Hey!!
ik ben momenteel in Frontpage bezig, om een website op poten te zetten. alleen heb ik een probleempje: in frontpage zijn geen uitschuivende buttons te vinden. echter, als ik een site kopieer en in frontpage plak, dan werken de buttons wel... Dus hoe werken die bewegende buttons?
groetjes
Op basis van wat je hier schrijft denk ik dat het gaat om dynamische menu's/buttons. Deze worden vaak gemaakt met DHTML wat eigenlijk een verzameling is van elementen uit DOM, CSS en JavaScript. Ze worden soms ook wel gemaakt met geanimeerde gifjes op de buttons. Ik hoop dat ik je zo geholpen heb.
Code of Ruin
iets dergelijks kan wel met frontpage, maar dan moet je gaan werken met lagen. Ik zou het neit doen. Een leuk javascript ed is meestal mooier 
of gewoon flash maar ik weet niet of je dat kan en of je er een programma voor hebt maar dan krijg je bewegende .gif plaatjes of flash bestanden zoals www.saunathermendebrug.nl alles wat daar beweegt is flash.
Flash is absuluut aan te raden, je kan de trial downloaden en dan op http://www.so-you.net kijken bij de tutorials, en daar dan onder het kopje Flash op de link klikken, en dan wordt je (in het Engels) geleerd hoe je heel simpel oplichtende buttons maakt (bij mouse over dan, hè).
je kan daar toch ook gewoon een javascript voor gebruiken
dat is volgens mij wat makkelijk
. ( voor java script : hier ik wist er nog 1
maar die ben ik helaas vergeten 
Riciboy en de-Nachtegaaltjes hebben gelijk, gebruik gewoon een degelijk javascriptje, veel minder werk en kan door bijna iedere browser gelezen en gebruikt worden zonder special plugins.
Weet je wat ik toestraks ergens las? Dat Microsoft Frontpage weg gaat doen, en dat er twee andere editors voor in de plaats komen.
Klopt, FrontPage gaat verdwijnen. Daarvoor in de plaats komen Microsoft Office SharePoint Designer 2007 en Microsoft Expression Web Designer.
Er blijft volledige support bestaan tot juni 2008. Sharepoint designer is bedoeld voor gebruik met Sharepoint Services en Sharepoint Server. Dit zal waarschijnlijk bedoeld zijn voor zakelijk gebruik.
Expression Web designer zal denk ik dichter tegen het huidige Frontpage aanzitten maar zeker weten doe ik dit niet.
Meer informatie in het Engels is hier te vinden. Het taalgebruik vind ik een beetje vaag en de verschillen komen niet helemaal uit de verf maar mensen die beter engels spreken mogen me vertellen wat er nu precies gaat gebeuren. 
Ik ben ook een website met Frontpage aan het maken. Kan ik daar gewoon mee verder gaan? En wanneer komen die nieuwe uitgaven? Dan kan ik ook daarmee een website maken.
Bijvoorbaat hartelijk bedankt voor de informatie.
Ik probeer om met frontpage de site te uploaden naar een subdomein.
Maar ik krijg de boodschap dat de url niet gevonden wordt.
Wat doe ik verkeerd of kan het niet?
| Quote: |
Hey!!
Ik probeer om met frontpage de site te uploaden naar een subdomein.
Maar ik krijg de boodschap dat de url niet gevonden wordt.
Wat doe ik verkeerd of kan het niet? |
[b]
Dit kun je het beste met het domein of de host zelf doen.
Frontpage doet hier erg vaag over.
Er staat bij je server vast wel ergens iets van uploaden ofzo...
Ik zou zelf eerder kiezen voor javascript. Er zijn (nog steeds) browsers die extra plug-ins vereisen Javascript daarentegen wordt altijd ondersteund...

Moet je ff DHTML scriptje in frontpage plakken.. dan lukt het wel
anders gewoon dreamweaveren, werkt veel beter!
Idd het dreamweaveren werkt veel beter vooral als het om de code gaat. Frontpage heeft nog wel eens de nare gewoonte om echt heel overbodige code toe te voegen aan je pagina. Het what u see is what u get principe gaat niet altijd op. Dit heeft macromedia met haar pakket beter voor elkaar moet ik zeggen. En als je helemaal mooie menuutjes wel hebben moet je eens kijken naar sothink dhtml menu builder. Wanneer je me een email stuurt dan kan ik dat je toe sturen.
Hiervoor is ook een mx extension of hoe dat ook mag heten beschikbaar, dus kun je zo vanuit je dreamweavertje de menuutjes er in bouwen. Zit er erg gelikt uit allemaal. Aanradertje.
Verder vooral doorgaan met klooien, want daar leer je het meest van.
Frontpage heeft inderdaad wel wat nare gevolgen. En dat kun je vooral zien als je in een alternatieve browser, zoals opera of firefox, surft. Dan krijg je bv plots hele stukken programeercode te zien die ik in internet explorder dan weer niet ziet. En vaak heb je ook mensen die daar hun formulier met maken, maar die de meeste servers ondersteunen dat niet. Dus voor de mensen die hun site daar in maken en voor mij zelf, ondersteunt deze server dat?