FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Kikkers

Thomas1991
Het seizoen van de kikkers die uit de vijvers vertrekken komt eraan. Bij mij thuis zijn de eerste kikkers al vertrokken(kijk maar naar mijn afbeelding). Dat is wel nog steeds schattig om kikkertjes van 1,5 cm uit de vijver zien kruipen en dan wegspringen. Vind je ook niet?
Christo
Niet zo druk topic.... Laughing

Maar hier bij ons in de vijver zaten eerder ook allemaal van die klojo's, kut herrie van hier tot tokyo maar goed we hebben dan ook niet zo'n kleine vijver maar toch.

Fijn dat ze weggaan! Twisted Evil Razz
viss00
Haha leuk onderwerp! waar mensen wel niet over kunnen praten
meb09
kikkers zijn leuk!!!!!!!!! Very Happy ze zijn vet cool
geeren
Thomas1991 wrote:
Het seizoen van de kikkers die uit de vijvers vertrekken komt eraan. Bij mij thuis zijn de eerste kikkers al vertrokken(kijk maar naar mijn afbeelding). Dat is wel nog steeds schattig om kikkertjes van 1,5 cm uit de vijver zien kruipen en dan wegspringen. Vind je ook niet?

Ooooow please, is er echt niks meer om over te praten.
keempe
Bij ons zat er vorig jaar een kikker :d
ik hoop dat hij trug komt want ik vind het wel fijn om een kikker in de vijver te hebben zitten ^^

mvg
keempe
Code of Ruin
Als je denkt dat je alle topics al hebt gehad. Ik verdrink in saaiheid en krijg hier een molensteen aangereikt.
Kikkers zijn leuke beesten, nuttig voor de natuur, nuttig voor biologie en nuttig voor Franse restaurants.
Yjaxygames
Ik heb ook een vijver maar die kikkers maken toch een lawaai. Soms is het wel grappig maar als ze een kwartier door blijven gaan dan krijg ik echt moordneigingen Wink
Rubstah
Bij ons achter in de sloot maken ze in de zomer anders vaak wel verdomd veel lawaai.
Maar als ik het raam dicht doe dan merk ik er niks meer van.
Verder zijn kikkers gewoon wel nuttige beestjes.
BlacKRoSeS
Het is vet lief als je bije en vijver in de buurt bent en er springen allemaal van die hele kleine kikkertjes voorbij, dat is echt zo schattig Very Happy
Dat had ik een keer met scouting, blijkbaar een echt seizoen voor kikkertjes, er sprongen allemaal van die kikkertjes van een paar centimeter voorbij Very Happy
Klaw 2
Ik vind kikkers wel vet, alleen maken ze soms met z'n allen een pest lawaai, maar wel of geen kikkers maakt mij niet uit.
BCP88
Wij hebben geen vijver, dus ook geen last van kikkres. Hier 200m verder is wel een grindkuil. Maar daar hoor ik niks van. Op de weg vind ik hier wel dikwijls dode kikkers, meestal overreden door auto's.

Ik denk niet dat ik ooit een vijver ga hebben thuis. Af en toe zuiver maken, dat lawaai van kikkers, de insecten die erop af komen, ... noem maar op.
Wat is eigenlijk het voordeel van een vijver?
Thomas1991
Als je een vijver hebt, strijken er meer vogels neer om iets te drinken of om te zien of ze iets kunne vangen. Ook is er bij mij ook al regelmatig een libel of een water jufferlangs langs gekomen. En als je hem mooi hebt, dan kun je ook nog geniet van zijn pracht. Dat vind ik toch wel een moite voldoening
Klaw 2
Ja klopt in mijn dorp heb je een hele grote vijver, en allemaal vogels die kikker billetjes willen vangen, of pootjes komen daar, gevolg er komen allemaal mensen met cameras op af waardoor ze de vogels weer weg jagen, hen van hun ontbijt/luch/dinner weghouden, wel grappig gezicht al die vogels op een kluitje
marocsite
Thomas1991 wrote:

waargaan die kikkers dan naartoe want heb er best veel op straat gezien Confused
SgtGarcia
Het blijft leuk als je door de tuin loopt en opeens vliegt er zon beest voor je neus langs. En het blijft jammer dat er zo veel kikkers platgereden worden Rolling Eyes
the666bbq
kut herrie dat is echt wel van toepassing. Eén van onze verre buren heeft een aantal brulkikkers op zijn vijvertje zitten en die klotedieren maken in de zomer verschrikkelijk lawaai (en het is echt een verre buur), nee geef dan maar onze huispad, die kom je maar een paar keer per jaar tegen als je ergens toevallige die ene pot of steen verzet en hij maakt nougabollen geluid
v-d-online
Ik heb een hele grote vijver in de tuin, waar ik regelmatig met een tuinstoel bijzit. Als ik een minuutje rondkijk zie ik wel 20 kikkers. Prachtig gezicht al dat leven in de tuin. Ik verheug me alweer helemaal op de zomer. Tot savondslaat dat natuurlijke gekwak om je heen, prachtig!
Lady Elensar
Ik zit daar zo voor het eerst sinds een lange tijd weer hier de topics te bekijken, en kom vanalles tegen over phpbb, voetbal, dat er hulp nodig is en van die standaard dingen, en dan ineens zie ik een topic over... Kikkers.

Jawel, kikkers.

En ik dacht echt: ... Kikkers.

Sorry maar vond het grappig om te zien. Laughing
En helemaal niet erg hoor.
Ik ga er zelfs over meepraten.

Vind het leuke beestjes. Ook die mini's. Vroeger ging ik er op vakantie altijd achter aan. xD Proberen ze te vangen enzo. En dan was er zo'n kikkerpad, met honderden van die beestjes, en dat vond je dan te gek gaaf.
Lord Klorel
bij ons in de belgische kempen zijn de brulkikkers aan een sterke opkomst bezig en de groene kikker word verdrongen.

Deze kikkers beginnen een soort van epidemie te worden en hun lawaai is gewoonweg verschrikkelijk en een brulkikker benaderen is bijna onmogelijk omdat ze enorm schuw zijn.

Ikzelf heb er nog geen last van, maar ik denk dat er vele andere mensen die in de belgische kempen wonen en in de buurt van vijvers en beken het zeker al zullen hebben gehoord.

Ik hoop dat deze kikkers niet te hard meer doordringen, want aan dit tempo zijn groene kikkers gedoemd om uit te sterven.

Ik hoop dat er iets op kan gevonden worden om deze brullers weg te nemen, want zoals ik heb gehoord en gelezen in kranten is de situatie stilaan onhoudbaar.
Lady Elensar
Ja, das wel minder. Er zullen misschien wel veel mensen zijn die hierdoor niet door kunnen slapen enzo. Dat kan ook gevolgen hebben. En d'r mag natuurlijk geen diersoort uitsterven. Ook al is 't een kikker. Hoewel, ik vraag me nog steeds af waar mieren goed voor zijn. Razz
SocratesX
Kikkers zijn lekker. Razz Althans de billetjes.
Lady Elensar
xD

Vroeger ging ik altijd kikkervisjes vangen in de sloot. Razz
De_Luis
SocratesX wrote:

Eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd en ook nog steeds niet echt de neiging om ze eens te proberen.

Kikkers op zich vind ik ook mooie beestjes. Het is alleen jammer dat ze soms zo veel lawaai maken, al kan ik er zelf altijd wel doorheen slapen. Zelfs als ze gewoon in de vijver bij ons thuis zitten.
SocratesX
De_Luis wrote:
SocratesX wrote:

Eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd en ook nog steeds niet echt de neiging om ze eens te proberen.

Kikkers op zich vind ik ook mooie beestjes. Het is alleen jammer dat ze soms zo veel lawaai maken, al kan ik er zelf altijd wel doorheen slapen. Zelfs als ze gewoon in de vijver bij ons thuis zitten.

Zeker eens proberen dan. Wink
tlambert
Vorige week op schooluitstap geweest. De hele oprijlaan van het instituut was vergeven van de kikkertjes: piepkleine ukjes van 1 cm à 1,5 cm. Het bordje "kikkers niet plattrappen aub" was grappig en nodig want bij elke pas had je er bijna 5 vermorzeld...
Thomas1991
Bij mij zijn de kikkervisjes bijna weg Sad . Maar ja, nu kun je ze regelmatig zien rondspringen in mijn thuis, in verschillende grote.
v-d-online
Ik denk dat ik een kikker als huisdier neem Smile
Lady Elensar
v-d-online wrote:
Ik denk dat ik een kikker als huisdier neem Smile

Serieus? Laughing Hoe had je dat in je gedachten dan?
Thomas1991
Als je even op het internet zoekt, kom je te weten dat je dat in een bak met een eiland en wat water kunt houden. Ook moet je ze in het begin fruitvliegjes geven en als ze groter worden krulvliegjes. Beide kunnen normaal gezien niet vliegen.
Alleen is dit wettelijk niet toegestaan, kikkers zijn beschermde dieren.
Lady Elensar
Een kikker is misschien best wel een leuk dier, maar ik heb nog nooit gezien dat iemand zo'n beestje als huisdier had. Hij kan alleen maar opgesloten zitten, anders gaat hij er vandoor. Oké, vissen zitten ook in een aquarium, maar voor kikkers lijkt het me toch iets anders. Die hebben meer vrijheid nodig zodat ze fatsoenlijk rond kunnen springen.
golles
meb09 wrote:
kikkers zijn leuk!!!!!!!!! Very Happy ze zijn vet cool

ja idd Razz
Gieter
Ooit gezien op Vitaya (tv-zender in België): hoe verzorg ik goed mijn slak? Daarna volgden er ook tips voor je pissebedden en mieren, hmmm...
SBrian
Kikkers... heerlijk...

Sommige mensen zijn er nou jah..., positief uitgedrukt... : nogal bang van... Die beesten kunnen zo lekker springen. Als kind vond ik het altijd heel erg leuk om kikkerdril te vangen, en dat dan helemaal te volgen Very Happy totdat ze opeens zomaar weg waren Very Happy

Maar jah... mocht de pret niet drukken want ik ving er altijd genoeg Wink
golles
vanmiddag liep er een pad door de achtertuin, nja padje, hij was nog geen cm lang Smile egt vet lief :p Razz Razz
mrbosnia
tjah mooi toch de natuur ehehhe laat ze maar lekker chillen en samen doen wat ze willen
Sommige mensen zijn er nou jah..., positief uitgedrukt... : nogal bang van... Die beesten kunnen zo lekker springen
Wij hebben geen vijver
Laughing

Last edited by mrbosnia on Fri Jul 07, 2006 11:47 pm; edited 1 time in total
jefry66
wij hebben geen vijver
maar bij ons zit voor het kelderraampje altijd een pad
wel grappige beestjes

Last edited by jefry66 on Sun Jul 09, 2006 10:25 am; edited 1 time in total
Lady Elensar
Ach ja, wij hebben ook geen vijver maar er springer er hier genoeg rond. (Naja, ze zitten eerder verstopt achter een steen ofzo). Ik denk wel dat ze gewoon van de vijvers uit de buurt komen. En we wonen niet eens zo gek ver van water af. (Meertje, rivier).
v-d-online
Toch mooie beesten die kikkers. Respect!
gangie33
ik heb een kikker als huisdier Very Happy
als ik hem wil pakken glipt ie steeds weg Crying or Very sad
we hebben speciaal voor hem onze achtertuin overdekt zodat ie niet kan ontsnappen, maar ik ben hem af en toe wel kwijt.
(ook geen last meer van vliegen haha Very Happy )
golles
gangie33 wrote:
we hebben speciaal voor hem onze achtertuin overdekt zodat ie niet kan ontsnappen, maar ik ben hem af en toe wel kwijt.

ik weet nii of dat nou zo goed voor hem is mja, eigelijk is het houden van geen 1 duur goed Razz

ik zag laast een paarse pissebed
http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&lr=&rls=GGGL%2CGGGL%3A2006-14%2CGGGL%3Anl&q=Pissebed+paars&btnG=Zoeken
fotos zijn niet van mij, vet maf

ik heb onze kikkers nu al een poos nii meer gezien,,,
nja als het regent lopen ze altijd door de achtertuin Smile
gangie33
golles wrote:
gangie33 wrote:

ik weet nii of dat nou zo goed voor hem is mja, eigelijk is het houden van geen 1 duur goed Razz

ik zag laast een paarse pissebed
http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&lr=&rls=GGGL%2CGGGL%3A2006-14%2CGGGL%3Anl&q=Pissebed+paars&btnG=Zoeken
fotos zijn niet van mij, vet maf

ik heb onze kikkers nu al een poos nii meer gezien,,,
nja als het regent lopen ze altijd door de achtertuin Smile

onze achter tuin is groot genoeg Cool 25 meter lang 15 meter breed, of zoiets rond dat misschien 24x14 ofzo nou ok onze achtertuin is niet helemaal overdekt eerder een soortmuur van steen van ongeveer 1,5 meter hoog.als je een kikker tam hebt gekregen zijn ze heel lief hoor.
alleen je hebvt geen wekker meer nodig Very Happy
runemaniac59
BlacKRoSeS wrote:
Het is vet lief als je bije en vijver in de buurt bent en er springen allemaal van die hele kleine kikkertjes voorbij, dat is echt zo schattig Very Happy
Dat had ik een keer met scouting, blijkbaar een echt seizoen voor kikkertjes, er sprongen allemaal van die kikkertjes van een paar centimeter voorbij Very Happy

ze zijn opzich wel schattig maar op slijmerig en glibberig maar zelf heb ik ook een keer een kikker in de vijver gehad en die was wel lief maar hij maakte wel weel lawaai Wink
v-d-online
Ik heb er nu 1 als huisdier... ben benieuwd hoelang hij het volhoud en ik natuurlijk Razz
gangie33
v-d-online wrote:
Ik heb er nu 1 als huisdier... ben benieuwd hoelang hij het volhoud en ik natuurlijk Razz

als hij niet de hele dag door kwaakt hou je het sowieso wel een jaar vol, ik heb hem namelijk al 1,5 jaar.
gewoon vliegjes vangen(fruitvliegjes) en dan kijken of hij ze lust.
the666bbq
zo lang het maar geen brulkikkers zijn ... dat zijn gigantische grote ondingen die hun geluid in verhouding meegekregen hebben van moeder natuur. Een goeie km verder heeft een grapjas een aantal van deze japen in zijn vijver zitten en die kerels doen niet anders dan, euhm, brullen - echt niet te doen soms.
gangie33
the666bbq wrote:
zo lang het maar geen brulkikkers zijn ... dat zijn gigantische grote ondingen die hun geluid in verhouding meegekregen hebben van moeder natuur. Een goeie km verder heeft een grapjas een aantal van deze japen in zijn vijver zitten en die kerels doen niet anders dan, euhm, brullen - echt niet te doen soms.

brul kikkers zijn inderdaad geen pretje, soms lig ik er wakker van.
die beesten brengen alleen maar overlast Mad
fabie1
er zat laatst een kikker in de garage bij ons ik wou net de garage op slot gaan doen toen ik hem zag zitten ik heb hem eruit gehaald maar het duurde wel lang want het was al donker dus ik zag hem niet zo goed en hij sprong steeds weg maar uiteindelijk na lang doorgaan heb ik hem kunnen pakken en uit de garage kunnen zetten, zou best wel zielig geweest zijn als zo'n beestje de hele nacht in die garage had moeten zitten. is ook niet zo gezond voor zon kikkertje het was een behoorlijk grote wel een mooie. Smile

Overvloed aan punten en letters weggehaald -- Lady Elensar
v-d-online
Hoelang duurt het kikkerseizoen eigenlijk?? T zijn inderdaad wel grappige beesten om te zien, maar 's nachts kan ik ze wel afschieten Razz wat een herrie kunnen die beesten dan maken Very Happy
mtoni
Ik heb een buurkat (kat van de buren) en die zit soms ook kikkers achterna...

een paar keer zat hij in mn tuin bij een kikker... deze kikker kwaakte niet maar piepte ( ? ), en elke keer als de kat met zn poot naar de kikker ging sprong de kikker weer Smile iig had een van beide lol
timerecords
Gieter wrote:
Ooit gezien op Vitaya (tv-zender in België): hoe verzorg ik goed mijn slak? Daarna volgden er ook tips voor je pissebedden en mieren, hmmm...

HHAHAHAHAHAHHAHA, zoiets zie je ook alleen maar in België!! Laughing Laughing Razz
timerecords
mtoni wrote:
Ik heb een buurkat (kat van de buren) en die zit soms ook kikkers achterna...

een paar keer zat hij in mn tuin bij een kikker... deze kikker kwaakte niet maar piepte ( ? ), en elke keer als de kat met zn poot naar de kikker ging sprong de kikker weer Smile iig had een van beide lol

Een piepende kikker Laughing , misschien wel zeldzaam...had je moeten vangen, misschien was hij wel veel geld waard Laughing Cool
marocsite
Thomas1991 wrote:

waar vertrekken die kikkers dan naar toe ??
Lady Elensar
Naar de sloot.
timerecords
Of de pan in sommige landen, alhoewel ze er niet vrijwillig naar toe gaan neem ik aan? Confused
Lady Elensar
Dat lijkt me niet nee. Wie doet dat nou wel?