FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

wanadoo livebox

golles
is er iemand die er gebruikt makt van de wanadoo livebox?
ik vroeg mij af wat ik met de gewone usb aansluiting kan doen, kan ik daar een externe harde schijf ofzo op aansluiten? of misschien een printen?

oop dat iemand me kan helpen.
rvec
daarmee kan je de modem aansluiten op de computer denk ik. Is handig als je de netwerkkaart in de computer voor andere dingen wilt gebruiken. Of als je er geen hebt.
golles
nee dat kan niet,,, want dan moet je een usb kabel hebben met aan beide kanten dezelfde aansluiting

kijk, ik heb ff een foto gevonden op internet:

http://giminik.developpez.com/articles/debian-gnu-linux/os-installation/images/livebox.png

alleen wij gebruiken die gele en die rode poort niet, de ene is voor de pc en de andere is voor de televisie Rolling Eyes
wij hebben verder draadloos internet.

de usb poort die ik bedoel is de aller rechter poort!
en ik ben wel benieuwd wat ik hiermee kan,,, als ik mn usb stick erin doe dan gebeurt er verder niks en ik heb ook geen idee om hem te benaderen

http://www.wanadoo.nl/mijnabonnement/telefonie/firmwareupdate.html
viss00
Wij hebben ook sinds kort een Livebox van wanadoo
Om het goedkoop te houden heb ik de bestaande draadloze linksys router erop aangesloten en surf nu met vier computers tegelijk op het Internet.
golles
heb je die router via de usb aangesloten of vie de netwerk poort?

ik heb nu al wat dingen gestets op de gewone usb poort maar kan verder geen contact maken...
rvec
mischien is het voor servicedoeleinden?
en frimwareupdate kan dat niet gewoon via de browser?
Bij netwerkverbindingen kijken wat de gateway is en dat ip intypen in de browser. Ik weet niet of het met de livebox ook zo is maar met onze modem en router kan je zo bij instellingen komen en ook de frimeware updaten.
viss00
Ik heb hem gewoon aangesloten via de netwerkabel
Christo
Ik vond dit op gathering.tweakers.net:

Merk Sagem
    Type f@st 3202
    Met de volgende Connecties
    1x line-in Splitter zit erin verwerkt ivm Telefonie
    2x USB
    -USB A voor ....ACC Neutral
    -USB B, voor connectie met PC (USB 1.1 standaard, 12Mbit max!)
    1x PCMCIA Voor een 54Mbit wireless kaart merk X. Klik HIER voor een aantal werkende kaarten.
    1x telefoon uit Om je telefoon op aan te sluiten natuurlijk :Y)
    2x Ethernet 1 voor internetten en de ander hoogstwaarschijnlijk voor digitale uitbreidingen. (beide 100Mbit)
    Bluetooth 1 bluetooth interface om met bv PDA's te kunnen surfen op internet

Dus je kan je kan je livebox gewoon via usb op je computer aansluiten maar dat moet denk ik ingesteld worden in de livebox configuratie!

golles wrote:
alleen wij gebruiken die gele en die rode poort niet, de ene is voor de pc en de andere is voor de televisie Rolling Eyes
wij hebben verder draadloos internet.

Is het mogelijk om je tv erop aan te sluiten? Shocked Volgens mij niet hoor...
shuatee
live box heeft geen functie met een hd, orange heeft een paar aanpassing gemaakt met de live box toch
traxion
ik heb ook een livebox

ik ben er erg tevreden mee

2 netwerkpoorten ( 1 voor mijn pc) 2de voor wireless netwerk

verder een duidlijke interface lkkr gebruiksvriendelijk ook niet erg onbelangrijk

usb zit er niet op volgens mij mss bij een uitgebruidere versie maar je kan altijd de extra hdd via een netwerkpoort op het netwerk zetten
rvec
ik heb inmiddels hier ook een livebox. Beide netwerkpoorten zijn om een computer op aan te sluiten, de rode en de gele. Ook zit op iedere livebox een usb in/uitgang. Deze is niet bedoeld voor randaparatuur zoals een hd maar net als de netwerkpoorten om een computer op aan ta sluiten.

Orange heeft inderdaad aanpassingen aan de livebox gemaakt. Ze hebben hun logo in de software gezet Laughing . En om de livebox voor andere providers te gebruiken moet je nu de software aanpassen, die overgins gebasseerd is op linux.