FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Wintervakantie?

gertjang
Gaat iemand snowboarden of skieën? Waar? Welk wintersportoord verkiezen jullie?

ik ga dit jaar snowboarden met carnaval in het franse Saint-Francois (bekend van de col madeleine in de tour de france)

persoonlijk verkies ik franse of zwitserse skioorden boven oostenrijkse of italiaanse.
Christo
Aankomende vakantie ga ik weer op wintersport, voorjaarsvakantie over 3 weken Very Happy .

We zijn ieder jaar nog naar hetzelfde oort geweest in Oostenrijk aan de grens maar het blijft daar leuk. Aangezien ik nu ook snowboard na 5 jaar skieen. Ik doe het nu 3 jaar en vind het erg leuk en kan het ook wel redelijk Cool .

We zijn plan om volgend jaar naar een ander gebied te gaan omdat dit niet zo een heel groot skigebied is. Maar dit is een ideale plek om een beetje te leren. Het is ook bijna nooit druk behalve in het weekend als alle duitsers hun wekelijkse uitstapje doen.

Maar gelukkig zijn ze druk bezig met uitbreiden van het gebied dus we zullen zien of we hier nog een jaar heen gaan of gaan verkassen. Razz

Christo Smile
SBrian
Laughing Laughing

Man, daar heb ik helemaal geen tijd voor Wink
wanroij
Mijn wintervakantie is met de carnaval.. In 5 dagen jezelf zo naar de klote zuipen Embarassed dat je er een week van bij moet komen Laughing Laughing

Maar het is wel een superfeest altijd Cool
deedee
Ik ga altijd met de carnaval skieen.

Dit jaar is de bestemming Port du Soleil Wink

Ik verkies Frankrijk en Zwitserland boven Italie en Oostenrijk, ook omdat het minder ver rijden is, maar ook omdat het gewoon gezelliger is. Ik weet niet precies hoe het uit te leggen, maar toch Smile
de-nachtegaaltjes
Ik ben nog nooit wezen skieen. Hoewel ik het best wel eens wil proberen ga ik liever in de zomer met vakantie Cool
potzet
Ik heb nog nooit op die latten gestaan!!
En ben het ook niet van plan Laughing
Als ik met wintersport ga dan ga ik après-ski Wink Laughing

Maar ik hou meer van de zomer Exclamation wanneer ik lekker met me Heineken op het strand lig Cool in de zon Cool

// potzet
Boles Roor
Ik ga deze voorjaarsvakantie voor het eerst. Ik ga snowboarden met vrienden. Wel duur zeg, de vakantie en al die zooi. Khuur gelukkig wel board enzo.
De_Luis
Ik ben er ook meer een van de zomervakantie, al lijkt het me wel leuk om toch minimaal een keer te doen voor ik dood ga. Alleen zoals nu, wanneer het hier in Nederland ook koud is, ik moet er niet denken. Behalve dat al die spullen die je moet kopen en/of huren... Nee, met de zomer ben je met een nieuwe zwembroek al gelijk klaar. Des te meer er over is voor andere leuke dingen.
Code of Ruin
Tsja ik heb wel een paar keer op de lange latten gestaan en ik kan inmiddels zonder al teveel kleerscheuren van een heuvel afkomen maar ik zal toch nooit echt een fan van wintersport worden. Het grootste voordeel eraan is de kou (ik heb echt een hekel aan alles boven de 25 graden C). Ik ga liever wat anders doen, de scheuren in spieren en kneuzingen beginnen net weer wat bij te komen van de vorige keer. Razz
Christo
Boles Roor wrote:
Ik ga deze voorjaarsvakantie voor het eerst. Ik ga snowboarden met vrienden. Wel duur zeg, de vakantie en al die zooi. Khuur gelukkig wel board enzo.

Advies: Huur je board daar waar je heen gaat omdat het vergeleken met hier goedkoper is, bij ons althans.

Ik houd heel erg van wintersport een van de leukste vakanties omdat het wel koud is maar daar merk je niks van, ikke niet. Ik kijk altijd het uit naar de wintersport ik vind wel de leukste vakantie denk ik.
Wel jammer dat het maar een weekje is (voorjaarsvakantie) ik zou veel langer willen Very Happy
Maximus
hmm ik ga naar winterberg met mijn ouders (vooral omdat het lekker dichtbij is) en ik heb mijn eigen skies en snowboard, als je toch elk jaar gaat kan je beter eenmalig investeren lijkt me
Christo
Ja alleen niet als je nog groeit zoals mij maar als ik ben uitgebreid investeren wij ook Cool
Yjaxygames
Ik ga niet wintersproten en ik heb het ook nog nooit gedaan. Het lijkt mij ook niet echt superleuk. Ik lig liever op het Griekse strand ofzo.
GamingParadise
Ik heb nog nooit in de vakantie de sneeuw opgezocht :p lijkt me wel leuk om x te doen Laughing
Maximus
tis onwijs machtig alleen dat gesleur met je skies of board . VERSCHRIKKELIJK Mad
Christo
lol, welk gesleur? Wij gaan vanaf het apartement met een gratis bus naar de liften en vanaf daar geen gesleur meer behalve als je nog wat gaat drinken op de piste ofzo.

En je hebt gelijk het is echt supermooi, ik heb er echt dik zin in! Cool
Lady Elensar
Toevallig ben ik net terug van een weekje 'vakantie' naar Tsjechië! Very Happy

Ik ben daar met de eerste en derdejaars van m'n opleiding heen geweest, als een soort werkweek. Eerste dag in Praag geweest, was echt super mooi, en de tweede dag Theresiënstad (naar het gevangenis kamp waar Russen en Joden zaten in de Tweede Wereldoorlog), en de laatste drie dagen ben ik wezen snowboarden Very Happy. Dat was echt super!

De eerste 2 uur waren echt verschrikkelijk (ik had het nog nooit gedaan hè), want het board was niet goed, en het enige wat ik zo'n beetje deed was vallen Razz.. Maar aan het einde van de dag gingen bijna alle boarders (inclusief ikzelf natuurlijk) toch zo van de blauwe piste af, in tegenstelling tot de skieërs. De derde dag is het me ook eindelijk gelukt om met bochten de piste af te gaan, want dat was echt moeilijk om te leren.

We hadden trouwens super weer. Net rond het vriespunt, en ik had het echt warm op de piste zeg. De zon scheen volop.

Dit is zeker voor herhaling vatbaar, en ik wil echt nog vaker gaan snowboarden Very Happy.

Maar ik las ook iets over Griekenland. Ben zelf naar Peleponnesos geweest, dat is ook echt super. Smile
Lady Elensar
Om het dan toch maar even over de sneeuw dit jaar te hebben..

Ik zat in Oostenrijk, Axamer Lizum (vlak bij Innsbruck) en daar hadden ze ook heel weinig sneeuw.. gelukkig ging het na twee dagen wintersporten daar sneeuwen! Werd het een stuk beter.. val je ook minder hard Laughing hoewel ik het vallen eigenlijk niet meer deed vanaf dat moment.. ach ja. Het was gelukkig niet zo ijzig meer.

Mijn vriend zat ergens in Frankrijk, daar ging het heel bergafwaarts (ik bedoel natuurlijk dat de sneeuw steeds minder werd Laughing).. omdat de zon veel scheen en het maar niet wilde sneeuwen..
the666bbq
dit jaar zit het er even niet in, normaal ga ik tweemaal per jaar maar met het dochtertje dat zopas uit de mama is gekropen is dat wat lastiger; Het is wel het eerste jaar dat het me bijzonder weinig kan schelen dat ik niet kan gaan (kriebelen doet het uiteraard wel) als ik al die bruine plekken weer zie naast en op de psites dan heb ik al geen zin meer

meestal is frankrijk ons gastland (wegens goedkoper, beter geprepareerde pistes,...), oostenrijk is gezelliger
KoiboySG1
Ik hou zelf helemaal niet van sneeuw, kou en nog eens kou. ik ga liever naar een warm land in de vakantie Very Happy
Zelf ben ik niet zo vakantie ganger. ik ga vrij weinig op vakantie. eens in de 2 jaar is al veel voor mij. zit liever thuis dingen te doen als ik vrij ben.
kennisen van mij houden ook zo van skieen.. en dan hoor ik weer verhalen van gebroken dit en gekneusde dat. nee geen ski vakantie voor mij Shocked
kansloos
gertjang wrote:

ik ga dit jaar snowboarden met carnaval in het franse Saint-Francois (bekend van de col madeleine in de tour de france)

persoonlijk verkies ik franse of zwitserse skioorden boven oostenrijkse of italiaanse.

Tof, ik ben daar ook geweest, snowboarden.
Als je iemand gezien hebt in een knal blauwe jas die redelijk traag was en continu over de kop ging, dan was ik dat mischien wel ;)!
Gieter
Geniet ervan, nu je nog in Europa kan skieën!
chilllayd
Skieeeeeeeeeeeen Laughing
geweldig, wij gaan normaal gesproken elk jaar, op een andere plaats (wel altijd in Oostenrijk).

Helaas door mijn knie-operaties (aan beide) kan ik dit jaar niet skieen, en wanneer het wel weer kan is afwachten. Uberhaupt of ik het kan zoals ik kon... Ik hoop het wel want ik geniet er altijd zo ontzettend van !
©Wolfie
Veel mensen om mij heen, die gingen skieen en snowborden. Een aantal daarvan die gingen naar Sauerland in Duitsland. Helaas lag daar in de vakantie helemaal geen sneeuw! Daarom weken sommige uit naar Tsjechië en omstreken waar nog wel sneeuw lag.

Maar het is een heel slecht seizoen voor de wintersport. Veel hoge temperaturen zijn daar de oorzaak van.

Misschien kunnen we in het heden nooit meer skieën en zijn we aangewezen op SnowWorld en dat soort dingen....

Dat zou jammer zijn...
Gieter
Inderdaad... Maar in deze tijden van alsmaar stijgende temperaturen, toch nog een lichtpuntje: laatst zag ik op NGC hoe een onderzoekster uit Oostenrijk een witte mat legde op sneeuw, resultaat: in de zomer lag er onder de mat één meter meer sneeuw.
keempe
gertjang wrote:

Ik ga dit jaar leren snowboarden, althans vrienden gaan het me proberen te leren, en volgend jaar ga ik dan mee op snowboard vakantie, in Oostenrijk!
Word super leuk,
ik kijk er nu al naar uit ^^

Ik ken het ski oord waar jij naar toe gaat niet, maar ik weet wel dat die berg in de tour de france zit, maar ik wist niet dat je er ook kon skieën Smile

mvg
Keempe
neji
Gieter wrote:
Inderdaad... Maar in deze tijden van alsmaar stijgende temperaturen, toch nog een lichtpuntje: laatst zag ik op NGC hoe een onderzoekster uit Oostenrijk een witte mat legde op sneeuw, resultaat: in de zomer lag er onder de mat één meter meer sneeuw.

Heb ik ook gezien! (maar dan op Canvas Razz).

Dat was onder andere ook om de Gletsjers te redden (die nu super snel smelten...).

Het zou niet alleen te goede komen voor de natuur, maar ook voor de toeristen die komen skiën én de uitbaters! Smile

Zelf ben/zijn wij niet zo'n ski mensen. Ik heb het wel eens gedaan vroeger met school maar echt aanspreken deed het me toch niet. Smile
zaima
gertjang wrote:

Ik ben dit jaar ook gaan skiën in saint-francois longchamp. Het was daar kei plezant.
gangsteronline
ik zou dit jaar gaan skiën in tirol maar het kon helaas niet doorgaan in verband met de diensten van mn pa Crying or Very sad
tom69
Morgen snowboarden in frankzijk!! Heb het nog nooit gedaan, ben nog nooit met de familie naar een besneeuwde plaats gegaan, voor zover was het alltijd al de zon Wink

Eindelijk he Wink

Very Happy