weet iemand waar de fout in zit want de playknop doet het niet. de stopknop doet het wel.
| Code: |
geluid = new Sound();
geluid.loadSound("jeLiedje.mp3", true);
geluid.stop(); //als je niet wilt dat het geluid direct gaat spelen, als je dat wel wilt, gewoon deze regel weghalen.
stopKnop.onRelease = function() {
geluid.stop();
};
startKnop.onRelease = function() {
geluid.start();
}; |
Codes horen tussen de code-tags! -- Lady Elensar
Is de "instance name" van de startknop wel "startKnop"?
ja dat is ie wel. alles was het zelfde als de stopknop. behalve de naam. en alleen de stopknop doet het. de playknop niet. 
gebruik anders gewoon de embed functie ?
Weet je zeker dat de stopknop werkt, als je namelijk niet kan starten word het ook moeilijk om te stoppen
. Ik neem aan dat je hem dan gewoon op autoplay hebt gezet.
Probeer eens geluid om geluid.start() te vervangen door geluid.start(0,999). Dit zorgt ervoor dat afspelen aan het begin begint, en oneindig doorgaat (nou ja, 999 keer dan
)
je kan ook proberen om geluid.loadsound("jeLiedje.mp3", true) te vervangen door geluid.attachSound("jeLiedje.mp3")
Ik heb geen idee of het werkt, maar je kan het iig proberen
| moeslimoen wrote: |
ja dat is ie wel. alles was het zelfde als de stopknop. behalve de naam. en alleen de stopknop doet het. de playknop niet.  |
Hoe weet je dat de stopknop het doet als de startknop het niet doet?
| Bengt wrote: |
| gebruik anders gewoon de embed functie ? |
Dit maakt een omweg, een probleem moet opgelost kunnen worden!
Anyway:
Als ik een flash document maak met:
Jouw flash code in de ActionScript van Frame 1
2 verschillende plaatjes die ik converteer naar Button waarvan ik de ene "startKnop" en de ander "stopKnop" noem
Een bestand met de naam jeLiedje.mp3 in dezelfde map
Dan werkt ie perfect als ik hem test. Controleer even het lijstje dat ik gemaakt heb en upload anders ergens je .fla document zodat ik het probleem kan zoeken
Dat doe ik met plezier!
Hij speelt automatisch af.
Als ik dan op de stopknop druk dan stopt hij.
En als ik weer playknop druk doet hij het niet.
Kijk dan even het lijstje na dat ik gemaakt heb.
Als daar het probleem niet zit, upload dan aub ergens je flash document zodat ik naar de fout kan kijken!
ik heb in de engelse gedeelte gelezen dat je swf naar fla kan converteren. weet iemand waar je die kan downloaden 
je maakt toch gewoon een fla bestand dat je opslaat? ja, die kan je converteren naar swf maar dat hoeft nu niet!
voeg de actionscript code aan de knop die je wilt toe deze is wel handig
on (release) {geluid.start();}
| fullmoon wrote: |
voeg de actionscript code aan de knop die je wilt toe deze is wel handig
on (release) {geluid.start();} |
ik denk dat dit:
| Code: |
startKnop.onRelease = function() {
geluid.start();
}; |
die klus moet klaren