FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Waarmee maak jij je site?

Yjaxygames
Ik maak mijn site met NVU. Dat is een makkelijk te gebruiken HTML page maker. Wat gebruiken jullie? Ik vond Pagebuilder van yahoo wel goed. Kan je pagebuilder eigenlijk gratis downloaden?
Loathing in Fear
Ik gebruik php designer 2006, en gewoon dat ouwe vertrouwde kladblokje Wink

EDIT: owja, ik gebruik ook nog een website builder die ik gratis kreeg bij mijn vorige host (die host bestaat jammer genoeg niet meer... maar de website builder werkt nog fantastisch Wink)
Code of Ruin
Wel ik moet eerlijk zeggen dat ik nogal een hekel heb aan kant en klare internetpaginabouwers. Ze maken van de code vaak een puinhoop en het wordt onmogelijk om een site goed bij te houden door de wirwar van pagina's die je vaak vroeger of later krijgt. Ikzelf gebruik vaak het goeie ouwe kladblok voor kleine klusjes. Voor bepaalde klussen gebruik ik Crimson Editor maar het overgrote deel van mijn site's heb ik gemaakt op Macromedia's Dreamweaver.
rvec
ik gebruik ook php designer 2006. En af en toe wordpad ( werkt beter dan kladblok).
Christo
Layout: Photoshop
Script en alles: Dreamweaver

En soms voor een klein dingetje tussen door kladblok maar gebruik ik zelden.
Werkt overigens perfect zo!
Loathing in Fear
ohja, voor de layout gebruik ik ook photoshop Wink maar soms voor hele kleine, makkelijke klusjes gebruik ik paint Wink

@rvec hmmmm ik heb wordpad geprobeerd, en ik denk dat ik het ook i.p.v. kladblok ga gebruiken Razz
Lady Elensar
Ik gebruik bij het maken van m'n website 1stpage2000 van Evrsoft. Een Engels programma, maar wel handig. Makkelijker dan kladblok in ieder geval. Ik moet wel zelf codes typen enzo, hoewel er ook wel wat standaard in staan. Maar die gebruik ik eigenlijk niet.

Ik heb ook nog wel een één of andere php editor, iets van PHPedit ofzo (heb het wel is in een ander topic genoemd volgensmij), maar die gebruik ik eigenlijk helemáál niet.
devroom
meerde progjes
    Dreamworks
    Photoshop
    Fireworks (bettere paint en je kan, vind ik, sneller dan photoshop)
    en Kladblok natuurlijk Very Happy

Php designer heeft geen auto keuze. (background-color: en dan komt met iets en nog meer van die dingen)
Dreamweaver doet dat wel

Dreamweaver rulez
Ik maak reclame voor gratis dreamweaver Wink
ginna
Ik doe lay-out met photoshop en scripten met dreamweaver.

Loathing in Fear wrote:
Ik gebruik php designer 2006, en gewoon dat ouwe vertrouwde kladblokje Wink

EDIT: owja, ik gebruik ook nog een website builder die ik gratis kreeg bij mijn vorige host (die host bestaat jammer genoeg niet meer... maar de website builder werkt nog fantastisch Wink)

Dat is toch dat progamma dat als je een { opent ie um automatisch sluit of zit ik nu onzin te schrijven?
Timonator
Ik gebruik macromedia dreamweaver 8.0
voor beeldbewerking: Photoshop9cs2, paint shop pro, fireworks (en soms paint)
voor animatie creatie : macromedia Flash 8.0
traxion
Timonator wrote:
Ik gebruik macromedia dreamweaver 8.0
voor beeldbewerking: Photoshop9cs2, paint shop pro, fireworks (en soms paint)
voor animatie creatie : macromedia Flash 8.0

ik gebruik ook deze programma's
ze zijn erg handig vooral dreamwaver is handig, je tags worden al voorgegeven.
ook kun je opties aanpassen door properties, dat is handig zo kun je dingen aanpassen waarvan je nog niet eens wist dat ze bestonden

ook photoshop is erg handig, ik gebruik het altijd voor de layout te maken, daarmee kun je eigenlijk alles maken ermee, photoshop is ook niet voor niks een programma wat de echte profesioneels ook gebruiken
RoomRooz
Dreamweaver. Eerst Frontpage, de goeie ouwe. Daar heb ik HTML mee geleerd. En eerst websitemaker en andere, weet je wel. Maar Frontpage ondersteunt bij mij geen .php, dus daarom Dreamweaver. En die is goed! Laughing
Crissipos
Ik ben niet zo supergoed in scripten. Dus ik werk wel graag met zo van die content management systemt. Als ik toch zelf een site wil maken doe ik dat met Macromedia Dreamweaver natuurlijk Smile Vroeger gewoon frontpage...
En designen kan ik al helemaal niet
SBrian
Hier was al een topic over met de naam : Favourite Website Builder. Door mij zelf aangemaakt.

In dat topic hebben de meesten al verteld in welk programma zij hun website maken.

Maar goed..., ik maar mn website gewoon in frontpage. En al het aanvullen van scripts doe ik gewoon code-kloppen.... Af en toe ook wel leuk om te doen... Wink
wanroij
Toen in dat vorige topic gebruikte ik nog Frontpage maar kben nu overgestapt op dreamweaver...

Verder voor de layout gebruik ik Photoimpact..

Ik heb ook nog zelfgemaakte filmpjes op de site en die zijn met Sony Vegas movie studio.. Cool en de allereerste met windowsmoviemaker Embarassed
moeslimoen
ik gebruik voor de layout photoshop en voor de site dreamweaver en frontpage 2003.
mvdrtrading
Ik gebruik Mijn Website van Easy Computing.

Embarassed
McWilson
Standaard Programmas:
layout: photoshop cs2
scripts enzo: dreamweaver 8

Kleine aanpassingen:
layout: paint dot net (uitgebreidere versie van paint maar het blijft eenvoudig)
scripts enzo: wordpad

verder heb ik nog ongeveer 10 programmas die ik een keer heb gebruikt.
Arnie
1stpage is erg goed, ik gebruik het al jaren. Helaas zit (zat?) er een standaardscript bij dat veel antivirusscanners alarmeert. Trouwens versie 2006 is net uit.
Lady Elensar
Ik gebruik nu 1st Page 2006 Very Happy (hoewel, moet hem eerst nog ff uitproberen Razz) Thanks to Arnie Very Happy (anders was ik er waarschijnlijk nog lang niet achter gekomen) Ik had het al wel eerder gezien, dat 2006 kwam, maar toen was hij nog niet af en kon je hem nog niet downloaden.
BCP88
Ik gebruik photoshop CS2 voor layout en dreamwaver MX2004 voor de scripts.

Is het eigenlijk de moeite om over te schakelen op dreamwaver 8? Wat is er nieuw aan dreamwaver 8?
Noukiesims2
Layout: Photoshop 8
De rest: Frontpage

Ik ben niet goed in html code, dus een vriend van mij heeft al mijn voorgepruttelde plaajes etc. veranderd in een leuke layout.
keempe
Photoshop CS 2 voor het design
Dreamweaver mx voor de rest Very Happy
en soms nog zo'n php tooltje ofzo...
kevin
editplus 2 en photoshop cs2
Rauf
Nu ga ik een CMS gebruiken, Mambo en als ik later nog eens wat meer weet dan nu over HTML PHP en al dat andere scriptingtaal, ga ik Macromedia Dreamweaver 8 gebruiken Photoshop CS2 en nog wel meer, ik heb zo'n 10 fotobewerkingsprogramma's op mijn computer staan, maar ik gebruik ze nooit. Razz

Rauf
Nick87
Kladblok. Oldskool en al.. En photoshop natuurlijk.
Jupiter2
Ik gebruik Dreamweaver en Jasc Painshop pro, het werkt goed!
lucifertje
mensen, mensen, mensen... waarom gebruiken jullie van die crappy applicaties... Neem toch eens een dreamweaver en photoshop dan kun je toch al veel doen.
Ik wil niemand tegen de schenen stampen maar ik vind het zoooo erg dat iedereen sites maakt die maar net goed genoeg zijn. En for God's sake don't use frontpage!!
Ok, je kan alles gebruiken wat je wil maar asjeblieft, zorg dat je site niet gewoon iets samengeraapt is. Have some pride!
sorry voor de rent maar dat is echt iets wat me als designer tegensteekt.
Slowhand
Ik doe meestal een combinatie, ik persoonlijk vind Dreamweaver MX of 8 wel lekker omdat de .css files daarin makkelijker te bewerken zijn. Het 'die hard' coden laat ik over aan mijn inderdaad ouwde vertrouwde kladblok omdat Dreamweaver de code nog wel eens wat grote wil maken dan die behoort te moeten zijn!
Noukiesims2
lucifertje wrote:
mensen, mensen, mensen... waarom gebruiken jullie van die crappy applicaties... Neem toch eens een dreamweaver en photoshop dan kun je toch al veel doen.
Ik wil niemand tegen de schenen stampen maar ik vind het zoooo erg dat iedereen sites maakt die maar net goed genoeg zijn. En for God's sake don't use frontpage!!
Ok, je kan alles gebruiken wat je wil maar asjeblieft, zorg dat je site niet gewoon iets samengeraapt is. Have some pride!
sorry voor de rent maar dat is echt iets wat me als designer tegensteekt.

Hee ik vind het leuk dat je meeleeft Very Happy maar de veel mensen kunnen dat soort spullen niet betalen... ben al blij dat ik photoshop 8 heb!
Daarbij zijn veel mensen net begonnen met bouwen, zoals ik, dus kan inderdaad zijn dat de sites knullig zijn, maar daar leer je wel steeds meer van Wink
v-d-online
Voor de layout gebruik ik PhotoImpact en voor het bouwen gebruik ik: dreamweaver en heel soms nog frontpage.
Alibombali
waar kan je die programma downloaden dan want ik wil zelf ook een betere en sneller programma daarvoor ik gebruik zelf frontpage en die is ook wel simpjel maar er zijn heel wat opties die ik zelf niet snap
Arnie
Welk programma? Dreamweaver? Dat kan je niet zomaar downloaden, maar moet je kopen. Het is behoorlijk duur en bovendien vergelijkbaar met Frontpage qua ingewikkeldheid. Bovendien is het geloof ik alleen in het Engels, hoewel dat laatste misschien ondertussen al niet meer zo is.
Yjaxygames
Mijn programma is wel gratis en hier te downloaden : www.nvu.com
Alibombali
De php designer is zeker wel moeilijk daarom werk ik met frontpage en dreamweaver waarmee ik al jaren sites bouw hebben jullie mischien een tip voor mij vb een cursus met php
Lady Elensar
Het zou wat fijner lezen zijn als je even met punten en komma's typt. Wink

En wat je vraag betreft, daarvoor hebben we een tutorial topic: http://www.frihost.com/forums/viewtopic.php?t=20127&highlight=tutorialtopic. En je kunt hier vast ook een tutorial vinden over php. Verder heb je ook nog zoekmachines.
Deedee2
Ik heb een gratis website bj freewebs. Ik gebruik HTML. Ik gebruik gewoon een soort kladblok.
De_Luis
Ik gebruik eigenlijk wel standaard Dreamweaver als het echt om grote dingen gaat. Voor kleine veranderingen kan het gewoon effe in het kladblok. Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd niet zo veel meer heb gedaan qua bouwen. Op de server van Frihost staat vooralsnog alleen maar een forum van mij.
SBrian
Dames en heren,

Ik ga mezelf bijna moderator voelen... Rolling Eyes Ik denk (als ik een kleine schatting mag doen) dat 1 van de 3 posts, overbodig zijn.

Dit topic bestaat al!!!!!! Onder het kopje 'Favouriete Websitebuilder.

Ik zou zeggen, hou het forum een beetje schoon!
Lady Elensar
De volgende keer mag je een moderator ook gewoon een PM sturen hoor Rolling Eyes

Maar, dit topic kan inderdaad dicht.

Arrow http://www.frihost.com/forums/viewtopic.php?t=18643

-close-
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.