Ik heb een video (van 18 jaar geleden) met een dvd recorder op dvd gezet, nu zou ik die graag op pc wat bewerken en misschien de kwaliteit verbeteren als dat mogelijk is.
Weet iemand hier goede programma's voor?
Alvast bedankt
Hoe je de kwaliteit van een film kan verbeteren, weet ik niet. Op http://www.extradvd.nl/html/rippendvd.htm kan je wel een tutorial vinden over hoe je de dvd moet rippen naar je HD. Dan kan je het verder bewerken met andere programma's.
Misschien kan je wel met het programma VirtualDub (zie tutorial) de film bewerken. Ik weet dat je daarvoor verschillende "plugin's" kan downloaden om dan andere functies te verkrijgen die niet standaard in het programma zitten.
kwaliteit kan je nooit verbeteren. hoe zou je dat willen doen??
scherper maken,onscherper, lichter, contrast,... natuurlijk wel.
Is zeer makkelijk te doen met adobe premiere (als je er iets van kent) , maar duur :p
| dark inca wrote: |
kwaliteit kan je nooit verbeteren. hoe zou je dat willen doen??
scherper maken,onscherper, lichter, contrast,... natuurlijk wel. |
Ik denk dat dat ook de bedoeling is. Iedereen weet wel dat je van VHS kwaliteit nooit naar DVD kwaliteit kan gaan maar je kan wel wat knoeien met programma's om zo de kwaliteit iets of wat te verbeteren.
| dark inca wrote: |
| Is zeer makkelijk te doen met adobe premiere (als je er iets van kent) , maar duur :p |
Heb ik al eens getest maar het is niet zo eenvoudig om dat onder de knie te krijgen. Een zeer goed programma maar je moet wel veel oefenen in het begin.
Dat zou wat zijn zeg, als je kwaliteit kan verbeteren
maar helaas kan dit niet. Ook niet zo raar toch? verder gewoon ff winavi gebruiken voor het converteren! 
voor hoeveel wou je wedden dat je wel de kwaliteit van een film en dan vooral een wat oudere film kan verbeteren.
Tja verbeteren, tis ni dat je naar DVD kwaliteit kan gaan, maar er zijn wel programmas die ruis kunnen verwijderen enzo denk ik.
Met cyberlink Powerdirector kan je de kwaliteit van je video's iets verbeteren
Ik heb een filmpje met blokkerig beeld. Weet iemand hoe je dit kunt verscherpen in Pinnacle Studio 9, als dat mogelijk is.
Wow, kan dat? Kwaliteit verbeteren? Ik heb ooit The Polar Express van Avi naar mpeg met ondertitels geconverteerd. En toen zag al dat 3D er niet echt meer mooi uit. Nou ja, laat het me weten! 
kwaliteit kan je wel verbeteren , film is maar een opeenvolging van plaatjes remember ??
net zoals je een wat mislukte foto kunt redden kan je dus ook je filmpjes wat redden maar je zal daar inderdaad waarschijnlijk bij voorkeur de dure premiere uit de kast moeten trekken en ik zou er niet van verschieten dat daar dan wel wat kennis bij komt kijken.
Ik denk dat er wat verwarring is in deze discussie. Net zoals de experten er niet in geslaagd zijn bij de moordbeelden van Joe (station, Brussel enkele weken geleden) op te waarderen naar DVD kwaliteit, zal je er niet in slagen DVD kwaliteit te verkrijgen op je gedigitaliseerde videobeelden (VHS,...) je had al heel wat verlies van analoog naar digitaal, en je medium (de cassette zelf) zal na 18 jaar ook nog wel voor wat verlies hebben gezorgd. Des al niet te min zijn diezelfde experts er wel in geslaagd te beelden aanzienlijk te verbeteren waardoor die klojo's konden worden herkend - zo zal je dus je homevideo ook nog wel wat kunnen optrekken.
Eeen mislukte foto die dood is kan je waarschijnlijk niet meer redden maar ik heb zelf ook al wel wat moeten foeteren aan foto's (soms van derden soms door mijn eigen domme fout) waardoor ze in de meeste gevallen aanzienlijk waren verbeterd. Het kost wel wat tijd voor sommige foto's (afhankelijk van de 'schade') dus doe dat maal 50, per seconde film en je bent wel effe zoet met je verbeterwerk... succes