FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Hulp bij php code

BCP88
Ik ben een website aan het maken en ik maak gebruik van php. Ik heb het volgende probleem:
in mijn code zet ik: "<a href="?pagina=home" class="dvmenu">Home</a>" maar nu wil ik dat ?pagina=home en ?menu=drank hoe moet ik dat nu programmeren?
Ik heb geprobeerd <a href="?pagina=home href=?menu=drank> maar dat lukt niet, ik heb nog een paar dingen geprobeerd maar ik vind het echt niet.
Weet iemand hoe het wel moet?
rvec
ik weet niet of ik het goed heb hoor maar dit lijkt wel erg op html Wink
is dit niet gewoon html?
RoomRooz
In een andere site heb ik het zo zien staan, de link naar een andere pagina:

www.huppelepup.nl/index.php?=1 of een ander getal. Jij wilt als ik het goed begrijp meerdere links? Ik vind het een beetje onduidelijk, maar volgens mij valt het wel onder php.

De link in het menu zelf is dan trouwens zo:

<a href="index.php?go=1"> Home </a>

Hopelijk heb je er iets aan...
BCP88
Het is me gelukt door <a href="?pagina=home&menu=drank"> in de code te zetten.
Toch bedankt voor de moeite
the666bbq
<a href="URL?var=value&var=value#anker" title="titel" alt="alternatief">iets</a> that's the way to do it

alles wat hiervan afwijkt is meestal lui-igheid (?=1 : wordt soms gebruikt door lazy programmers if ($querustring == '=1') of zo dan...

koop een deftig editor (auto complete code inclusief variabele, functie en classenamen) en gebruik zinvolle variabelen:

index.php?cat=7&art=8&lang=NL&prize=asc is voor iedereen leesbaar, ook voor iemand die later je project mag overnemen.
Eigenlijk zou iedereen eens binnen een aanzienlijke deadline een project moeten overnemen van iemand waarmee je niet meer kunt communiceren (dood, ziek, ontslagen wegens waardeloos) dat volledig zonder logica in elkaar is gestopt met variabelen als woord_1=... of a=10, b=9 (x en y kunnen nog door de beugel als het gaat om coördinaten), zonder commentaar, zonder doc, zonder overzichtelijke indentaties (inspringende code) man man man, je krijgt een kop van beton en zweert op je blote knietjes dat je later zelf beter zal gaan beginnen opletten.
ginna
the666bbq wrote:
<a href="URL?var=value&var=value#anker" title="titel" alt="alternatief">iets</a> that's the way to do it

alles wat hiervan afwijkt is meestal lui-igheid (?=1 : wordt soms gebruikt door lazy programmers if ($querustring == '=1') of zo dan...

koop een deftig editor (auto complete code inclusief variabele, functie en classenamen) en gebruik zinvolle variabelen:

index.php?cat=7&art=8&lang=NL&prize=asc is voor iedereen leesbaar, ook voor iemand die later je project mag overnemen.
Eigenlijk zou iedereen eens binnen een aanzienlijke deadline een project moeten overnemen van iemand waarmee je niet meer kunt communiceren (dood, ziek, ontslagen wegens waardeloos) dat volledig zonder logica in elkaar is gestopt met variabelen als woord_1=... of a=10, b=9 (x en y kunnen nog door de beugel als het gaat om coördinaten), zonder commentaar, zonder doc, zonder overzichtelijke indentaties (inspringende code) man man man, je krijgt een kop van beton en zweert op je blote knietjes dat je later zelf beter zal gaan beginnen opletten.

Je moet wel met GET de url opvragen en de pagina includen... maar je moet wel oppassen met misbruik hier van. Bijvoorbeel de pagina;s die je hebt in een ARRAY te stoppen encontrole uitvoeren op de url die wordt uitgevoerd of die overeenkomt met wat er inde array staat. Anders heb je grote kans dat als er een keer iemand langskomt op je site die ongein wilt uithalen op je site geen kans heeft.
ginna
Even een voorbeeldje met includen van pagina's of je zet elke pagina in 1 bestand, dus alles in de index.php

Eerst met includen:

<?php

// pagina's die je toestaat in een array stoppen
// als je meer pagina's hebt gewoon er bij zetten dmv: ,"page4" te doen
$mijnpaginas=array("page1","page2","page3");

// ff checken of er een pagina is pagina is meegevraagd
if (isset($_GET['pagina'])){

// de variabele die is mee gegeven omzetten naar kleine letters
$page=strtolower($_GET['page']);
}
// Checken of de pagina die is opgevraagd doormiddel van de links wel
// voor komt in de array
if (in_array($page, $mijnpaginas)){

// Wanneer ze overeenkomen de pagina die is opgevraagd includen
include($page.".php");

// of include($page.".html"); als je een html pagina hebt.
}

else{
// Wanneer die niet voorkomt in de array, de standaard pagina (nu
// index.php) includen, ipv wat iemand anders wilt includen
include("index.php");
}

?>
ginna
Of alles in 1 pagina:
<?php

// pagina's die je toestaat in een array stoppen
$mijnpaginas=array("page1","page2","page3");

// ff checken of er een pagina is pagina is meegevraagd
if (isset($_GET['pagina'])){

// de variabele die is mee gegeven omzetten naar kleine letters
$page=strtolower($_GET['page']);
}
// Checken of de pagina die is opgevraagd doormiddel van de links wel
// voor komt in de array
if (in_array($page, $mijnpaginas)){

//kijken welke pagina wordt opgevraagd met wat er in de array staat
if($mijnpaginas[0] == $page){ // laat page1.php zien

echo "page1.php";

}
if($mijnpaginas[1] == $page){ // laat page2.php zien

echo "page2.php";

}
if($mijnpaginas[2] == $page){ // laat pagina galacommissie zien

echo " laat page3.php zien ";

}
// enzovoorts .... als je meer pagina's hebt die in de array zitten

}

else{
// Wanneer die niet voorkomt in de array, de standaard pagina (nu
// index.php) includen, ipv wat iemand anders wilt includen
include("index.php");
}

?>

De pagina's opvragen door middel van:

<a href="pagina.php?page=page1">Link</a>
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.