Wat waren jou leukste jeugdboeken, tijdschriften, teksten etc. etc. etc.?
Ik heb een hele leuke herinnering aan het boek Wiplala.
Weet iemand wie dit boek geschreven heeft? Het is al een tijdje terug, maar ik weet het niet meer... 
Wiplala is geschreven door Annie M. G. Schmidt.
Mijn leukste jeugdboek is "De A van Abeltje" ook van de schrijfster Annie M.G. Scmidt. Zij heeft veel jeugdboeken geschreven, denk ook maar eens aan Pluk van de Pettenflat, Jip en Janneke, Otje en ga zo maar door.
Verder vond ik sprookjes ook heerlijk om te lezen en later ook series als "de olijke tweeling" en "de vijf".
De Donald Duck en Tina waren mijn beste tijdschriften.
Mijn leukste jeugdboeken waren en zijn nog steeds de kameleon serie geschreven door H. de Roos. Mijn broer was er mee begonnen met het sparen en uiteindelijk heb ik het over genomen. Ik heb nu ongeveer 50 delen van de 60. De 3 geschreven boeken door P. de Roos vind ik niet leuk. Daar is de stijl erg veranderd. Ook vind ik Rowan en De Zwarte Kaproenen mooie boeken. Iemand daar nog een tip over mail het dan naar rickboele@hotmail.com
www.rickboele.tk
Jeugdboeken.. ik had ze wel, maar welke dat nou allemaal precies waren weet ik zo niet meer. Wel dat Jip en Janneke er tussen zat, en De Vijf serie. Misschien ook nog wel Annie M.G. Smith boeken.
Qua tijdschriften/weekbladen was dat vooral de Donald Duck, en de Tina later ook nog. Wat heb ik die duckies veel gelezen zeg 
In mijn tijd (klinkt zo lang geleden
) waren er tijdschriften zoals de "Okki" , "Bobo" en Taptoe.. Die heb ik dan ook genoeg versleten haha...
Ik las ook altijd de boeken van kameleon, het is begonnen toen de bibliotheek hier in het dorp sloot. Je kon toen boeken kopen aan €0,50 . Ik en mijn neef hebben er toen ieder een hoop gekocht ik denk dat we samen aan 40 kameleon boeken kwamen. En dan heb ik er later nog gehuurd in de hoofdbibliotheek.
Ik denk dat ik ze allemaal 3 - 4 keer gelezen heb
(de goede ouwe tijd)
En vroeger toen ik nog veel jonger was moesten ze mij Jip en Janneke voorlezen 
Ik zou graag willen weten wie van jullie wel eens kinderverjaardagsfeestjes in de bibliotheek heeft georganiseerd! Zo ja, heb je leuke tips en bruikbare informatie over de opzet, kosten enz.? Alvast vriendelijk dank. Yke de Jong bibliotheek Leeuwarden; afdeling jeugd en onderwijs Reageren
Echte leuke jeugdboeken heb ik niet . Donald Duck en Kuifje vond ik wel vet , ook strips van de Looney Tunez . Maar later voor school moest ik wel lezen . Vond toen boeken zoals de gijzeling erg gaaf en oorlogswinter . Jan Terlouw vind ik erg goede schrijver
...
Puk V D Petteflet
Ha schitterend boek,
andere boeken uit mijn jeugd waren bijv: Wipneus & Pim, heb er nog wel een paar boeken van thuis liggen. <
Arendsoog << Kent iemand die nog? Die leesde ik vroeger ook altijd, richtige spannende verhalen met Witte Veder en Arendsoog natuurlijk 
Eerlijk gezegd ben ik nooit een echte lezer geweest. Alleen de Kameleonserie weet ik me nog te herrineren. Zie de discussie elders hier op het forum. Wat ik trouwes wel echt een schitterend boek vind, is Nacht und Nebel, van Floris B. Bakels. Moet je echt gelezen hebben... 
Goh, in mijn jonge jaren heb ik de hele bibliotheek hier in het dorp verslonden. Verhalen als 'de heksen' van Roald Dahl en de 'Blinker' reeks van Marc de Bel zullen mij dan ook altijd bijblijven.
Mijn 'all time favorite' is toch 'klauwen van ijs' van Tais Teng. Ah .. jeugdsentiment 
Is iedereen Thea Beckman vergeten ? Kruistocht in spijkerbroek wordt verfilmd heb ik gehoord. Ik ben benieuwd.
De Gouden Dolk, Rad van Fortuin waren volgens mij magistraal. Daarnaast vond ik Jan Terlouw ook wel goed.
Van de jongere schrijvers vind ik Marc De Bel echt wel heel goed. Het ei van oom Trotter is een zeer goed vorbeeld van hoe het echt moet.
Op dit moment ben ik aan het wachten op de nieuwe Harry Potter (in het engels voor mezelf en in het nedelands voor mijn vrouw). Er zijn al een paar hoogtepunten geweest maar natuurlijk ook al wat mindere, maar de verhaallijn blijft me meeslepen.
Wat Suske en Wiske betreft ben ik afgehaakt wanneer Willy Vandersteen gestopt is. De vehalen waren ok, technisch gezien was het allemaal heel goed maar de ziel was er een beetje uit. Waarmee ik niets zeg over de kwaliteit die Paul Geerts (denk ik) erin heeft willen stoppen. Ondertussen is ook hij gestopt.
Ik heb vroeger ook Wiplala gelezen, en het vervolg daarop: Wiplala weer.
Verder heb ik de serie van de vijf detectives gelezen, oud, maar wel leuk.
De vier boeken van De computerkids in actie vond ik helemaal te gek.
Ivooo
Mijn pa heeft in zijn jongere jaren de gehele Kameleon serie gekocht.
Uiteraard heb ik deze gehele serie ook meerdere malen gelezen. Dat was echt een geweldige serie vind ik!
Helaas heb ik tegenwoordig niet veel zin en tijd meer om veel boeken te lezen, ik doe af en toe nog wel een Harry Potter tussendoor, met name tijdens de vakantie.
Vroeger heel vroeger toen de dieren nog spraken moesten mijn ouders mij voorlezen uit een oek wipneus en pim zelf heb ik nooit veel gelezen ik lees nu nog bijna niks. Ik heb wel boeken gekregen en die heb ik dan ook wel eens gelezen maar dan verdwenen ze op de stoffige boekenplank.
Heb nooit zo heel veel jeugdboeken gelezen... (kwas al vroeg n computerfreak...)
overigens is er al n topic over n iets specifieker, maar voor de rest soortgelijk onderwerp onder de naam Kameleonboeken.
O, ik heb echt ontzettend veel boeken gelezen, en ik ben bij de bieb hier ook al uitgelezen eigenlijk. Dus nu ga ik ook naar de bieb in een ander dorp, daar hebben ze veel vaker nieuwe boeken. En ik moet eigenlijk ook maar gaan 'leren' om literatuur te lezen, omdat ik volgend jaar een nieuwe lijst krijg. Leuke herinneringen heb ik aan Tina, dat meisjestijdschrift, Donald Duck (blijft leuk
) en qua boeken vond ik op een bepaalde leeftijd de Chris en Jorieke serie erg leuk, die beleefden dan samen avonturen, en het boek Mathilda, maar ook nog vele anderen.
De kameleon boeken heb ik allemaal gelezen. Die waren echt leuk.
mijn favo juegd boeken waren de poort naar het toverrijk, kippenvel (allemaal) , kippen vel junior , boeken over weerwolfen en vampier, en schoolboeken >.<