Hallo mensen!
Wat vinden jullie? Wat is nu een goede scheidsrechter? Iemand die exact de regels toepast. Of iemand die zicht heeft op de sfeer van de wedstrijd. (Een scheidsrechter dus die voorkomt dat ie een wedstrijd doorfluit)
Iedereen die vanavond Barcalona - Arsenal heeft gezien weet precies waar ik het over heb..
Grtz
Elke scheidsrechter leert dat wanneer er voordeel in het spel is zoals een doelpunt, je deze toekent en dan de keeper bijvoorbeeld een gele kaart te geven. En een rode als ie nou z'n poten eronder vandaag had geschoffeld.
Ik heb het voorval gezien en ben van mening dat de scheidsrechter de wedstrijd verkracht heb. En dat zeg ik niet als Arsenal fan, maar omdat het een best mooie partij was voor het voorval.
De scheidsrechter was gewoon kut, en niet allene op het moment van de rode kaart en het afgekeurde doelpunt.
Nu was Arsenal genoodzaakt Pires te wisselen wat de wedstruijd niet ten goede komt en vanaf dat moment wist ik al dat Barca zou winnen.
Ongeacht dat Arsenal(onterecht, weer een fout van de arbitrage) als eerste scoorde.
Mooie opmerking vond ik wel dat de commentator op een gegeven moment zei dat het wel leek alsof ze 4 willekeurige Noren op de straat hadden gevraagd of ze even een potje voetbal wilden fluiten.
Ik vind dat een scheidsrechter moet fluiten zodat het in de wedstrijd past. Dus niet klakkeloos de regels hanteren.
Overigens snap ik nu helemaal waarom Terje Hauge niet naar het WK gaat
Scheidsrechter fluiten vaak wedstrijden kapot ze zouden meer moeten gebruik maken van de elekronische toepassingen die fouten direct detecteren en die niet voor twijfel vatbaar zijn. Zoals bijvoorbeeld het systeem dat de bal detecteerd als deze buiten de lijnen gaat. Of tweede scheidsrechter die de match via een tv scherm volgt en die de scheidsrechter op het veld bijstaat.
| jasperlevink wrote: |
Hallo mensen!
Wat vinden jullie? Wat is nu een goede scheidsrechter? Iemand die exact de regels toepast. Of iemand die zicht heeft op de sfeer van de wedstrijd. (Een scheidsrechter dus die voorkomt dat ie een wedstrijd doorfluit)
Iedereen die vanavond Barcalona - Arsenal heeft gezien weet precies waar ik het over heb..
Grtz |
Ik vind dat er een jury moet komen, die daar over kan oordelen.
ik vind dat een scheidsrechter altijd de regels moet toepassen.
want ze zijn toch ergens voor gemaakt
als de spelers zich zo misdragen (of heb publiek) moeten ze de wedstrijd maar staken. op het wk waren de scheidsrechters bagger (de meesten)
veel te veel waar ze intrapten van zo genaamt vallen in het strafschop gebied. soms denk je dat de zwaartekracht in het strafschop gebied veel groter is zodat ze allemaal vallen
sstteeffaann
Waarom post je in zo'n oud topic?
| Yjaxygames wrote: |
| Waarom post je in zo'n oud topic? |
maakt tog nii zoveel uit? de hele scheidsrechter kwestie leeft na dit wk,,,
ik vind dat somige scheidsrechters niet goed hebben gevloten, ik heb helaas weinig voetbal gezien maar van wat ik heb gezien was niet veel goeds.
| golles wrote: |
| Yjaxygames wrote: | | Waarom post je in zo'n oud topic? |
maakt tog nii zoveel uit? de hele scheidsrechter kwestie leeft na dit wk,,,
ik vind dat somige scheidsrechters niet goed hebben gevloten, ik heb helaas weinig voetbal gezien maar van wat ik heb gezien was niet veel goeds. |
het hele WK trok op niets, enja een goede scheidsrechter, dat bestaat volgens mij niet, iederen maakt fouten en meestal kunnen die fouten de wedstrijd beslissen...
ik vind dat ze direct met tv beelden zouden moeten werken en dan een soort jury ofzo die dan bepaald of het wel of niet fout/doelpunt/buitenspel ... of niet was, en ik vind ook dat als het spel stilligd de klok moet stilgelegd worden. gedaan met tijdwinst, 90 minuten puur en eerlijk voetbal!
maar waarschijnlijk droom ik hier hardop en zal dit toch nooit gebeuren...
Ik vind die scheids die we met Nederland - Portugal hadden pas erg,
het enigste wat hij deed is onnodig geel uitdelen aan iedereen die ook maar een lichte overtreding had gemaakt 
Elke scheidsrechter fluit anders maar er zijn enkele belangrijke dingen,
niet iedere fout moet gefloten worder -> balvoordeel,
de scheidsrechter moeten ook niet het tempo uit da match halen door teveel te fluiten, voetbal is nog steeds een contactsport.
Waar ik me wel soms aan erger is bij sommige scheidsrechters bij de jeugd is buitenspel, soms fluiten ze veel te rap of helemaal niet.
Scheidsrechter zijn is geen gemakkelijke taak want je beheerst de match.
@Maxus: En dat deed Ivanov wel dus..
| Christian wrote: |
| @Maxus: En dat deed Ivanov wel dus.. |
Ivanov
Dat was me een, kijk liever naar De Bleeckere of de scheids die de finale floot. Dat lijken me betere voorbeelden.
| jasperlevink wrote: |
Hallo mensen!
Grtz |
ik heb die wedstrijd niet gezien maar wat was er dan mis mee 
| marocsite wrote: |
| jasperlevink wrote: | Hallo mensen!
Grtz |
ik heb die wedstrijd niet gezien maar wat was er dan mis mee  |
Hij had 16x geel en 4x rood gegeven 
| Maxus wrote: |
| marocsite wrote: | | jasperlevink wrote: | Hallo mensen!
Grtz |
Hij had 16x geel en 4x rood gegeven  |
Die had er zin in...
| Yjaxygames wrote: |
| Maxus wrote: | | marocsite wrote: | | jasperlevink wrote: | Hallo mensen!
Grtz |
Hij had 16x geel en 4x rood gegeven  |
Die had er zin in... |
Nou ja, dat bleek achteraf gezien niet zi slim, want hij werd meteen naar huis gestuurd 
Niet alle beslissingen van de scheids in de wedstrijd Nederland - Portugal vond ik onterecht. Hij had meer boven het spel moeten staan. Nu overheerste hij het spel. Erg jammer.
Alleen alles op de scheids afschuiven is onzin. Nederland had gewoon beter moeten voetballen. Dan hadden ze kunnen winnen
| wanroij wrote: |
Niet alle beslissingen van de scheids in de wedstrijd Nederland - Portugal vond ik onterecht. Hij had meer boven het spel moeten staan. Nu overheerste hij het spel. Erg jammer.
Alleen alles op de scheids afschuiven is onzin. Nederland had gewoon beter moeten voetballen. Dan hadden ze kunnen winnen |
Yep Nederland trapte in al die irritante truukies van Portugal die tijd wilde rekken. Als ze gewoon bleven voetballen...
Een goede scheidsrechter??
er is in mijn ogen maar 1 goede scheidsrechter, helaas niet meer internationaal actief en ik twijfel of hij nog in zijn 'eigen' competitie actief is.
zijn naam is Colina dat is pas een goede scheidsrechter, heeft uitstraling, en kan perfect in het ritme van de wedstrijd fluiten. Graham Poll vind ik ook een goede en ja hij heeft een (domme) fout gemaakt tijdens het WK maar dat was niet alleen zijn schuld.
Scheidsrechter fluiten vaak wedstrijden kapot ze zouden meer moeten gebruik maken van de elekronische toepassingen die fouten direct detecteren en die niet voor twijfel vatbaar zijn. Zoals bijvoorbeeld het systeem dat de bal detecteerd als deze buiten de lijnen gaat. Of tweede scheidsrechter die de match via een tv scherm volgt en die de scheidsrechter op het veld bijstaat.
De scheidsrechter was gewoon kut, en niet allene op het moment van de rode kaart en het afgekeurde doelpunt.
Nu was Arsenal genoodzaakt Pires te wisselen wat de wedstruijd niet ten goede komt en vanaf dat moment wist ik al dat Barca zou winnen.
Ongeacht dat Arsenal(onterecht, weer een fout van de arbitrage) als eerste scoorde.
Mooie opmerking vond ik wel dat de commentator op een gegeven moment zei dat het wel leek alsof ze 4 willekeurige Noren op de straat hadden gevraagd of ze even een potje voetbal wilden fluiten.