FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

medion

potzet
hey heefd iemand van jullie ervaring met medion?

Als je bij een medion een bestuurings systeem wil instaleren.. kan dat moeite opleveren? ik bedoel.. dat je speciale cd's van medion moet gebruiken? of kan ik een doodnormaal xp cdtje gebruiken.

//potzet
keempe
potzet wrote:
hey heefd iemand van jullie ervaring met medion?

Als je bij een medion een bestuurings systeem wil instaleren.. kan dat moeite opleveren? ik bedoel.. dat je speciale cd's van medion moet gebruiken? of kan ik een doodnormaal xp cdtje gebruiken.

//potzet
op een medion cd zullen je drivers enzo opstaan maar ik denk dat een gewone xp cd ook wel zal lukken... denk ik. ben wel vrij zeker je moet maar is proberen

mvg keemp
James007
Support Medion / Aldi:
http://www.gsc.be/site.aspx?taal=nl&retFK=1

James Smile
Yjaxygames
Wat is medion? Ik heb er nog nooit van gehoord Confused Klinkt ingewikkeld.
James007
Yjaxygames wrote:
Wat is medion? Ik heb er nog nooit van gehoord Confused Klinkt ingewikkeld.

Het is een merk als een ander...
http://www.medion.com/nl/

James
deleenheir
hun relabeled producten zijn prima.
Dat zijn producten van bekende merkfabrieken waar gewoon medion op komt
vb:
medion flash mp3: https://www.medionshop.de/P23ShopImagesDE/42/42D7F42B8496599AE10000000A00004A.jpg
is op een detail na een audiokey van packardbell:
http://www.pressfiles.net/packardbell/photos/audiokey/audiokey_3.jpg

hun garantie is ook prima

Wel moet je opletten met medion laptops. daar steken ze vaak componenten in die goedkoper zijn en minder energiezuinig (gewone cpu ipv mobile-versie). hierdoor gaat de batterij een stuk sneller op
kansloos
JA, je kunt gewoon een XP cd'tje gebruiken.
dat is geen enkel probleem, zolang je maar een licentie voor Win XP.
Die staat als het goed is op een labeltje, achter op je PC'tje.

Van drivers is het belangrijkste, dat je Ethernet kaart voor ADSL
(of je modem als je nog gewoon Telefoontikken hebt.) kunt installeren
zodat je de rest van de drivers zo kunt pakken via de Windows Update of Medion site.

Sommige Medion computers hebben ook een MSI moederbord, dan is de
Liveupdate 3 client van MSI je man, die update namelijk Sound, Lan & Video
Slowhand
De laatste edities van Medions PC's spreken mij opzich wel aan, ook beschikken ze over goede service. Heb er namelijk een PC vandaan, hier en daar trouwens wel geupgraded laatst, maar het zijn betaalbare PC's en relatief goede kwaliteit. Dus voor mensen die een laag budget hebben, ze hebben PCs van goede kwaliteit bij o.a. Media Markt en Aldi volgensmij.
Klas2a
Hoe oud is dit al? Een beetje vage vraag, maar ik weet niet hoe ik dit eigenlijk anders moet formuleren. Hoe oud is de uitvinding van Medion ofzo? En zijn er versies, net zoals ongeveer bij Windows?
keempe
Klas2a wrote:
Hoe oud is dit al? Een beetje vage vraag, maar ik weet niet hoe ik dit eigenlijk anders moet formuleren. Hoe oud is de uitvinding van Medion ofzo? En zijn er versies, net zoals ongeveer bij Windows?

euhm medion is geen operating system als je dat bedoelt.
medion is een merk van electronica, windows is een operating system (besturings systeem)...

je kan medion vergelijken met : targa, fujitsu siemens en dergelijken..

mvg keempe

-edit-
dit is de officiele site van medion hier vind je meer uitleg over hun producten
http://www.medion.com/nl/
wanroij
Ik heb een medion MP3 speler (1gb) die al na 1 maand kapot was... Na beetje googlen bleek dat meer mensen dat hadde. Ook met andere producten van medion.. Voor mij dus niets van Medion meer...
keempe
wanroij wrote:
Ik heb een medion MP3 speler (1gb) die al na 1 maand kapot was... Na beetje googlen bleek dat meer mensen dat hadde. Ook met andere producten van medion.. Voor mij dus niets van Medion meer...
zoiets heb ik gehad met men dvd writer die was ook na een paar keer kapot ik zat er flink mee op garantie kon ik nietmeer rekenen Sad en ook na googlen bleek dat iedereen met die dvd writer hetzelfde probleem had die was wel niet van medion die dvd writer maar toch.. schandalig om zoiets te verkopen

mvg
keempe
deleenheir
ik raad de mensen meestal af om "nieuwe/fragile" technologie te kopen van merken als medion (TFTs, DVD-branders, scanners, WIFI, draadloze toepassingen, digitale cams, ...)

"Oude/eenvoudige" technologie gaat meestal prima (USB-hubjes, CRT-schermen, USB-sticks,...)

Wel altijd in het achterhoofd houden dat medion goedkoper is en dat dit vaak betekend dat er ergens op bespaard wordt (driversupport, naukeurigheid van het apparaat,...
wanroij
keempe wrote:
wanroij wrote:
zoiets heb ik gehad met men dvd writer die was ook na een paar keer kapot ik zat er flink mee op garantie kon ik nietmeer rekenen Sad en ook na googlen bleek dat iedereen met die dvd writer hetzelfde probleem had die was wel niet van medion die dvd writer maar toch.. schandalig om zoiets te verkopen

mvg
keempe

Ja ik vind het ook schandalig.. Ik zit gelukkig nog wel in de garantie (3jaar) maar k moet hem al sinds september terug sturen.. Steeds vergeet ik het weer haha..

Toch maar een keer doen dan
djfreakske
ik heb tot nu toe wel goede ervaringen met medion. Ik heb nu al 4 jaar een pc van medion uit de aldi, en heb hier zelf nog nooit problemen mee gehad. soms misschien eens een foutmelding maar niets erg.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.