FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Goede raad van tante kaat

deleenheir
De bedoeling van dit topic is om je eigen kleine en grote huis-tuin-en-keuken-weetjes te delen.

Enkele van de dingen die ik doe/weet:

- Wil je voorkomen/verhelpen dat je stofzuiger een vies luchtje krijgt? =>Zuig een bekertje waspoeder op.

- Om strepen op de raam tegen te gaan bij het ramenwassen doe ik altijd een scheut azijn in m'n water.

- Als je teveel hebt gedronken helpt het enorm dat je enkele glazen water drinkt net voordat je in bed stapt.
deleenheir
ik dacht ook nog aan deze:

- aanslag van koper verwijderen gaat prima met ketchup (geleerd bij het gebruik van een PC met waterkoeling)
v-d-online
Dus jij smeert ketchup op je moederbord?? Embarassed Ghe zeg!

Als ik heel veel heb gedronken doe ik altijd heel veel slagroom in me mond spuiten en dan ff 4 seconden me keel dicht drukken... en dan komt de slagroom incl alcoholische troep er meteen weer uit Smile ps niet met een lege maag proberen.
rvec
net op discovery gezien een asperientje met een glas water werkt nog beter tegen de kater Laughing
wanroij
deleenheir wrote:
- Als je teveel hebt gedronken helpt het enorm dat je enkele glazen water drinkt net voordat je in bed stapt.

Of heeel lang uitslapen of heeel kort slapen werkt ook altijd..

En dat water drinken denk ik echt nie aan als ik met mn zatte kop de deur binnen kom vallen Very Happy

Volgende dag meteen biertje drinken helpt perfect tegen kater...
BCP88
Ik heb gehoord dat geitenmelk heel goed werkt om de alcohol snel uit je lichaam te krijgen.
rvec
melk en kebab van te voren eten werkt minder goed dan water en een paracetamol voor het slapen. En water onder het drinken werkt ook maar minder goed dan water en paracetamol na het drinken.
traxion
wanroij wrote:
deleenheir wrote:

Volgende dag meteen biertje drinken helpt perfect tegen kater...

water.. denk niet dat dat helpt..

maar door drinken de volgende dag dat helpt zekers mja dan heb ik de dag daarop nog een kater..

ik zal het water eens proberen
rvec
water werkt echt ook al drink je het door het bier door. Als je water drinkt wordt de concentratie alcohol kleiner en heb je dus procentueel minder alcohol in je bloed.
Lady Elensar
Wat ik wel weet is dat wanneer je rode wijn hebt gedronken, je het beste daarna nog veel water kunt drinken, wanneer je thuis bent bijvoorbeeld. Vaak geven ze in een restaurant er al een kan water bij. Maar of het ook voor bier geldt.. lol, dit wordt net een 'hoe krijg je het snelst de alcohol uit je lichaam'-topic.

Heeft iemand nog andere weetjes? Smile
deleenheir
lol

Ik heb blijkbaar een gevoelig snaar geraakt met het anti-kater-ding. Nuja ik ga ff m'n eigen truukje toepassen als je begrijpt wat ik bedoel Wink
j0zman
Water verdunt de alcohol in het bloed. Daarnaast reinigt water het lichaam van de stoffen die in alcohol zitten. Het bloed / lichaam kan hierdoor beter de alcohol afstoten. Neem daarom water voor je gaat slapen!
deleenheir
bovendien werkt alcohol in op je ADH (een hormoon dat zorgt voor urine-productie). Waardoor je meer vocht verliest dan je opneemt => je droogt uit. ook je hersenen drogen uit => minder hersenvocht => minder beschermd => hoofdpijn
de-nachtegaaltjes
Even terug naar de topic. Het gaat toch over huis tuin en keuken tips en niet alleen over de alcohol.

Idea Kaarsvet uit de kleding (of tafellaken) halen door het te strijken met een velletje keukenpapier ertussen.

Idea Ramen streeploos wassen; niet alleen azijn werkt. Wat ook heel goed werkt is een gesneden ui in het waswater doen.

Idea Tegen het overkoken van aardappelen, doe je een beetje boter in de pan erbij.

Wie weet er nog meer?????
Vlien
Kheb nog een hele goeie, tried & tested!

=> wanneer je je verbrand hebt, moet je op die plek wat geraspte aardappel leggen en er even een verband omdoen, de pijn trekt meteen weg; raar maar waar

vraagjes, mag dat ook hier? Ik denk wel niet dat iemand een antwoord weet, maar goed. Hoe haal ik die duffe geur uit een oude leren tas? (van mijn overgrootvader nog Smile ) Parfum heb ik al geprobeerd. Helpt natuurlijk niks, mengt zich alleen maar met de oorspronkelijke geur...
BCP88
Vlien wrote:
Hoe haal ik die duffe geur uit een oude leren tas?

Wat dacht je van hem naar de droogkuis te brengen. Die kunnen er zeker iets aan doen.
rvec
buiten hangen en de krachten van de natuur erop los laten?
SBrian
Poeh, ik ga me er ook aanwagen op een goeie tip te geven.

Idea De zomer komt eraan, denk je lekker buiten te gaan zitten, kom je erachter dat je vuilnisbak stinkt..., goed schoonmaken helpt natuurlijk ook, maar na het schoonmaken is het een ideetje om er een plankje hout tussen te stoppen datie net iets open staat, zo voorkom je dat hij GAAT stinken...

(ook maar gehoord hoor..., Wink )
rvec
niet aan te raden aan mensen met een kleine tuin lijkt mij want met de zon erop en met de vliegen denk ik dat je dan juist stank krijgt. Maar mensen met een grote tuin zullen weer geen last hebben van de stank. Nou ja in ieder geval lijkt het me juist handiger om het deksel dicht te doen omdat er anders vliegen enzo op af komen en de zon kan erop schijnen.
golles
v-d-online wrote:
Dus jij smeert ketchup op je moederbord?? Embarassed Ghe zeg!

Als ik heel veel heb gedronken doe ik altijd heel veel slagroom in me mond spuiten en dan ff 4 seconden me keel dicht drukken... en dan komt de slagroom incl alcoholische troep er meteen weer uit Smile ps niet met een lege maag proberen.

lekker zonde van al het geld wat je in de kroeg hebt betaald.
kheb zelf nooit last van een kater Laughing Laughing
Nick87
Nooit last van een kater? Dan drink je niet genoeg.

Leren tas, misschien dat dat net zo is als met een leren jas, invetten met ledervet, dan gaat het weer nieuw ruiken en ik denk dat je dan ook die oude geurtjes een beetje isoleert...?

Okay ik heb nog een vraagje... Ik heb gisteravond bij een kampvuur gekregen, hoe krijg je die rooklucht uit je kleding zonder hem te wassen?
Vlien
't Is natuurlijk geen sigarettenrook die je bedoelt, maar ik hang mijn jas altijd even buiten (in geval van sigarettenrook). Waarschijnlijk helpt dat bij dit ook wel?

(enneum, wat betreft die tas, de geur zit niet in het leer, maar binnenin de tas zelf. Je weet wel, als je dr even met je kop boven gaat hangen Rolling Eyes Febrèze misschien, Razz )
Bengt
Hehehe,
tante kaat is overal Laughing
Kees
rvec wrote:
melk en kebab van te voren eten werkt minder goed dan water en een paracetamol voor het slapen. En water onder het drinken werkt ook maar minder goed dan water en paracetamol na het drinken.

Een grote tip....

Eet geen kabab voor dat je gaat zuipen, dat meurt als de $#%%!@^!& als je moet kotsen. Water drinken voordat je gaat zuipen helpt ook... gewoon een halve liter ofzo, doe ik altijd =D.

greetzz Kees
Citizen Kane
eh, deze dan:

Rode wijn op je vloerbedekking? Vette schep zout erover, trekt de rode wijn uit je vloerbedekking (of andersoortig textiel, kan ook.)

Planten die droog staan?? water geven helpt vaak! ... Cool
SocratesX
Kees wrote:
rvec wrote:

Een grote tip....

Eet geen kabab voor dat je gaat zuipen, dat meurt als de $#%%!@^!& als je moet kotsen. Water drinken voordat je gaat zuipen helpt ook... gewoon een halve liter ofzo, doe ik altijd =D.

greetzz Kees
Kebab stinkt sowieso al. Minstens even erg als al die bucht uit McDonalds.
Citizen Kane
een combinatie die ook niet altijd goed gaat.

Om een kater te voorkomen is nog altijd het beste medicijn:

NIET DRINKEN

of stoppen met drinken na de derde of vierde. heb je nog wat lol.
Boles Roor
Straalbezopen zijn kan anders heel lollig zijn hoor Citizen Kane.
keempe
ik drink gewoon niet meer ^^ heb er problemen genoeg mee gehad ofja "problemen" hele dag slecht zijn ik drink nu alles veel kalmer, ik kan je wel de tip geven mix nooit teveel drank en eet nooit op een fuif of dergelijke
je word er niet echt beter van

en was je haar met ijskoud water daardoor krijg je zachter en glansender haar ^^

mvg
keempe
geeren
deleenheir wrote:
De bedoeling van dit topic is om je eigen kleine en grote huis-tuin-en-keuken-weetjes te delen.

Enkele van de dingen die ik doe/weet:

- Wil je voorkomen/verhelpen dat je stofzuiger een vies luchtje krijgt? =>Zuig een bekertje waspoeder op.

- Om strepen op de raam tegen te gaan bij het ramenwassen doe ik altijd een scheut azijn in m'n water.

Haha die met strepen op ramen is nieuwe voor mij dus bij deze bedankt Wink