Ik heb een probleem met mijn laptop (TravelMate 4650)
Als ik sommige spellen wil spelen kan mijn pc ieder moment uitvallen en opnieuw opstarte.
Bij het starten van SOF2 restart de pc en bij het intensief spelen van GTA Sanandreas.
meer info over de pc:
Intel® Centrino™ mobile technology
Intel® 915GM/915PM Express chipset
512Mb DDR2
100Gb Hard Disk
15" SXGA+ LCD 1400 × 1050
Geforce Go 6600
Dual DVDRW
LAN + Wireless 54G + 56K modem
6-in-1 card reader
Microsoft® Windows® XP Pro
heefd iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
// potzet
Ik ken verschillende oorzaken voor dit soort problemen en ik vrees dat het allemaal niet de leukste dingen zijn. Als je spellen gaat spelen die veel eisen van je videokaart, gaat de temperatuur van je videokaart vrij snel omhoog. Bij mijn weten werkt een GeForce Go 6600 zo rond de 60 a 70 graden. Als je de temperatuur kunt controleren doe dat dan eens. Het kan namelijk heel goed zijn dat je videokaart en/ of cpu zo heet worden dat er beveiligingsmaatregelen aangaan. Ik weet ook niet op wat voor ondergrond je het notebook zet maar zorg er altijd voor dat er voldoende frisse lucht kan worden aangezogen door de koelingsventilatoren.
Bij een bepaald model van Dell was er iets van een palletje dat in de weg zat en iets verstoorde.
Kan het overigens ook iets zijn als dat je laptop gewoon stoffig is van binnen?
Probeer ook eens de ondersteuning van Acer, misschien ben je niet de enige met dit probleem.
| Code of Ruin wrote: |
Ik ken verschillende oorzaken voor dit soort problemen en ik vrees dat het allemaal niet de leukste dingen zijn. Als je spellen gaat spelen die veel eisen van je videokaart, gaat de temperatuur van je videokaart vrij snel omhoog. Bij mijn weten werkt een GeForce Go 6600 zo rond de 60 a 70 graden. Als je de temperatuur kunt controleren doe dat dan eens. Het kan namelijk heel goed zijn dat je videokaart en/ of cpu zo heet worden dat er beveiligingsmaatregelen aangaan. Ik weet ook niet op wat voor ondergrond je het notebook zet maar zorg er altijd voor dat er voldoende frisse lucht kan worden aangezogen door de koelingsventilatoren.
Bij een bepaald model van Dell was er iets van een palletje dat in de weg zat en iets verstoorde.
Kan het overigens ook iets zijn als dat je laptop gewoon stoffig is van binnen?
Probeer ook eens de ondersteuning van Acer, misschien ben je niet de enige met dit probleem. |
de laptop is net nieuw dus ik ga er niet van uit dat hij stoffig is van binnen. hij kan altijd goenog ventileren. ik zal kijken naar de ondersteuning van acer of het probleem vaker voor komt.
//potzet
je kan speedfan proberen
dat is een proggie die de warmte van alle componeten in je systeeem bijhouden
je kan ook proberen om de resolutie wat later te zetten daardoor zal de kaart minder warm worden.
Als de laptop net nieuw is, is het helemaal vreemd als dit soort problemen voorkomen. Ik weet niet hoe de garantie in jouw geval is geregeld en waar je hem gekocht hebt maar het kan dan wel eens zijn dat je recht hebt op een nieuwe.
ja ik denk dat ik eerdaags even ga kijken hoe dat zit..
//potzet
Ik denk niet echt dat het een probleem is van stoffigheid, maar eerder dat je of de settings van de games te hoog heb gezet of dat de laptop het helemaal niet aankan. Laptops zijn namelijk niet echt geschikt om op te gamen.
Het zijn niet games(SOF2, GTA:SA) met zulk grafisch geweld dat het met de top meekan van vandaag maar een Centrino is zelf al niet zo snel omdat het de budget CPU voor de laptop van Intel is. En meestal is de koeling matig bij laptops waardoor je CPU dus erg heet wordt(als je zulke games speelt). De grafische kaart moet nog wel aardig mee kunnen maar omdat de koeling in laptops dus beperkt is wordt die dus ook heet. Hitte + hitte = meer hitte
Dus probeer de settings van je games lager te zetten, da's het enige waar ik aan kan denken <_>
| Boles Roor wrote: |
Ik denk niet echt dat het een probleem is van stoffigheid, maar eerder dat je of de settings van de games te hoog heb gezet of dat de laptop het helemaal niet aankan. Laptops zijn namelijk niet echt geschikt om op te gamen.
Het zijn niet games(SOF2, GTA:SA) met zulk grafisch geweld dat het met de top meekan van vandaag maar een Centrino is zelf al niet zo snel omdat het de budget CPU voor de laptop van Intel is. En meestal is de koeling matig bij laptops waardoor je CPU dus erg heet wordt(als je zulke games speelt). De grafische kaart moet nog wel aardig mee kunnen maar omdat de koeling in laptops dus beperkt is wordt die dus ook heet. Hitte + hitte = meer hitte
Dus probeer de settings van je games lager te zetten, da's het enige waar ik aan kan denken <_> |
dat is wat ik dacht, toen ik het las
Dus probeer de settings van je games lager te zetten, da's het enige waar ik aan kan denken <_> |
Het probleem is... ik kom sommige spellen niet in
en ik kan de settings niet meteen wijzigen.. heefd iemand ervaring met het spel sof2? en kan mij vertellen welke bestanden ik moet wijzigen wil ik het spel met lage settings opstarten?
// potzet
Als hij SoF2 niet eens laad dan kan je het wel vergeten om het op je laptop te spelen O_O
Ookal is dat wel een beetje vreemd want hij deed het ook op m'n heeeele oude Celeron. :/
Je zou eens kunnen proberen om SoF eraf te halen en het er dan nog eens op te instaleren. Helpt bijna nooit maar kan zijn dat bij het instaleren een bestandje verkeerd is geschreven ofzo. Dat van GTA is gewoon overbelasting.
Als hij SoF2 niet eens laad dan kan je het wel vergeten om het op je laptop te spelen O_O
Ookal is dat wel een beetje vreemd want hij deed het ook op m'n heeeele oude Celeron. :/
Je zou eens kunnen proberen om SoF eraf te halen en het er dan nog eens op te instaleren. Helpt bijna nooit maar kan zijn dat bij het instaleren een bestandje verkeerd is geschreven ofzo. Dat van GTA is gewoon overbelasting. |
ja daarom ik vind het heel raar dat die sof2 niet pakt.
ik heb al een test versie van internet gehaald van sof2 en die deed het ook niet.. ik zal de instalatie nog eens proberen.. maar twijfel of dat helpt.
en ik heb ook al verschillen de drivers geprobeerd.. omdat je opgen GL gebruit bij SOF2 .. maar ik weet niet zeker of mijn drivers daar wel mee werken.. neem aan dat ik dan wel een foutmelding krijg
//potzet
Ik vermoed dat je drivers nauwelijks een probleem zullen vormen. Nvidia staat altijd bekend om zijn uitgebreide en stabiele drivers. Ikzelf heb een laptop met een Geforce Go 6800 erin en die draait Sof2 wel gewoon zonder dat ik iets aan instellingen heb moeten knoeien.
zou het dan ook aan het geheugen kunnen liggen ofzo?
ik begin dit nu echt vervelend te vinden
//potzet
Het geheugen kun je zo controleren. Wees echter wel voorzichtig want als je de computer opent vervalt de garantie misschien, ik weet niet hoe dat in jouw geval is. Volgens mij is er in het Burgerlijk Wetboek ook ergens koperbescherming geregeld en het kan zijn dat je daar aanspaak op kunt maken als dat ding het nog steeds niet doet.
| Code of Ruin wrote: |
| Het geheugen kun je zo controleren. Wees echter wel voorzichtig want als je de computer opent vervalt de garantie misschien, ik weet niet hoe dat in jouw geval is. Volgens mij is er in het Burgerlijk Wetboek ook ergens koperbescherming geregeld en het kan zijn dat je daar aanspaak op kunt maken als dat ding het nog steeds niet doet. |
hij doet het verder perfekt alleen als ik sof2 start of gta speel start die plotseling opniuew op
//potzet
dan zou ik maandag meteen terug gaan naar de winkel. Des te eerder je het doet des te meer kans je hebt. En als die het ook niet doet weet je meteen dat het probleem bij de laptop ligt en dat je er dus niks tegen kan doen behalve een betere kopen.