Al een tijdje forum ik altijd op een heel leuk forum. Het probleem is alleen dat er iemand is die voortdurend loopt te spammen. Soms is het een tijdje stil, een andere keer staat het forum wil helemaal propvol met die ongein. Irritant begint het nu zeker wel te worden.
De moderators kunnen hem bannen, zodat hij dezelfde naam niet meer kan gebruiken, maar volgens gebruikt hij ook zoiets als een proxie en zijn IP adres verandert steeds.
De forumbeheerder kijkt zo nu en dan wel eens op het forum en dan is ie der niet meer. Het hangt allemaal een beetje af van de opruimwerkzaamheden van de moderators af.
Misschien kan ik de beheerder iets versturen ofzo...of kan dit probleem op de een of andere manier opgelost worden. Het maakt niet uit hoeveel moeite het is....als dit forum maar blijft bestaan zoasl het is en of het probleem dan opgelost kan worden. Is dat mogelijk?
Heeft iemand hier verstand van? Zou ik hier iets tegen kunnen doen? De beheerder een oplossing kunnen geven?
Wie oh, wie heeft hier DE oplossing?
Je kunt gebruikersnamen, IP adressen en email adressen bannen. Dus als hij zich telkens met hetzelfde email adres aanmeld, is dat misschien een optie? Anders zit er volgensmij niks anders op dan elke keer overnieuw bannen.
Er zijn mij verschillende manieren bekend om dit soort vervelende figuren aan een paal te nagelen maar allen zijn redelijk arbeidsintensief en een paar vereisen een hoge mate van deskundigheid. Als de persoon een dynamisch IP adres heeft dat wordt toegewezen vanuit een database door een provider, hoef je alleen maar een aantal keer zijn IP te loggen en de tijden waarop het gebruikt is. Vervolgens speur je de provider op en geef je hem aan de bijbehorende gegevens. Als de provider meewerkt kan dit die persoon een waarschuwing opleveren en soms zo'n schrik zijn dat ze hun gedrag staken. Als hij anonimizer proxies gebruikt en zelf zijn IP Adres verandert en zijn verbinding versluiert is het bijna ondoenlijk om hem op te sporen tenzij je z'n verbinding direct te pakken kan krijgen.
Waar je ook succes mee kunt hebben, is een truc. Ik deed me voor als een medespammer en stelde voor in contact te treden. Op het moment dat er verbinding ontstond met mijn computer heb ik getraceerd en locatie, MAC-adres en IP adres en alles wat ik zo snel te pakken kon krijgen uit zijn pc getrokken met de mededeling dat als het spammen niet direct ophield hij een aanklacht zou krijgen. Om een MAC adres en locatie te pakken te krijgen is niet moeilijk als je weet hoe je het moet doen. Zorg er bij dit soort situaties voor dat je eigen verbinding goed beveiligd is tegen dit soort grappen anders heb je kans dat zo iemand je uit nijd hackt ofzo.
Ik wil er ook vooral nog even op wijzen dat ik niet verantwoordelijk ben voor dingen die er fout kunnen gaan tijdens deze procedures en ik geen enkele juridische, morele, redelijke of billijke aansprakelijkheid heb voor eventuele rampen die zich voltrekken als iemand besluit de spammer te lijf te gaan.
Veel geluk ermee 
Als je een email wilt bannen moet je er wel aan denken dat je een bevestigingsmail stuurt. Anders bedenkt hij gewoon steeds een adres
Als je bij dot.tk bent aangemeld, dan kan je heel makkelijk je e-mail vervalsen. Dan kan je een gratis e-mailadres aanmaken, en elke email die naar het .tk emailadres wordt gestuurd, wordt doorgestuurd naar een emailadres dat jij opgeeft. Dus als ik bijvoorbeeld een hallo@yjax.tk adres maak en mijn echte emailadres opgeef, dan komt een email die naar hallo@yjax.tk is gestuurd gewoon in het postvak van mijn echte emailadres. En het aanmaken van zo'n .tk adres duurt maar een minuutje ofzo.
Je kunt overschakelen op registraties die een admin moet goedkeuren. Anders zijn ip-range en alle mogelijke proxies (een lijst) bannen.
| Bondings wrote: |
| Anders zijn ip-range en alle mogelijke proxies (een lijst) bannen. |
Krijg je dan niet het probleem dat de verkeerde mensen hier het slachtoffer van worden?
Volgens mij wel.
En dat is de bedoeling niet van dat forum.
Gelukkig schijnen anderen van dat forum ook al een oplossing te hebben, schijnt. Alleen ik heb alsnog veel aan het antwoord van vooral code of blablabla. Als dat niet lukt, ken ik iemand die dat ook voor mij wilt proberen.
Je kan als admin zijn berichten onzichtbaar maken voor iedereen behalve voor hem zelf. (en de admins)
Leuk truukje 
Ik ben er niet helemaal zeker van...en kan dat wel als niks van hem bekend is?
En maakt dat dan alsnog uit voor het laden van de topics als het onzichtbaar is? Want als je weet hoe lang hij zijn berichten maakt door enkelt e kopieren...sommige computers lopen daardoor bij het openen van de topics vast.
Heel erg irritant... Maar is dat wat James zegt geen optie... zorgen dat niemand zijn berichten ziet gewoon?
| SBrian wrote: |
| Heel erg irritant... Maar is dat wat James zegt geen optie... zorgen dat niemand zijn berichten ziet gewoon? |
Als niemand van de admins het zegt, weet hij het niet dat ze niet gezien kunnen worden, en de andere forummers zien gewoon geen berichten meer van hem dus kunnen ook niks vreemds opmerken.
Hij gaat dooooodgenegeerd worden
Tot nu toe heb ik dat nog enkel gezien op een vBulletin-forum.
Bestaat vast ook nog voor andere fora.
James 
Vergeef mij de kritiek op jouw plan James maar het lijkt me meer een soort tijdelijke oplossing. Je laat de eigenlijke oorzaak van het probleem namelijk gewoon voortbestaan en ondertussen blijft hij maar posts maken en ruimte opnemen die beter kan worden gebruikt door gewone posters. Misschien klinkt het wat bruut maar ik ben de overtuiging dat dit soort figuren gewoon het beste kan worden opgespoord en ze zover krijgen dat ze nooit meer van hun levensdagen durven spammen.
nou zet al zijn ipadressen in dit forum en er is vast wel iemand die er wat mee kan
bondings had frihost laatst geen last van een hacker
1 ip meer of minder maakt toch niet uit