FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Geld overmaken via internet.

Drodr
Hallo, ik ben bezig met een website die voor andere mensen complete websites tegen betaling bouwd. Nu ben ik bezig met een manier te vinden om geld over te maken via internet.

Ik zat al te denken aan PayPal maar ik weet nog niet precies hoe dat werkt. Kun je nou zonder een PayPal account geld overmaken aan iemand met een PayPal account?

Nouja mijn vraag eigenlijk is: Weet iemand een goede manier om geld via internet op een makkelijke manier over te maken?

Bij voorbaat dank

Groeten,
Drodr.
joe_nl
Ik denk dat ik dit toppic maar eens een poosje ga volgen, ik ben benieuwd wat anderen hier van vinden en wat jullie er van weten.

Binnenkort heb ik waarschijnlijk ook iets in die trend nodig, dus dit kan wel eens heel erg van pas komen.

Geld overmaken via internet met Rabobank en Postbank, dat doe ik al wel een tijdje, maar uit je post maak ik op dat je daar, net als ik, niet naar op zoek bent.

Voor zover ik weet kan je geen geld overmaken van iets anders dan PayPal naar iemand die wel een PAyPal annount heeft. Verbeter me als dit wel zo is.

Ik heb even gezocht, maar zo te zien (site van PayPal) kan het wel met je creditcard, MasterCard, Amex en Discover (laatste 2 ken ik niet).

Grz. Joe.
Ps. Weet je meer over dit onderwerp, vertel ons er over!
Drodr
Ja, ik gebruik ook Rabobank. En het zou jammer zijn als je niet van een gewone rekening iets naar een PayPal account kan sturen.

Je zou natuurlijk ook gewoon een accept giro kunnen sturen met het vraag bedrag etc. Zou dat ook kunnen met Rabobank? Of moet je dan zelf accept giro versturen naar de gene?
Drodr
Weet iemand nog een goede manier? Confused
Bondings
Paypal is inderdaad meestal de beste oplossing, vooral als je wereldwijd betalingen wilt ontvangen. Maar sommige mensen hebben iets tegen paypal en dan moet je naar alternatieven zoeken.

Naast Paypal-achtigen zijn er ook nog de credit-card processors zoals 2checkout.com.
Bengt
Paypal is het beste, vind ik persoonlijk. Very Happy
irkekajo
PayPal is welk oké, maar ik vind het echt een nadeel dat je er een account voor moet hebben.

Via Rabobank en Postbank kun je gewoon een internet account aanvragen en die accounts gebruiken. Allemaal veel praktischer, hoewel wat minder universeel.
SocratesX
Als je een beetje klantvriendelijk wilt te werk gaan, dan gebruik je geen PayPal, niet iedereen wil zomaar een account openen. Je kan het wel als één van de mogelijke betalingsopties inbouwen in je website.
Maar best is gewoon dat je voorziet in ofwel creditcardbetaling, ofwel via overschrijving (of beide).

Begin je een commerciële site dan?
Ben je Belg of Nederlander?
Ik hoop dat je met alles in orde bent, qua sociale zekerheid, ondernemingsnummer, inschrijving bij Kruispuntbank, BTW-nummer, ... (Voor een Belg dan.)
Zolang je geen inkomsten hebt, kunnen er weinig problemen zijn, tenzij de fiscus heel lastig doet.

PS: bouwt is met een -t Wink
djfreakske
ik dacht dat het wel mogelijk was om via een gewone rekening iets te sturen naar een pay pal account.
ben hier natuurlijk niet zeker van, maar zal zeker nog eens nakijken.

greetz Very Happy
Drodr
Oke. Ik zou het natuurlijk als 1 van de mogelijkheden in kunnen bouwen. Ik had inderdaad nog een paar vraagjes over PayPal:

Kan je gratis een account aanmaken?

Weet iemand zeker of je wel of niet zonder een PayPal account geld kan overmaken aan een PayPal account?

Ik heb nu een aantal mogelijke opties waarmee ik geld kan ontvangen. Wil iemand het plz even melden als er iets niet klopt/mag/kan? Hier zijn ze:

1. Via PayPal.
2. Een accept giro versturen waarmee iemand het bedrag kan accepteren (Mag dit/kan dit?)
3. Gewoon bank-rekening nummer versturen en de ander laten storten. (Is dit wel professioneel en veilig?)

Nouja, ik hoop er suidelijkheid over te krijgen.

Groeten,
Drodr. Wink
Bondings
Een account in Paypal is inderdaad helemaal gratis om aan te maken.
Drodr
Drodr wrote:

1. Via PayPal.
2. Een accept giro versturen waarmee iemand het bedrag kan accepteren (Mag dit/kan dit?)
3. Gewoon bank-rekening nummer versturen en de ander laten storten. (Is dit wel professioneel en veilig?)

Oke, zijn al mijn manieren hierboven vermeld wel oke? Of raad je wat anders aan?

(Op mijn site bouw ik voor andere mensen sites tegen betaling)

Ik werk niet echt veel met accept giro's maar hoe werkt dat eigenlijk allemaal? Kan je acceptgiro's gratis krijgen en hoef je ze dan alleen maar op de bus doen? En wat het je nodig om een accept giro te versturen? Alleen bankrekening nummer of meer?

Ik heb al deze vragen allemaal nodig omdat mensen voor het aanvragen een formulier moeten invullen en ik weet niet of het noodzakelijk is om het adres etc. van mensen te vragen.

Bij voorbaat dank.

Gr.
Drodr.
deedee
Acceptgiro's, ze kosten bijna meer dan ze opleveren... Niet slim!
Zeker niet als je een beetje mondiaal werkt.

Een PayPal-account is gratis aan te maken, je kan er geld van je bankrekening opzetten of op je bankrekening storten en met een credit card kun je nog veel meer.

Via Rabobank of Postbank bankieren is iets heel anders eigenlijk, je regelt gewoon dingen van je bankrekening online. Het is eigenlijk hetzelfde als je naar de bank gaat en daar je saldo checkt enz.

PayPal is een aanradertje, levert soms alleen problemen.
Ik had laatst een of ander "Limited Account Acces" probleem waarbij ik allemaal vage dingen moest doen. Na een mailtje naar de klantenservice was alles ineens weer normaal... Vaag...

Mijn meningen en uitleg, vraag maar raak als je meer wilt weten!
rvec
Met paypal kan je erg veel maar niet rechtstreeks betalingen van banken. Daarvoor zou ik een rekeningnummer geven met die combinatie kan je het meeste wel ontvangen.

Maar het kan natuurlijk dat je geen paypal wilt

http://www.995merchantaccounts.com/ is volgens veel sites het beste alternatief voor paypal.

Beide zijn gratis en ik weet niet hoe het bij dat alternatief zit maar bij paypal kan je allerlei extra's krijgen (gratis) zoals shopping carts en donatie-buttons
Drodr
Oke, erg bedankt voor al jullie tips etc. Nu vallen bij mij dus de acceptgiro's af.

Ik had nog 1 vraagje over PayPal: Ik wil een account aanmaken. Maar welke moet ik kiezen? Zou buisnes account iets voor me zijn of maakt het niet uit?

Ik heb nu dus 2 mogelijkheden:

1. via PayPal
2. Gewoon rekeningnummer via de mail geven en andere mensen laten storten.

Gr.
Drodr.
Drodr
Weet iemand antwoord op mn vraag? Confused
rvec
ik weet niet meer precies wat de verschilloen zijn maar volgens mij moet je wel business hebben want anders kan je geen credit card ontvangen
deedee
Als je een echte credit card hebt moet je merchant of business nemen, die zijn professioneler met meer opties.

Echter, als je geen credit card hebt moet je kiezen voor personal.
Klik gewoon op de opties, dan zie je het vanzelf!

Je kan altijd nog "opwaarderen" naar een hoger account level.
smiler49
Als je zaken gaat doen op internet neem dan een business account, bied meer mogelijkheden dan een personal account.
SgtGarcia
Paypal is uiteraard goed, maar sommige mensen willen niet graag met hun creditcard betalen. Je zou ook kunnen zoeken naar een rekening die internationaal gebruikt kan worden. Ik heb hier echter geen verstand van dus ik laat het aan anderen
SBrian
Wil iemand die hier ervaring heeft met Paypal nog even kort beschrijven hoe het precies werkt? En of het mogelijk is om vanaf een normale rekening geld te storten op zo'n account ?
Bengt
SBrian wrote:
Wil iemand die hier ervaring heeft met Paypal nog even kort beschrijven hoe het precies werkt? En of het mogelijk is om vanaf een normale rekening geld te storten op zo'n account ?

Je maakt een paypal account met je emailadres.
dan kan je geld storten op je paypal account en dan ka nje via dat geld dat op je paypal account staat dingen betalen.
begrijp je het ?
v-d-online
Je kunt het ook via IDeal doen.. is erg betrouwbaar.. schijnt ook makkelijk te zijn... alleen moet je dit wel ff regelen
joe_nl
Ik was eerst bezig geweest met http://mobilemoney.biz (en .com), maar deze geeft naar mijn mening niet genoeg informatie over wie er nou eigenlijk gedoneerd heeft, daarvoor zoek ik het namelijk.

Ik ben nu bezig met het opzetten en het kijken naar http://www.mollie.nl/ , geen idee of dat beter zal gaan werken, maar het is het bekijken waard.
De SMS-donatie daarmee is bijzonder duur, dus dat is af te raden en daarvoor meot een alternatief komen denk ik.

PayPal vind ik niet het gemakkelijkste, wil ik dat gaan gebruiken, dan heb ik zeker hulp nodig.
marocsite
Bengt wrote:
Paypal is het beste, vind ik persoonlijk. Very Happy

Ja lijkt me ook maar is zo`n acount gratis aan te maken ?
zo ja waar dan ?
-TomJ-
Drodr wrote:
Mijn mogelijkheden:
1. Via PayPal.
2. Een accept giro versturen waarmee iemand het bedrag kan accepteren
3. Gewoon bank-rekening nummer versturen en de ander laten storten.

1. Iedereen kan gratis een PayPal account aanmaken. Alleen om via PayPal te betalen heb je wel een creditcard nodig, omdat je in feite PayPal machtigt om je betaling van je creditcard af te halen. PayPal - een eBay dochter - is voor de betaler veilig, omdat als de eBay verkoper niet levert, je bij PayPal/eBay kunt klagen en je geld terug krijgt.
  2. Om een acceptgiro te mogen versturen, moet je als bedrijf ingeschreven staan, en van je (zakelijke) bank toestemming hebben om acceptgiro's te mogen versturen. Acceptgiro's zijn alleen toepasbaar bij betalingsverkeer binnen Nederland.
  3. Een bankrekeningnummer vermelden is het meest eenvoudig; in ieder geval voor betalingen binnen Nederland. Wanneer je de internationale versie van je bankrekeningnummer gebruikt (het zgn. IBAN-nummer), kunnen alle mensen binnen Europa geld naar je overmaken. Het is alleen wat lastiger om binnenkomende betalingen te verwerken, wanneer je bijvoorbeeld betalingen zou willen verwerken aan bestellingen en automatisch verzenden van spullen of afvinken van openstaande facturen. Maar ik krijg het idee dat je nog niet zo ver bent ...
Ruben85
Ik gebruik de laatste tijd mijn prepaid creditcard om geld te sturen.
Overschrijvingen zijn met Voxmoney kosteloos.
Kijk voor meer informatie op hun website, www.Voxmoney.com/nl/
robinio_1965
Even aanvulling op het gebruik van Paypal.

Al jaren maar ik gebruik van Paypal.

Wanneer je weinig overschrijving krijgt is Paypal een goede oplossing.
Probleem is dat je minimaal 100 in je account moet hebben om het geld op Paypal over te kunnen schrijven naar je bankrekening.

Echter wanneer je veel geld gaat omzetten moet je account omgezet worden naar een premium account. Dat betekent dat je een "fee" betaald voor elke betaling en/of geld dat je ontvangt.
Hier moet dus goed rekening mee gehouden worden in de opbouw van de prijsstelling van het aangeboden product.

Als je b.v. een pen zou verkopen die verkoop 5 euro is dan moet er in dat bedrag wel de "fee" in verrekend worden om je winst marge wel op pijl te houden. Deze kosten zijn voor de belasting ook niet terug te halen.

Tevens heeft een klant met paypal ook een bescherming voor het leveren van de gekochte producten. Indien er niet geleverd wordt kan de klant zijn geld terug eisen. Het is dan aan de verkoper om aan te tonen dat hij daadwerkelijk het product is geleverd.
Creditcard overschrijven is altijd wat moeilijker, de betaling gaat gewoon als een normale betaling maar dit is alleen te gebruiken als je daadwerkelijk een product levert. Dus niet als je advertenties levert. In het verleden heb ik daarmee een aantal keer moeten meemaken dat nadat de advertentie was verlopen het geld werd terug geëist.

Ik werk graag met Paypal en zal deze dan ook nog jaren blijven gebruiken.

Verder heb ik nog iemand gehoord over Ideal.

Ook dit werkt erg goed maar ook hier betaal je per transactie een bepaalde "fee" afhankelijk van hoeveel transacties je maakt per maand verschild deze "fee".

Wat je kunt doen is om de klant de mogelijkheid te geven om zelf geld over te maken via zijn eigen internet bankieren. Hiervoor maak je alleen een webpagina met de gegevens van jou (klant) zijn bank MET een vermelding over welk product het gaat.

Jou klant zal dan zijn rekening in de gaten houden en als het geld er staat kan het product verstuurd worden. Veel mensen willen deze optie omdat ze dan het gevoel hebben dat het veiliger is en dat er ook alleen dat geld van hun rekening wordt afgehaald.

Hoop dat deze bijdrage iets meer duidelijkheid heeft gegeven in en of wat je kunt gaan gebruiken.