FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Stomme vraag (over hyperlinken) Beantwoord!

Noukiesims2
Hoi!

Ik heb misschien een beetje een stomme vraag, maar ik heb niet veel ervaring met html code, dus vraag ik het gewoon!

Op mijn website www.noukiesims2.net staat op een pagina een link naar een forum dat ik heb net gemaakt.

Maar, deze wordt binnen de frames van mijn website geopend, en dat ziet er niet uit, want de helft past niet op het beeld!

Hoe zorg ik ervoor dat de hyperlink dit forum in een nieuw venster opent?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes van Anouk

Last edited by Noukiesims2 on Wed Feb 08, 2006 6:03 pm; edited 2 times in total
McWilson
In plaats van dit te gebruiken:
Code:
<a target="jouw frame" href="<phpBB2>">"Forum</a>

moet je dit gebruiken:
Code:
<A HREF="http://www.noukiesims2.net/phpBB2/">Forum</A>
Yjaxygames
Zo'n domme vraag is het niet hoor.
Lady Elensar
Is inderdaad geen domme vraag. En op zich zie ik de grap van die poll ook wel in.. 't is alleen een beetje overbodig. Smile

Maarja.. of het echt helpt weet ik niet, maar je hebt verschillende soorten targets:

Code:
target="_blank"

> hij opent de pagina in een nieuw scherm

target="_parent"

> deze gebruik je als je een frameset in een ander frameset hebt. Het binnenste frameset bestand wordt dan vernieuwd naar de pagina. (Maar deze snap ik zelf niet helemaal hoe het werkt).

target="_self"

> hij opent de pagina in hetzelfde scherm

target="_top"

> hij opente de pagina in het hoogste frame (of de meest bovenste.. hoe je het ook zegt)

Die target gebruik je dan in de link. Bijv:

Code:
<a href="http://www.frihost.com/" target="_blank" name="Frihost">Frihost</a>
Arnie