FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

MySQL Error#: 1130 - help

rein
Hey mensen,

Vandaag aan een website voor school (link) begonnen. Het layouten enzo viel alvast mee maar het hele zootje aan een database verbinden blijkt aan hardere dobber dan ik had verwacht.
Eerst heb ik in DirectAdmin een database en een gebruiker aangemaakt en daarna naar PhpMyadmin gegaan om een paar tabellen te maken. So far so good.
In Dreamweaver wou ik een verbinding toevoegen naar de database met volgende gegevens:

MySQL server: host.frih.net
User name: rein_main
Password: ***
Database: rein_main

gevolg: foutmelding nummer 1130:
Host 'dD5774122.acces.telenet.be' is not allowed to connect to this MySQL server! Confused

Eerder vandaag had ik al een paar keer fout 1129 gekregen (dat de verbinding werd gewijgerd omdat er zich teveel fouten voordeden). Telenet is mijn provider dus dat kan alvast wel kloppen. Ben ik nu geblocked ofzo?
Bondings
De mysql server is om veiligheidsredenen enkel beschikbaar op de server zelf. Hoogstwaarschijnlijk krijg je daardoor die error.
rein
Mah als ik geen verbinding mag maken ... hoe kan ik dan iets met MySQL doen? Crying or Very sad
Bondings
rein wrote:
Mah als ik geen verbinding mag maken ... hoe kan ik dan iets met MySQL doen? Crying or Very sad

Dat moet je op de server zelf doen. Bijvoorbeeld een pagina.php maken die een verbinding maakt met mysql en de queries uitvoert die uitgevoerd moeten worden.