Ik heb enkele visual basic bestanden voor school op de server gezet. Als ik nu de url van de map waarin de bestanden staan intyp krijg ik de error 403 Forbidden.
Ik dacht dat het iets te maken had met het htacces bestand maar ik ben niet zeker.
Voor mijn hele site vind ik dit handing maar is er ook een mogelijkheid om die error weg te laten voor alleen die map? Of hoe kan ik het oplossen dat ik de visual basic bestanden toch kan downloaden die in de map zitten?
Ik heb op school geen mogelijkheid om een ftp programma te instaleren anders kon ik het gewoon via de ftp downloaden.
Windows heeft een ingebouwde FTP mogelijkheid, ik zou die gewoon gebruiken. Je kunt zelfs gewoon via de browser in een FTP server komen, voor gewoon downloaden is dat afdoende en je hoeft niet te gaan zitten rommelen met toegang tot bepaalde mappen.
Het kan zijn dat je de map niet kunt benaderen om het feit dat je geen geldige login codes met je verzoek meestuurt. Stel je zit op school en beneaderd vanaf het lokale netwerk de server. Je hebt op school de rechten om op die server te komen, omdat je via een intranet er bij komt, en je de juiste rechten hebt om die map te benaderen.
Vervolgens pak je spullen in en gaat naar huis, gaat daar op je eigen PC zitten werken en probeerd weer via de URL bij je bestanden te komen. De server zal een forbidden kunnen geven omdat de buitenwereld dichtgeschroefd zit en je zit nu eenmaal niet op het intranet. Het is een spel van rechten, en je moet de infrastructuru kennen hoe je de server benaderd. Is deze in beide gevallen gelijk, dan zal de reactie ook gelijk moeten zijn.
Speedbit
Je kan ook gewoon de bestanden in een zip bestandje en dat dan weer rechtstreeks downloaden. Of je gebruikt gewoon de rechtstreekse url naar de bestanden, dat werkt waarschijnlijk wel
let eens op de datum
ik denk niet dat hij het nog zal lezen.
Het is van bijna een jaar geleden.
Om toch maar een oplossing bij de vraag te zetten.
vanaf de server kan je volgens mij geen visual basic bestanden openen omdat het programma's zijn en geen webscripts.
Sla alles op in een zip bestand en upload dat naar de server, dat bestand kan je vanuit school wel openen en na dat geopend te hebben kan je alle bestanden gewoon kopiëren naar een map.
2e oplossing mail ze naar jezelf.