FRIHOST • FORUMS • SEARCH • FAQ • TOS • BLOGS • DIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Hoe chat je met je vrienden?

HOe chat jij met je vrienden???
MSN
95%
 95%  [ 40 ]
IRC
2%
 2%  [ 1 ]
DCC
0%
 0%  [ 0 ]
YAHOO
0%
 0%  [ 0 ]
AIM
0%
 0%  [ 0 ]
overige
2%
 2%  [ 1 ]
Total Votes : 42

polopolo
Ik vroeg me hoe mensen hier chatten met vrienden.
Museobanus
Ik chat via IRC en MSN
Marco
ik denk toch dat verre weg het grootst aantal mensen in nederland met MSN chat. ik vind het persoonlijk ook wel het mooiste programma ervoor Wink
moeslimoen
Ik gebruik ook MSN.

Ik wist niet dat er ook anderen waren Embarassed .
Jurado
moeslimoen wrote:
Ik gebruik ook MSN.

Ik wist niet dat er ook anderen waren Embarassed .

Uiteraard zijn er anderen maar msn is toch het meeste "easy-to-use" dus gebruik ik ook Msn, persoonlijk heb ik er ook niet echt problemen mee.
rvec
ik gebruik skype, MSN, IRC en ik heb een tijdje AIM gebruikt voor kenissen uit amerika maar die hebben inmiddels ook MSN
moeslimoen
Quote:
ik gebruik skype, MSN, IRC en ik heb een tijdje AIM gebruikt voor kenissen uit amerika maar die hebben inmiddels ook MSN

welke vind je de beste.
Marco
ohw ja, ik gebruik skype trouwens ook wel redelijk vaak. tis een soort van chatprogramma lijkt mij Confused , hoewel ik het natuurlijk eerder voor bellen gebruik
redtigris
ik gebruik msn. net als bijna iedereen Cool
wanroij
MSN gebruik ik veel... Af en toe ook Skype maar opzich is dat niet beter dan MSN..
rvec
gaat erom wat je wilt doen. Chatten met een groep zoals een clan ofzo dan is IRC het beste.

Met vrienden kan je denk ik het beste AOL of MSN gebruiken. AOL is wat stijfer, en met MSN heb je meer opties.

En als laatste skype is vooral handig met gesprekken. En bellen naar gewonde telefoons. Je kan er zelfs een eigen nummer mee krijgen en een voicemail.

Ik begruik IRC en MSN het meeste maar af en toe is skype ook wel handig omdat ik familie in israel heb en dan worden de telefoonkosten zo hoog als ik gewoon bel.
viss00
Ik gebruik msn messenger. K'heb een keer google talk geprobeerd. Zag er op zich goed uit maar niemand van mijn vrienden hebben dat dus ben ik maar bij msn gebleven
joe_nl
Ik ben steeds vaker Gtalk, oftewel Google-talk aa nhet gebruiken.
Ideaal dat dat nu ook via je Gmail on-line kan!

Ik zit inderdaad ook regelmatig op MSN, maar dat vind ik zeker niet het beste programma, ook niet echt super gebruiksvriendelijk trouwens.

Ikzelf heb zo'n 4 IRC-channels, heb een IRC-botje (7161 Nederlandse Trivia-vragen), en ben vaak on-line in een stuk of 2 eigenlijk.
BCP88
Ik gebruik hier MSN messenger en IRC. Deze heb ik bijna altijd aan staan als ik op mijn pc ben.

Als ik aan het gamen ben gebruik ik Xfire om te chatten (schriftelijk) en Teamspeak om met elkaar te praten.
De_Luis
MSN natuurlijk. Ik heb vroeger nog wel eens IRC gebruikt, maar op een gegeven moment begon dat toch te vervelen. De laatste tijd sta ik trouwens ook wel minder online in MSN. Geen zin om constant open te staan voor een babbel.

De rest van de programma's zeggen me trouwens niks.
traxion
msn ken ik gebruik ik ook
IRC vroeger gedaan
DCC zegt me niks
YAHOO moet je zon yahoo account voor hebben. dat heb ik niet
AIM zegt ook ook niks

denk dat 99% msn gebruikt

zoals al eerder gezegd easy to use..

je bent de nieuwe van google vergeten:P google talk
blijfchill
polopolo wrote:

ik chat gwn via MSN is standaart
dark inca
Ik chat via windows live messenger :p , irc af en toe, SKYPE daar ben ik constant online op.

Skype vind ik nog steeds het beste, handig programma, maar ik vind dat er toch niet veel personen het hebben, al is het een pak beter dan msn. Tja, de chatwereld word nu eenmaal gedomineerd door msn, wat ik dus eigenlijk niet wil.
Nick87
MSN, hoewel ik absoluut niet blij ben met die nieuwe (beta) versie, ook moeten al die kloteknipperdingen eruit gesodemieterd worden... Lijkt me fijn.
De_Luis
Over welke versie (nummer) heb je het dan? Als ik kijk naar wat ik de fijnste aanpassing vind sinds ik het gebruik dan is het wel het feit dat ik online offline kan zijn. Zeker als je ook je hotmail account het meest gebruikt voor de gewone mail. Geen verplichtingen, maar je hebt nog wel alles onder controle en in het zicht.
Gieter
Ik heb eens Google Talk geprobeerd, conclusie: Google probeerde MSN aan te vallen met een versie die amper functionaliteit biedt. MSN heeft veel meer functies dan Google Talk. Ik gebruik nu wel meer en meer de ingebouwde chatfunctie in Gmail, die is handig omdat het via het web gaat en 'klein' en vooral subtiel is.
Roald
Ik chat met MSN als het gesprekken zijn van persoon tot persoon, als ik bijvoorbeeld chat met een groep vrienden is dat via IRC.
Tatsumaru
MSN messenger... veel mensen kennen de ander genoemde chatprogramma's niet eens dus het heeft geen nut om die te gebruiken.
djmeydey
Ik gebruik msn omdat iedereen het gebruikt.
Ik haat msn echter wel: sloom, vol overbodige functies, loopt veel vast, blokkeert veel, ...

Skype is veel beter: eenvoudig, alle nodige functies, maar niet veel meer, geluidkwaliteit bij bellen is super

Voipbuster is dan weer veel goedkoper om te bellen. GRATIS BELLEN. Dit is een groot voordeel. Nederlanders kunnen er zelfs een gratis nummer aanvragen. slechts 5 cent voor een SMS. Dat is ook heel goed aan voipbuster. Je kan er ook mee chatten.

Dus als het aan mij lag, dan verdween msn gewoon en dan zouden skype, voipbuster en googletalk meer gebruikt worden.

Echter is dit aan leken (zoals de meeste mensen, maar niet op dit forum) niet uit te leggen. Zij kijken vooral naar de extra onnodige functies Very Happy
Lady Elensar
Voipbuster heb ik zelfs nog nooit van gehoord. En voor skype of googletalk heb ik niet eens de moeite genomen om te kijken of het leuke programma's zijn. Weet ook niet waarom eigenlijk. MSN bevalt me wel, ik heb er geen problemen mee. Ik zit er toch nauwelijks achter.
SocratesX
MSN, vroeger ICQ en MIRC ook... Of hoe dingen kunnen evolueren he...
Yjaxygames
MSN, en sinds kort met GoogleTalk.
wimvpetegem
Mja, ik heb MSN gekozen, omdat ik daarmee het meest chat.
Maar goed, gtalk en irc zijn ook wel geliefd.
Jammer dat je maar ้้n keer kunt stemmen Wink
tlambert
Hoofdzakelijk MSN, maar tegenwoordig af en toe ook via Skype. Bellen met Skype is super, mr hun chatservice is ook de moeite!
geeren
Vraag me af wat al die andere zijn Surprised
Lady Elensar
geeren wrote:

Wat is IRC?
Wat is DCC?
Wat is YAHOO messenger?
Wat is AIM?
lordwarlord
msn is de beste omdat bij de andere bijna niemand zit die ik ken.
iedereen uit mijn klas heeft msn en mijn vrienden en vriendinnen hebben het ook. Google talk schijnt ookl goed te zijn maar ik denk dat daar ook weer niemand zit die ik ken Cool
Rubstah
Als ik al chat is het met msn, maar ik gebruik m'n mobiel eigenlijk altijd.
Lady Elensar
Dat lijkt mij eigenlijk heel onhandig, msn'en met je mobiel. Is dat makkelijk? Dat kost toch veel geld of niet? Heb het nog nooit gedaan eigenlijk. Achter de pc lijkt me toch wel het eenvoudigste Razz.
viss00
Ik chat als ik onder linux zit met amsn en onder windows met msn messenger Embarassed
marocsite
polopolo wrote:

ik denk dat bijna iedereen wel msn gebruikt
jefry66
Ik chat via msn en ik heb een tijdje gechat en gebeld via skype, maar dat liep niet lekker dankzij mijn trage internet verbinding Confused
gangie33
ik denk dat de meeste voor msn kiezen, want een heleboel mensen hebben dat. ik heb zelf ook msn maar ik zit er nooit achter.
runemaniac59
zelf gebruik ik msn als ik in nederland ben,maar als ik bij me vader in engeland ben gebruik ik soms yahoo maar opzich is msn beter Wink
SgtGarcia
Voor chatten gebruik ik vooral msn, maar dat is hoofdzakelijk omdat iedereen dat gebruikt. Verder gebruik ik skype heel veel, maar dan niet om te chatten, maar gewoon om makkelijk te kunnen praten.
geeren
polopolo wrote:

Ik denk dat iedreen wel msn gebruikt, als iemand me beter wilt leren kenne, voeg me dan toe op mohamed_geeren@hotmail.com, ik sta voor alles klaar en open, als je me nodig hebt ben ik altijd bereikbaar, ook in tijden van nood. Razz Razz
timerecords
geeren wrote:
Ik denk dat iedreen wel msn gebruikt, als iemand me beter wilt leren kenne, voeg me dan toe op mohamed_geeren@hotmail.com, ik sta voor alles klaar en open, als je me nodig hebt ben ik altijd bereikbaar, ook in tijden van nood. Razz Razz

Ewa dat is mooi want heb je namelijk toegevoegd Laughing .
En ik gebruik alleen MSN, maar in andere landen schijnt juist andersom, daar gebruikt weer iedereen Yahoo inplaats van MSN zoals hier in NL. Ligt er maar net aan waar je woont denk ik.
v-d-online
Wat je ook als extra chatbox gebruikt, MSN lijkt me tegenwoordig toch echt onmisbaar Very Happy
gangie33
no msn, no life
de meeste mensen kiezen wel voor msn, want die is tog wel wel de bekendste.
mja voor mij is die onmisbaar, want ik ben namelijk de enigste (uit mijn vorige klas) die naar het gymnasium is gegaan Razz . als ik nou geen msn had.... nooit meer met mijn (oude) vrienden kletsen.
kortom msn onmisbaar!
justin25514
msn he

iedereen die ik ken voeg ik op msn toe
ik heb nu al zo'n 3 msn adressen en ale 3 gebruik ik ze Razz

hahaahaha
Vlien
Er stond er ้้ntje niet in je lijstje Very Happy ik gebruikte vroeger, helemaal in den beginne(!), ICQ. Maar toen was ik nog maar 11 ofzo. Was zo spannend, al die envelopjes die op je scherm flikkerden. Ik kan het me nog zo voorstellen *zucht* waar is de tijd... Nu MSN uiteraard.
Zarock
Ik gebruik altijd msn.
Babi
Meestal pak ik de telefoon en ga zo zitten 'chatten'. Ook met meedere vrienden tegelijk (conference call). Maar daarnaast gebruik ik Live messenger en Skype. Deze laatste werkt sneller als je ook bestanden gaat overzetten.
Maximkevm
geeren wrote:

IRC is een speciaal chatkanaal via internet, dat jave gebruikt (als ik me niet vergis) , Yahoo : de 'MSN' van yahoo , de rest heb ik al van gehoord, maar ken ik niet...

Gieter wrote:
Ik heb eens Google Talk geprobeerd, conclusie: Google probeerde MSN aan te vallen met een versie die amper functionaliteit biedt. MSN heeft veel meer functies dan Google Talk. Ik gebruik nu wel meer en meer de ingebouwde chatfunctie in Gmail, die is handig omdat het via het web gaat en 'klein' en vooral subtiel is.

ik heb ook Google talk, maar ik heb er een speciaal progammaatje kunnen van downloaden via gmail. Het was een beta versie, ik weet niet of ze er aan verder werken of er al stabiele release is.

zelf gebruik ik altijd MSN en google talk
RoomRooz
Ik chat met bekenden via MSN, als ik met onbekenden chat gebruik ik het liefste 'gewoon' internet, maar omdat ik een bepaalde grafische kaart heb (Radeon 9200) flipt m'n computer bij te veel mensen online, dus moet ik IRC gebruiken.