wat gebeurd er precies als je over je dataevrkeer ben ??
kan iemand me dat uitleggen aub ben wel nieuwsgierig
Volgens mij word je website ge"suspend", dit betekend dat NIEMAND jou website kan bereiken, aan het eind van de maand zal hij weer online komen
Ik weet niet of dit ook zo is bij frihost, maar bij de meeste hosts is dit het geval 
bondings vertelde me dat dat wel zou gebeuren. Dus ook bij frihost kan je niet over de 10gig komen
is 10 GB genoeg of kom je der makelijk over met een matige goed bezochte site ?
Waar kan je eigenlijk zien hoeveel je van je dataverkeer al verbruikt hebt?
Ik weet niet of je de CPanel hebt of de Direct Admin. Bij de CPanel kan dat heel simpel. Daar staat namelijk gewoon aan de linker kant iets van Bandwitch used this month. Hoe dat bij de Direct Admin zit, weet ik niet precies, want ik gebruik die dus niet.
Of eventueel bij je AWstats, als je die geactiveerd heb...
bij directadmin (alles is toch al naar de nieuwe verandert?) zie je het rechts met een tellertje. En met een goed bezochte site kom je er de maand wel mee door. De enige manier om erover te komen is grote bestanden aanbieden of veel plaatjes die je niet (genoeg) verkleind hebt.
Ik zit op een goede maand op 9,5 gig maar dat is omdat ik die maand elk weekend met de camera ging stappen en een paar honderd foto's maakte. Iedereen kreeg mijn site te horen en kwam alle foto's bekijken.
het hangt er inderdaad vanaf wat je op je webstek zetn en hoeveel bezoekers je hebt... Makkelijk uit te rekenen hoor:
stel dat je website 100 meg is en elke bezoeker bekijkt gemiddeld 10% van je website => +/-10 meg per bezoeker
1 gig = 1024 meg
10 gig = 10240 meg
=> zolang je niet meer dan 1024 bezoekers per maand hebt heb je geen probleem...
Nuja moet je dat ff uitrekenen voor je eigen site... of gewoon bijhouden met een tracker. persoonlijk vind ik http://www.extreme-dm.com/tracking/ behoorlijk goed
Is het dit?
Bandwidth (gb) 0.0685 9.7656
Dat staat bij mij onder die 2 groene balkjes op het directadmin hoofdmenu.
Jep, dat is je gebruikte bandwidth (bandbreedte).
Als je over data verkeer heen bent kan je nog gewoon door downloaden maar moet je op een gegevenmoment geld betalen per ......MB
| marocsite wrote: |
wat gebeurd er precies als je over je dataevrkeer ben ??
kan iemand me dat uitleggen aub ben wel nieuwsgierig |
ik denk niet dat ik over de 10 gb kom maar toch uit interesse wat gebreurt er mee helemaal offline of de snelheid eraf..?
kan iemand mij dat vertellen want daar gaat het topic eigenlijk ook over
| baslenters wrote: |
| Als je over data verkeer heen bent kan je nog gewoon door downloaden maar moet je op een gegevenmoment geld betalen per ......MB |
ik denk niet dat dit gebeurt. Aangezien niemand hier (ik niet tenminste) zijn rekeningnummer of creditcard aan bondings heeft gegeven lijkt het me sterk dat dit zal gebeuren. Ik denk dat je site gewoon tot het eind van de maand geblokkerd wordt directadmin/cpanel weet ik niet maar http in ieder geval, en ftp denk ik ook wel.
Als je over de 10 Gb van je bandbreedte heen bent, is je website gewoon tot het einde van de maand niet meer bereikbaar. 
ik denk dat baslenters de bandbreedte van zijn provider een beetje verward met die van zijn host.
de bandbreedte van je provider betaal je maandelijks en kan je zelf naar behoren opsoeperen. de bandbreedte van je host betaal jij niet maar betaalt de host eigenlijk onrechtstreeks want bandbreedte is nooit gratis. Als de bandbreedte die jij heel genereus krijgt van de free host op is (dus teveel bezoekers teveel traffiek hebben gemaakt == een aantal bezoekers teveel gedownload == heeeeel veeeeel bezoekers al dan niet zware paginas hebben bekeken) dan houd de host het even voor bekeken want alle traffiek naar jou site (zelfs de de meest beperkte statische pagina's) zullen bandbreedte verbruiken. Daarom maakt de host jou site even onbereikbaar.
je provider daarentegen is doorgaans minder genereus en kent twee opties : ofwel beperkt hij je verkeer door de bandbreedte te vernauwen zodat je nog steeds toegang hebt maar minder snel, oftewel staat hij jou toe om verder te doen alsof er niks is gebeurt maar zal hij bij wijze van spreken elke kb aanrekenen.
| marocsite wrote: |
| is 10 GB genoeg of kom je der makelijk over met een matige goed bezochte site ? |
Is genoeg... ik had zelf verschillende filmpjes opstaan, die populair zijn, en veel gekeken werden, en nog kwam ik niet aan de 10 Gieg.