Ik vraag me af wat dit juist betekend, shared videogeheugen, wat is het verschil met gewoon videogeheugen ?
Zelf heb ik een Nvidia GeForce 6200SE TurboCache met 256 MB geheugen, gedeeld of niet , dat weet ik niet juist 
Ik heb geen idee, maar zolang je geen problemen hebt, maakt dat toch ook niets uit 
als je 512 ram geheugen hebt en 256 geheugen in de videokaart heb je in totaal 768mb geheugen
als je 512ram geheugen hebt en 256 shared geheugen in de videokaart heb je in totaal 512mb geheugen waarvan de videokaart maximaal 256 gebruikt
en meestal heb je shared bij laptops, vooral de wat geodkopere. Bij duurdere laptops en de meeste gewone pc´s heb je meestal gewoon.
dankje 
Goed gezegd allemaal het is mij ook duidelijk, dus voor een laptop met shared video geheugen moet je minimaal wel een intern geheugen hebben van 1024 mb anders wordt het allemaal wel heel erg krapjes allemaal.
Als je namelijk 512 mb intern geheugen hebt dan blijft er maar 256 ofzo over voor je werkgeheugen van xp en dat houdt zeker niet over toch?
Ja maar denk dat xp als nog wel goed kan draaien
windows XP draait dan nog wel goed hoor. Alleen als je de videokaart gaat gebruiken zal hij het geheugen gaan gebruiken (afhankelijk van wat je videokaart moet presteren)
daarom moet je ook geen spellen spelen op een laptop met shared video.
Ik heb zelf om die reden een laptop met 512 gewone videokaart gekocht en 1024 ram. Er waren er wel goedkopere maar als je spellen wilt spelen moet je geen shared video geheugen nemen.
Je kunt ook gewoon in de BIOS instellen hoeveel de videokaart van je interne geheugen gebruikt.
groetjes
Je kan het instellen, maar voor hardcore-gamerz die echt niet op een shared bagger ding gaan spelen is het gewoon niks.
Heb zelf ook laatst een nieuwe kaart gekocht:
XFX Geforce 6800GS Extreme Edition (256mb Dual DVI).
Naar mijn mening beste AGP kaart die er is!!
Is ook niks geen shared, dat vind ik gewoon troep. Heb zelf ook nog 1,5 gb geheugen erbij zodat alles zo lekker soepel draait. Ik ga binnenkort nog 512mb erin pompen en dan ga ik me hele pc een keer verkopen en een nieuwe kopen. 
shared video geheugen is echt bagger als je een spel wil gaan spelen. omdat je gewone geheugen dan gebruikt wordt.
En je gewone geheugen is velemalen trager dan "echt" video geheugen.
Ik mag over 2 jaar nog maar pas een nieuwe laptop,gaan kopen.
Alleen ik heb gezien een 6maanden geleden waren de lpatops van hp nog goed voor een pentium 4 3.40 Ghz en 1024mb ram wel 1900 euro
Maar nu noch maar amd en intel centrino dus low speed
De gene die ik zien staan heb was een intel centrino van 1.50Ghz
Zeer weinig toch en maar 128 mb shared video geheugen
[mod-edit]smileyflood verwijderd[/mod-edit]
Je moet gewoon als je echt wil gamen op een laptop een Dell XPS kopen ofzo. Die is echt goed voor gamen maar ook alleen daarvoor omdat hij stroom zuigt en niet bepaalt stil en koel is!
Je kan ook wel gamen op een Centrino met een goeie videokaart iets van een mobile XFX 7900 of zoiets weet niet precies maar die doen ook wel redelijk rustig met die accu.
antwoord heb je al gekregen, maar ik denk dat je een videokaart los beter is zonder shared ze worden alleen maar beter en goedloper. Een aanrader is ati ! voor games geforce !
| Quote: |
| Ik mag over 2 jaar nog maar pas een nieuwe laptop,gaan kopen. |
Mag? Krijg jij je laptop dan gewoon? 
| redtigris wrote: |
| windows XP draait dan nog wel goed hoor. Alleen als je de videokaart gaat gebruiken zal hij het geheugen gaan gebruiken (afhankelijk van wat je videokaart moet presteren) |
Windows XP draait vrijwel overal op, het is mij gelukt om het aan de praat te krijgen op een 90Mhz PC, het ging wat traagjes maar toch...
het was me gelukt 
| kansloos wrote: |
| redtigris wrote: | | windows XP draait dan nog wel goed hoor. Alleen als je de videokaart gaat gebruiken zal hij het geheugen gaan gebruiken (afhankelijk van wat je videokaart moet presteren) |
Windows XP draait vrijwel overal op, het is mij gelukt om het aan de praat te krijgen op een 90Mhz PC, het ging wat traagjes maar toch...
het was me gelukt  |
ongelooflijk klinkt dat 
hier had ik ook win xp op een 333mhz met 256mb ram draaien. Maar liep toch niet zo perfect, nu loopt er soepel ubuntu (linux) op. En om het nog sneller te laten draaien heb ik alleen command line en geen grafisch gedoe erop.