FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Met wat voor snelheid download jij ???

confu
BEST MENSEN

Ik wou effe weten met wat wat voor snelheid jullie downloaden..
de snelheid van je abbonement en met wat voor snelheid je download..

mijn snelheid:
Caiway - 4096 kbps
Speedtest.nl - 357.6 KByte/sec
rvec
wanadoo ik dacht 4mb maar kan ook 3 zijn. Het staat niet meer op hun site
speedtest.nl 306kb/s maar met gewoon downloaden kom ik vaker over de 400
Bengt
FullAdsl - 4,6 Mbps

Your current download speed:
2401kbit/s
or
300kbyte/s
Your current upload speed:
246kbit/s
or
31kbyte/s

maar dat varieert, soms heel snel, soms vrij traag Sad
Shovelhead
Download
452.4 KByte/sec (=3619 kbps)

Upload
48.8 KByte/sec (=390 kbps)

Connection
396.0 Conn/min

Ping test Nederland
39.0 ms

speedlinq 3072/1024
BCP88
Ik heb Telenet (België) 5Mb/s in april wordt het 10Mb/s

Met speedtest volgende resultaten
Download
626.2 KByte/sec
(=5010 kbps)

Upload
22.0 KByte/sec
(=176 kbps)

Connection
738.0 Conn/min

Ping test nederland
21.0 ms
James007
Volgens speedtest:
DOWNLOAD: 543.2 KByte/sec (=4346 kbps)
UPLOAD: 47.8 KByte/sec (=382 kbps)
CONNECTION: 253.0 Conn/min

En ik vind dat Belgacom ADSL Telenet moet volgen in de race naar de grootste snelheid... Crying or Very sad De Telenetters gaan verdubbelen, wij niet... stomme Belgacom...
Hoogeveense RAT
Het ligt er maar net aan wat voor bestand ik download. Als ik een groot bestand download gaat het meestal rond de 450 kb/sec, maar bij een klein bestandje kom ik niet over de 186 kb/sec heen.
James007
Hoogeveense RAT wrote:
Het ligt er maar net aan wat voor bestand ik download. Als ik een groot bestand download gaat het meestal rond de 450 kb/sec, maar bij een klein bestandje kom ik niet over de 186 kb/sec heen.

En natuurlijk van welke server je het download, en hoever die server ligt en... Razz
Bondings
Is er hier soms een adsl-expert aanwezig? Ik zit me namelijk al een tijdje af te vragen of deze omrekeningen wel geldig zijn. Bij een dial-up verbinding wordt er namelijk, als ik me niet vergis, telkens 2 controle-bits verstuurd per byte. Als dit ook het geval zou zijn bij adsl, dan zou bijvoorbeeld 10Mbits/s gelijk zijn aan 1 effectieve Mbyte/s. Ik kan het natuurlijk ook ronduit mis hebben, maar het is wel handig om te weten. Wink
midimine
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 524.7 KByte/sec
(=4198 kbps)
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 67.6 KByte/sec
(=541 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 637.0 Conn/min

provider: planet
confu
Ja, ik had gehoord van belgische vrienden, dat het in belgië niet zo'n succes is met internet. De meeste vrienden hebben ook Telenet, maar zitten vast aan een datalimiet, die rond de 2 gb zit :/ echt niet normaal. Ik zou daarmee niet overweg kunnen. Zijn die verhalen ook waar?
broti
1 byte = 8 bit. 10 Mbit would be 1.25 Mbyte
There's no 10 bits in 1 byte.
1Mbyte = 1024 Kbyte. 1.25 Mbyte = 1280 Kbyte.

Most ppl think 1 megabyte is the same as 1000 kilobyte. Its not. Shocked
BCP88
confu wrote:
Ja, ik had gehoord van belgische vrienden, dat het in belgië niet zo'n succes is met internet. De meeste vrienden hebben ook Telenet, maar zitten vast aan een datalimiet, die rond de 2 gb zit :/ echt niet normaal. Ik zou daarmee niet overweg kunnen. Zijn die verhalen ook waar?

Bij telenet is er inderdaad een datalimiet.

Je hebt een download limiet van 10GB en een upload limiet van 2GB.
Zelf vind ik het ook niet fijn maar hier in België zijn er bijna geen abbonementen zonder limiet Crying or Very sad

Kent iemand soms een goed (niet te duur, want ik heb abbonementen van 85€ gezien) abbonement met geen limiet?
Beschikbaar in Limburg.
keempe
veel te traag in ieder geval Smile
Gegevens opgeslagen ? 322.2 KByte/sec
(=2578 kbps)
bah Sad
Lady Elensar
Waar kun je dat eigenlijk zien? Wat je download- en upload snelheid is... Embarassed
Bondings
Lady Elensar wrote:
Waar kun je dat eigenlijk zien? Wat je download- en upload snelheid is... Embarassed

Wel enerzijds zou je isp dat moeten vermelden bij hun abonnement. Anderzijds kun je het ook zelf testen door iets te downloaden of een online snelheidtester te gebruiken. Die zijn echter wel niet zo precies.
http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=speed
Bengt
Bondings wrote:
Is er hier soms een adsl-expert aanwezig? Ik zit me namelijk al een tijdje af te vragen of deze omrekeningen wel geldig zijn. Bij een dial-up verbinding wordt er namelijk, als ik me niet vergis, telkens 2 controle-bits verstuurd per byte. Als dit ook het geval zou zijn bij adsl, dan zou bijvoorbeeld 10Mbits/s gelijk zijn aan 1 effectieve Mbyte/s. Ik kan het natuurlijk ook ronduit mis hebben, maar het is wel handig om te weten. Wink

Ik denk dat je de 2 moeilijk met elkaar kan vergelijken, ze werken met verschillende frequenties he.
j0zman
Ik zit meestal rond de 1 MB/s. Chello Classic wel te verstaan
kve
ik zit in belgie op het moment en daar wil het erg veel verschillen, ik heb al 3 megabyte per seconde gehad maar ook zo 5 Kb per seconde HEEL irritant , maarja ik zal er mee moeten leven maar in het algemeen valt het goed mee, gelukkig Very Happy

Edit : oo sorry het is scarlet die ik gebruikt trouwens Razz
wanroij
j0zman wrote:
Ik zit meestal rond de 1 MB/s. Chello Classic wel te verstaan

Ik heb hier ook Chello Classic maar ik heb er veel problemen mee.. Heb jij dat ook??

Heel vaak ligt hij eruit. DNS fout vaak.. Erg slome downloads/uploads.. Pagina's niet kunnen openen.. Standaard Gateway offline enzovoort enzovoort.

Hebben meer mensen hier last van???
mfierens
Ik gebruik easynet en mijn down/up bandwith is 4608/512Kbit ...maar dit is wel ATM bandbreedte

en ik heb volgende resultaten:
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 369.8 KByte/sec
(=2958 kbps)
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 49.3 KByte/sec
(=394 kbps)

Deze snelheden zeggen echter niet alles, want meestal haal ik van een ftp site reeds rond de 400KB/sec en meer.
mfierens
Bondings wrote:

8Mbit/s is gelijk aan 1Mbyte/s ... je mag echter niet vergeten dat de sync speed van je modem altijd uitgedrukt is in ATM bandbreedte. Voor je maximum ethernet bandbreedte te weten moet je hier echter ongeveer 10% aftrekken. Dus als je syncrate 4,608Mbit is zal je maximum rond de 4,2Mbit (525KB/s) kunnen downloaden ... maar dit is dan nogeens afhankelijk van je protocoll waarmee je ingebeld bent en de packetsize van je ethernet packetten.

...dus zoals je kan zien zit er heel wat meer achter dan een eenvoudig berekeningetje. Je moet werkelijk met alles rekening houden.
j.c.vleugel
speedtest.nl dl't maar 1 mb dan is je verbinding nog niet op gang>>tenminste bij mij niet>>snelheid loopt rustig op bijvoorbeeld bij het binnenhalen van een linux distributie met een snelle ftp server
Thug
Mijn maximale download snelheid is ongeveer 300 Kbs, en kan maximaal 50 Kb`s uploaden. Ik zit bij Planet Internet jah, goeie service opzicht Cool
Klaasie
ik download met @home.
Dat gaat 60 - 90 kb p/s.
Ik vind dat wel snel genoef Wink
kansloos
Ik heb ADSL van hetnet

256 Kb/s Upload (32 KB/s)
1536 Kb/s Download (192 KB/s)

Meestal is mijn download iets lager dan 192 KB/s maar het kan er mee
door, meestal zo rond de 160 KB/s. Grote downloads gebeuren dan ook wanneer ik slaap. ZzZzZzzz. Want anderes kan ik geen HL2dm meer doen zonder een ******LAg
Echter mijn upload vind ik wel een tikkeltje aan de trage kant.
mtoni
626.2 KByte/sec DL
113.7 KByte/sec UL

speedtest ^^ gemeten via wireless connectie
K heb internet via chello classic (momenteel 8192 / 1024 Kbps)
kheb wel eens de 1,5 mb download gehaald (via steam nb)
peterwilli
ik het internet met 483.9 kilobits per seconde
het gaat voor mijn hard genoeg
Boles Roor
Your current download speed:
2207kbit/s
or
276kbyte/s

Your current upload speed:
934kbit/s
or
117kbyte/s

Volgens die test van Bondings, terwijl ik een download en MMORPG open had >_>

Volgens provider heb ik 5120 kbps downstream en 1024 kbps upstream.
the666bbq
belgen op telenet hebben inderdaad een datalimiet, geen 2 gb maar 10 gb althans voor de download (upload is wel beperkt tot 2 gb), concentreer je je downloads een beetje in de daluren dan kan je de helft meer...

voor dit alles krijg je wel een leuke snelheid in de plaats - mijn downloads zitten doorgaans rond de 900kb/s maar 2M/s lukt me ook wel regelmatig.

Er is trouwens nog een megapakket bij telenet dat nog veel sneller gaat en iets minder last heeft van datalimieten
BCP88
the666bbq wrote:
Er is trouwens nog een megapakket bij telenet dat nog veel sneller gaat en iets minder last heeft van datalimieten

Ja maar wel met een mega prijs Sad

60€ per maand is me toch wat te veel.
Thomas1991
Ik heb thuis al vaak snelheden van meer dan 1mb per seconde gehaald. Dat zit wel lekker. En de prijs is €50 maar mijn vader zijn werk betaald dat. Alleen wel spijtig van de trage upload.
Lord Klorel
Ik ben aangesloten bij Belgacom ADSL en dit is een meeting van Speedtest

Download: 339.0 KByte/sec
(=2712 kbps)

Upload: 46.4 KByte/sec
(=371 kbps)

Download is goed, alleen de upload zou een stuk beter mogen. Voor bijna 40€ per maand mag er toch nog een beetje meer services geleverd worden.
viss00
Wij hebben een wanadoo family abonement van 20 mb
Maar uiteindelijk haal ik maar 1000 kb/s als het echt meezit
Gieter
Speedtest.nl: 428.0 KByte/sec (download)

Natuurlijk is het zo dat ik me in België bevindt, wat ervoor zorgt dat de server verder van me verwijderd is en de snelheid dus iets lager ligt.
Museobanus
download: 583.1 KByte/sec
Upload: 28.9 KByte/sec

normaal iets sneller
Museobanus
download: 583.1 KByte/sec
Upload: 28.9 KByte/sec

normaal iets sneller
Jurado
Ik zit bij telenet : van 41 euro peer maand

Download
6020kbit/s
or
753kbyte/s

Upload

244kbit/s
or
31kbyte/s
jefry66
ik heb kpn direct adsl
en volgens kpn heb ik 1,5 mbits down
en 256 kbits up

volgens speedtest.nl

heb ik 1445 kbps down

en 25.5 kbps up

en 359 conn/min

(ik vind het een beetje traag Wink )
SFMeatwad
Aangezien ik in Amerika ben, heb ik langzaam Internet in Nederland. Ik leef niettemin IN Amerika. Droevig als mijn Duits een roestig beetje is.

Download - 80,5
upload - 20,7
Verbinding - 153,0
Ping Test aan Nederland - 162,0

Mooi goed dat ik heb verondersteld.
Timonator
Ik heb een telenet abonnent genaamd telenet expressnet.
mijn downlaod snelheid bedraagt 10Mbits/sec
Dit is dus 10/8=1.25 MB/sec
Zeer lekkere download snelheid en omdat ik met nieuwsgroepen download kan ik ook deze maximum snelheid behalen.
Mijn upload snelheid is best wel traag
256Kbits/sec
Dit is dus 256/8=32Kb/sec
Ik had eerst maar de helft van de snelheden maaar de provider heeft de upload en download snelheid voor alle abonnementen verdubbeld zonder extra kosten ik vind het een goede provider het enige nadeel is dat ik maar 10GB mag downloaden en 2 GB uploaden per maand.