weet iemand een tutorial van flash waar ik mijn movies in kan laten afspelen 
video in flash
Ik snap de vraag niet... stel ze eens wat duidelijker.
Leg liever ook je probleem uit ipv enkel een vraag te stellen.
Je wil een filmpje omzetten naar flash?
Je wil een filmpje maken in flash?
Wat wil je?
James
Leg liever ook je probleem uit ipv enkel een vraag te stellen.
Je wil een filmpje omzetten naar flash?
Je wil een filmpje maken in flash?
Wat wil je?
James
ik heb een filmpje. ik wil een flash player maken waar in die filmpje is te zien.
| moeslimoen wrote: |
| ik heb een filmpje. ik wil een flash player maken waar in die filmpje is te zien. |
Moet die flash player dienen voor op een website of voor een .exe om op zich te kunnen werken?
James
ik wil hem op m'n site zetten in een popup 
En wat voor type bestand is dat filmpje?
.asx .rm .ram .wav enz.
Dus niemand weet hier een antwoord op 
Ik niet in ieder geval. Gebruik je Flash MX of wil je gewoon dat .avi verandert in .swf (flash bestand)
gebruik flash mx. heb een paar filmpjes en die wil ik in een flash player afspelen.
Met FLash MX weet ik alleen hoe je het met .gif files kan doen. Kan je het niet op dezelfde manier doen als met gifs? Gewoon van het .avi (of wat dan ook) bestand in je library doen en dan als movieclip instellen?
Op dit moment ontwikkel ik in Quicktime en Flash 5 voor streaming Video, maar wilde me toch eens verdiepen in wat Flash Video nou standalone te bieden heeft.
Ik hoop dat iemand bevestiging kan geven op mijn vermoedens na een korte verkenning:
- Klopt het dat alle mogelijke Flash lagen gewoon grafisch over de videolaag gelegd kunnen worden? Zonder performance verlies van de afspelende video?
- Klopt het dat als ik dynamisch een Flash video file inlaadt, ik de grootte van de video niet kan veranderen? Sowieso zijn de width en height properties read-only?
Alvast bedankt.
Ik hoop dat iemand bevestiging kan geven op mijn vermoedens na een korte verkenning:
- Klopt het dat alle mogelijke Flash lagen gewoon grafisch over de videolaag gelegd kunnen worden? Zonder performance verlies van de afspelende video?
- Klopt het dat als ik dynamisch een Flash video file inlaadt, ik de grootte van de video niet kan veranderen? Sowieso zijn de width en height properties read-only?
Alvast bedankt.
| barn wrote: |
|
- Klopt het dat alle mogelijke Flash lagen gewoon grafisch over de videolaag gelegd kunnen worden? Zonder performance verlies van de afspelende video? - Klopt het dat als ik dynamisch een Flash video file inlaadt, ik de grootte van de video niet kan veranderen? Sowieso zijn de width en height properties read-only? |
hoi,
Anwoord op vraag 1:
Ja; "Zonder performance verlies", wat bedoel je hiermee? Ik kan bij mij zelfs een mask erover gooien, en die is dat ook nog eens zichtbaar [hetgene wat onder de mask-layer zit dan he
Anwoord op vraag 2:
Nee; in je help staat dit:
Usage
myMedia.preferredHeight
Description
Property; set according to a FLV file’s default height value. This property applies only to FLV media, because the height is fixed for MP3 files. This property can be used to set the height and width properties (plus some margin for the component itself). The default value is undefined if no FLV media is set.
oftewel, maak een MC met instancename "my_btn", en gooi dit script op een keyframe [zorg wel dat je MediaPlayBack-component de instancename "myMedia" heeft
| Code: |
| /* komt uit de Flash Help >> preferredHeight */
my_btn.onRelease = function() { var mediaHeight = myMedia.preferredHeight; var mediaWidth = myMedia.preferredWidth; myMedia.setSize((mediaWidth+20), (mediaHeight+70)); }; |
Suc6:)!
hoe moet ik dan werken met het transparantie... hoe moet dan de computer erop aangesloten worden...of moet ik het eigenlijk gewoon exporteren als een avi?
of moet ik het beeld dat wordt opgenomen in flash laden en dan uitzenden...
ik weet namelijk niet hoe men dat doet...
of moet ik het beeld dat wordt opgenomen in flash laden en dan uitzenden...
ik weet namelijk niet hoe men dat doet...
Ooit al eens gehoord van de bewerk-functie?
James
James
dus niemand weet hier antwoord op 
Je moet eens op zoek gaan naar SWISH flas video of zoiets. Dit softwarepaketje kan video bestanden omzetten naar flash bestanden.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Wanneer je vragen hebt of je kan het niet vinden dan kan ik je dat progje ook nog wel fixen als je er belang bij hebt.
De andere flash programma's van Swish bijvoorbeeld swishmax is ook erg goed. Je kunt hier heel makkelijk banners introductiefilmpjes en dergelijke van maken. Echt een aanrader dus.
Groeten
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Wanneer je vragen hebt of je kan het niet vinden dan kan ik je dat progje ook nog wel fixen als je er belang bij hebt.
De andere flash programma's van Swish bijvoorbeeld swishmax is ook erg goed. Je kunt hier heel makkelijk banners introductiefilmpjes en dergelijke van maken. Echt een aanrader dus.
Groeten
| moeslimoen wrote: |
| weet iemand een tutorial van flash waar ik mijn movies in kan laten afspelen |
mensen mensen, moeslimoen is mijn vriend, en eendomme marokaan die niet kan uitleggen
ik zal eht uitleggen
zoals je in google een video player heb met stop en play button,
dat wil hij ok hebben maar dan in flash, ik heb het al geprobeerd, ik had de scripts
maar ze gaan neit samen met de video op 1 of andere manier.
hij wilt dus doen, zodat mensen kunnen voorkomen video's te jatten van zijn site.
het kan wel, maar dan enkel met flashripper
http://www.gotoandlearn.com/
tutorials is doorlopen, bijna beneden staan er een 8tal tutorials over flv en video in flash
Ge hebt wel flash 8 nodig... misschien dat een aantal functies ook werken in vroeger versies maar ik betwijfel het. de video bewerking is een van de nieuwe flash 8 features...
Als ge nen tutorial wilt hebben voor video in flash moet ge het maar zeggen, keb er hier nog enen liggen....ik mail hem dan wel want ge kunt hier blijkbaar geen files uploaden
tutorials is doorlopen, bijna beneden staan er een 8tal tutorials over flv en video in flash
Ge hebt wel flash 8 nodig... misschien dat een aantal functies ook werken in vroeger versies maar ik betwijfel het. de video bewerking is een van de nieuwe flash 8 features...
Als ge nen tutorial wilt hebben voor video in flash moet ge het maar zeggen, keb er hier nog enen liggen....ik mail hem dan wel want ge kunt hier blijkbaar geen files uploaden
ik heb flash mx 2004. weet je mischien daar een site van met tutorials.
Je hebt helemaal geen flash8 nodig. Vraag me niet vanaf welke versie je de flv's kan gebruiken maar die zijn in elk geval de kern van de zaak. Je moet je filmpje herencoderen (omzetten) in flv. Hier kan je alvast een tutorial bekijken voor flash MX 2004.
Hier kan je een voorbeeldje bekijken op mijn eigen site (niet letten op de lelijke snijrand van het beeldscherm - maar de inhoud van het filmpje zal je hier wel bij helpen - als de link niet werkt kan je het vinden onder video bij multimedia op gelvoc.frihost.net ofte gelvoc.tk)
Hier kan je een voorbeeldje bekijken op mijn eigen site (niet letten op de lelijke snijrand van het beeldscherm - maar de inhoud van het filmpje zal je hier wel bij helpen - als de link niet werkt kan je het vinden onder video bij multimedia op gelvoc.frihost.net ofte gelvoc.tk)
| the666bbq wrote: |
| Je hebt helemaal geen flash8 nodig. Vraag me niet vanaf welke versie je de flv's kan gebruiken maar die zijn in elk geval de kern van de zaak. Je moet je filmpje herencoderen (omzetten) in flv. Hier kan je alvast een tutorial bekijken voor flash MX 2004.
Hier kan je een voorbeeldje bekijken op mijn eigen site (niet letten op de lelijke snijrand van het beeldscherm - maar de inhoud van het filmpje zal je hier wel bij helpen - als de link niet werkt kan je het vinden onder video bij multimedia op gelvoc.frihost.net ofte gelvoc.tk) |
weet iemand waar ik een kleine simpelen media playertje kan vinden en die past in een banner want ik wil als me site is opgestart dan tegelijk die clipje aan is want dan kunnen mensen zien wat voor site dat is snapje of een flash dingetje
uhm... een media playerke kan vinden ?
is een gewoon video object niet voldoende ??
is een gewoon video object niet voldoende ??
| Code: |
| <OBJECT name="video" id="video" ... type="application/x-oleobject">
<param ...> <embed ...> </OBJECT> |
het is mij gelukt om video te maken in flash. ende buttons ook en die werken. nou wil ik alleen nog één ding weten. als ik op de play button druk wil ik dat er de pause button in plaats van komt, zodat ik niet alle buttons naast elkaar hoef te zetten. weet iemand hoe dat moet of waar ik dat kan vinden 
gebruik gewoon flash mx, daar staan toch ook zat handleidingen in :S en anders is google nog een goede hulplijn voor tutorials 
het is mij gelukt om video te maken in flash mx.
en de buttons ook en die werken.
nou wil ik alleen nog één ding weten.
als ik op de play button druk wil ik dat er de pause button in der plaats van komt, zodat ik niet alle buttons naast elkaar hoef te zetten.
weet iemand hoe dat moet of waar ik dat kan vinden:(
en de buttons ook en die werken.
nou wil ik alleen nog één ding weten.
als ik op de play button druk wil ik dat er de pause button in der plaats van komt, zodat ik niet alle buttons naast elkaar hoef te zetten.
weet iemand hoe dat moet of waar ik dat kan vinden:(
Vraag mezelf alleen af of het daadwerkelijk voordelen heeft. Flash heeft over het algemeen een slechtere kwaliteit dan een goede breedband movie in MPG formaat of zo...
Het heeft cker ook voordelen, maar of die groter zijn dan de nadelen zal per site verschillen.
Het heeft cker ook voordelen, maar of die groter zijn dan de nadelen zal per site verschillen.
Je hebt daar toch ook simpele progjes voor of heb ik het nu verkeerd.
En hoeveel tijd was je kwijt dan voor het maken van zo'n flash filmpje....zeg maar het omzetten van bijvoorbeeld een mpgje naar een fla of een swf.
En hoeveel tijd was je kwijt dan voor het maken van zo'n flash filmpje....zeg maar het omzetten van bijvoorbeeld een mpgje naar een fla of een swf.
www.rivavx.com heb je een gratis Riva FLV Encoder. Als je het programma hebt geinstalleerd en opgestart, selecteert je bij Input Video het videobestand dat je wilt coderen. Bij Output geef je aan waar het gecodeerde bestand moet worden opgeslagen en hoe het moet heten.
Veel succes erme!
Veel succes erme!
ey moet je ff goed kijken en goed google doorzoeken naar turtiorals en helps en mischien zijn er hier wel meer mensen die er meer ervaring van hebben en jouw op een makkelijke manier kunnen helpen met het programma Flash MX moet het lukken denk ik alleen heb je wel wat ervaring er mee nodig om het echt te kunnen doen.
| viss00 wrote: |
| www.rivavx.com heb je een gratis Riva FLV Encoder. Als je het programma hebt geinstalleerd en opgestart, selecteert je bij Input Video het videobestand dat je wilt coderen. Bij Output geef je aan waar het gecodeerde bestand moet worden opgeslagen en hoe het moet heten.
Veel succes erme! |
bedankt maar ik ben van plan om het toch maar niet te doen. want je kunt het met flachripper toch jatten. ik moet een goeie beveiliging hebben zodat ze de movies niet kunnen jatten.