|
|||||||||||||||||||||||||||||||
phpBB forum
De phpBB forums vind ik moeilijk te instaleren.
Ik moest handmatig de config file op zijn plaats zetten.
Dat was echt wel balen en je moest ook nog zelf raden welke mySQL software ze hebben.
Voor de rest werk alles nu prima.
Ik heb ook twee dagen moeten probren voor ik het forum heb kunnen instaleren
dit was alles
post nog veel op dit forum
Last edited by robin5210 on Tue May 30, 2006 5:38 pm; edited 1 time in total
Ik moest handmatig de config file op zijn plaats zetten.
Dat was echt wel balen en je moest ook nog zelf raden welke mySQL software ze hebben.
Voor de rest werk alles nu prima.
Ik heb ook twee dagen moeten probren voor ik het forum heb kunnen instaleren
dit was alles
post nog veel op dit forum
Last edited by robin5210 on Tue May 30, 2006 5:38 pm; edited 1 time in total
Handmatig de config-file op zn plaats zetten? Waar was dat goed voor dan?
Heb ik namelijk nog nooit gezien...
Je SQL-versie kan je meestal zien door in te loggen op de phpMyAdmin, namelijk bovenaan.
Verder kan je als je het echt niet weet "gewoon" proberen, en dan merk je vanzelf of het lukt of niet...
Heb ik namelijk nog nooit gezien...
Je SQL-versie kan je meestal zien door in te loggen op de phpMyAdmin, namelijk bovenaan.
Verder kan je als je het echt niet weet "gewoon" proberen, en dan merk je vanzelf of het lukt of niet...
PHPBB is heel gemakkelijk zelf te installeren, maar je moet wel zorgen dat de CHMOD-waarden van bijvoorbeeld de config-files goed ingesteld staan. Als dit niet blijkt te werken, zet ze dan op 777 (alleen voor tijdens de installatie!)
De MySQL-informatie kan je vrij gemakkelijk vinden als je in Cpanel linksonderaan op 'Server Information' klikt dacht ik.
De MySQL-informatie kan je vrij gemakkelijk vinden als je in Cpanel linksonderaan op 'Server Information' klikt dacht ik.
nee ze staan niet bij de server information.
ik heb ze gewoon moet raden ik had maar de keuze tussen de twee.
namelijk: mySQL3+ en mySQL4+/5+.
Ik denk dat ze hier de versie van 4 hebben, maar ik weet het niet zeker.
Het werk nu en dat is het belangrijkste.
alleen nu moet ik nog bezoekers naar mijn site krijgen en ik heb juist een berichtje geplaats op het adverteer je site plaats.
dit was alles.
en noch bedankt
ik heb ze gewoon moet raden ik had maar de keuze tussen de twee.
namelijk: mySQL3+ en mySQL4+/5+.
Ik denk dat ze hier de versie van 4 hebben, maar ik weet het niet zeker.
Het werk nu en dat is het belangrijkste.
alleen nu moet ik nog bezoekers naar mijn site krijgen en ik heb juist een berichtje geplaats op het adverteer je site plaats.
dit was alles.
en noch bedankt
Invision Power Board is dan ook veel beter. Maar helaas ook betaald.
Wat moet je doen om er voor te zorgen dat als je ben ingelogd op de member systeem dat je ook bent ingelogd op de form.
Dus wil niet dat mijn bezoekers 2 keer inloggen.
Dus wil niet dat mijn bezoekers 2 keer inloggen.
-is eigenlijk wel offtopic- (beter een eigen onderwerp beginnen)
zorgen dat het verwijst naar dezelfde mysql informatie, en dezeflde login manier gebruiken (cookies enzo) om zo ervoor te zorgen, al weet ik niet hoe, ben nog niet bezig met het scripten van php.
zorgen dat het verwijst naar dezelfde mysql informatie, en dezeflde login manier gebruiken (cookies enzo) om zo ervoor te zorgen, al weet ik niet hoe, ben nog niet bezig met het scripten van php.
| moeslimoen wrote: |
| Wat moet je doen om er voor te zorgen dat als je ben ingelogd op de member systeem dat je ook bent ingelogd op de form.
Dus wil niet dat mijn bezoekers 2 keer inloggen. |
phpbb en welke andere software moet je dan samenvoegen?
want dan moet je een integratiehack vinden of soms zit hij er al bij. Zoals bij coppermine.
dit is mijn database van me loginsysteem:
wat is mijn volgende stap om het te samenvoegen met de database van phpbb.
| Quote: |
| ("CREATE TABLE ban (
gebruikersnaam varchar(255) NOT NULL default '', email varchar(255) NOT NULL default '', ip varchar(255) NOT NULL default '', id int(11) NOT NULL auto_increment, host varchar(100) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (id) )"); ("CREATE TABLE members ( email varchar(75) NOT NULL default '', wachtwoord varchar(255) NOT NULL default '', gebruikersnaam varchar(255) NOT NULL default '', id int(11) NOT NULL auto_increment, activated varchar(20) NOT NULL default '', url varchar(255) NOT NULL default '', status varchar(100) NOT NULL default '', avatar varchar(155) NOT NULL default '', liddatum datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00', ondertitel varchar(255) NOT NULL default '', ip varchar(50) NOT NULL default '', proxy varchar(50) NOT NULL default '', host varchar(50) NOT NULL default '', waarschuwingen char(1) NOT NULL default '0', posts varchar(5) NOT NULL default '', optie_scripts varchar(5) NOT NULL default '', optie_online varchar(5) NOT NULL default '', optie_profiel varchar(5) NOT NULL default '', optie_nieuwsbrief varchar(5) NOT NULL default '', optie_mailopenbaar varchar(5) NOT NULL default '', optie_reactions varchar(5) NOT NULL default '', optie_notificatie varchar(5) NOT NULL default '', optie_pm varchar(5) NOT NULL default '', optie_pmmail varchar(5) NOT NULL default '', optie_signatures varchar(5) NOT NULL default '', optie_avatars varchar(5) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (id), FULLTEXT KEY gebruikersnaam (gebruikersnaam) )"); ("CREATE TABLE online ( id int(4) NOT NULL auto_increment, memberid int(4) NOT NULL default '0', gebruikersnaam varchar(50) NOT NULL default '', ip varchar(15) NOT NULL default '', datum varchar(25) NOT NULL default '', datum_start varchar(25) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (id) )"); ("CREATE TABLE pm ( bericht text NOT NULL, id int(11) NOT NULL auto_increment, aan varchar(255) NOT NULL default '', van varchar(255) NOT NULL default '', datum datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00', titel varchar(255) NOT NULL default '0', gelezen char(2) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (id) )"); ("CREATE TABLE pm_block ( id varchar(5) NOT NULL default '', block_id varchar(5) NOT NULL default '' )"); |
wat is mijn volgende stap om het te samenvoegen met de database van phpbb.
ik zou het echt niet weten hoor hoe dat je dat doet.
Mischien kan je op het internet een programmatje zoeken dat ze automatisch inlogt de bezoekers.
Mischien kan je op het internet een programmatje zoeken dat ze automatisch inlogt de bezoekers.
Ik zou het er niet durven opzetten want dan wordt je website gedelete (dacht ik toch)
Waarom zou je er nu een betaald forum op zetten phpbb is toch ook heel goed.
Invision powerboard zal meschien wel beter zijn maar phpbb is goed genoeg voor mij.
ga als tublieft naar mijn site en registeer op het forum
Waarom zou je er nu een betaald forum op zetten phpbb is toch ook heel goed.
Invision powerboard zal meschien wel beter zijn maar phpbb is goed genoeg voor mij.
ga als tublieft naar mijn site en registeer op het forum
| j0zman wrote: |
| Invision Power Board is dan ook veel beter. Maar helaas ook betaald. |
je mag ipb er wel op zetten als je er voor hebt betaald en dat kan bewijzen aan bondings. Zolang dat niet kan gaat hij ervan uit dat het illegaal is en mag je het dus niet hosten.
En moeslimoen welk loginsysteem gebruik je?
Joomla of mambo? nukephp?
En moeslimoen welk loginsysteem gebruik je?
Joomla of mambo? nukephp?
wat is mambo, joomla en phpnuke?
hoe kan ik er achter komen of ik dat heb?
hoe kan ik er achter komen of ik dat heb?
Dat zijn allemaal php-platformen.
Maar PhpBB is inderdaad niet moeilijk te installeren hoor... Je kan het ook doen via je Cpanel, en dan Fantastico... Zo gedaan...
Maar PhpBB is inderdaad niet moeilijk te installeren hoor... Je kan het ook doen via je Cpanel, en dan Fantastico... Zo gedaan...
ok
hoe moet ik dat nou aanpakken om het te samenvoegen
hoe moet ik dat nou aanpakken om het te samenvoegen
geef anders eens een link naar je site dan kunnen we het zelf zien.
Ik heb nou alleen een loginsysteem en wil een forum installeren.
Maar ik wou dus eerst weten hoe ik dat moest aanpakken.
welke link wil je?
ik heb alleen die van loginsysteem.
Maar ik wou dus eerst weten hoe ik dat moest aanpakken.
welke link wil je?
ik heb alleen die van loginsysteem.
geef maar alle info is meegenomen
| j0zman wrote: |
| Invision Power Board is dan ook veel beter. Maar helaas ook betaald. |
Ja maar v1.3.1 final mag je nog wel gebruiken, alleen is het probleem dat je hem niet kan vinden. Als je goed google'd kun je hem wel vinden denk ik!
En over phpbb als je cpanel hebt is het net zo makkelijk kun je hem gewoon via installeren. Maar goed dat heeft alleen de .frihost server en jammergenoeg heeft de .frih server dat niet!
Wat is dat nu weer 1.31 final.
Ook een forum of zoiets wil je het alstublieft zeggen
Ook een forum of zoiets wil je het alstublieft zeggen
das de laatste gratis versie van invision. vanaf versie 2 is het betaald
die mag je ook niet meer gebruiken. Omdat het moeilijk te controleren is of de versie niet handmatig is verandert.
Moeslimoen waar blijft die link naar jouw site nu
[mod-edit] smileyflood verwijderd... [/mod-edit]
[mod-edit] smileyflood verwijderd... [/mod-edit]
Ik heb het de laatste tijd druk. Dus ik kon ff niet online komen.
hier is de link:
http://www.moeslimoen.frih.net/member/inloggen.php
Zoals ik heb verteld heb ik alleen de membersysteem gemaakt.
Dus ik wou weten hoe het moest met de sql van phpbb zodat ik verder kan.
Ik wil ze dus samen voegen zodat als me members inloggen, dat ze ook ingelogd zijn bij de forum.
hier is de link:
http://www.moeslimoen.frih.net/member/inloggen.php
Zoals ik heb verteld heb ik alleen de membersysteem gemaakt.
Dus ik wou weten hoe het moest met de sql van phpbb zodat ik verder kan.
Ik wil ze dus samen voegen zodat als me members inloggen, dat ze ook ingelogd zijn bij de forum.
omdat dit volgens mij een aardig onbekend inlogsysteem is ben ik bang dat er niks voor gemaakt is.
Weet je nog waar je het vandaan hebt gehaald?
Mischien dat daar iets staat over integratie met andere systemen.
En anders moet je mischien een ander loginsysteem nemen wat als mod bij phpbb te krijgen is.
Weet je nog waar je het vandaan hebt gehaald?
Mischien dat daar iets staat over integratie met andere systemen.
En anders moet je mischien een ander loginsysteem nemen wat als mod bij phpbb te krijgen is.
ik heb hem hier vandaan:
http://www.wmcity.nl/scripts.php?actie=bekijk&id=321
Als die niet goed is weet jij dan mischien een goeie uitgebreide loginsysteem
http://www.wmcity.nl/scripts.php?actie=bekijk&id=321
Als die niet goed is weet jij dan mischien een goeie uitgebreide loginsysteem
| dark inca wrote: |
| das de laatste gratis versie van invision. vanaf versie 2 is het betaald |
Oh ach, maar kijk als je nou Invision Power Board hebt geinstalleerd he (niet op frihost off course) en je hebt v.1.3.1 final en je verandert die naar de nieuwste versie in de files van het forum dan kan niemand meer zien of het verandert is want de copyright kun je ook aanpassen! 
dat is ook de reden waarom frihost alle versie's heeft verboden.
moeslimoen zou je eerst je site is niet helemaal afwerken want alleen het membersysteem is noch maar online.
ik wou alvast de belangrijkste dingen doen.
maar weet iemand mischien een ander uitgrbreide membersysteem
maar weet iemand mischien een ander uitgrbreide membersysteem
zou het niet slim zijn als hij eerst weet of het wel kan?
Anders heeft hij een hele site klaar en kan hij er niks mee.
Anders heeft hij een hele site klaar en kan hij er niks mee.
juist
rvec die begrijpt het
Maar hebben jullie meer info nodig of weten jullie het niet
rvec die begrijpt het
Maar hebben jullie meer info nodig of weten jullie het niet
ik ben bang dat je best wel veel van php en sql moet weten om die met elkaar samen te voegen. Je kan beter zoeken naar een phpbbmod of hack die hetzelfde al doet.
Als je natuurlijk een bestaand inlogsysteem wil mengen met een phpBB-installatie, dan zal je wel wat af moeten weten van MySQL en wat van PHP... Niet voor mensen die juist overweg kunnen met HTML, zeker niet als je weet hoeveel kolommen een phpbb_users tabel heeft. 
is er dan iemand die verstand heeft van php en sql 
Ik heb er ervaring mee...
kun je dan me mischien helpen met de database van me membersysteem en de phpbb forum samenvoegen 
Dat is inderdaad waar want als je het iemand anders het laat doen kan dat zijn dat die een virus op je site zet ( niet dat Gieter dat zal doen hoor ).
| rvec wrote: |
| ik ben bang dat je best wel veel van php en sql moet weten om die met elkaar samen te voegen. Je kan beter zoeken naar een phpbbmod of hack die hetzelfde al doet. |
meestal kan je wel iemand vinden die te vertrouwen is dus voor een virus ben ik niet bang maar je zal in ieder geval iemand moeten vinden de ze samen wil voegen en daar is aardig wat kennis van php en sql voor nodig. Of je kan natuurlijk iets zoeken waar iemand dat al gedaan heeft.
| moeslimoen wrote: |
| kun je dan me mischien helpen met de database van me membersysteem en de phpbb forum samenvoegen |
Hiervoor zijn inderdaad heel wat Hack's te vinden.
Het is zeker mogelijk, simpel niet echt...
Ik weet niet of je al een member-systeem hebt draaien met members, het is namelijk een stuk simpeler meestal als zowel je memberlist als je phpBB-forum leeg zijn; het kleinste risico ook trouwens.
Grz. Joe.
inderdaad noch geen members want dan kan het zijn dat al je members gewist zijn en dat is niet zo plezant.
database backup 
| joe_nl wrote: | ||
Hiervoor zijn inderdaad heel wat Hack's te vinden. Het is zeker mogelijk, simpel niet echt... Ik weet niet of je al een member-systeem hebt draaien met members, het is namelijk een stuk simpeler meestal als zowel je memberlist als je phpBB-forum leeg zijn; het kleinste risico ook trouwens. Grz. Joe. |
ik heb nog geen members in mijn member systeem en ook niet in de phpbb forum. de phpbb forum heb ik nog niet geďnstaleerd. want ik wou eerst weten of het wel mogelijk is.
wat is hack's en waar kan ik die vinden
alvast bedankt
Dan kun je naar http://www.phpbb.com/ of http://www.phpbbhacks.com/ gaan. Hier vind je veel hacks, ook wel mods of modifications genoemd. Deze kun je installeren om zo je forum aan te passen en hem uniek te maken. Weet je niet hoe je een mod moet installeren, kun je het beste een kijkje nemen op: http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=24
Ook kun je veel hulp over phpBB en SQL krijgen op http://www.phpbb.nl/ of de officiële site http://www.phpbb.com/ . En hier natuurlijk ook, want er zijn vast wel mensen op dit forum die wat van phpBB afweten.
Ook kun je veel hulp over phpBB en SQL krijgen op http://www.phpbb.nl/ of de officiële site http://www.phpbb.com/ . En hier natuurlijk ook, want er zijn vast wel mensen op dit forum die wat van phpBB afweten.
ik ben de forum aan het instaleeren maar weet enkele dingen niet. weet iemand dit voor me te beantwoorden.
wat moet bij database type
en wat bij Prefix voor tabellen in database
en wat bij serverpoort
alvast bedankt voor degene die mij willen helpen.
[/i]
wat moet bij database type
en wat bij Prefix voor tabellen in database
en wat bij serverpoort
alvast bedankt voor degene die mij willen helpen.
kan misschien iemand antwoorden op mijn vraag????? (hier boven)