FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

phpbb vraagje

Lord Klorel
Beste vrienden,

Sinds gisteren heb ik een forum gestart, maar daar zijn gebruikersgroepen aanwezig en nu wil ik dat die groepen in een soort van gespreksruimte kunnen schrijven en dat enkel leden van die groep in die bepaalde ruimte kunnen schrijven.

Voorbeeld:

De Systemlords is een groep en de spreekruimte noemt Vergaderruimte Systemlords.

hoe kan ik ervoor zorgen dat enkel de systemlords toegang hebben tot die ruimte en geen enkele andere groep die ruimte kan betreden.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest, zo niet vraag gerust meer details.

Ik schrijf het hier neer omdat deze hele tekst in het engels gewoon niet zou te pruimen zijn.
Lady Elensar
Dan moet je eerst de permissies van het desbetreffende forum op privé zetten, en dan stel je de permissies van de groep die alleen toegang tot dat forum mag hebben in.

Bijvoorbeeld 'test forum 1' heeft bij 'forum admin > permissies' de instelling 'privé' gekregen. Dan geef je 'test groep 1' bij 'groep admin > permissies' de instelling bij het juiste forum 'geef toegang'.

Je kunt ook nog meer instellen, als je op 'uitgebreide modus' klikt. Smile
Lord Klorel
bedankt,

nu weet ik hoe ik een plaats op het forum enkel toegankelijk moet maken voor een bepaalde groep.
piershil
Lord Klorel wrote:
bedankt,

nu weet ik hoe ik een plaats op het forum enkel toegankelijk moet maken voor een bepaalde groep.

Dit kan volgens mij ook per persoon/member ingesteld worden. Dan geef je dus een bepaalde member toegang tot een bepaald forum....

Herstel me aub als ik t fout heb!
Lady Elensar
Dat heb je helemaal goed! Very Happy
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.