Ik zit eigenlijk met een vraag over het forum ik vraag ma namenlijk af hoeveel mb het forum nu al heeft gebruikt.
Ook zou ik graag willen weten hoeveel bandbreedte het forum per maand gebruikt zo dit was alles wat ik wou weten over het forum.
ook vraag je het noobie4life voor de zekerheid.
ps bvezoek mijn site www.6de.frih.net
allebei bijna niks.
Bandbreedte gaat erom hoeveel bezoekers je hebt
ruimte 5 mb ofzo denk ik
wat dat kan toch niet voor de ongeveer 286320 berichten.
Dat is toch ongelofelijk. maar 5mb voor ongeveer 286320 berichten.
Dat geloof ik nooit en als je nu voor de bezoekers van frihost moet rekenen dat kan echt niet.
Geloof ik echt niet.
bezoek mijn site www.6de.frih.net
nee frihost is inderdaat wel wat groter maar alle berichten staan in de sql database dus ik denk dat het dan iets van 20mb is met plaatjes en alles erbij maar meer lijkt me niet omdat alles tekst is(php, sql).
hmm, nou dat weet ik nog niet, misschien is die database van frihost wel wat groter!
maar wat je zegt, het forum zelf gebruikt niet zoveel.
denk dat de bandbreedte bij frihost wel wat hoger is maar dat is het ook.
ik weet het op mijn forum staan nu ongeveer 16 berivhten en het is 136kb groot. Alleen ik heb al 16.4 mb gebruikt van de 250 mb.
Bandbreedte heb ik noch niet veel gebruikt.
Ikheb ook een bezoekersteller op mijn site gezet er zijn nu al 10 bezoeker geweest. Maar die 10 ben ik die er 10 keer op ingelogt heeft.
Er zijn ook noch maar 3 gebruikers op mijn forum.
Dat is erg weinig toch.
bezoek allemaal mijn site www.6de.frih.net
De bandbreedte van dit forum zal behoorlijk hoog liggen per maand: ik denk toch wel zeker méér dan 1 Gigabyte. Wat betreft de database: niet onderschatten, het is niet omdat een forum hoofdzakelijk bestaat uit tekst dat het daarom minder in beslag neemt. Per bericht moeten zaken bijgehouden worden zoals de tijd van posten, aantal keer bewerkt, de auteur,... Die extra overhead zorgt ervoor dat een groot forum algauw minstens 50 mb in beslag neemt. Ik zou niet verwonderd zijn moest het Frihost Forum 100 mb in beslag nemen.
Je kunt het toch snel uitrekenen.
15 maal 138kb=2070kb
en hoeveel berichten zijn er hier op dit forum
ik denk niet dat dat helemaal klopt omdat in de database alle berichten staan, alle gebruikers, en veel standaartgegevens zoals de beginpagina en alle instellingen. Maar om het zeker te weten moeten we het bondings vragen.
Jup, en daar komt nog de informatie over fora bij enzo, wie wat mag zien, het puntensysteem, ... Een forum is veel meer dan berichten alleen.
Deze pagina is ongeveer 5KB groot met als kop grote 4KB, de tekst neemt 1KB voor zijn rekening en er zijn 18195 gebruikers. Er zijn ongeveer 200 000 berichten verspreid over 28000 onderwerpen.
Ieder bezoeker moet dagelijks 1 punt hebben. Neemt nu gemiddeld per bericht 2 punten. En voor elk bericht moet hij 5 pagina's openen, 2*10KB (forum=> kies forum) dan kiest hij zijn onderwerp (nog is 5KB). Dan typt hij zijn bericht (nog 7,5KB) dan bekijkt hij zijn bericht nog is (5KB).
Neem dit als basis dan kom je per bericht aan 35KB dit maal 27000 is 475 mb breedband gebruik per dag.
Dan nu nog even is de plaats in beslag. Zo’n bericht komt aan 0,5 KB, er straan er 200 000 over het hele forum. Dat is 100mb en dan nog foto’s. Elke gebruiker kan een afbeelding tot 24KB plaatsen. Ongeveer 1 op de tien heeft dit en gemiddeld van 5KB. Dit komt op 10mb. Dus hij neemt, volgens mij, zo’n 110MB in beslag
Zolang je forum niet zo succesvol is als dit kom je er gemakkelijk. Anders zou ik een andere hosting nemen. Zo een als https://www.B-one.net/ is wel gemakkelijk. Je hebt immers nooit een breedbandbeperking en 500mb per account zit ook wel snor en dit alles voor €1,25 met MySQL.
klopt niet helemaal. Afbeeldingen hoeven niet elke keer te worden gedownload. Die staan in de buffer.
Ik snap niet waarom je B-one gaat je gaat gewoon bij [url]forumup.be[/url] Daar krijg je meer dan 200 achtergronden en je heb ongelimiteerd veel space en bandbreedte.
Maar wat ik daar nog niet snap is dat als je daar een forum start dan heeft het al direct 1.06mb inbeslag heeft genomen.
Ik heb daar mijn foto beperkingen gezet op 200 op 200 pixels en ik een 100kb per foto dus dat moet genoeg zijn.