FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Curve-fitting in C++

RyoKuiper
Ik zoek een snelle/betere procedure/funktie in C++ voor het vinden van de exponenten van een polynoom. Momenteel maak ik gebruik van een Gauss-Jordan funktie, maar werkt nog te langzaam. Ook krijg ik de indruk dat als de orde van de polynoom te groot wordt (n>150) de exponenten niet meer nauwkeurig te berekenen zijn en daardoor de kromme niet verloopt zo als verwacht werd.
Weet er iemand een snellere/betere methode?
rvec
ik denk dat je dit beter in het engelse forum kunt vragen want ik de3nk dat je daar meer kans op een antwoord hebt.
RyoKuiper
rvec wrote:
ik denk dat je dit beter in het engelse forum kunt vragen want ik de3nk dat je daar meer kans op een antwoord hebt.

Ik denk wel dat je gelijk heb. Echter heb ik dat al eens geprobeerd op andere forums of Math-websites. Ik ben zelf niet zo'n ster in wiskunde en al loop al helemaal gauw vast met de uitleg in Engels. De vraagstelling is eigenlijk ook niet zo zeer op de programmeer-taal gericht, maar op het wiskundig probleem. Ik ben er vast van overtuigd dat er in Nederland mensen rondlopen die tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen en misschien een betere methode hebben gevonden.

R.