Hallo mensen!
Iets stelt me zwaar teleur. Er waren zoveel mensen die ik heb horen roepen dat salomon Kalou versneld de Nederlandse zou moeten krijgen. Nu hoor ik maar weinig mensen die het opnemen voor Ayaan Hirschi Ali (Of wat haar echte naam dan is). Ook al heeft ze gelogen. Achteraf heeft ze dat totaal niet onder stoelen of banken geschoven. En ze zou zo'n beetje een lintje moeten ontvangen voor wat ze voor de nederlandse samenleving heeft betekend. De nederlandse nationaliteit verdient ze helemaal!!!!!
Verdonk draait wat mij betreft helemaal door!! Regels zijn regels idd. Maar regels zijn er niet voor niks. Regels zijn er om een land te stroomlijnen. Nu wordt wat mij betreft een belangrijke schakel weggenomen.
Ik weet niet wat jullie ervan vinden. Maar ik vind dat Verdonk PER DIRECT MOET OPZOUTEN!
grtz.
ps. please post your opinion.
Ik denk dat het wel goed is dat verdonk de regels zo strak opvolgt. En ik vind ook dat iedereen die over de naam, de geboortedatum en de afkomst liegt per direct het land uit gedondert mag worden. Ook al is dat 100 jaar later en is hij/zei de president van shell of een minister.
Al heeft AHA waarschijnlijk niet gelogen. Ze wit niet beter, de naam die ze toen heeft verteld was de achternaam van haar moeder. En in somalie waar ze vandaan komt is het gewoonlijk de naam van de moeder die kinderen meekrijgen. Later hoorde ze dat dat hier niet gewoon was dus heeft ze zich ali genoemd.
Wat er precies over de geboortedatum en de afkomst was weet ik niet maar ik verwacht wel dat verdonk dat goed heeft uitgezocht. Het lijkt me sterk dat ze hier niet over heeft nagedacht.
En dan vind ik het nog wel helemaal slap van de rest van de VVD dat ze niet zeggen ze zal het wel goed hebben uitgezocht maar dat ze allemaal tegen haar zijn en het hele verhaal nog erger maken.
Een van de weinige dingen die ik niet kan snappen is hoe Verdonk zo glashard kan liegen over het feit dat ze het niet wist van AHA. De gehele VVD wist ervan. Zelfs ik wist ervan.
Als het in 2002 geen probleem was toen ze de Kamer in kwam, waarom moet er nu dan zo'n heisa over gemaakt worden? Omdat Zemblablabla er over roddelt? Verdonk is gewoon een mediageil, egoistisch rotwijf. Nu zij voor het lijsttrekkersschap gaat zijn alle remmen los en moet ze eventjes laten zien hoe geweldig en eerlijk onze "recht-door-zee-Rita" nou is.
Zelf ben in geen fan van AHA en vind ook niet dat ze zo geweldig veel voor de Nederlandse maatschappij gedaan heeft, maar ik vind dit belachelijk. Ook snap ik niet wat Salomon Kalou hier mee te maken heeft. Hij wil juist Nederlander worden, en wordt er niet uitgeflikkerd.
Hirsi ali heeft gelogen dus ik vind dat ze der uit moet.
En dat heel VVD ervan wist en alleen verdonk niet, dat vind ik ook heel vreemd.
Ik vraag me af, waarom zeggen ze er nu pas wat van 
| moeslimoen wrote: |
Hirsi ali heeft gelogen dus ik vind dat ze der uit moet.
|
Je vertolkt de mening van een groot deel van nederland. ik zou alleen graag wel eens willen weten wat je zou doen als de situatie omgekeerd zou zijn. Stel dat Nederland een derde wereld land op de rand van oorlog en honger zou zijn. Zou jij netjes in je eigen land blijven, of zou je op zoek gaan naar een beter leven voor jou en je kinderen? En als je dan in een land (somalie) waar genoeg welvaart is komt en de betreffende immigratieambtenaar (of wie je daar ook spreekt) legt je in een gesprek uit welke dingen zwaar wegen bij de beslissing of je wel of niet mag blijven. Zou je dan 100% de waarheid spreken of zou je je verhaal aanpassen, zodat het 'beter' overkomt. Ik weet uit ervaring dat zelfs al ben ik een Nederlander, ook ik wel eens een halve waarheid op zo'n immigration papiertje schrijf om gedonder bij de grens te voorkomen.
| moeslimoen wrote: |
En dat heel VVD ervan wist en alleen verdonk niet, dat vind ik ook heel vreemd.
Ik vraag me af, waarom zeggen ze er nu pas wat van  |
Mevrouw Verdonk was wel degelijk op de hoogte. Dat blijkt nu al van verschillende kanten. Maar die wetenschap kwam mevrouw Verdonk op dat moment niet goed uit. Ze zegt er nu pas wat van, omdat ze zich daartoe gedwongen voelt. Mevrouw Verdonk is namelijk heel sterk in het twee minuten vooruit denken. Verder vooruit denken lukt haar kennelijk niet.
Als ze dat wel kon was ze met een betere oplossing gekomen dan de makkelijkste route: oogkleppen op, regeltje lezen, regeltje toepassen. Dat is haar stijl en dat schijnt dan recht door zee te heten, Ik noem het kortzichtig.....
Ik vond Verdonk altijd al een zoutzak eerste klas en dit slaat helemaal nergens op. Hirschi Ali ben ik het ook vaak niet mee eens geweest over hoe ze haar punten wil maken dus ben ik blij dat ze weggaat.
En als er volgens de wet gesteld wordt dat zij nooit het Nederlanderschap heeft gekregen maar technisch gezien een ander persoon(die niet bestaat waarschijnlijk) dan moet daar wel actie op ondernomen worden.
Of dat het Nederlanderschap ontnemen en het land uitschoppen is dan is dat wel weer redelijk zwaar.
Het is simpel, Ayaan heeft gelogen over haar identiteit en dus is haar paspoort als nederlander ongeldig, klaar dat is de wet. Het feit dat ze in de 2e kamer zit zou daar buiten moeten staan want anders is het ook een speciale omstandigeheid als een illegale asielzoeker zonder status als bekende nederlander al 10 jaar braaf ergens werkt, illegaal, en dan gesnapt wordt. Het is geen speciale omstandigheid. Bovendien deze tellen op het moment dat het asiel wordt aangevraagd en niet betreft wat daarna gebeurd. Wel zijn de omstandigheden zo dat ze opnieuw en dan versneld (vanwege de speciale omstandigheden die dan gelden) haar aanvraag kan doen. Ook het feit dat ze het nooit heeft verhuld praat niet goed dat ze het heeft gedaan. Het is gewoon alleen belachelijk dat daar nooit eerder door iemand op in is gegaan en ik ben dan ook van mening dat iedereen van de VVD en iedereen die het nog meer al zouden weten hiervoor verantwoording zouden moeten afleggen.
Dus...
over haar naam heeft ze dus niet gelogen. Dat was een foutje en dus een speciale omstandigheid waarvoor (ook volgens de wet) een uitzondering kan worden gemaakt. Verdonk kon haar dus wel zeker laten blijven. Volgens de volkskrant heeft ze nog meer gelogen maar ik weet niet wat dat precies was. Voor zover ik weet kon verdonk haar zeker wel laten zitten. Nu is tenminste duidelijk hoe erg zij volgens de regels werkt. Of hoe erg ze AHA mag
Ik mog haar ook niet en ik vond het ook niet erg dat ze weg ging maar ik vind het jammer dat het zo moet want zo krijgt ze haast een heldenststus en dat verdient ze volgens mij niet.
Verdonk zegt na de uitzending van Zembla, Ayaan heeft niets te vrezen. Later zegt zij opeens dat ze wel wat te vrezen heeft. Toen begon ze een onderzoek waarmee ze al binnen een dag klaar mee was. Dat gaat toch allemaal veel te snel. Ik vind dat Verdonk het te snel heeft gedaan. Daarom moet zij er opnieuw naar kijken. Ze kon de vragen die in de 2e kamer werden gesteld met moeite beantwoorden dus ze moet er nog goed naar kijken.
Ik vind het nog steeds een mysterie waarom er na een Zemblablabla uitzending opeens zo'n heisa van gemaakt wordt. Het wordt 4 jaar lang gedoogd, en nadat het groots aan het grote publiek bekend wordt gemaakt moet ze opeens weg. Ik vind dat laf, en een goedkope actie om stemmen te winnen. Alleen wordt ze nu door haar eigen partijgenoten erop aangesproken. Wat niet meer dan begrijpelijk is.
In 2002 is al bekend geworden dat Ayaan Hirsi Ali had gelogen over haar naam, hoe ze hier was gekomen en waar ze vandaan kwam. Dat is ook nog bij Barend & Van Dorp gekomen. Toen volgde er geen enkele reactie. De VVD heeft het waarschijnlijk best gevonden en gedacht dat het zo wel goed ging en de alles wel zou overwaaien. Doordat er nu al een hoop gedonder is rond Verdonk en haar beleid, is er nu een politieke rel ontstaan nu het onderwerp ineens weer werd opgerakeld. Ayaan is niet bepaald niet gek, ze zou al naar Amerika gaan maar bakte nu de boter nog eens goed uit op haar persconferentie. Daar kan je haar natuurlijk geen ongelijk in geven maar feit blijft dat ze heeft gelogen. De manier waarop Verdonk de boel heeft aangepakt is natuurlijk ook niet netjes. Eerst was het zo dat Ayaan Hirsi Ali niet hoefde te vrezen voor haar Nederlanderschap. Toen zou de boel toch nog eens goed onderzocht moeten worden. Nog geen 24 later lag er een brief op de mat. Het was netter geweest als Verdonk naar Ayaan toe was gegaan en had gezegd:'Zo is de situatie, in mijn huidige positie moet ik nu eenmaal zo gaan handelen dus dit kan er gebeuren.'
Verdonk heeft het in de Tweede Kamer niet al te best gedaan. Op zich vind ik het al belachelijk dat er een motie is gedaan tot naturalisatie van Ayaan Hirsi Ali. We hebben nog een onduidelijk beeld van de situatie en voor hetzelfde geld is zij toch goed genaturaliseerd. Anders zouden we haar wat mij betreft het Nederlanderschap mogen ontzeggen.
Het is van Verdonk onhandig om te zeggen dat de boel nog een keer onderzocht zou moeten worden. Het is beter in lijn met het beleid om te zeggen dat Verdonk gewoon haar werk heeft gedaan bij Ayaan zoals bij iedere andere immigrant en dat als de Kamer het daar niet mee eens is ze gewoon zal opstappen. Dit is waarschijnlijk niet gebeurt omdat Verdonk helemaal niet wil opstappen. Ze heeft al een aantal keer aanvaringen gehad met Kamer over haar beleid maar telkens is ze aangebleven terwijl ze eigenlijk al eerder had moeten vertrekken. Het gevaar is nu dat Ayaan Hirsi Ali een soort voorkeursbehandeling dreigt te krijgen wat je als land natuurlijk niet kan verkopen tegenover andere immigranten en asielzoekers en het buitenland.
Ayaan Hirsi Ali dient gewoon exact dezelfde behandeling te krijgen als anderen in eenzelfde positie zouden krijgen. Namelijk kijken hoe de vork in de steel zit en dan volgens wet en jurisprudentie handelen. De 'bijzondere omstandigheden' waar de Hoge Raad het over heeft zijn overigens niet nader uitgewerkt dus dat kan nog problematisch zijn en op zich al onderwerp voor een discussie.
Ik ben geen fan van Verdonk, ze doet veel dingen op een verkeerde manier. Nu lijkt het er echter op dat ze de regels zowaar een keer goed heeft toegepast en daar wordt ze dan om verguisd. Dat keur ik af.
Ook zal ik het vertrek van Ayaan Hirsi Ali bepaald niet betreuren. Ze deugde als Kamerlid niet. Als Kamerlid zit je daar om het beleid van de regering te controleren. Niet meer en niet minder. Ayaan had moslimvrouwen als stokpaardje in haar agenda staan. Het is natuurlijk niet verkeerd om daar aandacht voor te vragen maar het is te eenzijdig voor de Tweede Kamer. Ze zou beter zijn als activiste bij bijvoorbeeld Amnesty International.
| jasperlevink wrote: |
Hallo mensen!
Iets stelt me zwaar teleur. Er waren zoveel mensen die ik heb horen roepen dat salomon Kalou versneld de Nederlandse zou moeten krijgen. Nu hoor ik maar weinig mensen die het opnemen voor Ayaan Hirschi Ali (Of wat haar echte naam dan is). Ook al heeft ze gelogen. Achteraf heeft ze dat totaal niet onder stoelen of banken geschoven. En ze zou zo'n beetje een lintje moeten ontvangen voor wat ze voor de nederlandse samenleving heeft betekend. De nederlandse nationaliteit verdient ze helemaal!!!!!
Verdonk draait wat mij betreft helemaal door!! Regels zijn regels idd. Maar regels zijn er niet voor niks. Regels zijn er om een land te stroomlijnen. Nu wordt wat mij betreft een belangrijke schakel weggenomen.
Ik weet niet wat jullie ervan vinden. Maar ik vind dat Verdonk PER DIRECT MOET OPZOUTEN!
grtz.
ps. please post your opinion. |
Ik was zo erg blij toen ik te horen kreeg van het verhaal. Ik heb er ook zo lang op gehoopt, dat zij 's een keer werd gepakt, want het is wel mooi geweest met met ayaan. Fraude plegen is niet toegestaan en regels zijn regels, Nederland kan niet aan vriendjes politiek gaan doen, ten tweede heeft ayaan niks voor onze sammmenleving betekent, want wat heeft zij onze sammenleving gegeven? zij heeft alleen maar voor een grotere klaaf gezorgd tussen allochtonen en autochtonen, ten tweede heeft ze di islam helemaal voor niks bekritiseerd, waarschijnlijk weet zij daar ook helemaal niks van, wat valt er nog aan haar te geloven? En met verdonk ben ik het niet altijd mee eens, maar zij is de enige minsiter die oook echt de regels opvolgt, dat doet zij ook niet altijd goed, maar zij doet niet aan vriendjes politiek, dus wat ik vindt is: Ayaan rot op (naar Kenia, of Somalië)
Punt A) Ik heb alles hiervoor niet gelezen dus bij voorbaat excuses als ik iets kopieer.
Punt B) Ayaan heeft gewoon de wet overtreden en wet is wet.
We gaan toch geen uizonderingen maken voor een maff volksvertegenwoordiger?
Dat deden we bij Kalou ook niet, dus blijf dan ook consequent
nou zo erg is het nou tog ook weer nie
ze wilde een nederlander zijn daar zou ik zelfs voor gaan liegen
jij niet dan?
en dat ze volks vertegenwoordigeer is maakt er geen verandering in ze is ook een mens net als jij ja!!
dat is de kracht van lordwarlord
| lordwarlord wrote: |
nou zo erg is het nou tog ook weer nie
ze wilde een nederlander zijn daar zou ik zelfs voor gaan liegen
jij niet dan?
en dat ze volks vertegenwoordigeer is maakt er geen verandering in ze is ook een mens net als jij ja!!
dat is de kracht van lordwarlord |
Het is natuurlijk begrijpelijk dat ze Nederlander wilde worden en daar bereid is ver voor te gaan. Zelfs zo ver als liegen. Desalniettemin is het gewoon verkeerd. Als namelijk iedereen die onder valse voorwendselen Nederland inkomt hier gewoon mag blijven, dan raakt Nederland tamelijk snel vol. Dan komen de leugenaars binnen ten koste van mensen die echt recht hebben op een verblijfsvergunning. En dat zijn toch ook mensen? Mensen die meer recht hebben op een verblijfsvergunning dan leugenaars die vluchten wegens economische motieven e.d. Dat ze volksvertegenwoordiger is maakt inderdaad niets uit. De wetten en regels van de Nederlandse staat zijn net zo goed op haar van toepassing als op andere mensen.
jah dat is dan wel waar dat de wet de wet is maar ze is wel een beroemde volksvertegenwoordiger. dus vindt ik dat ze haar nederlanderschap mag houden
wie dat niet vindt heeft gwn geen gevoel voor mensen en de rechten van mensen
dat is de kracht van lordwarlord[/quote]
| lordwarlord wrote: |
jah dat is dan wel waar dat de wet de wet is maar ze is wel een beroemde volksvertegenwoordiger. dus vindt ik dat ze haar nederlanderschap mag houden wie dat niet vindt heeft gwn geen gevoel voor mensen en de rechten van mensen
dat is de kracht van lordwarlord |
ahem, laten we niet de status die iemand van een functie afmag leiden en de geldige verblijfsstatus door elkaar gaan lopen halen. Een hoop mensen op dit forum reageren vanuit "wat heeft Verdonk nu gedaan?!" en "Ayaan heeft helemaal niks betekend als volksvertegenwoordigr!"
Om heel eerlijk te zijn: laten we het uitkleden tot op het bot. Geen voorgeschiedenis erbij, geen functie erbij, geen moties erbij... alleen de kale feiten. Wet (beleid) tegenover mens.
Wet zegt: liegen over wie je bent is strafbaar. Mens kan hier niets tegen doen, ook al was het bekend. Zelfs bij de algehele VVD (die ze overigens ook op zouden moeten knopen, wat betekend dat stel zielige muppets nou voor Nederland?).
Ayaan heeft een strafbaar feit gepleegd. Staat daar uitzetting op? Dan dat ten uitvoer brengen. Is er een mogelijkheid om dat te voorkomen? Dan graag (alhoewel nutteloos, want ze vertrekt toch). Ze moet ook niet als parlementarier onderzocht worden, maar als mens.
| kansloos wrote: |
Punt A) Ik heb alles hiervoor niet gelezen dus bij voorbaat excuses als ik iets kopieer.
Punt B) Ayaan heeft gewoon de wet overtreden en wet is wet.
Dat deden we bij Kalou ook niet, dus blijf dan ook consequent |
Daar ben ik het helemaal mee eens, waarom moet er nou voor een volksvertegenwoordiger een uitzondering gemaakt worden? Ayaan heeft gewoon gelogen en wet is wet. Ik vind het ook vreemd dat Verdonk eerst zegt van: je hoeft je geen zorgen te maken. En later zegt ze nou ik stuur je toch wel het land uit. Dat zei ze 24 uur later. Dat is veel te snle voor een goed onderzoek. Maarja van mij mag Ayaan Hirsi Ali of hoe ze ook heet wel het land uit. Ze zorgt alleen maar voor onrust!!!
Ik ben het helemaal niet eens met de wetten die omenteel gelden. Mensen die in nederland komen als vluchteling durven soms niet eens hun echte naam op te geven.
Mensen die naar nederland toe komen en echt wat willen betekenen voor de samenleving (dus geen herrie schoppen, "de Nederlandse tradities, normen en waarden aanhouden" en werk hebben/zoeken hebben alle recht om te blijven wat mij betreft.
Verdonk slaat echt alles. Tegen een 17 jarig meisje zegt ze dat ze kan opkrassen een maand voor haar examens, tegen een politikus zegt ze Dat ze haar nederlands paspoort moet inleveren (JA JE HOORT HET GOED AHA WAS AL NEDERLANDER. Een week later mag de politikus blijven en moet het meisje alsnog weg !
ERG RECHT DOOR ZEE HOOR!! (maar niet heus). sowiezo ben ik het er niet mee eens dat mensen die hun eigen tradities willen blijven volgen enz. Wel een nederlands staatsburgerschap krijgen en mensen die echt wat betekenen in de samenleving die kans niet krijgen.
Ik mag Verdonk niet omdat ze gewoon niet eerlijk handeld. Ze moet mensen gelijk behandelen, één richtlijn trekken en in uitzonderlijke gevallen een uitzondering maken of juist strenger zijn.
| Quote: |
Daar ben ik het helemaal mee eens, waarom moet er nou voor een volksvertegenwoordiger een uitzondering gemaakt worden? Ayaan heeft gewoon gelogen en wet is wet. Ik vind het ook vreemd dat Verdonk eerst zegt van: je hoeft je geen zorgen te maken. En later zegt ze nou ik stuur je toch wel het land uit. Dat zei ze 24 uur later. Dat is veel te snle voor een goed onderzoek. Maarja van mij mag Ayaan Hirsi Ali of hoe ze ook heet wel het land uit. Ze zorgt alleen maar voor onrust!!!
|
Nog even voor de duidelijkheid Ayaan was al een nederlandse voor ze volksvertegenwoordiger werd. Die onrust komt door een zootje politici dat geen duidelijke richtlijnen steld (Verdonk is daar één van). Ayaan doet dat wel. (niet dat ik het daar altijd mee eens ben hoor)
RECHT DOOR ZEE (en zeker krom door land)
@ Red Tigris:
Ayaan was inderdaad al een Nederlander. Maar ze is Nederlander geworden onder valse voorwendselen. Met Taïda Pasic is het een soortgelijk verhaal. Die is in ieder geval onder valse voorwendselen Nederland binnengekomen. Het is niet meer dan normaal dat je dan wordt uitgezet en het Nederlanderschap nietig wordt dan wel vernietigd wordt. Overigens is het nog helemaal niet zeker hoe het verder met Ayaan Hirsi Ali zal gaan. Je kunt natuurlijk op je klompen aanvoelen dat er in de hele affaire wat scheef zit. Dat kan niet anders want dan zou het een duidelijke zaak zijn. De onrust komt helemaal niet door een zooitje politici dat geen duidelijke richtlijnen stelt. Het vreemdelingenbeleid van Nederland is juist redelijk goed te begrijpen. De onrust komt omdat nu het hele Nederlandse volk ineens massaal valt over het feit dat Ayaan Hirsi Ali onder valse voorwendselen Nederland is binnengekomen. De VVD heeft gewoon gedacht dat het wel goed ging omdat eerder niemand zich druk maakte over dat feit.
Wat betreft je eerste post, alles zit daar scheef. Je trekt parallellen tussen de zaak Ali en de zaak Pasic die je helemaal niet kunt trekken omdat het twee verschillende zaken zijn. Je zegt dat je mensen wilt toelaten als ze bereid zijn te integreren. Het gevolg is dat we ook economische vluchtelingen zouden moeten toelaten. Daar heeft Europa eenvoudigweg niet de capaciteit voor. Ook kun je niet zomaar eventjes de wetten herschrijven. We zijn gebonden door verschillende verdragen en die kun je niet zomaar aan de kant zetten. Ook zal je alle uitzonderingen die je kunt maken moeten codificeren.
En tog zit er 1 humorischtisch aspect aan dit hele verhaal...
Een minister die haar partijgenote het land uit zet
Zo gek waren zelfs de 1-april grappen van dit jaar niet...
Wat mij betreft geen traan om Ayaan... Ik zal ze niet missen. Wet is wet... ook voor een volksvertegenwoordiger...
Ben alleen benieuwd hoe we het constitutionele probleem gaan oplossen. Want nu heeft de Tweede Kamer 3 jaar lang, constant 1 ongeldige stem gehad... 
Ja dat vraag ik me ook af...
Als ik het zo zie, is Verdonk niet iemand op wie je zou willen bouwen als premier. Ze heeft totaal geen tact met zeer belangrijke dingen, en komt niet menselijk meer over. Van het feit dat zij recht door zee zou zijn , is nu ook al gebleken dat dat niet waar is. Daarbij lijkt zij ook te hebben gelogen, en onder druk in een hypocriet te veranderen.
Als Nederland zoiets kiest als premier, dan verdienen we het gewoon om keer op keer door de regering genaaid te worden.
ik heb dit allemaal hierboven niet gelezen
ik blijf er bij dat de wet de wet is
jij mag tog ook niet op eens wel iets stelen
zei mag er dus ook niet over liegen
klaar
dat is de kracht van lordwarlord
Hallo mensen!
grtz.
Schitterend gezegd..
Persoonlijk vind ik ook dat Verdonk dit puur voor haar eigen lijsttrekkerschap gebruikt. Echt helemaal debiel, iemand uit je eigen partij het land uit pleure! Dat vind ik hoogverraad..
greetzz Kees
Ik vind dat ze alle 2 weg moeten, AHA omdat ze gelogen heeft en Rita omdat ze (blijkt nu) wel degelijk wist over AHA.
Nu vind ik het wel erg (en ben ik ook wel boos om eigenlijk) dat AHA nu alsnog het Nederlandse nationaliteit mag krijgen/hebben. Alle andere asielzoekers die om de zelfde reden het land uit gezet zijn die hebben ook geen 2de kans gekregen zoals AHA maar omdat deze mevrouw toevallig minister is wordt er onderzoek en shit gedaan...ik vind het onzin, alle andere hebben dat ook niet gekregen dus zij ook niet klaar...
| kansloos wrote: |
Ayaan heeft gewoon de wet overtreden en wet is wet.
Dat deden we bij Kalou ook niet, dus blijf dan ook consequent |
Dat vind ik ook.
Hallo mensen!
grtz.
verdonk doet het denk ik nog neit zo verkeerd 
Hirsi Ali heeft gelogen, daar gaat hem om, of ze nou duizend jaar geleden heeft gelogen, of een seconde gelegen, het gaat erom, ze heeft gelogen. En dat is verboden bij de wet, en 3 maanden voordat der uit werd gedonderd, werd een pakistaans gezin der uit gedonderd zonder pardon omdat ze gelogen hadden bij het passpoort aanvragen. En iedereen heeft dezelfde recht zoals ik of marco van basten, zou hij gratis naar de kermis mogen en ik niet, dan is het discriminatie, dus ik vind het toch goed dat ze der uit is gedonderd.
Greetz
Hammoni
| Hammoni wrote: |
Hirsi Ali heeft gelogen, daar gaat hem om, of ze nou duizend jaar geleden heeft gelogen, of een seconde gelegen, het gaat erom, ze heeft gelogen. En dat is verboden bij de wet, en 3 maanden voordat der uit werd gedonderd, werd een pakistaans gezin der uit gedonderd zonder pardon omdat ze gelogen hadden bij het passpoort aanvragen. En iedereen heeft dezelfde recht zoals ik of marco van basten, zou hij gratis naar de kermis mogen en ik niet, dan is het discriminatie, dus ik vind het toch goed dat ze der uit is gedonderd.
Greetz
Hammoni |
Je hebt wel gelijk, maar ze heeft jaren geleden al gezegd dat haar echte naam Ayaan Hirsi Magan is, en niet Ayaan Hirsi Ali. Wat wél waar is, is dat het Somalisch recht niet geldt in Nederland. (Zou het ook wel erg ingewikkeld maken) Dit geeft haar dus niet het recht om een andere naam te hebben behalve haar eigen naam. Ik vind persoonlijk dat mevrouw Hirsi Ali vanuit juridisch oogpunt wél weg moest, maar vanuit haar situatie niet.