgekeerd.
Of kan ik misschien een DVI-D kabel kopen en deze gewoon in de DVI-D uitgang duwen en in de DVI-I ingang duwen?

(Mijn laptop is een Asus A6Ja en de TV is een Philips 32PF9830)
DeadX
DVI-I = DVI-D (digitaal signaal) + DVI-A (analoog signaal)

je laptop bied dus geen onderteuning voor een annaloog signaal via dvi. Als je tv het digitale signaal ondersteunt (wat mij logisch lijkt omdat ze er anders waarschijnlijk gewoon een standaard vga poort hadden opgezet) zou het moeten werken met een dvi-D kabel.

Ik hoop dat dis je verder helpt.
RoomRooz
Ik heb ook wel eens gewild mijn tv aan mijn computer te koppelen, maar ik denk dat ik toch maar een DVD speler ga aanschaffen, dat scheelt weer moeite. Maar als ik het dus goed begrijp heeft deze tv een soort van speciale uitgang?
BCP88
RoomRooz wrote:
Maar als ik het dus goed begrijp heeft deze tv een soort van speciale uitgang?

De tv heeft een ingang. En de laptop heeft de uitgang.

En ik denk ook zoals DeadX al zegt dat de tv ook wel digitale signalen ondersteunt. Er is ook een HDMI die wel digitaal is (dacht ik toch) dus zal de DVI ook wel digitaal zijn zeker?

Is er soms iemand die hier meer van weet?
DeadX
Over die HDMI-ingang : dit is een soort van nieuwe variant van de scart, daarmee wil ik zeggen dat het geluid en beeld tegelijk over die connectie lopen, normaal zijn hier ook adapterkabels voor verkrijgbaar zodat je de meer ingeburgerde (aparte) aansluitingen krijgt.
Dit kan een alternatief zijn als het met die dvi-d kabel niet blijkt te werken of voor mensen die geen dvi/vga aansluiting hebben op hun tv maar wel hdmi en die er hun pc willen aanhangen.
marocsite
RoomRooz wrote:
Ik heb ook wel eens gewild mijn tv aan mijn computer te koppelen, maar ik denk dat ik toch maar een DVD speler ga aanschaffen, dat scheelt weer moeite. Maar als ik het dus goed begrijp heeft deze tv een soort van speciale uitgang?

haha wat is het nut er eigenlijk van ..?
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.