is bijna geen werk. Een irc kanaal kan je gewoon joinen(/join #channel)
Als je er meteen op bent betekend dat dat het kanaal nog niet is geregistreerd en dat jij dat dus kan doen.
Elk kanaal is te joinen(behalve als er een wachtwoord ofzo op zit)!!
Dus ook een kanaal wat niet bestaat!!(probeer #sdhjfbs maar eens)
Maar goed om een kanaal te registreren type je /chanserv help register
dan krijg je te zien hoe een kanaal te registreren.
Denk er wel aan dat je ook een geregistreerde nick moet hebben om een kanaal te registreren. Dit kan door:
/nickserv help register
en dan de instructies opvolgen.
Ik had ook de commando's meteen kunnen geven maar ik denk dat dat nog wel eens van server tot server kan verschillen.
Het klopt wat rvec zegt, alleen heb ik dit zelf ook geprobeerd een tijdje geleden, en dit werkt niet bij alle servers! Je neemt dus best eens een kijkje op hun site hoe je kanalen kan registreren. Veel succes!
Welk irc netwerk kan ik het beste nemen?
Hebben jullie al ervaring met een netwerk, welk beter is en waarom?
[quote=roeka]Het is mischien wel handig maar het lijkt mij ook beter dat de vragen hier op het forum blijven.
Zo kunnen andere mensen die op het zelfde probleem stuiten hier lezen wat een mogelijke oplossing is.
Denk dat als er een irc kanaal zou komen op het forum veel minder vragen en dus ook oplossingen komen.
Rob heeft het door !!!
We hebben er voor gekozen om geen irc-kanaal te beginnen ,omdat anderre mandrakegebruikers er dan niets aan hebben.
Wel lopen we met anderre ideeen ,om diegene te helpen die in nood zitten.
Maar dit moet nog uitgewerkt worden,dus meer kan ik er nog niet over zeggen.
Wij zijn er van overtuigd dat de gewone thuisgebruiker maar het geduld moet opbrengen om hier te wachten op een antwoord.
Tot zover deze medeling omtrent dit onderwerp.
Hiermede sluit ik verlopig dit topic ,wil je het weer geopend hebben een PB aub.
Euhm ik denk dat jullie me niet begrijpen. Mijn bedoeling is niet om een irc kanaal te maken voor frihost, maar een irc kanaal voor mijn eigen.
Graag zou ik weten op welk netwerk ik het best een kanaal kunt maken en waarom.