K heb er ook een. De namen die ik gebruikt heb zijn Piet, Jan en Klaas, maar de mop is leuker als je hem zegt met namen van je vrienden.
Piet, Jan en Klaas waren doodgegaan, want ze hadden een auto-ongeluk niet overleefd. Ze komen aan bij de hemelpoort, en de poortwachter zegt tegen ze: 'Jullie mogen naar binnen. Maar kijk uit, je moet niet op zwarte wolkjes gaan staan. Dat brengt ongeluk.' Dus Piet, Jan en Klaas gaan de hemel in, zitten gewoon rond te hangen, en dan zegt Piet tegen Klaas: 'Weet jij waar Jan is?' en Klaas zegt: 'Nee, geen idee'. Even later komt Jan terug met een héél lelijke vrouw, ze ziet er echt niet uit. Vraagt Piet aan Jan: Hoe kom je daar nou weer aan?' zegt Jan: 'Ik ben op een zwart wolkje gestapt'. Daarna gaan ze gewoon weer wat rondhangen, en vraagt Jan aan Klaas: 'Waar is Piet?' 'Geen idee', zegt Klaas. Niet veel later komt Piet aan, met een nog lelijkere vrouw dan waar Jan mee aankwam. Dus Klaas vraagt aan Piet: 'Hoe kom je daaraan?' Zegt Piet: 'Ik ben ook op een zwart wolkje gaan staan'.
Niet veel later is Klaas opeens weg. Piet vraagt aan Jan: 'Weet jij waar Klaas is?' 'Nee, geen idee', zegt Jan. Even later komt Klaas terug met een lekker ding, mooie benen, echt perfect. Piet en Jan kijken helemaal verbijsterd en vragen: 'Hoe kom je daaraan???' Waarop de vrouw zegt: 'Ik ben op een zwart wolkje gaan staan'.
Een man keert terug van een bedevaart naar Lourdes. Bij de grens wordt hem gevraagd of hij iets aan te geven heeft.
'Nee.'
'Juist. Maakt u die koffer toch maar even open.' De douanier haalt er een grote fles uit. 'Wat zit er in die fles?'
'Wijwater uit Lourdes'.
De beambte doet de kurk van de fles en ruikt aan de inhoud. 'Nou moet u me niet in de maling proberen te nemen. Er zit pure cognac in.'
Waarop de pelgrim op de knieën valt en uitroept: 'O lieve heer, dan heeft u toch een wonder laten gebeuren!'
Een boer gaat een chic restaurant binnen, zoekt een tafeltje bij het raam, knoopt zijn servet om de hals en roept de ober. De gerant fluistert de ober in het oor dat hij het boertje zo voorzichtig mogelijk aan het verstand moet brengen dat het hier op zijn zachtst gezegd niet de gewoonte is om je servet om de hals te knopen. De ober loopt naar de boer toe en vraagt allervriendelijkst: 'Wat zal het zijn meneer, knippen of scheren?'
Bejaarden Tehuis
Er zitten 3 bejaarden mannen te klagen over hun kwaaltjes.
Zegt de 70 jarige man: Ik word iedere ochtend om 7.00 uur wakker en kan pas om 8.00 uur plassen, terwijl ik altijd heel nodig moet!
Zegt de 80 jarige man: Dat is nog niks, ik word iedere ochtend om 8.00 uur wakker en moet dan heel nodig poepen, maar ik kan pas om 9.00 uur!
Zegt de 90 jarige man: Ik plas om 7.00 uur als de beste en om 8.00 uur poep ik als de beste!
Wat is dan het probleem? vragen de andere 2 bejaarden,... ...
Ik word pas om 9.00 uur wakker!