FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Nederlandstalige FAQ

Loathing in Fear
De Nederlandstalige FAQ:

1. Globale Vragen
    Waarom moeten we actief zijn op de Forums?
    Wat betekent "actief zijn op de forums" eigenlijk?
    Welke talen zijn toegestaan op mij website?
    Ben ik verplicht om een link naar frihost.com te plaatsen op mij website?

2. Hosting Aanvragen
    Hoe lang duurt het voor mijn account behandeld wordt?
    Waar kan ik een account aanvragen?
    Waarom heb ik 5 posts nodig voor ik een account mag aanvragen?
    Mag ik een tweede account aanvragen?
    Mag ik Hosting hebben met mijn eigen domein?

3. Forum Gerelateerde Vragen
    Wat mag ik in mijn signature hebben?
    Wat zien jullie als "spam"
    Mag ik dubbel posten?
    Wat is dat "Frih$"?
    Wat zijn die "Points"?

4. Hosting Gerelateerde Vragen
    Waar kan ik een gratis domein krijgen?
    Wat zijn de e-mail instellingen?
    Hoe kom ik bij mijn cPanel/DirectAdmin?
    Is er een Demo account voor DirectAdmin?
    Wat zijn jullie Nameservers (DNS) en hoe gebruik ik ze?
    Hoe kan ik php-nuke, phpbb of mambo installeren?

1. Globale Vragen

Q: Waarom moeten we actief zijn op de Forums?
Ten eerste, we moeten onze kosten verwerken. I.P.V Ads op jullie websites, zetten we ze op de forums en op onze website.
Maar, dit is niet de echte reden dat je actief moet zijn. Je zult zien, na een tijdje gepost te hebben zul je het leuk gaan vinden.
Zonder de originele vereiste dingen, zou dit nooit gebeurt zijn.
En met actieve forums, zal iedereen snel antwoorden krijgen op zijn vragen en problemen.

Q: Wat betekend "actief zijn op de forums" eigenlijk?
We verstaan onder "actief zijn", dat je regelmatig een bezoekje brengt, en wat post op de forums.
Een regelmatig foutje bij de bezoekers is dat we hoeveelheid boven kwaliteit waarderen.
Posts met kwaliteit geven de forums een gezonde richtlijn aan de discussie, en maken van onze forums een plek, waar mensen het leuk vinden om te posten.
Dus, posts zonder kwaliteit zijn niet toegestaan.
Je "activiteit" word gemeten door punten. Negatieve punten geven aan dat je niet actief genoeg bent. Je krijgt 2 waarschuwingen, voordat je verwijdert word. Na een verwijdering is het toegestaan om een nieuwe account aan te maken.
De calculatie van de punten is zo uitgerekend dat mensen die vaak genoeg posten, niet in de min punten komen te staan.
Als je het maximum aantal punten hebt bereikt, duurt het ongeveer anderhalve maand, tot je de min bereikt, dus er is niets om je zorgen over te maken. Tenzij je nooit meer terug komt.

Q: Welke talen zijn toegestaan op mij website?
Alle talen zijn toegestaan op je eigen website.
Maar je moet wel nog wat "basis" engels kunnen, om te posten op de forums.

Q: Ben ik verplicht om een link naar frihost.com te plaatsen op mij website?
Je bent zeker niet verplicht om naar ons te linken, het is en blijft jouw website. Maar, we warderen het, als je naar ons toe linkt.

2. Hosting Aanvragen

Q: Hoe lang duurt het voor mijn account behandeld wordt?
Dit kun je in deze thread nagaan. Hou er wel rekening mee dat de account creators op frihost ook mensen zijn met een eigen leven, dat op het ene moment wat drukker is dan op het andere. Het enige wat je kunt doen is wachten. Topics openen om te vragen hoe lang het nog duurt, worden niet in dank afgenomen.

Q: Waar kan ik een account aanvragen?
Deze kun je op de account pagina aanvragen. Hier kun je komen door op 'ACCOUNT' te klikken, te vinden bovenaan de pagina in het navigatie menu (bij rules, faq, tos etc.), of door op de volgende link te klikken: http://www.frihost.com/forums/account.php.

Q: Waarom heb ik 5 posts nodig voor ik een account mag aanvragen?
Ten eerste, dit is om hackers en spammers tegen te gaan.
Ten tweede, je moet actief zijn op onze forums, om je hosting te behouden.
Door 5 non-spam posts te plaatsen, laat je ons zien dat je er zeker van bent dat je actief blijft.

Q: Mag ik een tweede account aanvragen?
Nee, alleen één account is toegestaan per persoon/I.P. adres.
Dat is waarom wij adviseren om maar een account te gebruiken per familie.
Als je perse twee accounts nodig hebt per I.P., contacteer ons dan.
Maar, ze mogen nooit door een en dezelfde persoon betreden worden.

Q: Mag ik Hosting hebben met mijn eigen domein?
Ja, dat mag. Maar je krijgt in het begin een subdomein van ons, daarna mag je zoveel domeinnamen toevoegen als je wil.

3. Forum Gerelateerde Vragen

Q: Wat mag ik in mijn signature hebben?
Je Signature mag maar een plaatje hebben, om de grootte er van te verkleinen. Je mag ook je website promoten, maar links/banners naar andere sites zijn niet toegestaan.

Q: Wat zien jullie als "spam"
    - Elke post die geen duidelijke betekenis heeft.
    - Posts die alleen uit smiles bestaan.
    - Elke off-topic promotie van je website, filiale programma's, dienst of iets in die richting. Je singature is er om je site te promoten.

Q: Mag ik dubbel posten?
Nee. Je mag niet dubbel posten. Als je een bericht gepost hebt, en je wil nog iets toevoegen, druk dan op "edit" of "wijzig" bij je vorige post, en voeg de dingen die je nog wil zeggen toe.

Q: Wat is dat "Frih$"?
In tegenstelling tot de "Points", is "Frih$" er om te ruilen, doneren, of dingen te kopen. Je kan ermee doen wat je wil. Je kan diensten/goederen ruilen of kopen in de "Marketplace". In de toekomst zal Frihost ook nog dingen gaan weggeven voor een bepaald aantal Frih$.

Q: Wat zijn die "Points"?
De "Points" Zijn er om te laten zien hoe actief je bent.
Je moet je niet teveel zorgen maken over die punten, tenzij ze in de min komen te staan.
De hosting accounts van gebruikers zullen verwijderd worden als ze in de min komen te staan. Je kan ze niet ruilen.
Als je een hosting account hebt, zal er elke dag één punt vanaf getrokken worden. Er is ook een maximum van 45 punten. Er zullen twee e-mail waarschuwingen worden verzoden, bij de -5 en bij de -10.
Als je na die twee waarschuwingen nog steeds niet actief bent, zal je account verwijderd worden.
Hou wel in gedachten dat de punten alleen aangeven hoe actief je bent
Frihost gebruikt ze om mogelijk inactieve gebruikers op te sporen.
Geen één account word automatisch verwijderd.

4. Hosting Gerelateerde Vragen

Q: Waar kan ik een gratis domein krijgen?
Je zal er geen op het internet vinden. De enige gratis TLD die je kan krijgen is een .info, deze worden soms weggegeven in een promotie.
Maar je moet meestal wel je credit card nummer geven.
Maar domeinnamen zijn best goedkoop, je kan er krijgen voor minder dan €10 per jaar.

Q: Wat zijn de e-mail instellingen?
Voor DirectAdmin:
- pop3 en smtp: mail.<tijddomein>.frih.net.
- Je username: <username>@<jouwdomein>.frih.net.
- Je wachtwoord: hetgeen wat je in DirectAdmin hebt aangegeven.

Voor cPanel:
- pop3 en smtp: mail.<jouwdomein>.frihost.net.
- Je username: <username>@<jouwdomein>.frihost.net.
- Je wachtwoord: hetgeen wat je in cPanel hebt aangegeven.

Voor meer informatie, moet je in de documentatie van cPanel/DirectAdmin kijken.

Q: Hoe kom ik bij mijn cPanel/DirectAdmin?
DirectAdmin:
- http://cp.frih.net
- www.frih.net:2222
- www..frih.net/config

Voor cPanel:
- www.frihost.net:2082
- www.frihost.net/cpanel

Je hebt een PM gekregen met een link naar cPanel/DirectAdmin

Q: Is er een Demo account voor DirectAdmin?
Jazeker, er is een demo account!
Voor de demo account, surf naar:
- http://cp.frih.net
- www.frih.net:2222
- www.frih.net/config

En login met:
- Username: demo_user
- Password: demo

Q: Wat zijn jullie Nameservers (DNS) en hoe gebruik ik ze?
DirectAdmin:
- ns1.frih.net
- ns2.frih.net

cPanel:
- ns1.frihost.net
- ns2.frihost.net

Je hebt ze alleen nodig als je domeinnamen ij ons wil hosten.
Om dit te doen, ga naar je domein registrar (degene waar je je domein gehaald hebt) En kijk voor een pagina genaamd: "Nameservers" of "DNS Management" of "DNS registration" of iets in die richting, als dat er niet is, vraag aan je registrar of hij je DNS wil veranderen.
Als ze verandert zijn, moet je je domein in cPanel of DirectAdmin toevoegen.

DirectAdmin:
Log in -> Advanced Tools -> Domain administration -> Add a domain
en voeg hem daar toe.

cPanel:
Log in -> cPanel -> Parked Domains
En voeg je domein daar toe.
Na een tijdje gewacht te hebben voor alle registraties etc... kan je eindelijk je nieuwe domeinnaam gebruiken.

Q: Hoe kan ik php-nuke, phpbb of mambo installeren?
cPanel:
Log in -> cPanel -> Fantastico, en kies de software die je wil installeren.

DirectAdmin:
FTP Uploader -> upload alle bestanden -> kijk in de "Readme" of "Installation" documenten, en volg de instructies.

Last edited by Loathing in Fear on Sun Jan 29, 2006 11:48 pm; edited 4 times in total
Rauf
Heel handig stukje tekst, ik had hier nog om gevraagd in het "wat vind je van frihost?" thread.

Maar nu heb ik ff een vraagje, Als ik een pagina wil toevoegen dan moet ik dat bij public_html doen als ik dat heb gedaan en ik ga mijn site bekijken dan werkt ie niet. Wat moet ik doen?

Dan typ ik dit in bij de adresbalk: http://www.rauf-online.frih.net/ dan komt er dit:

Quote:
Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Edit: Nu zie ik weer dat er bij dat test account wel de "nieuwere"versie van DirectAdmin zit en bij mij niet, iemand antwoord hierop waarom dat zo is?

Last edited by Rauf on Sun Jan 29, 2006 6:22 pm; edited 2 times in total
polopolo
Fantastich FAQ!
Meschien kan het volgende toegevoegd worden.

Is er een demo account?

Ja, Zeker!
Kies een van de volgende links:

http://frih.net/config/
http://cp.frih.net
http://frih.net:2222

En login met:
Username: demo_user
Password: demo
Loathing in Fear
@ polopolo
k, ik zal het toevoegen Smile

@ rauf
Er zijn een paar mensen die de accounts toevoegen aan de servers,
degene die door bondings zijn toegevoegd hebben bijv. een andere layout dan degene die door morpheus zijn toegevoegd.
(Morpheus heeft volgens mij de nieuwe layout)
Ik heb dus bijv. de oude, omdat ik door bondings ben toegevoegd.

Heb je een index.php of index.html file toegevoegd, de index file is de
pagina die je krijgt als je naar het gewone adres surft.
Als je geen index toegevoegd hebt, en je wil wel de pagina zien die je toegevoegd hebt, moet je naar: rauf-online.frih.net/<filenaam> surfen.

P.S. Probeer het eens zonder www. er voor
Rauf
Dank je zeer, ik moest hem veranderen in index.html, maar kan je dit niet beter de Algemene FAQ maken, over van alles en nog wat, dus ook over bijvoorbeeld PHP HTML codes Handige site's en een plek waar mensen die vragen hebben hun vraag kunnen stellen?
Rauf
Oké, maar kan je me een beetje uitgebreid vertellen hoe ik mambo/joomla installeer want ik snap er niet veel van, van de uitleg in je FAQ.

En misschien kan je ook een lijstje maken van alle moderators?
rvec
daarvoor moet je op moderators klikken in een forum.
http://www.frihost.com/forums/groupcp.php?g=521
Loathing in Fear
hmm... ok... ik begin straks wel aan dat lijstje van mods/admins Wink

Om Mambo/Joomla te installeren.
Ga naar je FTP uploader (ik gebruik bijv. FileZilla)
Dan, log je in (host: frih.net, username: je eigen username, password: eigen password van je frih.net account)

Dan krijg je 2 kolommen te zien, eentje van je eigen mappen op je computer, en eentje in je filemanager.
bij die mappen in je filemanager ga je naar "public_html" en maakt een map aan, als je dat wil (om mambo in te installeren)

dan, bij de mappen van je computer, ga je naar de map waar mambo in zit.
Ga met je muis op die map, klikt met je rechtermuis, en klikt op "upload".

dan, moet je een hele tijd wachten, terwijl je bestanden geupload worden naar de server (je kan ook wat anders doen, bijv. posten op frihost Wink)
Als hij klaar geupload is, moet je in de instructies kijken van mambo/joomla, en gewoon opvolgen.

- Maak een database aan in: cp.frih.net

- ga naar: <jouwdomein>.frih.net/<mambofolder> of <jouwdomein>.frih.net (waarin je mambo hebt geinstalleerd)

- Volg de instructies.
- Vul je database gegevens in
Host: localhost
Username: <username>_<databasename>
Password: het wachtwoord dat je gegeven hebt.
- "Next"
- Vul je website naam in
- Vul de rest in

Als je heel de installatie procedure bent doorgegaan, moet je de "Installation" map verwijderen.

Smile

-------------------------------
Loathing Wink
Rauf
Ik heb filezilla gedownload, maar nu krijg ik zo een scherm waar ik iets moet invullen er staat:

Server adress Port
127.0.0.1 14147

En hier nog iets, wat moet ik op deze plekken invullen?
En hoe moet je inloggen en waar moet je inloggen op je DirectAdmin pagina of bij FileZilla, ik weet het ik ben een n00b, maar kan je het nog een keer uitleggen want ik snap er niks van. Misschien komt dat doordat ik moe ben.

Als je het niet wil maakt het niks uit, ik probeer het morgen dan weer.
Loathing in Fear
Om in te loggen in DirectAdmin, voor een database te maken bijv, moet je naar cp.frih.net gaan.

om bij FileZilla in te loggen, er staat boven in je scherm: "file",
klik daar op, ga dan naar: "Site manager..." vul in:
- Host: frih.net
- Port: 21
- Servertype: FTP
- Logontype: Normal
- User: Jou username (DirectAdmin Username)
- Password: Jou Wachtwoord (DirectAdmin Wachtwoord)

Kruis: "Default site" aan
Klik dan op connect.
Nu ben je verbonden met de FTP Host Smile

P.S. Ik help graag mensen Smile Het is goed voor mijn punten, en mijn kennis van PHP, DirectAdmin etc...etc...
-----------------------
Loathing Wink
James007
*James is aardig op zijn tenen getrapt aangezien Loathing in Fear een officieel topic aanmaakt en dit extreem zwaar tegen de regels is, maar anderzijds wel helemaal overcome/ontroerd door het feit dat iemand dat wil maken voor deze sectie*

Voor de volgende keer misschien de moeite nemen om dit te vragen, je weet dat het tegen de regels is het staat in de Nederlandstalige huisregels bovenaan deze sectie.

opgewaardeerd naar sticky, dank aan loathing.
Code of Ruin
James tenen genezen kennelijk vrij snel Laughing
Mooi stukje werk Loathing en neem me vooral niet kwalijk als ik nu op jouw tenen trap, maar zou je in een dergelijk officieel werkje niet beter de spelfouten eruit kunnen verwijderen? Embarassed
Loathing in Fear
Code of Ruin wrote:
James tenen genezen kennelijk vrij snel Laughing
Mooi stukje werk Loathing en neem me vooral niet kwalijk als ik nu op jouw tenen trap, maar zou je in een dergelijk officieel werkje niet beter de spelfouten eruit kunnen verwijderen? Embarassed

Mja, ik zal het proberen Very Happy

EDIT: ik heb een spellingscontrole op mn FAQ losgelaten, en ik heb alles verbeterd Smile
ik hoop dat er nu heel wat minder spellingsfouten in zitten Wink

EDIT-2: @ Rauf, ik begin zo aan een tutorial met screenshots, over hoe je moet uploaden, en mambo moet installeren Wink

EDIT-3: @ Rauf, ik heb het upload deel al af, ik zet hem zo online op mijn eigen website.
James007
Als er wijzigingen gemaakt willen worden, dan pm je me maar.... dit gaat offtopic.
-close-
Lady Elensar
Zondag 26 februari 2006

Onderwerp toegevoegd:
Q: Waar kan ik een account aanvragen?

En een inhoudsopgave toegevoegd (iets meer overzicht Wink)
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.