FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Php editor [net zoiets als frontpage]

Drodr
hallo, ik ben opzoek naar een soort PHP editor [denk maar aan frontpage maar dan voor php]
Kan iemand 1 aanraden voor mij?
Gieter
Voor PHP bestaan er geen WYSIWYG (What You See Is What You Get) -editors, tenminste niet waar ik van weet. Je zult echt PHP-code moeten schrijven als het dat was waar je naar toe wilde. Wink

Als je echter een PHP-editor bedoelt die de woorden kleurt en dergelijke, dan zijn er wel veel dergelijke programma's te vinden. Ik geef de voorkeur aan PHP Designer 2005 / 2006 (gratis), maar hier op dit forum gebruiken ook veel mensen Notepad ++ heb ik de indruk, maar dat heb ik nog niet gebruikt en daar kan ik je dus niet veel over verteleln.
dark inca
Macromedia Dreamweaver laat je ook elk onderdeel in kleuren zien, zo zie je snel of er ergens een grote fout is of niet. (' vergeten of teveel etc)
joe_nl
Ikzelf gebruikte inderdaad ook NotePad, maar nu ben ik overgestapt op Ultra Edit. Een geweldig proggie, geeft regelnummers en regel-arcering als je er op klikt.
Verder uiteraard ook de kleuren, zodat je in een oogopslag kan zien wat er allemaal bij elkaar hoort.

Grz. Joe.
Gieter
PHP Designer 2005/2006 kan ook testen of er fouten zitten in je script of niet. Op die manier hoef je niet opnieuw op te slaan en Internet Explorer te refreshen.

Macromedia Dreamweaver gebruik ik ook, maar dat is betalend. Evenwel heel handig, omdat je daar ook een WYSIWYG-editor hebt (maar dan alleen voor HTML natuurlijk.)

PHP Designer
golles
kladblok!!!

op school moeten we voor php PSPad editor gebruiken Sad
James007
http://www.frihost.com/forums/vt-7995.html
Daar staan er toch een heel aantal opgesomd... ik veronderstel dat engels geen probleem is. Very Happy

James Smile
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.