Ik zou een externe harde schijf willen kopen. Hebben jullie soms enkele tips voor mij waar ik op moet letten als ik een externe harde schijf koop?
Bij sommige harde schijven staat dat ze ook firewire aansluiting hebben maar is dat 400 of 800? Want ik heb gezien dat je firewire400 en firewire800 hebt met respectievelijk 400Mb/s en 800Mb/s.
En kennen jullie soms enkele goede pc winkels in regio Limburg (België/Nederland)? Die liefst een website hebben met de prijzen.
ik heb zelf een behuizing gekocht voor een externe harde schijf op USB 2.0 en daar heb ik zelf een 250 GB hardeschijf in geschroefd.
als ik het me goed herinner heb ik deze bij Funprice gekocht
//potzet
Ik raad je ook aan om een aparte behuizing te kopen en er een schijf naar eigen keuze in te vijzen.
USB2.0 is meer dan genoeg die doen 480Mbit/s = +/- 60Mbyte/sec
wat meer dan genoeg is voor een HD vermits hd's normaal maar 40 Mbyte/s doen.
Bovendien wordt usb (2.0) door zowat iedereen ondersteund wat uitwisselen dmv van de hd makkelijker maakt
Wat is er beter aan een behuizing met een eigen harde schijf in?
Ik dacht dat een model dat al in elkaar zat beter was.
ik heb ook zo een behuizing met een gewone harde schijf van 160 gig in, dit is wel goed, en de prijs is natuurlijk beter dan een vooraf gemaakte externe schijf.
gewoon in de winkel er naar vragen zij helpen je wel verder:)
wel 1 tip neem niet zo 1 van een onbekend merk deze zijn meestal slecht...
Ik bedoelde dat in sommige gevallen plaatsing van een USB2 PCI kaartje in een wat oudere PC niet werkt. In zo'n geval kan een Firewire kaartje een uitkomst zijn omdat Firewire apparatuur een eigen voeding heeft en veel USB appraten vermogen onttrekken aan de voeding van de PC. Daar ontstaat dan een capaciteitsprobleem; immers als je voeding maximum 200 Watt kan leveren krijg je er geen 230 Watt uit.
Ik gaf alleen aan dat je het best met een externe harde schijf kunt gaan werken. Die is dan beschikbaar voor alle backup zaken, dus niet alleen voor je lessen maar ik zou er ook alle documenten, foto's enz. op zetten voor de veiligheid. Mocht er dan eens iets mis gaan met je PC dan ben je tenminste niet alles kwijt!
Groet,
Ik ga denk ik tog maar eerder een usb stck kopen met wat meer space, die vins ik tog wel wat handiger, n ze zijn denk ik goedekoper.. 
Die dingen zijn alleen maar lastig!
Tja, zo heeft ieder zijn eigen mening hè. 
Ik heb een externe harde schijf gekocht van seagate. 160GB met USB 2.0 verbinding.
Ik ben er zeer tevreden van. Je hoort ze niet en ze word ook niet warm.
Ze was in aanbinding in de carrefour voor 99€. Als je zo'n behuizing en een interne harde schijf moet kopen kom je ook aan zo'n prijs. Ik denk zelfs dat het dan wat duurder is.
En seagate heeft toch wel goede harde schijven vind ik. Ik heb in mijn pc 2 interne S-ATA harde schijven van seagate en daar ben ik heel tevreden van.
Is niet duurder hoor.. een lossen harde schijf kost nie veel en een behuizing al helemaal niet.
Een behuizing kost iets van een 20 tot 40 euro, en een harde schijf van 160GB kost 75 euro.
Dus kom je toch op ongeveer dezelfde prijs uit. Zoals ik dus al zei.
Packard Bell heeft de laatste tijd ook wel goede aanbiedingen voor Externe Harde Schijven, Als is de service van Packard Bell barslecht 
Als ik jou was dan zou ik een hele lichte kopen anders sleep je je kapot aan dat ding.
de beste raad die ik je kan geven om geld uit te sparen is gewoon een behuizing kopen om een interne harde schijf in te steken. dit zal je veel geld uitsparen.
Ik heb een paar weken geleden een externe harde schijf gekocht van Maxtor. Ze is 200GB groot en heb er 199 € voor neergeteld bij Computerwinkeltje.
Een collega had me Maxtor aangeraden omdat hij zeer tevreden was over Maxtor.
Als je echt een externe harde schijf wil raad ik maxtor aan.
Andere merken zijn te duur naar hetgene dat ze maar kunnen.
| BCP88 wrote: |
| Bij sommige harde schijven staat dat ze ook firewire aansluiting hebben maar is dat 400 of 800? Want ik heb gezien dat je firewire400 en firewire800 hebt met respectievelijk 400Mb/s en 800Mb/s. |
De schijf zal automatisch kijken wat je computer aankan. De mijne kan 400 en 800 aan, maar mijn computer kan maar 400 aan en dat is al vrij snel. BV: Een back-up van 12.4GB duurt bij mij ongeveer een 30 tal minuten, soms iets meer soms iets minder naargelang de computer.
Veel succes met je zoektocht.
| Lord Klorel wrote: |
Een collega had me Maxtor aangeraden omdat hij zeer tevreden was over Maxtor.
Als je echt een externe harde schijf wil raad ik maxtor aan.
Andere merken zijn te duur naar hetgene dat ze maar kunnen.
| BCP88 wrote: | | Bij sommige harde schijven staat dat ze ook firewire aansluiting hebben maar is dat 400 of 800? Want ik heb gezien dat je firewire400 en firewire800 hebt met respectievelijk 400Mb/s en 800Mb/s. |
De schijf zal automatisch kijken wat je computer aankan.
Veel succes met je zoektocht. |
Ben het helemaal met de vorige schrijver eens. heb verschillende harde schijven en die van Maxtor presteert uitstekend. Je krijgt bij de 'one touch' varianten ook netjes software (pc en mac) om met een druk op de knop je harde schijf up te backen.
Overigens is LaCie ook geen slecht merk. Wel iets duurder.
suc7 ermee
Wat zouden jullie zeggen van een Western Digital harde schijf?
Ik heb daar over het algemeen hele goede ervaring mee.
neeh jonguh
een western digital my booka 400gb
hij is uber stil
en heel snel 
Ik ben er nog niet over uit.. ik duik er nog even in 
neeh ga ff naar alternate.nl dat is de site voor alle hardware
ik raad je dus de wersten digital booka aan die is egt heel handig en stil en snel zo als ik al zei
dat is de kracht van lordwarlord
zelfde hier. Ik heb een sweeks 250 Gb harde schijf. USB 2.0. En ik sjouw me overigens ECHT niet een breuk aan zo'n ding. alleen maar handig.
www.alternate.nl is inderdaad de place to be als je dingen op het net wil kopen. Misschien www.Norrod.nl nog maar die hebben lang zo veel niet. Ik zou een kijkje nemen bij alternate.
En over de prijs: In mijn sweex externe harde schijf hangt een samsung disk. Wist niet dat die zo goed waren, hoor dat ding alleen als ik mijn PC uit heb, en is superstabiel. Net zo goed als een WD of een Maxtor o.i.d.
Om nog een fabeltje de wereld uit te helpen: de meeste USB 2.0 harde schijven halen hun voeding niet uit de poort maar uit een aparte voeding. Zo'n losse poort is namelijk niet berekend op de hoeveelheid stroom die een losse HD nodig heeft. Dat Firewire dit ook zo doet is alleen maar logisch. Verder is Firewire helaas alleen al verouderd. Tenzij ze weer met wat nieuws op de proppen komen...
Ik heb zelf lekker een harde schijf behuizing met USB 2.0 én Firewire. Heeft beide aparte voeding die je gewoon aan het net hangt.
Hij is lekker snel, gebruik hem zelf voor video bewerken en bij de pc waarvoor ik hem gebruik was hij sneller dan de oude harde schijf die erin zat! Maar natuurlijk zou het nooit sneller zijn dan bijv. Sata I/Sata II en die beide in RAID al helemaal niet.
Maar daar gaat het niet om en misschien is het ook een oplossing voor jou om er 1 met beide te kopen.
Je kan hem hier vinden maar ik weet bijna wel zeker dat ze hem ook op andere plekken verkopen!
PS: Er zit echt een vet mooi blauw lampje voorin!