in hoever geloof jij dit?
is de bijbel slechts een fictie door de mens verzonnen of een feit.
beargumenteer je mening 
Ik kan alleen zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk was van het bernini mistery. (Het is me niet gelukt om vervolgens de da vinci code te lezen) Maar wat vooral indruk gemaakt is is het criticisme (ik zeg niks over juist of onjuist) waarmee Brown schrijft. Voor mij bewijst hij dat niks wat geschreven staat waar hoeft te zijn.
Groeten.
het is een leuke hype over dingen die reeds langer werden gesuggereerd. Het is leuke vakantielectuur. Wat ik vooral leuk vond aan Bernini was dat het leuk als leuke draad doorheen mijn citytrip door Rome kon worden gebruikt - echt leuk
Hoeveel fact en hoeveel fiction ? Geen idee - ging vlot binnen dat weet ik wel; ik weet wel niet of ik alle Dan Browns ga lezen want zo goed vond ik ze (da vinci en bernini) nu ook weer niet (ik ga alleszins niet van elk exemplaar de luxe editie met beeldekes kopen) Misschien Juvenalis nog, om het af te leren
Wanneer komt de film uit?
De film zal in belgië op 17 mei in avant-premiere gaan.
Ik ben van plan om naar de film te gaan kijken, maar de eerste week zal het zeer moeilijk zijn om aan een ticket te geraken.
het boek heb ik niet gelezen, maar een kennis van mij heeft hem gelezen en vond het boek te "zwaar" op leesgebied.
Ik hoop dat film goed gaat zijn, maar de fragmenten die ik zag gaven me toch de indruk dat het een goede film is.
Interessant, ik zal hem vast ook kijken. Ik heb al zoveel over dat boek gehoord dat ik wel heel nieuwsgierig ben geworden!
James 
Het boek is een mengeling van waarheden en pure speculatie. Jammer genoeg laat Dan Brown het anders uitschijnen, en denken velen dat alle 'feiten' historisch correct zijn. Daar komt nog bij dat het boek plagiaat is, terwijl hij eigenlijk vrijgesproken is. Al bij al vakantielectuur dus. 
Ik heb De Davinci Code, Het Bernini Mysterie, Het Juvenalis Dillema en De Delta Deceptie gelezen. En ik vond ze alle vier heel goed.
Het eerste boek dat ik van Dan Brown gelezen was, was Het Bernini Mysterie. En ik vond het zo goed dat ik ook direct De Davinci Code en Het Juvenalis Dillema ben gaan lezen. Toen De Delta deceptie uit kwam ben ik het boek direct gaan kopen.
Mij maakt het niet echt uit of het nu waarheid is of leugens zijn wat in de boeken geschreven staat. Als ik maar veel leesplezier heb.
Ik heb alleen nog maar de delta deceptie gelezen. Ik zou de rest ook nog willen lezen maar ik vind ze nergens zonder meer dan 2 maanden wachten. Dus ik ben van plan om voor de rest nog even te wachten.
Vanwege Tom Hanks en sowieso je eigen voorstelling van het boek (die je niet in de duigen wilt zien vallen) ben ik nog enigzins bevreesd om naar de film te gaan, maar de rest van de cast mag er wel wezen (Audrey
) en het verhaal natuurlijk ook, dus wie weet. Alleen geen behoefte om er als eerste bij te zijn. Ga dan liever als het wat rustiger is qua bezoekers.
Ik ga de film ooit wel eens zien. Ik heb de boeken nog niet kunnen lezen maar ik ga dat ooit wel eens doen denk ik 
Als Tom Hanks er in meespeelt, wil dit best nog weleens een aardige film worden!
Ik vind de film een pure fictie, maarja ik geloof dan ook in de bijbel als waarheid. Wanneer je de historie er op naslaat dan zul je zien dat de bijbel helemaal klopt.
Maarja er worden bij deze film natuurlijk miljoenen tegen aangesmeten met de grootste acteurs er in.
Wanneer je echt geinteresseerd bent in hoe actueel de bijbel wel niet is en welke profetieen er in staan dan moet je maar eens een paar lezingen kijken op www.prophecycode.com of amazingfacts.org
ik heb de film gekeken, heel raar verhaal.
maarja, alles wat de mens schrijft is fictie.
hetzelfde.
god heeft de wereld geschapen.
hoe kan het dan dat de dinosauriers leefden voordat de aarde (in de bijbel) was geschapen.
| carstentje wrote: |
beargumenteer je mening  |
Feiten zijn controleerbaar
en die sprookjes uit de bijbel zijnd at toch zeker nie
houd je zelf nie voor de gek en negeer die onzin!
Er zitten elementen tussen die voor waarheid kunnen worden aangenomen maar het verhaal om deze feiten aaneen te binden is natuurlijk fictie. Ik persoonlijk vindt de beschrijvingen van de schilderijen, het verhaal erachter heel goed overeen komen met de realiteit dus grote delen van het verhaal zouden wel waar kunnen zijn.
| ajvemmen wrote: |
Ik vind de film een pure fictie, maarja ik geloof dan ook in de bijbel als waarheid. Wanneer je de historie er op naslaat dan zul je zien dat de bijbel helemaal klopt.
Maarja er worden bij deze film natuurlijk miljoenen tegen aangesmeten met de grootste acteurs er in.
Wanneer je echt geinteresseerd bent in hoe actueel de bijbel wel niet is en welke profetieen er in staan dan moet je maar eens een paar lezingen kijken op www.prophecycode.com of amazingfacts.org |
Dat de bijbel helemaal klopt is natuurlijk onzin. Er zullen best wel wat ware dingen in staan, maar dat het allemaal waar is. Ben altijd wel benieuwd geweest naar de schrijvers van de eerste versie. Had die wel graag wel aan het werk gezien. Waren ze echt serieus aan het werk, of was het meer uit de duim en van: zouden ze dat geloven? Nah, kweet niet, maar schrijf maar op. We zien het wel. 
| j0zman wrote: |
| Als Tom Hanks er in meespeelt, wil dit best nog weleens een aardige film worden! |
Wat dacht je van Jean Reno en Audri Tatu? Dat zijn ook niet de minsten... Lijkt me een heel leuke film...
Over The DaVinci Code, De Priorij van Sion is gebaseerd op een aantal documenten aangetroffen zo'n 30,-40 jaar geleden in de parijse bibliotheek.. Dit waren echter valse documenten, maar het geeft niet weg dat het nog steeds een erg gaaf gegeven is en dat je er een leuk boek over kan schrijven!
| carstentje wrote: |
beargumenteer je mening  |
Nee, denk het niet, maar het staat wel vast dat er veranderingen in zijn gebracht, dat staat ook in de Koran. Daarin staat dat je ook in de Bijbel moet geloven, maar elk afwijkende moet je niet geloven. maar mijn vraag is, waar gaat de the da vinci code eigenlijk over?
Volgens mij wordt de da vinci code een superkaskraker. Het heeft nu al wereldwijde aandacht en het geeft iedereen die het hoort het gevoel van "dit wil ik eigenlijk ook wel eens zien".
James 
Het lijkt me een ontzettend leuke film. En of het fictie is? Ik denk wel dat het verhaal uit de Bijbel echt is. Een leraar heeft mij ooit verteld dat het verhalen zijn uit dagboeken van mensen die in die tijd leefden. En ik denk dat dat waar is. Maar ja, zeker weten doe je het nooit.
jonguh de da vinci code is egt nie de moeite waard om te kijken
nou ja als je het boek hebt gelezen is het het d moeite waard anders niet
ik heb lkrr wel het boek gelezen en ik vond de film nog steeds slecht 
Er werd een tijdje terug in een programma op discovery channel onderzoek gedaan of de 'feiten' in het boek wel klopten. Was dus niet zo, maar 8 van de 21 feiten die in het boek staan klopten. Neem het boek dus niet te serieus.
| intrawebdesign wrote: |
| Neem het boek dus niet te serieus. |
Het is denk ik ook niet de bedoeling van de schrijver dat alles fictie is hé,
het is en blijft een fantasie verhaal;met fictieve dingen in.
Ik ga binnenkort wel naar de da vinci code zien,
ik heb het boek gelezen en vind het een zeer goed boek.
Op het nieuws zeggen ze dat ze te hard het boek naspelen.
Wat ervoor zorgt dat de film niet "goed" is. Over andere films zoals harry potter, zitten velen te "zagen" dat het totaal niet lijkt op het boek.
Dus wat is nu goed???
Beter geen film maken van een bestseller