Ik heb een vraagje over een chat voor mijn website.
De eerste regels van de TOS zijn:
| Quote: |
A) The following is strictly forbidden on our servers
1. Any type of IRC. |
Alles wat ik via de zoekfunctie heb kunnen opmaken is dat het hosten van IRC niet is toegestaan door de DataCenter.
Nou heb ik een IRC-server die totaal los staat van de Frihost servers.
Via 1 vrij simpel PHP-bastand wordt een Java-applet genereerd, die verbinding maakt met die server.
Hierbij komt de Frihost-server dus alleen maar kijken bij het benaderen van het PHP-script, het totale IRC-risico verhaal is dus voor de externe host lijkt mij.
Is er hiermee nog risico voor Frihost, zou dit script hier werken (nog niet geprobeerd, wou eerst zeker weten of het mag), en dus de laatste vraag: mag ik dit chat.php-script hier hosten?
Met vriendelijke groet,
Joe.
Dit vind ik nou een goeie vraag. Helaas weet ik het antwoord alleen niet. Ik chat regelmatig wel via IRC, en dat is wel makkelijk. Mijn computer heeft er namelijk problemen mee om 'gewoon' via internet te chatten. Nu blijkt dat mijn grafische kaart vaker problemen oplevert. Had ik eerst ook met de Sims 2, maar dat is nu helemaal geregeld, gelukkig. Voor de rest ben ik wel benieuwd hoe je aan zo'n script komt. Zelf gemaakt ofzo? 
Dank je voor je interesse!
Ik heb me er hier heel erg in verdiept, maar een echt passend antwoord heb ik niet in de regels of o phet forum kunnen vinden. Wel dingen die enigszinds in de buurt komen, maar niet exact antwoord op mijn vraag.
Ik ben heel lang op zoek geweest naar een goed chat-script.
Er zijn vele alternatieven uiteraard, maar IRC vind ik toch erg handig.
Je kunt zelf een IRC-server opzetten met bijvoorbeeld Unreal, maar denk om je eigen veiligheid: dezefde reden waarom de host dat hier verbied.
Ik heb mijn scriptje gehost op een oude gratis web-host van mij, waar de reclame er overvloedig boven staat enzo. Die chat is hier te vinden.
Het heeft veel opties, en zoals ik zei: alleen risico voor de IRC-host, niet die van het script lijkt me.
Onderaan staat daar een link waar je zelf ook een IRC-chat kan aanvragen.
Je kan zelf een applet genereren, zowel HTML als PHP (deze laatste kan je meer opties in stoppen).
De service heeft 97 botjes die je in je chat-box kan inzetten, alleen zijn hiervan alleen de namen anders, ze doen allemaal het zelfde.
Ze hebben ook heel goede service daar. Ik wilde een trivia-botje toevoegen, dat lukte mij niet zo goed, maar ik scheen dus codes te proberen die normaal alleen voor beheerders van die site zijn. Dat werkte voor mij dus niet, en er kwam iemand van hun crew bij mij in de chat binnen, die vroeg of ik hulp nodig had. Hij heeft van alles uitgelegd over die botjes enzo.
Op http://www.wyldryde.org/ kun je dus eerst een applet maken, daarmee inloggen op een channel, je kan een nick registreren en vervolgens je channel registreren. Dat is eigenlijk het hele verhaal.
Erg leuk en simpel. Zeker de moeite waard als je een IRC-chat zoekt.
Ik zou graag dat script dat nu op mijn oude host staat (met die reclame) hier op mn host zetten, maar ik wil eerst zeker weten dat dat hier mag.
Ik hoop nog steeds op een positief antwoord!
Zolang dat er geen irc staat op onze servers is het ok. Installeer dus geen irc script op onze server, als de eigenlijke irc chat gebeurt op een andere computer, dan kan het geen kwaad.
Bedankt voor de reactie, ik wilde het graag zeker weten.
Ik ben heel blij met de Frihost-hosting, ik wil het niet kwijt raken omdat ik een IRC-chat er op gezet zou hebben.
Zolang ik het dus laat bij een PHP script dat alleen maar een Java-applet genereert is het dus ok. Fijn om te weten!
Is het "possible" voor mij te doen een pagina met mediaWiki php?
Ik noedig MySQL, PHP.
Hoe land tijd krijen het voor mijn account active? Mandag avonds ik beginen met mijn account, maar vandag het is niet active...
Ik kom uit Zweden
Wohnen in PAris 
Maak je gebruik van een vertaalsite of zo iets?
Ik begrijp je vraagstelling niet helemaal, misschien is het handiger om de vraag even opnieuw te stellen, maar dan in het Engels ofzo.
Frans desnoods, dan kom ik er ook nog wel uit.
Sorry Language-Moderators (en hoger), ik hoop dat jullie het met me eens zijn.
LethcanAernis, maybe you can ask your question again, but in English this time for example. If you like to, you can also give it a try in Frensh.
Is your question "How long takes it before my account is activated?".
The awnser is: This can take a while, because there are a lot of people willing to have an account. Beside that: the 2nd server had a lot of problems.
Wil je een mediaWiki-website maken (met PHP en SQL), of heb je die al, en wil je die uitbereiden met een IRC-chat?
--> Do you want to create a mediaWiki-website (using PHP and SQL), or do you alredy have one, and do you want to place an IRC-chat in there?
In a few weeks I'm going to Paris
Vive la France!
betekend dit dat dit is toegestaan?
http://www.pjirc.com/main.php
want dan wil ik dat meteen instaleren.
Ik ken dit programma niet precies maar soortgelijke scripts wel alleen daar vond ik niet zo snel een link voor. Dus als dit programma niet mag, welk gedeelte ervan niet?
Weet ik niet, hierbij draait er al veel meer op de server, namelijk ook alles wat de JavaAplet genereert, maar ook wat het allemaal oproept.
Aangezien hier dacht ik de channel e.d. nog niet in zit en je dat toch wel nodig hebt, zou ik alsnog kiezen voor iets als http://www.wyldryde.org/chat/getchat.php , waar je ook veel mee kan, maar wat echt alleen een script is, en verder alleen een JavaApplet genereert.
Op die site kan je een eigen channel aanmaken, en een HTML of PHP script laten genereren, ook met je eigen kleuren dacht ik.
Voor mij alles wat ik nodig heb, dus ik ben tevreden. Doordat ik de PHP-versie gebruik kan ik alle kanten op.
Als je direct meer wilt weten moet je misschien een Moderator ofzo aanspreken.
Grz. Joe.
ik heb al een kanaal op sorcerynet
dus dat moet erin kunnen
Dat kan ook met het script waarvan ik de link hierboven postte.
Als je jou IRC-server invuld en vervolgens verder naar onder bij command1 jou channel, dan kan je er zo mee inloggen.
De mijne logt zo in op 3 verschillende kanalen, en dat is nog uit te bereiden.
Ik heb een functie op een andere site (als de link hieronder van mn profiel), waar mensen zich registreren en dus vervolgens altijd inloggen.
Wanneer ze naar de chatbox gaan loggen ze automatisch in op de chat met hun ingelogde accountnaam. Dr zit in dat script de functie $CURUSER, die ik dus gebruik als inlognaam, maar dit zou je ook kunnen verwerken in de link. zo kan je maken: chat.php?page=chat&user=Joe (waarbij Joe in het script voor de URL met PHP-codes= $CURUSER, zodat iedereen zijn eigen link heeft.) Wanneer je dan niet ingelogd bent, krijg je dus een pagina met een inlog-scherm.
Bij mij in dat script heb ik bovenaan een soort login-and-return, dus niemand die niet is ingelogd kan zo in de chat komen. Dit kan ook allemaal worden aangepast, en vanaf een ander applet kan je wel gewoon /join #... doen.
Er zijn vele mogelijkheden hiermee, zelfs met dit ene script.
Het belnagijkste: als het maar werkt!
maar het mag dus.
Ik heb dragonfly en zonet zag ik een mod om er een irc chat in te stoppen dus ik ga dat proberen. Maar als dat niet lukt kijk ik naar die site waar jij het over had