FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

server 2 weer plat

marocsite
De server 2 ligt weer plat, ik dacht dat ze er mee bezig waren ofzo maar het is nu al heel de dag dus is hier uitleg over?
zoals bijvoorbeel wanneer de server weer online is etc..

MvG
MarocSite Laughing
j0zman
Ligt eraan wanneer Bondings (Admin) online is. Die moet server rebooten.
James007
w00t stomme [pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep] server...

Ah dat deed goed... Very Happy

Even wachten op Mister B.
Reyntjensw
het is wel raar dat je via ftp nog altijd op de server kan, is dit niet een beetje vreemd?
hoe kan het eigenlijk dat server 1 niet platgaat en server 2 wel?

grtz
James007
Reyntjensw wrote:
het is wel raar dat je via ftp nog altijd op de server kan, is dit niet een beetje vreemd?
hoe kan het eigenlijk dat server 1 niet platgaat en server 2 wel?

grtz

Misschien is de mysql stilgevallen?
En je geeft een antwoord op je eigen vraag: het zijn 2 verschillende servers.

James Smile
Reyntjensw
zo ver was ik ook al Very Happy , maar wat is het tussen die 2, draait er op de ene een ander os ofzo? of scheelt er iets met de hardware?

grtz
James007
Reyntjensw wrote:
zo ver was ik ook al Very Happy , maar wat is het tussen die 2, draait er op de ene een ander os ofzo? of scheelt er iets met de hardware?

grtz

Server 2 is altijd al zo'n zorgenkind geweest... de hardware is helemaal vervangen, en toch loopt het nog mis... heel ontmoedigend wel Crying or Very sad
Het feit dat de server eruit ligt, kan ook te wijten zijn aan een gebruiker die een verkeerd script heeft uitgevoerd...
Reyntjensw
van zover men kennis over servers gaan, staat de ftp server ook op server 2 juist?
en die is dus wel nog beschikbaar, zou het niet kunnen dat er gewoon een blokage is van de internet poort?
het is wel spijtig dat de 2 een zorgenkindje is, had ervoor amper problemen met de server! gelukkig kan je nog op de direct admin , viavia wel is waar (http://www.frih.net:2222/)

grtz
rvec
ik kan ook gewoon op directadmin via www.rvec.frih.net/2222
maar de site van mij werkt ook niet.
Reyntjensw
ik kan niet op je direct admin gaan haar:s
zoals ze bij ons zeggen, ter is stront aan de knikker:d, echt spijtig:s hopelijk wordt het snel hersteld
@ james: is het gewoon opgelost met een reboot te doen volgens jou?

grtz
marocsite
j0zman wrote:
Ligt eraan wanneer Bondings (Admin) online is. Die moet server rebooten.

Ik weet niet of ik het verkeerd begrijp maar als het goed is rebooten tog een soort van reseten
j0zman
Ja..Even opnieuw opstarten die handel. Simpele handeling maar moet wel gebeuren Smile
Christo
Hoop dat het snel gebeurt want ga morgen nacht op vakantie en wil nog aantal dingetjes aan de site aanpassen Laughing

Zal wel spijtig zijn als het langer duurt, en precies opnieuw opstarten is een eitje Razz
marocsite
Als het zo door gaat met frih.net weet ik niet of ik er wel mee doorga Crying or Very sad
Christo
marocsite wrote:
Als het zo door gaat met frih.net weet ik niet of ik er wel mee doorga Crying or Very sad

Idd zo denk ik er ook over hoop wel dat het beter word Laughing
johanfh
Beste mensen,

in de engelse thread op http://www.frihost.com/forums/vt-27303.html kun je alles over de crash lezen, inclusief uitleg van n00bie4life. Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is dat apache niet draait. Dat betekent dat programma's als directadmin e.d., die hun eigen servertje draaien, het nog gewoon doen, je ftp en mail enz. werkt allemaal, maar alleen de webserver doet 't niet, dus niets op poort 80.
Men schijnt de server al gereboot te hebben, maar ook dat hielp kennelijk niet.

Noot: je leest in die thread ook wat dingen waarom je niet naar een andere provider moet gaan Wink

En één opmerkingetje hierover (heb ik daar ook gepost en gelezen): server 2 is kort geleden opnieuw geïnstalleerd. Ik ben zelf ook admin van een ingewikkelde linuxserver en dit soort dingen gebeuren, zeker in de eerste paar weken. Omdat frihost gratis is, hebben ze geen geld om zo'n server eerst 'n paar maand te laten proefdraaien, dus dan kun je dit soort dingetjes verwachten. Maak een backup en ga van de zon genieten Very Happy

Groet,
JohanFH
Christo
Bedankt voor de informatie man, ik heb op jouw aanraden ene backup gemaakt Very Happy
joe_nl
Volgens de System Information is Server_2 net opnieuw opgestart en doet Apache het gewoon:

System Uptime 0 Days, 0 Hours and 11 Minutes
Apache 1.3.34 Running

Beetje jammer dat mijn website het inderdaad toch niet doet om te bekijken... Ik hoop echt dat het snel opgelost wordt.
j0zman
Mijn website doet het weer!
James007
Alles werkt weer bij iedereen van Server 2? Ook bij jou joe_nl ?

James Smile
keempe
James007 wrote:
Alles werkt weer bij iedereen van Server 2? Ook bij jou joe_nl ?

James Smile

jup bij mij draait ook alles nog (trug) ikweet niet of het eigelijk ooit plat heeft gelegen Very Happy

mvg
keemp
Reyntjensw
bij mij gaat hij ook opnieuw ok:p
Bondings
Reyntjensw wrote:

grtz

Ze draaien op dezelfde OS, het is gewoon een samenspel van omstandigheden die evengoed op de eerste had kunnen gebeuren. Het is ook zo dat er op de eerste server bijna niets meer verandert, terwijl op de tweede er de hele tijd nieuwe accounts worden gecreëerd wat meer kansen tot fouten/ongelukken geeft. Als je niets verandert, dan gebeurt er meestal ook niets.

En deze keer was het jammer genoeg niet zo gemakkelijk als de server te herstarten. Anders had je er weinig van gemerkt.
Reyntjensw
@bondings, tog bedankt voor het herstellen van de 2de server, 1 dagje maakt niet zoveel uit en het belangrijkste is nu dat hij terug draait!
waarom verandert er eigenlijk op server 1 niets meer? is het omdat die al volzit ofzo?
toch bedankt voor ons op de hoogte te houden!

ps hoeveel tb zit er eigenlijk op server 2, ik vroeg mij dat af:d

grtz
joe_nl
Jep, het werkt inderdaad weer.
Hopen dat ie nu maar stabiel blijft draaien!

Was net weer even bang dat het mis ging, kreeg een foutmelding na het wijzigen van een bestand via DirectAdmin, maar nu doet ie het weer helemaal vlekkeloos.
SBrian
Ik ben in ieder geval blij dat ik op server 1 zit Laughing
v-d-online
en nu is server 2 volgens mij weer uit de lucht?? :S dit werkt zo toch niet Sad Is er nu weer hetzelfde probleem?
Bengt
ik hoop dat het snel werkt Smile
Reyntjensw
ik heb geen problemen en men site staat op server 2
Shovelhead
effe een vraagje; gebeurt dit vaker?
Ik ben nieuw hier en heb weinig zin om iedere dag dit forum te bezoeken terwijl de server met je site steeds platligt.
Rick Boele
Ja ik wil het ook weten of het vaker gebeurd. Anders vind ik het namelijk erg lastig. Ik geef juliie succes.
SBrian
Dames en heren,

voor zover ik weet zat ik op server 1, maar....... het probleem wil dat ik na deze storing... mijn data kwijt ben, niet meer bij mijn acoount kan ed...

Mijn URL (www.tenerife.frihost.net) geeft de melding Page cannot be found...

hopelijk wordt dit snel weer opgelost...

aan mn puntenaantal kan het niet liggen... :S
Christo
Ken iemand die ook bij .frihost.net zit ipv frih.net maar die had alles weer terug en bij een enkeling was de database verloren gegaan dus niks aan het handje lijkt mij! Smile
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.