FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Opera browser

viss00
Ikzelf gebruik naast m'n firefox browser ook de browser genaamd opera.

Ik vind het een hele fijne browsers omdat hij ook goed de pagina's kan vergroten en hij natuurlijk gratis is..

Een van de vele voordelen van de opera browser:
Als je een flashfilmpje aan het kijken bent (dat doe ik nogal graag :Ddan klik je gewoon op ctr en tegelijkertijd scroll je met je muis.. Dan vergroot hij moeiteloos de flash animatie vele keren

Wat ik wel erg jammer vind is dat ik haast niemand ken die een opera browser heeft terwijl er veel zijn die de browser firefox hebben.

Als jullie hem willen proberen dan kun je hem via deze link downloaden.
http://opera.com/download/
david150
ik heb wel eens opera gehad, best fijn! En het ziet er heel goed uit
viss00
david150 wrote:
ik heb wel eens opera gehad, best fijn! En het ziet er heel goed uit

Gelukkig zijn er TOCH nog mensen die hem wel eens hebben gehad!!!
Ok deze gebruiker heeft goede ervaringen gehad
rvec
ik heb ook wel eens opera gehad maar dat was alleen om mijn site uit te proberen met een andere browser. Ik heb hem daarna bijna meteen weer weggedaan. Ik weet niet eens meer hoe hij eruit zag.

Maar als je toch firefox en opera samen gebruikt, wat zijn de voor en nadelen?
Ik vind die extensies zo handig.
Social
Ik heb nooit Opera gebruikt.
Firefox lijkt mij tot nu toe het beste Smile
Ik zal misschien Opera ook een keer proberen Wink

Groeten Social
viss00
Social wrote:
Ik heb nooit Opera gebruikt.
Firefox lijkt mij tot nu toe het beste Smile
Ik zal misschien Opera ook een keer proberen Wink

Groeten Social

moet je doen!
Boles Roor
Ik heb wel Opera maar alleen voor het testen van m'n site. Ik gebruik Opera niet om te browsen, daarvoor gebruik ik liever Firefox.
BCP88
Ikzelf heb opera browser ook nog nooit gebruikt. Ik gebruik altijd firefox. Alleen voor sommige site's die niet gaan met firefox gebruik ik Interent explorer.

Kan iemand misschien eens zeggen wat je zoal allemaal kan met opera. De voor en nadelen ten opzichte van firefox.

Misschien dat ik heb dan ook wel eens probeer.
Citizen Kane
Een aantal malen geprobeerd, die Opera Browser. Verschilt niet veel van Firefox, en is op dezelfde Gecko engine gebaseerd waar Firefox op gebouwd is. Daarom lijkt het mij eender welke je gebruikt. Ik geloof ook dat Opera net als de Mozilla browser een mailclient heeft.

Geef mij maar firefox met zijn extensies. heerlijk. niet meer van allerlei skins downloaden voor Internet explorer, of andere browsers die gebaseerd zijn op internet explorer, maar lekker helemaal iets anders.

Netscape is ook een goede. Ook gratis.
Thomas1991
Ik vind opera wel beestig. Je kunt er je mails met lezen, rss met ontvangen. Ook de tabbladen zijn wel handig. De sesies om met de beginnen zijn ook wel makkelijk. Bij mij begint hij telkens bij het opstarten mijn drie favorite pagina's te openen. En de al lichte download manager is ook wel gemakkelijk. Ik raad hem voor iedereen aan. Eenmaal dat je hem onder de knie hebt is hij wel te gek.
Gieter
Ik heb Opera al een paar keer gebruikt, maar verkies toch Firefox, omdat ik vind dat Firefox nog niet slecht genoeg is om een overstap noodzakelijk te maken.

De interface is heel netjes, en het handige aan Opera is dat je heel eenvoudig gebruik kan maken van zogeheten Voice Commands: spraaktechnologie dus. Nadeel is wel dat een middagje surfen met puur Voice Commands een beetje vervelend wordt na een tijdje.
intrawebdesign
Ik gebruik sinds kort ook de opera browser en ik moet zeggen dat het me beter bevalt dan firefox. Je kan het uiterlijk aanpassen zoals je wil, je kan bijvoorbeeld onnodige knoppen zo verwijderen. Ook gaat het laden van websites iets sneller. Test bijvoorbeeld eerst eens firefox op www.speedtest.nl en daarna opera je zult zien dat de snelheden hoger zijn met opera.
Christo
Vroeger was de Opera Browser echt slecht, ik vond het er nooit uit zien en werkte onhandig, slechte interface van alles en nog wat.

Maar deze tijden heb ik weer eens Opera geinstalleerd en ja, het zag er toch echt beter uit, leek een beetje op de normale browser (Internet Explorer/Firefox) zoals het hoort!

Maar toch gebruik ik het niet meer omdat ik niet weet wat ik met 3 browsers moet. Vaak als mijn site's in Internet Explorer en Firefox werken, werken ze vaak ook in andere browsers en vind ik het goed! Wink
viss00
Gieter wrote:
Ik heb Opera al een paar keer gebruikt, maar verkies toch Firefox, omdat ik vind dat Firefox nog niet slecht genoeg is om een overstap noodzakelijk te maken.

De interface is heel netjes, en het handige aan Opera is dat je heel eenvoudig gebruik kan maken van zogeheten Voice Commands: spraaktechnologie dus. Nadeel is wel dat een middagje surfen met puur Voice Commands een beetje vervelend wordt na een tijdje.

Bij mij werken die Voice Commands niet echt. Moet je nog iets speciaals instellen?