FRIHOST • FORUMS • SEARCH • FAQ • TOS • BLOGS • COMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Welke naam moet je homepage hebben

Thomas1991
Welke naam moet je homepage hebben om rechtstreeks bereikbaar te zijn zonder een *.html of zo
James007
Wat voor een vage vraag is dit nu weer?

Je noemt het ding gewoon index.htm of index.html en als je php gebruikt noem je het index.php. Dat is de pagina waar je automatisch op uitkomt als je je site typt.

www.vagevragen.com komt dus uit op www.vagevragen.com/index.html

James Smile
rvec
of je neemt een .tk naam die ergens naar verwijst. En je kan bij directadmin ook instellen dat alle vragen voor een bepaalde map naar een ander bestand worden gestuurd zodat www.vraag.frih.net/vraag1
naar www.vaag.net/vragen/vraag1/vraag.html wordt doorverwezen
v-d-online
extensie maakt nie zo heel veel uit als t maar index isso
kansloos
v-d-online wrote:
extensie maakt nie zo heel veel uit als t maar index isso

Extensie .AVI pakt hij vast niet, dan opent hij mediaplayer en zegt hij keihard error
rvec
nee in apache moet je instellen welke namen als eerste worden gekozen. Standaart zit hier index.html index.php en nog een paar indexen bij. Maar .avi zit er niet bij.

Als bondings het wil kan hij er ook 1234jhl.4r bij zetten maar het lijkt me sterk dat hij dat doet. Dus zolang je het op index.html of .php houd kan je er zeker van zijn dat het goed werkt.

En als hij een error geeft als je een .avi wilt openen is er toch wat fout.
the666bbq
in principe moet je ervanuit gaan dat een 'naam' altijd zal verwijzen naar iets.
als je http://sitenaam/anderenaam zonder extensie intypt zal er in eerste instantie worden gedacht dat dit een folder is met als naam anderenaam en dan gaat de server nakijken welke bestanden er staat opgegeven (en ik welke volgorde) wanneer de folder wordt aangeroepen. meestal is dit iets in de aard van index.html > index.htm > index.php > default.htm > ...

je kan dus gewoon je mapnaam de naam geven die je wenst en zorgen dat één van de bestanden in die lijst bestaat en de informatie bevat die je wenst te tonen. Pas dus op : indien je index.php wenst te gebruiken maar er bestaat nog een index.html met een naaktfoto van je grootmoeder dan wordt die getoond en niet de index.php aangezien die later in de lijst staat.
Museobanus
het eenvoudigste is gewoon je homepage index.htm of index.html te noemen? Dan komt iedereen er automatisch op uit (voor websites, voor forums is dit iets anders)
Thomas1991
Ja srr van die vraag maar ik had mijn website gepubliceerd maar pas na een aantal minuten is die pas bereikbaar vanaf het internet. Hoe komt dit eigenlijk of is dit uitzonderlijk.
Christo
Jup, gewoon index noemen, in mijn geval dus index.php want php is gewoon relax! Cool
marocsite
Thomas1991 wrote:
Welke naam moet je homepage hebben om rechtstreeks bereikbaar te zijn zonder een *.html of zo

Ik begrijp je niet echt, kun je wat meer uitleggen
rvec
Thomas1991 wrote:
Ja srr van die vraag maar ik had mijn website gepubliceerd maar pas na een aantal minuten is die pas bereikbaar vanaf het internet. Hoe komt dit eigenlijk of is dit uitzonderlijk.

meestal werkt hij dan meteen maar weet je zeker dat hij nog niet aan het uploaden was toen je eerst keek? Of dat je niet op vernieuwen had geklikt?
shuatee
Christo wrote:
Jup, gewoon index noemen, in mijn geval dus index.php want php is gewoon relax! Cool

geen home.html wat is trouwens het verschil dan tussen index en home Question
dark inca
shuatee wrote:
Christo wrote:

geen home.html wat is trouwens het verschil dan tussen index en home Question

eigenlijk niets, zolang de host deze in zijn lijst heeft staan met mogelijke beginpagina's gaat hij deze gebruiken.
RoomRooz
Het is dus eigenlijk vrij simpel, gewoon je 'home' bestand, de pagina waarop de bezoeker het eerst komt, met een leuk welkompraatje, een menu en dus links naar alle andere pagina's van je website, index.html, index.htm of index.php noemen, of wat voor extensie je dan ook gebruikt, volgens mij in jouw geval index.html. Index.html is dus de home-pagina van jouw website. Je moet er een extensie achter zetten, anders werkt het niet. Onder de home-knop in het menu van jouw website zet je dus een link naar index.html. En voor de rest zou ik eerst gewoon alles uploaden naar je site, dan naar je site gaan (weet je zeker dat je de link goed hebt geschreven?), en eventueel nog voor de zekerheid op 'Vernieuwen' klikken, zodat je zeker weet dat je wijzigingen goed zijn doorgevoerd. Lukt het dan niet, dan wacht je gewoon ietsje langer, ook al zou het eigenlijk al wel goed moeten zijn.