FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Java en soort lijst

Deedee2
Ok, wie weet hier het antwoord op zijn vraag?

Quote:
Ik ben momenteel in Java een stochastische simulatie aan het maken van de distributie van donorlevers over patienten die een nieuwe lever nodig hebben. Ik heb slechts een semester een cursusje Java gehad, dus vandaar mijn vraag.

Ik heb een klasse Patient, waarvan er door een klasse Patientengenerator meerdere kopieen gegenereerd worden. Deze klasse Patient bevat allerlei data zoals het moment van sterven, de bloedgroep van de patient, etc. Nu wil ik een lijst produceren waarin ik al deze instanties van die klasse Patient kwijtkan, en deze lijst moet een functie krijgen om de instanties te sorteren, en wel op een eigenschap van de instantie: bijvoorbeeld PatientA.TimeOfDeath = 100, PatientB.TimeOfDeath = 120, dan moet PatientA dus in de lijst vóór PatientB komen.

Nu heb ik in mijn korte cursus Java alleen maar te maken gehad met arrays, en die hebben natuurlijk een vaste grootte, en aangezien het een model is dat gebaseerd is op stochastische variabelen, is de grootte van de lijst variabel. Ik zie op internet wel allerlei dingen staan over collections, lists, en dergelijke, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat voor soort lijst kan ik het beste gebruiken?

We weten het niet.
Alibombali
J2EE staat voor Java 2 Enterprise Edition, of kortweg: Enterprise Java. J2EE bundelt een aantal standaarden en technologieën die gebaseerd zijn op de programmeertaal Java. Met J2EE kunnen softwareapplicaties ontwikkeld worden die:
geschikt zijn als bedrijfskritische toepassing in het hart van een organisatie
uitstekend communiceren met andere applicaties en legacy omgevingen
eenvoudig kunnen worden hergebruikt.
Voor grote organisaties kan J2EE bijvoorbeeld uiterst zinvol zijn voor toepassingen op het gebied van Enterprise Application Integration (EAI). Ook bij fusies, overnames en strategische samenwerkingsverbanden wordt vaak dankbaar gebruik gemaakt van de ‘bindende kracht’ van J2EE.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.