Heb het bij scripting ook al geplaatst maar ik krijg niet het antwoord dat ik wil, misschien leg ik het niet goed uit in het engels en kan ik het int nederlands beter uitleggen...
Ik ben student Multimedia en Communicatie Technologie en ik heb dit semester met sql leren werken. nu vooral met de sql statements. Nu zou ik dat graag is wa testen op de Mysql database van mijn forum.
Als we in school met een sql database wilden werken converteerde we meestal een acces database naar een sql database. nu heb ik op ons examen een backup van een sql database gekregen en moesten we die restoren in onze sql server zodat we ermee konden werken.
Nu wou ik dus met die mySql database van mijn forum werken en ik dacht, ik ga ze restoren in de sql server. Dit bleek dus niet te werken, misschien deed ik iets fout of misschien kan da helemaal niet? daarom ook de vraag:
Wat is het verschil tussen mySql en sql?
Als er geen verschil is moet ik die database toch kunnen restoren in sql server?
Je vraag verbaast me enigzins gezien het feit dat je al met SQL te maken hebt gehad. SQL is een taal die gebruikt wordt om gegevens uit databases op te halen. Het is een standaard die slecht gevolgd wordt.
MySQL is een database engine net zo als MSSQL. Met SQL kun je gegevens halen uit een MySQL database maar MySQL kent ook aparte commando's die niets met het standaard SQL te maken hebben. MySQL heeft een uitgebreidere syntax. Ik begrijp niet goed van je wat je nu waarheen wil restoren. Heb je elders een database met forum en wil je die in je MySQL database van frihost restoren ofzo? Als je niet kunt restoren kan dat te maken hebben met rechten die je moet hebben. Ook kun je simpelweg proberen een database uit te wisselen die helemaal niet compatibel is. Ikzelf heb informatica gedaan maar ik kan verder met deze gegevens weinig aanvangen. Misschien is er iemand die je nog wat verder kan helpen.
Code of Ruin
Cool
ik wil dus de database van mij forum op frihost restoren in mijn sql server.