FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Grootte van jullie harde schijf?

Vlien
Er zijn al veel varianten geweest op dit onderwerp, mij lijkt het steeds dat ik gigantisch achter ben op computergebied...
Mijn pa zijn computer heeft 13.9 Gb (127 RAM)
Die van ons thuis 16 Gb (112 RAM (zo geeft hij het zelf aan))
Mijn eigen computer 18 Gb (128 RAM)

En durf me niet uit te lachen!!! Cool
Bengt
lol;
maar ik heb 40 GB en dat is ook heeel weinig;
maar ik heb wel een externe harde schijf bijgekocht van 250 GB Cool
keempe
Bengt wrote:
lol;

Kheb er ene van 300 Giga Smile en nog 1 van 300 giga in de kast liggen was zo'n actie bij de pc dealer 2 van die beestjes voor de prijs van 1 Smile kon ik niet laten liggen maar zit nu met teveel ruimte Sad maar who cares Very Happy
Code of Ruin
Specs van mijn systeem:
Intel Pentium-D 950 (3.4 GHz) Dual Core Processor with EM64T
2 GB of Samsung DDR2-667 Memory
Asus P5N32-SLI Deluxe, nVidia nForce4 SLI X16 Dual Channel DDR2 Chipset
Western Digital Caviar SE16 400 GB SATA-II/300 Hard Disk
Dual nVidia GeForce 7800 GTX 512 MB Graphics in SLI Mode

Ik heb ook nog ergens verschillende harde schijven slingeren van verschillende capaciteit.
rvec
300+2x120+160+20+60=780gig
lol is bijna 1 ter Razz
staat vol met films en spellen
Shovelhead
40+80+200 Gb harddisk
1Gb ram
Athlon 3000+ Venice
asrock dual sata2
6800le unlocked
BCP88
Ik heb mijn pc nu 2 jaar en volgende specs:
AMD Athlon64 3200+
Ati radeon 9800pro 128MB
1024MB DDR-RAM
Asus K8V SE Deluxe moederbord
2 x 120 GB S-ATA hardisk van Seagate

Ik heb binnenkort toch eens een nieuwe pc nodig. Mijn grafische kaart is niet zo sterk. Bij battlefield 2 bijvoorbeeld kan ik geen details aanzetten of hij blijft steeds hangen.
De plaats op mijn harde schijven 240GB is ook altijd vol. Dus dringend toe aan vervanging Wink
Hoogeveense RAT
Ik heb thuis 2 computers. De een heeft heeft 2 GIG. De PC die ik altijd gebruik heeft 80 GIG. Niet veel, maar het is voor genoeg Smile
James007
40Gig, waarvan 30 gebruikt... valt niet rond te trekken met die hopeloze 256MB RAM die ik heb Crying or Very sad Crying or Very sad
Yjaxygames
Ik heb 2 schijven elk met een totale ruimte van 233GB.
traxion
ow mijn schijven

ik heb 120 GB daar staat men windows en proggies + spellen op

250 daar mee doe ik video bewerking en foto's bewerken

en ik heb nog een 80 gb schijf maar die zit niet in mijn computer

van de 250 gb heb ik denkik zon 100 gb vol dus nog ruimte zat
gerrit111
80 GiG.
net niet genoeg om al mijn games nzo op te zetten :d
wanroij
Hiero ook 80 GB

Voor mij is het (voorlopig) genoeg Laughing
deedee
60 Gigabyte op mn laptop...
Kan niet klagen, hij was gratis Smile

Net genoeg voor een paar leuke spellen maar wordt een beetje krap met alle downloads... Apple trouwens xD

Toen ik een keer in een winkel vertelde dat wij nog computers hebben van 6 Gigabyte schoot de winkelbediende in de lach Razz
Yjaxygames
deedee wrote:
60 Gigabyte op mn laptop...
Kan niet klagen, hij was gratis Smile

Net genoeg voor een paar leuke spellen maar wordt een beetje krap met alle downloads... Apple trouwens xD

Toen ik een keer in een winkel vertelde dat wij nog computers hebben van 6 Gigabyte schoot de winkelbediende in de lach Razz

Dan moet hij helemaal plat gaan als ik zeg dat ik maar 3GB heb op een oudere computer. Waar heb je die laptop gekregen?
Lady Elensar
keempe wrote:
Kheb er ene van 300 Giga Smile en nog 1 van 300 giga in de kast liggen was zo'n actie bij de pc dealer 2 van die beestjes voor de prijs van 1 Smile kon ik niet laten liggen maar zit nu met teveel ruimte Sad maar who cares Very Happy

Anders wil ik er wel 1 hebben! Very Happy Nee, geintje Smile.

Ik heb zelf ook maar 40 Gb, 233 RAM ofzo.. en nog maar 2-3 Gb ruimte ofzo Sad. Ik heb er teveel muziek op staan. Confused

Mijn stiefvader heeft daarentegen wél veel ruimte en geheugen enzo. Redelijk nieuw ding voglensmij. Maarja, daar mag ik natuurlijk weer niet op komen. Rolling Eyes Sad
deleenheir
2* 80 gig in raid 0 Twisted Evil met mijn windhoos films spelletjes e.d op Dancing lekker snel laden

1* 200 gig voor muziek, docs, fotos en backups

dat geeft dus 360 gig totaal die voor 75% vostaat maar inwerkelijkheid is het slechts 335 gig totaal

vermits hd bouwers volgende standaarden nemen
1kb = 1000b
1mb = 1000kb
1gb = 1000mb

ipv de werkelijke

1k = 1024b
1mb = 1024kb
1gb = 1024mb

waardoor je dus zo'n 71 mb per 1 gig verliest

1 gig is volgens hen dus 1.000.000.000 bytes
maar
1.000.000.000/(1024*1024*1024)
= 1000.000.000.000/1.073.741.824$
= 0.93

1 gekochte gis is in werkelijkheid slecht 0.93 gig

ooit is er een hd bouwer mee begonnen en de rest is toen moeten volgen

en het word alleen maar erger indien we binnen enkele jaren schijven van een terrabyte gaan krijgen
als je dat uitrekend is 1 gekochte terrabyte slechts 0.91 tetrabyte (= 9% afwijking Crying or Very sad )
golles
ik denk dat dat ook niet helemaal waar is, wij hebben op school allemaal dezelfde pc, met een 40GB hdd, vorig jaar had ik 1 van 41GB en de meeste van mn klasgenoten hadden 38/39GB wat jouw theorie verteld maar een hdd is nooit precies het aant GB als word aangegeven

btw ik heb 1 van 80 (SATA) en 1 van 40 (IDE) enk zou nog wel graag een externe willen hebben.
(op zolder liggen nog een stuk of 15 met minder dan 5 GB)
deedee
Yjaxygames wrote:
Waar heb je die laptop gekregen?

Gewonnen bij de Postbank.
Postbank Karaoke: Zing in Razz

Het ging trouwens niet om de mooiheid maar het aantal mensen dat luisterde... Aantal vrienden dus Wink
Bengt
keempe wrote:
Bengt wrote:
lol;

ohh zalig; waar is die winkel man Twisted Evil Twisted Evil
golles
Bengt wrote:
keempe wrote:
Bengt wrote:
lol;

ohh zalig; waar is die winkel man Twisted Evil Twisted Evil

die actie zal wel niet meer geldig zijn Wink
het kan wel uit voor zon bedrijf, winkelprijs = inkoopprijs*2+BTW
best wel droevig dat er zoveel winst word gemaakt
kve
ik heb er 2 , eentje van 80 Gb en eentje van 40, werkt lekker goed, dus een mooie 120 Gigabyte Very Happy
RoomRooz
40 Gb, maar waarom is dat eigenlijk weinig volgens de meesten? Misschien trouwens ook wel 80 Gb... Maar ik gebruik het toch nooit allemaal, jullie wel dan? In ieder geval, het is wel fijn om zoveel ruimte te hebben. Als je dan ook nog een goeie videokaart en een snelle pentium hebt is het helemaal mooi!
Bengt
RoomRooz wrote:
40 Gb, maar waarom is dat eigenlijk weinig volgens de meesten? Misschien trouwens ook wel 80 Gb... Maar ik gebruik het toch nooit allemaal, jullie wel dan? In ieder geval, het is wel fijn om zoveel ruimte te hebben. Als je dan ook nog een goeie videokaart en een snelle pentium hebt is het helemaal mooi!

dat deel ontbeer ik net Sad Sad
ik vind het best wel erg, dat communicatie artikelen zoveel kosten Sad
mj_loc_nl
Vlien wrote:
Er zijn al veel varianten geweest op dit onderwerp, mij lijkt het steeds dat ik gigantisch achter ben op computergebied...

Ik zou niet durven je uit te gaan lachen natuurlijk..... Mijn eerste computer met een echte HD er in was er een met een HD van 10 MB Wink

Maar ik geloof dat ik nu wel aardig wat meer heb. Even een kleine list dan maar:

SUN Terminal : 20 giga-b.
Laptop 1 : 80 giga-b.
Laptop 2 : 3 giga-b.
Werkstation 1 : Opgeteld 450 giga-b.
Werkstation 2 : Opgeteld 200 giga-b.
Werkstation 3 : Opgeteld 240 giga-b.

Storage-cluster 1: 850 giga-b.
Storage-cluster 2: 2.3 TR-byte

Ik moet wel zeggen dat ik met de storage clusters een beetje geluk heb gehad dat ik die op de kop heb kunnen tikken want het is er makkelijk om bijna over oneindige schijfruimte te beschikken... Moet ik nu alleen nog de twee Sun servers die binnenkort komen nog gaan voorzien van opslag ruimte Wink Je verzamelt wel eens wat zeg ik dan maar Wink
rvec
waarom maak je daar geen HTTP server van. Met een goede internet verbinding heb je daar toch veel meer aan dan aan frihost?
Drodr
Ik heb er nu 320 GB opstaan maar ik ben ook van plan om een externe harde schijf te gaan aanschaffen, voor backups en films etc...
Thug
Heb op dit moment 120 Gig harde schijf maare ben wel van plan om het binnenkort uit te breiden met nog eens 250 gig ofzow jah
kansloos
Ik heb ook maar een Ultra-ATA 120Gb harde schijf. :-(
Bij mij gaan altijd mijn Cd's aan diggelen, hoe weet ik niet.
Images van bepaalde spellen bewaren op je HD is niet goed voor
de BiScHiKbArE rUiMtE
De_Luis
In mijn laptop zit 60 GB, waarvan het overgrote deel wordt opgeslokt door films en muziek en een kleine 10 GB ook door spelletjes. Het is genoeg, gewoon de films die ik gezien heb weer naar verloop van tijd eraf gooien.
Kees
Vlien wrote:

NEE, durf haar niet u8it te lachen maar mij ook zeker niet!!

Ik heb 2 computers, een met 5gig en 1 met 9 gig. Embarassed Crying or Very sad .

Maar ergens dit jaar komt er een nieuwe met + 160 gig. Very Happy Very Happy

Greetz Kees Very Happy Very Happy Very Happy .
Lady Elensar
Zo hé, das een hele verbetering! Very Happy

Ik heb ook meer ruimte nodig.. door m'n muziek en films raakt hij behoorlijk vol.. alleen zo'n harde schijf kost volgensmij aardig wat. Sad
midimine
[Er zijn al veel varianten geweest op dit onderwerp, mij lijkt het steeds dat ik gigantisch achter ben op computergebied...

En durf me niet uit te lachen!!! Cool[/quote]

NEE, durf haar niet u8it te lachen maar mij ook zeker niet!!

Ik heb 2 computers, een met 5gig en 1 met 9 gig. Embarassed Crying or Very sad .

Maar ergens dit jaar komt er een nieuwe met + 160 gig. Very Happy Very Happy

Greetz Kees Very Happy Very Happy Very Happy

Het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit waarmee je je harde schijf vult Wink
NickS0ns
In me gwone pc hangt 2x 200 gig sata lekker vlot en heb ut nog nooit volgekregen maar kwaliteit op 9 gig lukt niet echt eh:P 1 dvdtje.
Social
De mijne is 72.4 gigabytes..
Best wel weinig eigenlijk :S
HEt is binnenkort zeker (heel zeker zelfs) vol.
Rubstah
100 GB hie op m'n laptop.
Maar ik denk dat ik er een externe HD bij ga kopen voor m'n muziek en films enzo.
dark inca
Ik heb 80GB intern
In januari bijgekocht: 250GB Intern 250GB Extern
Ook nog 2 mp3-spelers van 20GB --> nu denken sommige dat zijn Ipods maar nee, sony geeft er een rare naam aan.

Dus in totaal eigenlijk 620GB :p

Waarvan 55% vol

Ik heb een schijf van 20 gig + 120 gig. Verder heb ik ook ene Aldi-Pod van 20 gig.

Groeten,
potzet
in me pc heb ik een harde schijf die (afgerond) 80 GB is.
en ik heb nog een externe harde schijf op USB die (afgerond) 250 GB is.

//potzet
Timonator
Ik heb een harde schijf van 160 GB veel te weinig want he tding staat constant vol met troep dvdimages filmpjes spellen etc. Ik ben dan ook aant dneken om eens een externe harde schijf bij te kopen van 300 of 400 gigabyte
SgtGarcia
Ik heb intern 80+250 en extern nog eens 250. Raakt echt te snel vol trouwens Razz
Marco
Hmm, ik heb een 200 GB harde schijf... ik dacht bij het begin dat dat wel aardig veel was, maar dat blijkt dus niet zo te zijn... ach ja, tis alsnog beter dan de 4 gb hardeschijf van de computer die ik eerst in mijn kamer had =P (die inmiddels 80 GB heeft)
ajvemmen
Ik heb ook 120 gig, maar dat schiet inderdaad niet op, dus ik moet binnen kort ook ff op zoek naar een vette schijf die minimaal 200 gig kan toevoegen aan mijn systeem.

Pentium 4 HT 3,0 ghz
1 gig intern
128 mb ATI 9800 radeon

Idea
the666bbq
harde schijfruimte kan je niet teveel hebben tegenwoordig den tijd Wink

met al die digitale fotocamera's waarmee je duizend keer meer foto's trekt dan je vroeger deed met je filmrolletjes, met die videos die je maakt met je DV camera die tegenwoordig ook al niets meer kost, de videos die je opneemt met je mediacenter (of gewoon je PVR,DVR,PCTV,...), met de mp3 die je ript om je cd op je mp3 speler te kunnen beluisteren tijdens het sporten, je documenten, je ebooks, ....

met 40 gig zouden ze mij in een instelling mogen interneren vrees ik want dan zou ik voortdurend voor de keuze staan welke dingen ik moet deleten ten voordele van andere dingen die ik dan nog even kan bijhouden (tot er weer iets anders is dan ik niet wil deleten) - je kan natuurlijk ook hele terras dvd's bij elkaar branden maar ik betrouw toch nog altijd meer op mijn harde schijven dan op mijn zachte schijfjes Wink
Reyntjensw
in men laptop : 120GB
men "game" pc: 160 + 40 GB
andere pc : 20 GB

grtz
Slowhand
In mijn home PC zit 500 GB totaal. 250 GB SATA internet en een externe hardeschijf van 250 GB. Dit is voor mijn grote bootleg collectie van artiesten, daar gaan heel wat MBtjes in.. zeg maar!
geeren
Ik heb er een van 80 gig, vroeger had ik er een van 40 gig, maar die is gekrashed.
v-d-online
250 GB
&
1024 MB RAM
DeadX
Desktop :
2 x 80gb (1 oude, van vorige pc + 1 'nieuwe')
1gb ram

Laptop :
1 x 80gb
1 gb ram

Externe HD's :
2 x 200gb (normaal maar 1, maar wegens crash van 1ste (gelukkig in garantie, maar met 2 weken delay voor de nieuwe) 1 bijgekocht omdak de ruimte het weekend daarop nodig had)
BCP88
BCP88 wrote:

2 x 120 GB S-ATA hardisk van Seagate -> Intern

Ik heb ondertussen nog een extra interne harde schijf van 200GB van Samsung (vind ik toch niet zo goed als de seagate's) erbij en nog een externe van 160GB van Seagate bij gebrek aan plaats Embarassed
j0zman
250 GB...Maar dat ding zit eigenlijk rap vol Confused
rvec
ja dat gaat snel vol ja. Ik heb hier nu laatst een upgrade gekregen. We hebben nu
250
200
120
200
20
80+
870 gig
en ik zag dat mensen er het aantal ram nog bij zetten. Dat is bij mij 2x512 1x1024 en 1x256.
ApplePie
In mijn laptop steekt 80 GB die vol staat met muziek, diverse programma's maar vooral films. Ik bekijk en verwijder ze uigezonderd van de beste, die laat ik staan. Tot mijn schijf vol is natuurlijk. Dan moet ik op schijfjes beginnen branden. Smile
Museobanus
Ik heb momenteel een 80GB, maar ik ben van plan om ofwel over te schakelen naar 250GB ofwel een extrene erbij te kopen
Thomas1991
Ik heb thuis een hd van 100 gig. Dit valt wel mee. Maar het nadeel van deze schijf is dat ze maar zeer traag leest en schrijft. Maar zo'n 20 mb per seconde. Ik heb al wel wat meer gehad. Maar ja, die vele snellere zijn ook pokke duur. Ik ken er een van 350 gig en een 10.000 toeren per seconde . Dit is snel maar de prijs staat er ook wel evenredig naar zo'n €500.
viss00
Hardisk: 200 Gb harde schijf
ProccesorAMD Athlon 1700
geheugen: 768 MB ram
djfreakske
op mijn gewone computer heb ik een harde schijf steken van 160 gb om toch zeker genoeg te hebben. en op mijn laptop heb ik een harde schijf van ongeveer 80 gig denk ik. dus dit is zeker niet te klein.
Boles Roor
Kheb 400 gb totaal. Nu iets van 300GB gebruikt ofzo. :/
carstentje
3.6 GHZ processor.
320GB hdd.
2GB geheugen,
HDDcooler.
TFT scherm 21 inch van ferari.

moet ik doorgaan? Cool
Klaw 2
We krijgen morgen onze nieuwe pc die heeft 180 gb ruimte
lordwarlord
ik heb het meeste HD hahahah
ik heb een 250Gb en een 160 Gb in een pc
dat is de kracht van lordwarlord
Christo
Ik heb 500gb. (2x250gb) Misschien nog een keertje overdenken om ze in RAID 0 te zetten, dan worden ze zooooo snel.

Heb er nu nog genoeg aan maar mijn game partitie loopt alweer aardig vol!! Cool
marocsite
Vlien wrote:

haha is best wel weinig eigenlijk ik zelf heb een harde schijf van 80 gb wat ook neit echt heel veel is maar ik zelf vind het zowel genoeg
justin25514
heb een zelf gebouwt pctje

asrock moederbord
msi/nvidea video kaartje 128 mb
1e HDD van 80 GB
2e hdd van 160 GB

512 mb RAM

1 cd rom speler
1 dvd speler/brander

grote *** kast Razz Laughing Laughing Laughing
Babi
Op mijn laptop zit maar 40GB aan harddisk. Sad Sad Sad
Alleen al voor de helft aan Virtual machines met demo programma's. Rest gevuld met mp3 en video's.
j0zman
Laptop heeft 100 GB, mijn PC 250 gig. Aardig wat dus Very Happy
zaima
Mijn pc niet uitlachen he.
harde schijf: 5gb
ram:192mb
en cpu:500mhz

<modnote>lang leve de Nederlandse spelling</modnote>
jovo
Ik heb twee schijven van 40 gb, en dat is voor mijn doen zat.
Daarnaast draai mijn systeem (linux & windows) op een 800mhz computer (ook zat) en met 256 mb ram ben ik er tevreden.
Tuurlijk heb ik wel een DVD-rom maar is mijn USB poort naar de klote (niet dat iemand dat intereseert maar goed Razz )
Ivooo
Ik heb één schijf (C: ) van 84 GB en één (D: ) van 83 GB
Die D schijf heb ik eigenlijk nog bijna nooit gebruikt.

Ivooo
GamingParadise
Mijne is 60 GB, binnekort een grotere halen denk ik.
adri
LOL twee jaar geen post en dan ineens *kaboum* vtip bumped het topic Laughing

----
Mijn Harde Schijf is 160GigaBytes groot, genoeg voor wat filmkes (en series) en veel muziek Very Happy

Adri
jordi
Ik heb 2 schijven zover ik weet op mijn laptop. Er hoort allebei 20 gb op te zitten. Maar volgens mij zit er maar 17 gb op. Maar op zich heb ik daar wel genoeg aan, ik kijk geen films op me laptop en ik speel ook niet echt lompe zware spellen. Dus ik vind het wel best Smile
SlideR.nl
Ip mijn pc heb ik een 150 GigaByte hardeschijf zitten en in mijn laptop die ik eigenlijk alleen maar voor school gebruik heb ik een 120 GigaByte hardeschijf in zitten.

Mijn hardeschijf in mijn pc raakt altijd behoorlijk snel vol omdat ik veel spellen. films en muziek download. En als je het niet eens in de zoveel tijd verwijderd is die 150 GigaByte zo gevuld. Ik ben nu aan het kijken voor een nieuwe pc maar daar moet wel een 2x een 500 GigaByte hardeschijf in zitten wil ik een beetje wat dingen bewaren op mijn pc voordat hij weer eens vol zit.
neji
Allez dan..

2Tb in Mirroring raid (2x 2048Gb SATA II hd's),
1Tb SATA II
5,3TB totaal in externe harde schijven (zowel met eSATA als USB als Firewire).

En dat voor mij pc dus.

Intel Quad Q9450 (2,6Ghz)
4gb DDR3 ram @ 1333mhz
2 ati 4870's OC edition in crossfirex
...
Ivooo
Ik heb een C en een D schijf met beiden ongeveer 80gb. Maar ze zitten allebei al bijna vol. Ik moet nodig een externe harde schijf kopen.

Ivooo
Gieter
1 harde schijf met 80 gigabyte, mijn computer gaat al paar jaartjes mee, en nog een externe harde schijf van 120 wat wel handig is als backup en om films op te slaan.
SlideR.nl
Ivooo wrote:
Ik heb een C en een D schijf met beiden ongeveer 80gb. Maar ze zitten allebei al bijna vol. Ik moet nodig een externe harde schijf kopen.

Ivooo

Je kan toch ook gewoon een nieuwe hdd erbij kopen en die erbij steken. Een interne harddisk is nog altijd sneller dan een externe. Of je bent van plan om je data mee te nemen ergens anders naar toe of het als een soort backup harddisk te gebruiken.
Ivooo
SlideR.nl wrote:
Ivooo wrote:

Ivooo

Je kan toch ook gewoon een nieuwe hdd erbij kopen en die erbij steken. Een interne harddisk is nog altijd sneller dan een externe. Of je bent van plan om je data mee te nemen ergens anders naar toe of het als een soort backup harddisk te gebruiken.

Nee maar ik ga binnenkort misschien wel een nieuwe computer kopen, dus dan heb ik niets meer aan die interne harddisk in m'n oude computer. Dan kan ik beter een externe kopen.

Aan de andere kant, in die nieuwe kan ik meteen al een grote harddisk later zetten.

Ivooo
PennyLane
ik heb nu 320 GB, maar externe ga ik mij ook nog aanschaffen... vorig jaar is mijn harde schijf gecrasht en dat was echt geen lachertje... Dus die externe zal ik dan gebruiken voor backups enz...
Vaemz
150GB op m'n MBP en dan nog 3externe HD's: 2x 250GB en 1x 320GB
Lady Elensar
Ivooo wrote:
SlideR.nl wrote:
Ivooo wrote:

Ivooo

Nee maar ik ga binnenkort misschien wel een nieuwe computer kopen, dus dan heb ik niets meer aan die interne harddisk in m'n oude computer. Dan kan ik beter een externe kopen.

Aan de andere kant, in die nieuwe kan ik meteen al een grote harddisk later zetten.

Ivooo

Ik wou net zeggen, als je toch van plan bent een nieuwe computer te kopen, kun je er beter meteen één nemen met een goeie interne schijf (eventueel een extra schijf) dan een dure externe kopen. Een interne is sowieso sneller en voordeliger als je niet per se een externe nodig hebt. Zonde van je geld anders. Smile

Ot: Wat ik zelf heb is een Maxtor van 160 Gb en een WD 400 Gb. En ik heb nog zo'n 160 Gb aan ruimte over. Valt me nog mee eigenlijk.
00steven
amai amai ik verzamel precies harde schijven

in men laptop zit 90 gig
heb een hardeschijf extern 250 gb
heb een grote harde schijf 250 gb
en dan heb ik hier nog een oude liggen van 150 gb

ik gebruik ze allemaal om zaken bij te houden die ik OOIt nog eens kan gebruiken.
Ik weet het hopeloos want op den duur weet ge toch nietmeer wat ge hebt .
maar soit bij dez weten jullie dit ook weer.
greetz Steven
dylanm
3x 160 Gb in mijn PC.
30 Gb in mijn oude iPod.
Ik heb toch niet zoveel capaciteit :p.
8166UY
Ik heb in mijn laptop 160GB, dus heb ik er toen meteen maar een externe HD bijgekocht van 500GB.
Lily
37,2 GB maar meer heb ik toch niet nodig. (:
getlow
omg lilhoofd dat is niet zo veel XD
ik heb er wel 160 gb x]
en op de laptopding iets van 80, maar ik gebruik zowat niks x]
Loathing in Fear
Ik heb 250gig op deze pc en nog een externe van 500gig (voor films). 250gig is voor mij veel te weinig en de 500gig schijf zit ook al bijna vol dus waarschijnlijk ga ik binnenkort een TB schijfje kopen. Cool
Vaemz
Loathing in Fear wrote:
Ik heb 250gig op deze pc en nog een externe van 500gig (voor films). 250gig is voor mij veel te weinig en de 500gig schijf zit ook al bijna vol dus waarschijnlijk ga ik binnenkort een TB schijfje kopen. Cool

Interne of externe 1TB ?
getlow
extern denk ik xD
dat is handiger vind ik persoonlijk
Loathing in Fear
Vaemz wrote:
Loathing in Fear wrote:

Interne of externe 1TB ?

Waarschijnlijk extern Smile bespaart mij de moeite om alles wat op mijn huidige schijven staat over te zetten.
jeepee
'k heb een laptop...
kleinde schijf... [acer]
Van 40 GB
strax ff externe hardeschijft van 6 TB kopen
protoolsman
Ok, ik monteer video maar het blijft extreem: ik heb 4x 500Gb intern in een Macpro 8-core en dan nog zo'n 34 terrabyte in externe schijven. De kleinste die ik nog heb is 32Gb groot en de grootste is een 5Tb RAID systeem. Maar goed, in mijn laptopje zit maar 80Gb en in mijn PC 160.... Dat is meer reeel dus Exclamation
stienoo
Lol, ik heb best wel veel vind ik: 153 + 465 + 303 = (als ik goed geteld heb) 921 gb en ik heb 4 gb werkgeheugen.
getlow
Me ouders hebben laatst externe hard schijf van 320 GB gekocht, ook aan te sluiten op de pc ;p handig voor films enzeuw
00steven
met de prijs van opslag ruimt van tegenwoordig is the sky echt the limit denk ik
we zullen alleen maar meer en meer rommel gaan bij houden

groeten Steven
pweytmans
Ja, agree met Steven. Ik heb "slechs" 300 GB, en kom niets tekort. Gewoon regelmatig opruimen.
Pim
joomla
in totaal heb ik 3.3TB in/aan mijn PC hangen. De grootste HDD die ik er tussen heb zitten is 750GB.
aangezien ik mijn usenet account met meerdere mensen deel heb ik dus nogal wat opslag nodig.
msfuture
ik heb aan mijn pc 800gb hangen is meer dan genoeg voor mij gewoon goed bijhouden en vaak opruimen
stienoo
00steven wrote:
met de prijs van opslag ruimt van tegenwoordig is the sky echt the limit denk ik
we zullen alleen maar meer en meer rommel gaan bij houden

groeten Steven

Ja, dat ontken ik niet, maar vergeet wel niet dat de programma's ook steeds groter werden, als je ziet de eerste spellen pong moeten een paar MB zijn geweest, terwijl gta nu al zo'n 8GB is...
Lady Elensar
MB, wat is dat? Anxious Tegenwoordig praat je bijna alleen nog maar over GB's! Surprised

Inderdaad, spellen nemen veel ruimte in beslag, velen hebben veel films en muziek op de computer staan of enorm veel programmaatjes omdat tegenwoordig overal wel een tool voor te vinden is..
stienoo
Lady Elensar wrote:
MB, wat is dat? Anxious Tegenwoordig praat je bijna alleen nog maar over GB's! Surprised

Inderdaad, spellen nemen veel ruimte in beslag, velen hebben veel films en muziek op de computer staan of enorm veel programmaatjes omdat tegenwoordig overal wel een tool voor te vinden is..

MB word nog veel gebruikt bij kleine tooltjes en als je iets wil downloaden op rapidshare wordt het altijd in kleine deeltjes van 100 MB verdeelt Very Happy
Lady Elensar
Ja, dat weet ik. Ik wilde er mee aanduiden dat de computerindustrie enorm vooruit gegaan is. Tien jaartjes geleden zat ik nog mijn SimCity DOS game te spelen.
Nederland
ik stond er al van te vreken, ik denk, ik koop een normale computer met lekker veel geheugen, Gekocht, 160 gb, zie ik daar later voor 300,- minder een laptop staan met 320 gb!
Mennoj1
Ik heb een harde schijf van 120 GB totaal. (1 van 40GB en 1 van 80GB)
adri
Nederland wrote:
ik stond er al van te vreken, ik denk, ik koop een normale computer met lekker veel geheugen, Gekocht, 160 gb, zie ik daar later voor 300,- minder een laptop staan met 320 gb!

Daar zal wel iets anders aan mankeren zoals een processor met lagere Ghz, minder geheugen, slechte grafische kaart....
Roald
Ik heb juist een nieuwe pc gekocht en er zit zowaar 1TB op (1000GB). Die ga ik even lekker volzetten Razz
desonium
Op deze computer zit 80Gb
Op mijn laptop zit ook80 Gb

Ik heb ook nog een externe schijf van 250 Gb
traxion
ik heb ook pas een nieuwe 1TB hardeschijf gekocht..

zo ik heb voldoende ruimte voor de rest van men leven Razz
spectrum65
Ik heb in mijn laptop een schijf van 320gb(ik dat dit bijna de standaard is tegenwoordig) en 3gb ram+ nog een externe schijf van 500gb(die spijtig genoeg al vol is:-( )
Camelot
320GB + 250GB externe hardeschijf Cool
Carola_Game
Ik heb een e-book (paar honderd gige) als externe harde schijf. Daar sla ik alle belangerijke dingen op, zodat mijn laptop (met 150 gb) toch snel blijft en er altijd genoeg vrije ruimte is. En heb je gelijk een backup. Wink
counterwow
De mijne is best slecht:P
HDD: 320 GB
--edit door rvec: het gaat alleen om de harde schijf--
joostvane
1000GB op de PC en nog eens 1000GB op een externe. Ongeveer 80% vol op m'n pc en 30% vol op de externe. Maar ik heb sommige bestanden dubbel in geval van crash Cool
NHFans
Very Happy 160 GB intern
500 GB extren
JPonsen
460 GB Very Happy
endless
160gb intern, maar het is dan ook zo'n mini notebook, ik heb ook nog ergens in mn la een externe harde schijf van 250gb liggen, maar ik krijg nog geen eens 160gb vol dus die zal ik ook niet snel nodig hebben.
Flakky
Ik heb nu 1,5tb. Het zit aardig vol en ga binnenkort een 1 tb schijf kopen en daar Windows7 op zetten. Defragmenteren is nu echt een hel geworden. Op 1 van me schijven heb ik alleen films op staan en dat is met 0.01% fragmentatie goedgekeurt maar me c schijf is >20%. Ik ga alles opnieuw inrichten -_-".
Stolich
Vlien wrote:

Onze eerste computer had 10 gigabyte... En dan te bedenken dat ik nu 4 gb ramgeheugen heb Surprised .

Mijn vorige had er 80 en daarmee begon ik in problemen te geraken, aangezien één film al 700 mb is...

Nu 500 gb dus nu hoef ik me vooral zorgen te maken over de gebruikte bandbreedte!
atleetalie
Op deze manier is het nog een interresant topic ook, waar je in het begin veel had met 80 gig (begin van dit topic drie jaar gelden) is het al niet ongewoon als je een terrabyte koopt. Hoe dan ook, ik heb hier 80 gig en 512 ram, en dat dan met 2 pc's en nog een met 40 en nog een laptop...
bjornhoogeveen
Heb hier in mijn PC een schijf van 80 GB als Master, en eentje van 120 GB als Slave Wink

In andere PC twee van 40.

Weer een andere PC eentje van 40 Wink
Flakky
Ik zag laatst in de winkel een 2tb harde schijf voor maar 100 euro.

Ik had al eerder in deze thread gepost maar er is sinds dien veel veranderd Smile
Ik heb nu:
1TB>verdeeld in 2 partities
1 partitie van 60GB voor Windows 7
1 partitie voor muziek en film
0.75TB>verdeeld in 2 partities
1 partitie van 60GB voor bestanden gedeeld op mijn netwerk
1 partitie met alle games en downloads
0.5TB>1 partitie

Ik wil alle downloads over zetten naar de laatste schijf.
Ik download veels te veel en het word tijd dat ik eens grondig ga opruimen Smile
josvantbos99
HD van 60gb intern, "gemirrored" dus eigenlijk 2x60gb.
Extern komt daar een TB bij, genoeg om wat extra data op te bewaren.
Utopia GFR
Mijn eigen computer, 153 GB met een overblijvend 28 GB... belachelijk eh? Laughing

Vlien wrote:

robinio_1965
300 gb op de hoofd computer en de andere heeft 500gb en meer heb ik nu even niet nodig.