FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

logsoftware

Citizen Kane
hallo,

Ik heb een tijdje een weblog gehad. nu is die server waar het hele zwikkie op stond (www.wyger.nl) overgenomen door een andere en is mijn hele log weg. zonder dat daar melding van gemaakt werd.

Nu ben ik van plan om overnieuw te beginnen maar ik heb nu de keuze uit een aantal paketten:

Pivot-log (deze gebruikte ik eerder ook. makkelijk, minder templates)
Wordpress (wel uitgeprobeerd. VEEL templates, maar destijds geen tijd voor)
Nucleus (alleen van naambekend, wel nederlandse versie en plugins)
blog:cms
b2evolution (geen ervaringen mee)
Serendipity (geen ervaringen mee)

Welke van deze (of anderen niet genoemd) is voor Nederlands gebruik het beste?
rvec
voor bijna alle blogsoftware is wel een nederlands language pack te downloaden. en hier kan je oa blogs uitproberen.
Citizen Kane
Gezien, heb het hele rijtje gehad. valt me op dat er bij de functionaliteit nog wel eens wat wil verschillen. Was erg gewend aan de interface van Pivot, die namelijk geheel in het nederlands te krijgen. Van Wordpress (waar ik daarnaast nog enige ervaring mee heb) weet ik dat niet.

Zag ook dat Nucleus een mooie site heeft en veel gebruikt word, leuke thema's heeft en goed in elkaar steekt. (en sinds kort ook een design contest heeft, erg handig als ze alles posten), dus dit is ook nog een kandidaat.

Zag dat je zelf DragonFly hebt gebruikt, een CMS is mij net weer wat teveel van het goede voor een blog.
rvec
ja maar ik zet er ook foto's op en ik heb ook een chatroom en een forum. Het blog staat bij mij ergens achteraan.

Maar een nederlands paket van wordpress is hier te vinden (samen met nog een hele lijst andere)

en voor de meeste andere kan je ook gewoon op google zoeken op paketnaam dutch language pack
Citizen Kane
word nog een moeilijke keus tussen Pivot, Wordpress en Nucleus... Denk dat ik daar nog maar eens een nachtje over ga slapen.

Hier nog wat voor en nadelen op een rijtje, voor zover ik het zelf zie.

Pivot: Geen database nodig, maar daardoor moet je wel elke keer je fronpages en veel andere bestanden opbouwen. Als je eenmaal een template draaiende hebt is het een overzichtelijk systeem, waarvan vooral de admin-area er mooi en overzichtelijk uitziet.

Wordpress: hiervan vind ik vooral de enorme lading aan templates mooi. Zijn veel plugins bij te verkrijgen en er zit een enorme community achter. De admin area zag er bij 1.5 nogal wat onoverzichtelijk uit, maar met versie 2.02 is dit ontzettend verbeterd. Wel MySQL nodig. De nederlandse vertaling is niet helemaal 100 % las ik...

Nucleus: ook MySql nodig voor zover ik het kan bekijken. Hiervan wat minder templates beschikbaar, alhoewel dat ook gaat veranderen met die contest denk ik. Verder is de admin area goed verzorgd en is nucleus ver uit te breiden of simpel te houden door dee ontzettende lading plugins. Naar dit systeem ben ik benieuwd, hier schijnt ook een goede nederlandse vertaling van te zijn.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.