FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

phpbb auto login probleem

Lord Klorel
Ik heb van iemand die is aangesloten op het forum dat hij de auto login functie niet kan gebruiken, zo het kunnen dat er een aanpassing is gebeurd in de laatste versie van phpbb?

Ik heb wel een aantal aanpassingen gedaan op het forum zodat het forum nog een stuk beter werd.

Kan iemand mij met dit probleem helpen?
Bondings
Zou het niet gewoon kunnen dat hij de cookies heeft uigeschakeld?
Lady Elensar
Het ligt sowieso niet aan de versie van phpBB.

En misschien heb je ze zelf wel uitgeschakeld. Of hij moet ze gewoon even wissen. En als dit het allemaal niet is; wat voor aanpassingen heb je dan gedaan?
Lord Klorel
In het Configuratie menu staat ergens bij Cookies:

Cookie secure [ https ]
Zet deze optie alleen aan als je server gebruik maakt van SSL Uitschakelen Inschakelen

Is dit het gene dat jullie bedoelen?

De aanpassingen zijn:

Een klok onderaan op het forum
-Het Ledennummer is zichtbaar in het profiel
-Het aantal posten per dag [Geregistreerd op: 5-2-2006 Berichten: 12 Posts per day: 0.71 Woonplaats: Chulak]
- de poster van topic zal het tellertje van zoveel maal bekeken topic niet meer laten stijgen.
-als je een reply stuurt op een pm, dan zie je het originele pm juist onder het reply veld.

Dat zijn zowat alle aanpassingen die ik heb gedaan.
Bondings
Ik zou die "Cookie secure [ https ] " uitschakelen.
Lord Klorel
Die staat uit.

Dus ik weet absoluut niet waar het aan kan liggen.
Bondings
En heb je zelf problemen op dat forum, want als het enkel die user is, dan ligt het waarschijnlijk aan hem vermoed ik. Als je geen cookies gebruikt dan moet je inderdaad elke keer weer inloggen.
Lord Klorel
Ik heb geen enkel probleem met het forum. Ik gebruikdeze functie niet, omdat ik veiligheid hoog in mijn beleid voer.

Na enig nadenken is volgens mij de fout gelegen in de browser van de gebruiker.

IE slaat bijna automatisch cookies op. Tegenover firefox en andere browser moet je daarvoor toestemming geven.

Ik denk dat het probleem is.

Als het niet kan opgelost worden, dan zal het lid iedere keer maar opnieuw moeten inloggen.

Ik zal nog iets laten weten of het al of niet opgelost is.
Drodr
Dat heb ik ook eens gehad, ik gebruikte een .nl.tt domein en daardoor kwam het.
Toen ging ik naar de opties van dat .nl.tt domein en toen heb ik ervoor gezorgd dat hij direct doorlinkte naar de directe domein dus dan staat er niet meer in de adresbalk het .nl.tt domein maar de URL van jouw site bij je host.
Dit werkt niet als je een betaald domein hebt.
Lady Elensar
Test anders zelf even uit of de automatische login werkt. Dit kun je zo weer uit zetten. Dan weet je in ieder geval zeker of het aan de gebruiker zelf ligt, of niet. Wink
Lord Klorel
Bij mij werkt het ook niet.

Ik weet niet meer hoe dit op te lossen.
Lady Elensar
Hm.. heb je je vraag al op http://www.phpbb.nl/ gesteld?
Bondings
Lord Klorel wrote:
Bij mij werkt het ook niet.

Ik weet niet meer hoe dit op te lossen.

Als je nu eens vertelt op welk forum precies (link) je dat probleem hebt, dan kan ik een kijkje nemen en zien of ik er niets aan kan oplossen. Meestal gebeurt dit als er ofwel van domein naam verandert is, ofwel als er die 'cookie secure' ingeschakeld zijn.
Lord Klorel
Dit is het forum:

www.thenewgoauldworld.frih.net/forum

Als je mijn administrator gegevens wilt, stuur me een pm.
Bondings
Lord Klorel wrote:
Dit is het forum:

www.thenewgoauldworld.frih.net/forum

Als je mijn administrator gegevens wilt, stuur me een pm.

Ik heb geen gegevens nodig hoor.

Ik heb geregistreerd op je forum en na mijn browser terug op te starten ben ik inderdaad weer uitgelogd. Ik zal eens een kijkje nemen in je database wanneer ik wat meer tijd heb, hopelijk vanavond. Waarschijnlijk is er een of andere waarde 'slecht' ingesteld.
Lord Klorel
Bedankt,

Kun je tevens eens kijken naar de instellingen van de smilies.

Een lid melde me dat als hij een topic of een reply schrijft de kleine smilies naast het schrijfvenster kan gebruiken. Hij moet eerst alle smilies opvragen en dan pas kan hij smilies gebruiken.

Ik heb een tijd terug nieuwe smilies toegevoegd, maar meen niets aangepast te hebben.

Kun je dit even erbij nemen?

Ik zou heel blij zijn als je dit ook zou willen doen.
Bondings
Over de smilies, dat komt waarschijnlijk door je template. Met Firefox werkt het in ieder geval niet, hetzelfde voor Internet Explorer.

Het uitloggen kwam doordat allow_autologin in the phpbb_config tabel op 0 stond in plaats van 1. Ik heb het nu gewijzigd en het zou weer moeten werken nu. Je zou het normaal gezien ook in je admin board kunnen wijzigen.
Alibombali
Hoe doe je dat? Op G-start.nl werk ik met phpbb 2.0.11 en aangezien die laatste gehackt werd, wil ik nu upgraden naar de nieuwste versie (phpbb 2.0.19). Wat moet ik doen en laten om deze upgrade succesvol te laten verlopen?
Lady Elensar
Ik zou daarvoor toch echt een kijkje op phpbb.nl nemen! Daar is het heel vaak goed uitgelegd, en je kunt daar bestandjes downloaden (de wijzigingen voor de upgrade) waar precies in staat wat je moet doen om je board te upgraden. Wink
Drodr
Als je host .nl.t is of een andere gratis host zal ik hem anders gaan linken...
Lady Elensar
Drodr wrote:
Als je host .nl.t is of een andere gratis host zal ik hem anders gaan linken...

Op wie reageer je? Je kunt er beter even een quote neerzetten Wink
marocsite
Lady Elensar wrote:
Het ligt sowieso niet aan de versie van phpBB.

En misschien heb je ze zelf wel uitgeschakeld. Of hij moet ze gewoon even wissen. En als dit het allemaal niet is; wat voor aanpassingen heb je dan gedaan?

ja inderdaad want heb die ook en heb er verder geen problemen mee werkt gewoon uitstekent Wink
chiloeh
Het onthouden van inloggegevens wordt met cookies geregeld. Kan de cookie niet gevonden worden (niet aangegeven bij inloggen, cookie instellingen van de browser, cookie instellingen van de firewall, autmatisch laten verwijderen van cookies bij afsluiten website/browser/computer) dan wordt je niet automatisch ingelogd aangezien er geen gegevens bekend zijn. volgens mij is dit een veel voorkomend probleem met phpbb forums... altans op alle fora's van phpbb blijf ik niet ingelogd.. dit kan natuurlijk zijn door de instellingen van het forum. maar ook of jij geen cookies hebt aanstaan.

Het kan wel helpen om,nadat je bent ingelogd, het forum als favoriet op te slaan. en dan voortaan via de favoriete het forum te bezoeken. Ik zeg niet dat het werkt. maar het werkte soms wel bij mij.

Verder vind ik het ook raar bij mezelf dat ik sinds gister wel bij me eigen forum en dit forum gewoon ingelogd ben zonder dat ik iets heb ingevuld ...
Lord Klorel
Het auto login probleem is opgelost.

Ik heb vrij recent mijn forum volledig moeten verwijderen en opnieuw installeren om de installatie van een mod compleet de mist in ging.

Vanaf dan was alles in orde. Ook de smilies doen het terug in firefox.

Volgens mij lag dat aan een mod die ik had geïnstalleerd en waarschijnlijk zal een kleine stukje van de php code beschadigt geraakt zijn, met als gevolg dat de smilies en de BBCode knoppen buiten dienst waren.

Ik heb daarom vanaf nu een tweede admin die zich bezig houd met de mod's.

Dus voor mij mag op dit onderwerp een slotje op.
Lady Elensar
chiloeh wrote:
altans op alle fora's van phpbb blijf ik niet ingelogd.. dit kan natuurlijk zijn door de instellingen van het forum.

Hoe dat precies kan snap ik eigenlijk ook niet, want ik blijf gewoon ingelogd op alle phpbb fora Smile dus aan hun boarden ligt het niet. Waarschijnlijk toch aan bepaalde instellingen op jouw computer dan, denk ik.

En op aanvraag van Lord Klorel een slotje.

Mocht je toch een gelijksoortig probleem hebben zodat het topic weer open kan, stuur me dan even een pm.

-locked-
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.