FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Doedelzak

keempe
goedenavond/nacht,
ik heb hier een klein vraagje en misschien kan er wel iemand van jullie me helpen. ik zou graag doedelzak leren spelen, maar weet iemand van jullie waar ik zo'n ding kan kopen(liefst in Belgie) en hoeveel het ongeveer kost? en of het moeilijk is om te spelen?

groeten
keempe
de-nachtegaaltjes
Helaas kan ik je niet mee helpen. Is er op het internet nergens iets over te vinden Question Hier in Nederland hebben we de gouden gids, is er ook zoiets in Belgie Question
Je kan er allelei info in vinden over uiteenlopende zaken.

Succes met zoeken.
midimine
Zul je toch misschien een reisje naar schotland over moeten hebben zie F.A.Q.: http://www.bobdunsire.com/bagpipeweb/bwdfaq.html. Zo te zien zijn ze niet echt goedkoop.

Succes Wink Shocked Confused Cool
Yjaxygames
Ik heb geen idee waar je zo'n ding kan kopen, misschien kan je ergens een speciaalzaak vinden ofzo? Je kan ook op google zoeken.
marocsite
keempe wrote:
goedenavond/nacht,
ik heb hier een klein vraagje en misschien kan er wel iemand van jullie me helpen. ik zou graag doedelzak leren spelen, maar weet iemand van jullie waar ik zo'n ding kan kopen(liefst in Belgie) en hoeveel het ongeveer kost? en of het moeilijk is om te spelen?

groeten
keempe

haha leuk lijkt me overigens wel heel moeilijk om te spelen
Bengt
google is your friend
Bourgondier
http://www.marktplaza.nl/muziek/doedelzak/

de eerste is in limburg....
the666bbq
ik weet dat er in het schooltje achter ons ouderlijk huis in meerhout regelmatig op de doedelzakken wordt geoefend dus je kan er alleszins lessen in krijgen - maar je doet er je omgeving niet echt een plezier mee hoor Wink
probeer toch maar een elektronisch modelletje met koptelefoon op te snorren; als dat met gitaren en drums lukt dan zal er wel ergens een vredeslievend iemand op het idee gekomen zijn om dat met die zakken ook te doen
SocratesX
Ik speel al jaren doedelzak: zalig instrument. In Gent is er een winkeltje waar je doedelzakken kan kopen: niet goedkoop maar wel kwaliteit. Ik zal het adres eens opzoeken. Wil je een authentieke doedelzak? Of meer van die moderne? Als je wil kan ik je het leren ook...
geeren
keempe wrote:
goedenavond/nacht,

groeten
keempe

Ga 's een keer langs de bazaar in Beverwijk (Nederland) of kijk eens rond op de zwarte markt in Rotterdam.
Lady Elensar
Bij de muziekschool kunnen ze je vast ook wel helpen.
v-d-online
Een goede doedelzak is toch al wel gauw 2000 euro, maar dan heb je ook wat Wink
geeren
keempe wrote:
goedenavond/nacht,

groeten
keempe

Ga naar de zwarte markt.