FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

movie maker

moeslimoen
weet iemand een goeie programma om movies mee te bewerken.
de windows movie maker heb ik al uitgeprobeert maar die vind ik niet zo goed.
BCP88
Ik heb adobe premiere gezien bij familie, dat leek me wel een goed programma, het is wel nogal duur. De standaard versie kost $849.00 en er is zelfs een versie van $2099.00 Confused

http://store.adobe.com/store/products/master.jhtml?id=catPremiere&sourcecode=128302

En dan heb je ook nog de pinnacle producten die zijn wel goedkoper. En die zijn ook heel goed heb ik horen zeggen.

Zelf heb ik er nog niet mee gewerkt.
the666bbq
Kun je even vertellen wat je niet zo goed vind aan movie maker dan ??

Daar kan je toch behoorlijk veel basic bewerkingen mee doen.

Ik snap niet waarom zo veel amateurs (in de zin van liefhebbers, niet in de zin van prutsers) meteen voor de professionele software willen gaan, waarvan de leercurve enorm hoog is, het prijskaartje normaliter de aanschaf nooit verantwoord (waardoor men maar piraatversies gaat gebruiken) en het resultaat niet veel beter is dan met de instapsoftware (waaronder movie maker maar nog een heleboel andere zoals ulead videostudio om er maar één te noemen : do a bit of research zou ik zeggen)

Je moest eens weten hoeveel mensen Photoshop (en dan liefst de laatste versie) staan hebben om een onnozele crop van een foto te maken.
moeslimoen
nou ik wou met movie maker de tekst laten bewegen in de film enz..

en het lukte maar niet.
ik weet wel hoe ik die tekst op kan zetten maar ik krijg hem niet waar ik wil.
wanroij
Hier is al topic over geweest dacht ik..

Maareh zelf gebruik ik "Sony vegas movie studio" dit is wel een goed progrramma om films mee te bewerken.. Beter dan movie maker want die loopt steeds vast enzo Confused
Ook heb ik pinnacle gedownload maar nog niet mee gewerkt..
moeslimoen
kan je een tekst op een movie verwijderen of een ander tekst op laten zetten zodat hij ook mee vliegen met de tekst Razz
Reyntjensw
gebruik studio 9 of de nieuwste studio 10, als ik mij niet vergis kost het zo ong 99€ dus daarvoor moet je het niet laten! het is een goed prog, niet supersuper proffesioneel maar wel goed:d

grtz
moeslimoen
kun je daar wel gewoon teks op plakken waar je het wil?
Reyntjensw
ja das geen enkle probleem, je kan zelf keuze menu's maken enz, super programma:d
Hoogeveense RAT
Pinnacle 9 is idd een erg goed programma om je movies te bewerken/monteren. Wel een nadeel is dat het programma geen DivX ondersteunt, waardoor je misschien eerst je filmpjes zult moeten converteren, met bijvoorbeeld TMPEGEnc of WINAVI.
v-d-online
Ik gebruik Sony Vegas Studio 6... Deze is normaal wel heel duur, maar kun je natuurlijk ook illegaal donloaden Wink ik kan er perfect mee werken en ben er erg tevreden mee. Alleen als je met premiere kan werken, kun je dat beter doen.. maar daar snap ik zelf nog niet zoveel van.
wimvpetegem
Ik doe eigenlijk niet zoveel aan videobewerking, maar als het nodig is gebruik ik gewoon Windows Movie Maker.
Dat voldoet makkelijk aan mijn eisen en wordt standaard meegeleverd bij Windows.

Kan iemand mij vertellen wat de grote verschillen zijn tussen de movie makers?
Of zijn ze allemaal een beetje hetzelfde?
(Dan heb ik het over de dure profesionele movie makers)
Reyntjensw
er is wel een probleem,

we kunnen eigenlijk een vrij makkelijke vergelijking maken

movie maker (microsoft) <=> imovie (mac)
(ik doe deze vgl omdat je bij een mac ilife standaard krijgt)

dus bij microsoft heb je wel een aantal mogelijkheden, maar de mogelijkheden zijn niet van al te goede kwaliteit en de export mogelijkheden zijn ook niet 100%! en de tijd voor het exporteren, dat is ongelooflijk lang!

bij mac heb je een aantal effecten (je kan er ook bijdownloaden) en je kan naar vele verschillende formaten exporteren!

maar ik raad toch pinnacle studio 9 of studio 10 aan!

grtz
marocsite
BCP88 wrote:
Ik heb adobe premiere gezien bij familie, dat leek me wel een goed programma, het is wel nogal duur. De standaard versie kost $849.00 en er is zelfs een versie van $2099.00 Confused

http://store.adobe.com/store/products/master.jhtml?id=catPremiere&sourcecode=128302

En dan heb je ook nog de pinnacle producten die zijn wel goedkoper. En die zijn ook heel goed heb ik horen zeggen.

Zelf heb ik er nog niet mee gewerkt.

hebben ze daar geen gratis 30 dagen test voor ??
Lady Elensar
Als ik het goed heb zijn voor Adobe producten wel trial versions. Heb ik namelijk wel met Adobe Photoshop CS2, die anders iets van $700,- kost.
E-Magination
Misschien, als je wat tijd over hebt CinePaint?
fabie1
ik gebruik vaak pinaclle erg handig en heeft ook mooie effecten en is compatibel met veel dingen
geeren
moeslimoen wrote:
weet iemand een goeie programma om movies mee te bewerken.
de windows movie maker heb ik al uitgeprobeert maar die vind ik niet zo goed.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaah, ik zou dat ook wel graag willen weten, tot nu ken ik alleen rossige.
SBrian
Als ik mij goed kan herrineren is hier al een topic over... zou je eens in kunnen kijken want het is nogal een groot topic... (heb ff g1 zin om de link op te zoeken Very Happy

Ik gebruik gewoon Pinacle... een goed programma... al1 voor de video's die niet van zulke goeie kwaliteit hoeven te zijn, doe ik lkkr met Movie Maker... tis een lkkr licht programma... Very Happy
Ivooo
Ik heb gelezen dat pinnacle nogal vaak vastloopt. Hebben meer mensen daar last van? Question
Yjaxygames
Waarom zijn al die programma's zo duur?
moeslimoen
bij mij is hij ook wel een vastgelopen. en je kunt de programmas gewoon downlouden. controleren op virussen en dan serial opzoeken. Very Happy Wink