FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Stomme vraag (over hyperlinken) Beantwoord!

Noukiesims2
Hoi!

Ik heb misschien een beetje een stomme vraag, maar ik heb niet veel ervaring met html code, dus vraag ik het gewoon!

Op mijn website www.noukiesims2.net staat op een pagina een link naar een forum dat ik heb net gemaakt.

Maar, deze wordt binnen de frames van mijn website geopend, en dat ziet er niet uit, want de helft past niet op het beeld!

Hoe zorg ik ervoor dat de hyperlink dit forum in een nieuw venster opent?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes van Anouk

Last edited by Noukiesims2 on Wed Feb 08, 2006 6:03 pm; edited 2 times in total
McWilson
In plaats van dit te gebruiken:
Code:
<a target="jouw frame" href="<phpBB2>">"Forum</a>

moet je dit gebruiken:
Code:
<A HREF="http://www.noukiesims2.net/phpBB2/">Forum</A>
Yjaxygames
Zo'n domme vraag is het niet hoor.
Lady Elensar
Is inderdaad geen domme vraag. En op zich zie ik de grap van die poll ook wel in.. 't is alleen een beetje overbodig. Smile

Maarja.. of het echt helpt weet ik niet, maar je hebt verschillende soorten targets:

Code:
target="_blank"

> hij opent de pagina in een nieuw scherm

target="_parent"

> deze gebruik je als je een frameset in een ander frameset hebt. Het binnenste frameset bestand wordt dan vernieuwd naar de pagina. (Maar deze snap ik zelf niet helemaal hoe het werkt).

target="_self"

> hij opent de pagina in hetzelfde scherm

target="_top"

> hij opente de pagina in het hoogste frame (of de meest bovenste.. hoe je het ook zegt)

Die target gebruik je dan in de link. Bijv:

Code:
<a href="http://www.frihost.com/" target="_blank" name="Frihost">Frihost</a>
Arnie
Waarschijnlijk is target="_top" hier het beste op zijn plaats. Die zal alle framesets 'doorbreken' waardoor je (in hetzelfde venster) je forum krijgt zonder frames. Of om het in een nieuw venster te openen (wat ik erg irritant surfen zou vinden) gebruik je target="_blank"

Overigens is phpBB nogal overkill voor zo'n klein forum als je hebt. Als je bijv. SMF of PunBB neemt heb ik het idee dat je forum een stuk sneller werken zal, en bovendien minder belasting zal veroorzaken. Dat is dus ook een stuk minder egoistisch, want om nou een phpBB voor < 20 gebruikers te draaien...
Noukiesims2
Ja, dat klopt. Maar misschien gaat het nog wel groeien en gebruik ik veel meer ruimte (en threads etc) dan nu. Hij staat er op dit moment nog korter dan 24 uur Wink
Dus ik wacht het nog even af, als het echt sloom loopt dan verander ik het weer.

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden, en ik denk dat ik inderdaad de target="..._top" optie kies, dat is inderdaad minder irritant!
Zal ik die poll maar weghalen Very Happy

*Edit: Ik zie geen optie om de poll weg te halen. Mod, als je het ongepast vind van hebt mag je hem wel weghalen als je wilt Wink (alsof je het dan niet deed Razz)

Groetjes van Anouk

Last edited by Noukiesims2 on Wed Feb 08, 2006 5:39 pm; edited 1 time in total
Lady Elensar
Eh? Dat maakt toch niet uit? Ik zou ook gewoon een phpBB forum nemen hoor, als ik dat wilde. Of er nou 30 of 300 bezoekers komen maakt mij niet uit. Smile

Of bedoel je dat het gewoon groot lijkt? Misschien groeit haar forum nog wel heel erg in de loop van tijd. Wink

-edit- Dit was nog een reactie op de post voor die van Noukie.
Noukiesims2
Ja, precies. Misschien wordt hij inderdaad straks drukker. Ik vind deze software trouwens heel makkelijk werken, het is mijn eerste forumpje Smile en de ondersteuning, uitleg etc. is erg goed voor deze software.
Ik denk dat ik deze gewoon houd, op zich valt het wel mee met de laadtijd.
Arnie
Ik heb het over de grootte van het script, van de database, en de benodigde CPU power. phpBB is een groot en complex script dat veel database ruimte gebruikt. De lichtgewicht alternatieven zijn veel geschikter voor kleine fora, maar die werken niet lekker meer met honderden gebruikers. Alleen voor grote fora zou ik scripts als phpBB en IPB rendabel noemen.

Heb je alternatieven uberhaupt geprobeerd?
Lady Elensar
Ach nou ja.. ze moet het zelf weten, toch? Smile (Mij maakt het niet af wat voor forum ik gebruik, ik kijk gewoon naar de functies en wat ik mooi of goed er aan vind, maar goed Razz) Zo heeft ieder z'n eigen mening.

En wat die poll betreft.. tja. Die mag van mij wel blijven nu. (Je kunt hem gewoon verwijderen door je bericht te bewerken, en bij de poll opties op delete te klikken trouwens). Alleen de volgende keer mag je wel een iets duidelijkere titel gebruiken (en dan zonder poll). Wink
Arnie
Het is alleen jammer, want gratis hosts met PHP en MySQL zouden een stuk sneller zijn als niet de helft van de gebruikers er phpnuke, phpBB en dergelijke zware scripts op installeerde.
Noukiesims2
Nou, weet je, het maakt me niet uit. Ik laat me niet door anderen sturen in dat soort dingen. En jij kiest zelf voor een gratis host, als ik het goed heb? Zolang het toegestaan is, kan je dit dus gewoon verwachten.
Als jij eens een gratis host opzet, weet je tenminste dat je het kan verbieden als je het wil. Maar hier kan je moeilijk andere gebruikers opleggen om lichtere fora te gebruiken, als de regels zeggen dat het wel mag, vind ik.

Je hebt je mening en misschien heb je ook gelijk, daar heb ik gene verstand van, maar om mensen meteen voor egoistisch uit te maken vind ik te ver gaan.
Arnie
Dat zou je eens begrijpen als je de geschiedenis kende van Netcessor, de vorige gratis PHP/mySQL host waar ik bij zat. Drie keer raden waarom ik daar niet meer bij zit - ze zijn failliet gegaan. Het heeft ze een hoop geld en problemen gekost, terwijl ze een heel fijne gratis dienst aanboden. Onbegrijpelijk hoe mensen zonder na te denken zomaar vanalles en nog wat doen omdat dat hen zo toevallig wel goed uitkomt. Wat voor gevolgen dat heeft voor anderen - die je nota bene helpen met gratis hosting - is niet belangrijk.

Bovendien leg ik niemand iets op, maar doe ik alleen een suggestie. Met aandringen, ja, en ik heb net uitgelegd waarom. Daar speelt de afkeer die ik van de houding van die gebruikers bij Netcessor heb gekregen geen kleine rol in. Het woord egoistisch mag dan beladen zijn, maar ik zou er geen betere omschrijving voor kunnen vinden.
Noukiesims2
Tsja, dan neem je het maar op met degene die de eigenaar is van de host (Bondings), en laat je de gebruikers met rust. Ik vind het erg bemoeizuchtig.

Je kan gerust aannemen dat Bondings dit soort dingen van te voren goed overweegt, we hebben niet te maken met een amateur, weet je. Als hij vindt dat het kan (en hij heeft dat overzicht beter dan jij) dan kan het!

Dus ik zie het probleem niet. Maar nogmaals, je kan het aan Bondings voorstellen.
Code of Ruin
PhpBB mag dan een zwaar forum zijn, maar de ondersteuning en code erop is inderdaad erg goed gedaan. Daarnaast is het ook heel makkelijk om het aan je eigen wensen aan te passen en dus is het een ideaal forum voor beginners en mensen die geen zin hebben in veel moeite. Bondings is ook echt niet op zijn achterhoofd gevallen zal heus wel ingrijpen als dingen mis dreigen te lopen. Afgezien daarvan is het gebruik van het woord egoïsme hier niet op zijn plaats, dat impliceert al dat mensen opzettelijk iets alleen rekening houden met zichzelf.
Noukiesims2
Jah daar ben ik het mee eens, het is een prachtprogramma! Heel makkelijk voor noobies als ik.

Ik heb weinig verstand van dit soort dingen, dus ik zie een gratis forum software, kijk naar de demo's en denk: die ziet er tof uit.
Weet ik verder veel dat je verschillende zwaartes zou hebben, of dat het een effect heeft op ... whatever Smile Ik denk: zolang ik binnen 10 gig blijf en binnen de 250 mb opslag, is het goed. Ik zie zoveel van deze forums dat ik me daar niet druk om hoef te maken.

Als iemand anders zich druk wilt maken, ach. Diegene kent mij niet en weet ook niet wat ik allemaal van plan ben met dit forum.
James007
Poll verwijderd... Rolling Eyes Very Happy
Arnie
Tja, ik vind het best. Maar alle bovenstaande commentaren heb ik al eerder gehoord, en het is daar toch fout gegaan. Zou je zelf in het vervolg dan niet ook sceptisch zijn?
Lady Elensar
Dit begint meer op een discussie te lijken dan in plaats van waarvoor het topic bedoeld is. Dat is niet helemaal de bedoeling.

Is het gelukt met de link, Noukie?
baslenters
werk met dreamweaver en zit er automatisch in
Lady Elensar
baslenters wrote:
werk met dreamweaver en zit er automatisch in

Wat bedoel je? Waar heb je het over? Confused
the666bbq
hmmm hmmm hmmm
wat lees je soms rare dingen tussen die "oplossingen".

Misschien is het good practise om even na te denken over je antwoord vooralleer je iets neerschrijft.

een link zonder target zal idd meestal in een nieuw venster worden geopend. Toch kan je best target="_blank" opgeven als je zeker de controle wil bewaren over je link (en als webmaster/webdev/whatever wil je dat zeker)
als deze persoon op zoek is naar _blank is het zeker geen luxe om hem/haar even uit te leggen wat hoe en waarom deze targetting in mekaar zit. Ook al vind je dit in veelvoud terug op het net, en is een hardnekkige houding één van RTFM of google even zelf : iedereen is ooit newbie geweest en kon toch door de bomen niet altijd meteen het bos zien. Het is aan de ervaren personen om de rest aan ervaring te helpen.

De uitleg van gebruik top want die doorbreekt alle frames is op zich onzin want de vraag was een nieuw venster en top verwijst naar hetzelfde venster maar dan zodanig dat de link die je opent als nieuwe top (allerhoogste frame) wordt ingesteld. Maak dus een eenvoudig probleem niet moeilijker door foutieve informatie op te geven - vraag dan eerder of hij niet bedoelt in het zelfde venster want dan zus of toch in een ander venster of dan zo. De meesete newbies zullen stoppen bij het lezen van de oplossing is dit; ze gaan meteen aan de slag met die oplossing en lezen de rest van het berichten/berichten pas nadat de oplossing het probleem niet heeft opgelost....
Arnie
En wat is daar mis mee? Kudos voor je goeie uitleg over het leren d.m.v. trial and error.

Dan laat ik nog buiten beschouwing dat er wel degelijk duidelijk is aangegeven wat zowel _blank als _top doet.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.