FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Nieuwe Antivirus

keempe
Goedemorgend / middag
ik ga deze namiddag een nieuwe antivirus aanschaffen maar ik weet nog niet goed welke,
welke raden jullie aan?
en waarom?
mvg
keempe
potzet
keempe wrote:
Goedemorgend / middag
ik ga deze namiddag een nieuwe antivirus aanschaffen maar ik weet nog niet goed welke,
welke raden jullie aan?
en waarom?
mvg
keempe

Antivir is wel wat. en ook nog gratis!

http://free-av.de/personal/en/unix/antivir-workstation-pers.tar.gz

volgens mij kan je die hier downloaden.

//potzet
rvec
ik zou geen northon doen voor de rest maakt het niet veel uit wat je kiest. Ik heb hier mcafee
BCP88
Ik heb hier avast home edition. Je kan hem gratis downloaden en gebruiken, ongeveer om de dag zijn er updates. Na 60 dagen moet je je registreren (wat gratis is) en dan is je registratie een jaar geldig. Na een jaar registreer je gewoon opnieuw(weer gratis) en dan kan je weer een jaar gebruiken enz...

Ik ben er heel tevreden over. Werkt trouwens ook op windows xp proffesional x64.
James007
Betalend neem je best NOD32 of Kaspersky.
Thrust me Wink
v-d-online
Ik gebruik nu net Norton 2006 en vind het perfect werken... maar even een tip: ga het aub niet kopen! 4 klikken en je hebt er al 1 gedownload. scheelt je een hoop geld Wink
RoomRooz
Wat bedoel je precies met 4 keer klikken? Blijft jouw versie trouwens altijd geldig, maar gewoon steeds met nieuwe updates zoals bij de betaalde versie?
wanroij
rvec wrote:
ik zou geen northon doen voor de rest maakt het niet veel uit wat je kiest. Ik heb hier mcafee

Ik heb Norton 2005, waarom zou je geen norton nemen dan??
James007
wanroij wrote:
rvec wrote:

Ik heb Norton 2005, waarom zou je geen norton nemen dan??

Enorm zwaar log programma.... je hebt het niet door tot je eens iets anders gebruikt.. en daarbij.. ik vind het zelfs niet eens goed. Rolling Eyes
joe_nl
Ikzelf gebruik AVG.
Hiervan is ook een gratis versie: AVG Free.

Heerlijk licht programma, ik heb ook Norton en McAfee gehad, en tot nu toe vind ik AVG beter.

AVG Free is te downloaden vanaf http://free.grisoft.com/doc/2/lng/us/tpl/v5
Beetje scrollen naar beneden, en daar staat de installer voor Windows.

Succes!
SBrian
Zelf heb ik gewoon McAfee. Deze software komt uit veel testen als een van de beste naar voren. Al zou ik een andere nemen zou ik kiezen voor Norman, schijnt wat minder CPU te gebruiken, en dus makkelijker te draaien. maar voorlopig ben ik dik tevreden over McAfee Very Happy
dark inca
shuatee wrote:
symantec !!! duur maar toch beter dan de rest zoals avg mcaffe @!

Yea right, symantec komt meestal als slechtste uit de testen

Ik gebruik ook McAffee en Hoewel het redelijk veel CPU gebruikt ben ik echt tevreden.
redtigris
Ik heb zelf sygate personal firewall. Gratis en erg gebruikersvriendelijk. Ik vind hem beter dan norton en norman.

Als virusscanner zou ik AVG gebruiken. Ook gratis en gebruikersvriendelijk. Nog een voordeel van AVG is dat het heel weinig CPU kost.

Als je toch een betaalde virusscanner neemt raad ik je bitdefender pro aan Razz (welke ook gratis te krijgen is maar dan met minder opties en zonder firewall)
Timonator
rvec wrote:

Ik heb ook van verschillende mensen gehoord dat Norton de boel flink vertraagd. Ik zelf heb McAfee gehad en was er zeer tevreden over maar licentie is nu verlopen en gebruik nu Avast antivirus die is gratis en ook een goede antivirus software aldus ik
Arno v. Lumig
Ik heb laatst, na een jaar NOD32 met ZoneAlarm gebruikt te hebben Norton Antivirus en Norton Personal Firewall gekocht. Ik was niet tevreden over ZoneAlarm omdat het dingen blokkeerde die niet geblokkeerd moesten worden, het maakte niet uit of ik accept of decline deed.

Bij de eerste scan die ik met Norton Antivirus deed vond 2 virusen. De FireWall heeft ondertussen ook al de nodige aanvallen afgeweerd, iets wat ik van ZoneAlarm niet kon zeggen.

En dat het CPU-intensief is kan ik absoluut niet zeggen, ik merk totaal geen verschil.

Met AVG heb ik ook alleen maar slechte ervaringen, zoals het niet vinden van virusen, en crashen.

MacAfee heb ik ook een tijdje gebruikt, maar die gebruikte VEEL meer CPU dan Norton, en had minder updates.

Al met al heb ik dus goede ervaringen met Norton, en ik denk dat ik daar de komende jaren bij blijf.

Groeten,
Arno
confu
Ik zou voor NOD32 kiezen.

Ik heb al vele virusscanners gehad, zoals Norton (offcourse) en Mcafee, beide vind ik zomaar rare virusscanners, kost veel geheugen, om niets meestal. NOD32, updat dagelijks, werkt goed, heeft veel opties, en als je met een virus in aanraking komt, meld hij het meteen. Je merkt er niets van en is gewoon een lekker programma'tje dat op de achtergrond werkt.
redtigris
Norton zuigt echt zwaar hard. Als avg niet werkte heb je waarschijnlijk iets verkeerds gedaan of het programma via een p2p programma gedownload.

Norton gebruikt veel CPU en als je een hele goeie processor hebt merk je dat idd ook niet echt Cool
Arno v. Lumig
redtigris wrote:
Norton zuigt echt zwaar hard. Als avg niet werkte heb je waarschijnlijk iets verkeerds gedaan of het programma via een p2p programma gedownload.

Norton gebruikt veel CPU en als je een hele goeie processor hebt merk je dat idd ook niet echt Cool

1. Waarom zou ik een gratis programma via een p2p programma downloaden?
2. Als jij een 1,6GHz Processor snel vind...
keempe
Arno v. Lumig wrote:
redtigris wrote:

1. Waarom zou ik een gratis programma via een p2p programma downloaden?
2. Als jij een 1,6GHz Processor snel vind...

jullie zijn allebij beesten, in de goede zin van het woord!!!!
dat vind ik helemaal niet snel, jij wel??
Arno v. Lumig
Nou, ik heb op internet een test gevonden. Er was een bestand met meer dan 10.000 virusen erin en dat hebben ze gescand met meerdere antivirus programmas.

Code:

Programma                    Gevonden
Symantec Norton 2005     10,028
Eset Nod32 v2.5              9,707
Panda V8.05                   9,985
McAfee VirusScan 10       10,026
AVG Pro.V7.0.143        9,507
Kaspersky 5                   9,967
AntiVir 6                        10,086

bron: http://www.overclockers.com/articles1260/

Hieruit blijkt dus dat AntiVir 6 het beste is, en aangezien het ook nog gratis is...

Maar jullie zien waarschijnlijk ook dat Norton en McAfee ook bepaald niet slecht zijn, en kijk eens naar de veelgeprezen Nod32... AVG is overigens nog slechter...

Groeten,
Arno
James007
Uit datzelfde artikel:
Quote:
* AntiVir PersonalEdition Classic 6 found the most viruses; Virus Buster Pro 2005 found the least

* Norton 2005 is ironic - much like viruses, it brings down to its knees even the fastest computers! A true resource hog!

* AVG Pro is overrated, in my opinion - so many people talk to me about this antivirus but it never really performed well for me, as the test shows

* Kaspersky 5 revealed that when it comes to Trojans, exotic and rare viruses, Kaspersky is the leader of the pack. It found some that none of the others did

* PC-cillin 2005 found more than almost any other desktop antivirus programs; it performs very well but could be a little faster when scanning. It's been performing great ever since I started doing these tests over 3 years ago

Vooral het stukje over Norton vind ik lachen.
Ivooo
Ik heb McAfee, ben er ook erg tevreden over. Very Happy

Ivooo
Metalnews666
Ik gebruik AVg en ben hier ontzettend tevreden over...
Arno v. Lumig
Ik gebruik Norton en ook ik ben er heel tevreden over. Mijn computer overigens ook, ik heb totaal niets gemerkt van het langzamer worden enzo, ik vraag me echt af hoe mensen daarbij komen...

Groeten,
Arno
James007
Arno v. Lumig wrote:
ik vraag me echt af hoe mensen daarbij komen...

Als je experts en gerenomeerde testen zomaar "mensen" kunt noemen...
keempe
ok en dan antivir 6 maar is downloaden en testen Wink bedankt voor de informatie

nog een prettige zondag aan allen,

mvg
Keempe
kansloos
Ik heb Norton gehad en gebruik nu ook Avast Home Edition.
Norton bleef bij me zeuren over van alles en nog wat...
En als ik het tijdens he gamen niet uitzette kreeg
de framerate een fikse slag toegediend.

Bovendien had ik gehoord dat Norton veel vond maar bar weinig vernietigde.

En nog ff over die 1.6Ghz processor
AMD Athlon 64 komt in alle soorten en maten en ze zijn bijna
allemaal sneller dan mijn CPU!
marocsite
keempe wrote:
Goedemorgend / middag
welke raden jullie aan?
en waarom?
mvg
keempe

Geen want ze helpen allemaal voor geen meter
Arno v. Lumig
James007 wrote:
Arno v. Lumig wrote:
ik vraag me echt af hoe mensen daarbij komen...

Als je experts en gerenomeerde testen zomaar "mensen" kunt noemen...

Zolang ik niet merk dat de PC er langzamer op word, boeien die "gerenomeerde testen" me helemaal niets...

Norton vind vrij veel virussen, meer dan de meeste programma's die in deze thread genoemd zijn, dus ik ben tevreden...

zullen we het nu gaan hebben over een virusscanner voor Linux? Laughing

Groeten,
Arno
etienne
Geef mij maar AVG, kost u niets en al 3jaar compleet virus vrij!
SBrian
De nieuwe virusscanners schijnen ook steeds zwaarder te worden voor je PC, een oudere met de nieuwste virus definities is dus helemaal niet af te raden.
Nutteloos
Ik heb eveneens al jaren niks te klagen over AVG. Elke dag nieuwe updates en weinig rompslomp eromheen.
Lady Elensar
marocsite wrote:
keempe wrote:
Goedemorgend / middag
welke raden jullie aan?
en waarom?
mvg
keempe

Geen want ze helpen allemaal voor geen meter

Hij vraagt welke we aanraden, dus als je er geen hebt om aan te raden, houdt dan liever je mond Wink.

Even ontopic: Ikzelf gebruik eTrust EZ Antivirus. Volgensmij is hij niet gratis, en ik meen dat ik hem nu een jaar gratis heb sinds dat ik deze computer nieuw aanschafte. Ik heb geen flauw benul van alle antivirus programma's welke wel en niet goed zijn, maar ik denk dat dit best een goed programma is. Naja, ik heb nog niet last gehad van virussen (voor zover ik weet), en hoop er ook niet last van te krijgen natuurlijk.

Ik heb nog even op de website gekeken en kon hem er niet tussen vinden. Hij is in ieder geval wel van CA. Ik zie bij anti-virus een prijs staan van ongeveer $50,00. Geen idee of het makkelijk aan te schaffen is, en of hij ook daadwerkelijk zo goed is. Dan zou ik me er wat meer in moeten verdiepen. Ze hebben ook een virus information center.
Gieter
Ikzelf gebruik ook AVG Free Edition (samen met nog vele anderen op dit forum, te zien aan de voorgaande replys) en het is goed omdat 1) het gratis is 2) de updates zijn gratis 3) het is heel makkelijk te gebruiken en het vreet geen geheugen zoals norton dat doet.

Misschien dat volgende URL's ook helpen bij je keuze:
http://www.pcworld.com/article/124475-1/article.html
http://www.overclockers.com/articles1260/

En zo zijn er nog duizenden te vinden via Google.
atleetalie
ik heb het geluk een enterprise edition te hebben, alles via het bedrijf van me vader geregeld en ik betaal niks! het is trouwens symantec client security enterprise 10
Arnie
Ik heb Antivir, AVG en Avast gebruikt (in die volgorde). Momenteel dus Avast, maar ik merk dat die niet on-access scant? Bijvoorbeeld bij het openen van de Eicar test file krijg ik geen melding; wel als ik hem expliciet laat scannen door Avast.
©Wolfie
SBrian wrote:
De nieuwe virusscanners schijnen ook steeds zwaarder te worden voor je PC, een oudere met de nieuwste virus definities is dus helemaal niet af te raden.

Inderdaad, dat is waar. Eerst had ik een antivirus programma Kaspersky.
Daarna kwam er een nieuwe versie uit, die ik meteen had geïnstaleerd.

Achteraf gezien bleek dat wel het domste wat ik kon doen. Het maakte mijn PC erg traag. Niet veel later hoopt ik het op te lossen door MCaFee in de plaats voor Kaspersky te installeren. Helaas werd dat de tweede mislukkeling, nu is mijn PC traag. Ik hoop hem in de komende vakantie opnieuw te kunnen installeren. Een grote klus, maar gezien de toestand van mijn PC nu... Zal iedereen me erg goed begrijpen.
wietn
©Wolfie wrote:
SBrian wrote:

Inderdaad, dat is waar. Eerst had ik een antivirus programma Kaspersky.
Daarna kwam er een nieuwe versie uit, die ik meteen had geïnstaleerd.

Achteraf gezien bleek dat wel het domste wat ik kon doen. Het maakte mijn PC erg traag. Niet veel later hoopt ik het op te lossen door MCaFee in de plaats voor Kaspersky te installeren. Helaas werd dat de tweede mislukkeling, nu is mijn PC traag. Ik hoop hem in de komende vakantie opnieuw te kunnen installeren. Een grote klus, maar gezien de toestand van mijn PC nu... Zal iedereen me erg goed begrijpen.

Ik heb nu McAfee geïnstalleerd, daarvoor had ik AVG Free...
Maar McAfee maakt mijn pc niet trager. Hij is nog altijd even snel als met AVG.
G1g4nt1C
Ach waarom moeilijk doen. AVG staat steeds bovenaan
in de onderzoeken naar een goede virusscanner. Het is gratis
en het vertraagd je pc helemaal niet. NOD32 wordt soms ook genoemd,
maar kbetwijfel of dit ook echt geschikt is om virussen tegen te houden.
Imo is AVG de beste en goedkoopste oplossing. Je kan het zo downloaden op free.grisoft.com. Hier staat de gratis versie. De betalende versie van AVG bestaat ook, maar zou ik niet gebruiken omdat het toch
hetzelfde is
mr_killers
Norton is goed
rvec
norton is de enige die ik echt afraad.
Overal conflicten mee en niet te verwijderen.
wietn
rvec wrote:
norton is de enige die ik echt afraad.
Overal conflicten mee en niet te verwijderen.

Inderdaad, Norton valt niet te verwijderen...
Ik geef je dus helemaal gelijk rvec in verband met norton.

Deze zou ik dus zeker niet installeren, ook al zeggen sommige dat hij wel goed is...
lordwarlord
ten eerste neem NOOIT norton het vertraagd je pc het is veelste log en traag en in de consumentenbondgids stond ook dat norton qua ontdekken gemiddeld is en qua verwijderen 3de laatste was daar en tegen kwam nod32 er heel goed uit(2de beste)
rvec
volgende ding wat ik niks vind, de consumentenbond en soortgelijke instanties. Kraken alles af, en vinden het te moeilijk om er een beetje goed over na te denken.

En over de virusscanner, ik hou het bij AVG.
Arnie
Maar Norton is écht slecht.
keempe
Arnie wrote:
Maar Norton is écht slecht.

vind ik ook!
ik gebruik nu nod32, het vertraagd mijn pc helemaal niet maar ik twijfel soms of het echt werkt,, of mijn pc is 100% antivirus vrij Very Happy
Arnie
Gewoon even de Eicar file testen als je veilig wilt weten hoe alert je AV is!
tom69
Je moet de keuze maken tusse goed beveiligd zijn en iets tragere PC (persoonlijk merk ik hier niets van, een reepje meer ram lost alles op)

Of

Een snelle PC maar een iet mindere beveiliging.

De gouden middenweg is NOD32

toch zou ik voor het eerste gaan ( Norton IS) En het laatste awarvoor ik zou gaan is Panda software natuurlijk is er nog alltijd Mc Afee en dergelijke.

Wat ze je waarschijnlijk gaan aanraden in de winkel is:

Norman
Norton
NOD
Mc Affee

Dit zijn gwn de meest bekende Wink
Arnie
En Kaspersky? (Briljante software, maar wel wat zwaar..)
charles
Wat mij opvalt in dit topic is dat er verschillende posters zijn die een virusscanner verwarren met een firewall. De functie van deze beide progjes is totaal verschillend en je hebt ze allebeid nodig.

Om op de vraagsteller van dit topic in te haken:

Persoonlijk zou ik kiezen voor een vrij beschikbare virusscanner. Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar AVG free. Daar werk ik al járen mee zonder problemen. Maar ook Antivir en AVAST (wel wat zwaar) zijn erg goed.
Als je voor een betalende kiest heb ik een lichte voorkeur voor McAfee onmiddellijk gevolgd door NOD32.

Symantec (Norton) raad ik af. Als regelmatige bezoeker van Seniorennet(België) heb ik al diverse mensen geholpen om van dit onding vanaf te geraken op hun computer. Voor een betalende versie presteert deze ondermaats, belast je computer in hoge mate, geeft regelmatig conflicten met andere programma's en is moeilijk te verwijderen. Hun marketing strategie kan mij absoluut niet bekoren: het prog in een trial versie van drie of zes maanden meeleveren met een nieuwe computer zodat argeloze kopers daarmee gevangen worden en meestal dan niet weten hoe dit te vervangen.

Nog één ding: één virusscanner op je computer en zeker niet meer zoals ik regelmatig tegenkom.

Vr. gr.
charles.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.