FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

IRC channel maken

BCP88
Kun je een IRC channel gratis maken of moet je ervoor betalen?

En hoe maak je er een?

Ik ben af en toe eens op een irc channel, nu zou ik willen weten als het veel werk is anders kan ik er misschien een maken voor de clan Wink
rvec
is bijna geen werk. Een irc kanaal kan je gewoon joinen(/join #channel)
Als je er meteen op bent betekend dat dat het kanaal nog niet is geregistreerd en dat jij dat dus kan doen.
Elk kanaal is te joinen(behalve als er een wachtwoord ofzo op zit)!!
Dus ook een kanaal wat niet bestaat!!(probeer #sdhjfbs maar eens)

Maar goed om een kanaal te registreren type je /chanserv help register
dan krijg je te zien hoe een kanaal te registreren.

Denk er wel aan dat je ook een geregistreerde nick moet hebben om een kanaal te registreren. Dit kan door:
/nickserv help register
en dan de instructies opvolgen.
Ik had ook de commando's meteen kunnen geven maar ik denk dat dat nog wel eens van server tot server kan verschillen.
Gieter
Het klopt wat rvec zegt, alleen heb ik dit zelf ook geprobeerd een tijdje geleden, en dit werkt niet bij alle servers! Je neemt dus best eens een kijkje op hun site hoe je kanalen kan registreren. Veel succes!
BCP88
Welk irc netwerk kan ik het beste nemen?

Hebben jullie al ervaring met een netwerk, welk beter is en waarom?
chiloeh
[quote=roeka]Het is mischien wel handig maar het lijkt mij ook beter dat de vragen hier op het forum blijven.
Zo kunnen andere mensen die op het zelfde probleem stuiten hier lezen wat een mogelijke oplossing is.
Denk dat als er een irc kanaal zou komen op het forum veel minder vragen en dus ook oplossingen komen.

Rob heeft het door !!!
We hebben er voor gekozen om geen irc-kanaal te beginnen ,omdat anderre mandrakegebruikers er dan niets aan hebben.
Wel lopen we met anderre ideeen ,om diegene te helpen die in nood zitten.
Maar dit moet nog uitgewerkt worden,dus meer kan ik er nog niet over zeggen.
Wij zijn er van overtuigd dat de gewone thuisgebruiker maar het geduld moet opbrengen om hier te wachten op een antwoord.
Tot zover deze medeling omtrent dit onderwerp.

Hiermede sluit ik verlopig dit topic ,wil je het weer geopend hebben een PB aub.
polopolo
chiloeh wrote:

Hiermede sluit ik verlopig dit topic ,wil je het weer geopend hebben een PB aub.

Ben jij soms een moderator? Als ik het goed heb niet.
BCP88
Euhm ik denk dat jullie me niet begrijpen. Mijn bedoeling is niet om een irc kanaal te maken voor frihost, maar een irc kanaal voor mijn eigen.

Graag zou ik weten op welk netwerk ik het best een kanaal kunt maken en waarom.
Gieter
BCP88 wrote:
Euhm ik denk dat jullie me niet begrijpen. Mijn bedoeling is niet om een irc kanaal te maken voor frihost, maar een irc kanaal voor mijn eigen.

Graag zou ik weten op welk netwerk ik het best een kanaal kunt maken en waarom.

Dat van dat netwerk weet ik jammer genoeg niet. Ik weet echter heus wel dat je geen Frihost IRC Channel wilt maken. Wink Er is echter een communicatiestoornis met chiloeh, die hier plots op komt duiken en besluit dit onderwerp te sluiten terwijl hij geen moderator is Shocked Ik snap ook niet wat hij bedoeld met "We hebben er voor gekozen om geen irc-kanaal te beginnen ,omdat anderre mandrakegebruikers er dan niets aan hebben. " Dit hoort hoogstwaarschijnlijk dus thuis op een Mandrake-forum.

PS: ik heb zojuist even gegoogled op een zin van "roeka", zie hier het resultaat: http://www.google.be/search?hl=nl&safe=off&q=%22Het+is+mischien+wel+handig+maar+het+lijkt+mij+ook+beter+dat+de+vragen+hier+op+het+forum+blijven.%22&btnG=Zoeken&meta=

Duidelijk dus het verkeerde forum. Smile
joe_nl
Ikzelf maak gebruik van http://www.wyldryde.org/.
Hier kun je een Java-script laten genereren, en zodoende inderdaad ook inloggen op een van hun vele servers (met allemaal dezelfde channels, dus elk land heeft wel iets in de buurt).
Van te voren kan je op een van hun servers inloggen op de site van WyldRyde, daar een nick registreren (zoals ik Joe heb geregistreerd, codes en commands zijn allemaal op de site te vinden).

Vervolgens kan je jou channel joinen ( '/join #Joe' heb ik), en deze met ChanServ vastzetten (commands: http://www.wyldryde.org/commands/).

Ik heb zo 3 channels, #Joe, #FDT (voor Fast-Dutch-Tracker), en #HDT-help.

Je kan ook als je er eenmaal een hebt geregistreerd een IRC-Botje laten inloggen, ze hebben er zelf een stuk of 50 dacht ik, maar deze doen allemaal hetzelfde: de Chan-/NickServ functies overnemen.

Je kan ook bijvoorbeeld zoals ik een botje laten inloggen met bijvoorbeeld http://www.ybbot.com/. Hiervoor moet je wel een mIRC hebben, uit mn hoofd mirc.com . Als je ook wilt gamen kan je bijvoorbeeld een ander Trivia-script invoeren, die uit YBbot is helaas niet al te goed.
Tats Trivia bot is dan weer ideaal, http://tatarize.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1

Voor 7161 Nederlandse vragen moet je mij maar ff mailen, je mag het ook hier aangeven. Deze lijst heb ik in zo'n 3 avonden bij elkaar ge-Google'd, en bij elkaar gepropt. Uiteraard blijven we uitbereiden.

Op http://chat.joe.frih.net kan je kennis maken met mij, en Bobbie, mijn (mIRC-botje).
Wij zijn uiteraard beide niet altijd online. Ik probeer Bobbie op een server te krijgen dat ie vaker on-line is, maar dit kan nog even duren.

Ik hoop dat je wat aan al deze info hebt, voor vragen mail of reply je maar (of chat als ik on ben).
rvec
BCP88 wrote:
Welk irc netwerk kan ik het beste nemen?

Hebben jullie al ervaring met een netwerk, welk beter is en waarom?

Ik gebruik sorcerynet
Ik heb de kanalen #rvec.tk
en #extremestampers
Maar volgens mij werkt het bij bijna alle servers even goed.