Ik heb een kant en klaar forum afgehaald op www.phpbb.net ik heb er wat styles aan toegevoegd maar ik wilde graag het geheel testen vooradt ik het zooitje upload. Daarom heb ik apache en mysql geinstalleerd om de boel te testen men site krijg ik in men browser te zien als ik naar localhost of 127.0.0.1 browse maar als ik dan op het forum klike moet ik de instellingen geven en hij geeft steeds de fout dat ie niet kan connecte met de mysql database.
grtz Timonator
Een forum van phpbb.net? Je bedoelt waarschijnlijk phpbb.nl? Maar als hij niet kan verbinden met de database, dan heb je de verkeerde database gegevens ingevuld, als je dat moest doen.
Ik gebruik het programma dat je op http://www.wampserver.com/en/download.php kan downloaden als localhost. Ik vind dat het goed werkt. Er zit php in, apache, mysql, phpmyadmin,...
Heb je php wel geinstaleerd op je pc? Want dat heb je toch niet vermeld meschien dat dat je fout is. Anders zou ik je zeker wampserver aanraden om daar eens mee te proberen.
jah php is geinstalleerd maar ik zaql die wampserver eens proberen ik krijg namelijk wel phpsites te zien maar hij geeft alleen een probleem met de database maar goed ik zal die wampserver eens gaan bekijken.
Bij die instellingen die je krijgt moet je de juiste gegevens van je mySQL database invullen, dus database user, database naam en het wachtwoord.
Die moet je dus wel weten!
lol ik denk dat je met 19 berichten al een server van frihost gebruikt? Dus een eigen server op localhost is niet nodig. Er word gevraagt waar de sql server zit en omdat je alles op de frihost server hebt staan is het vanaf daar gezien dus de localhost/127.0.0.1 je moet wel eerst zelf een database aanmaken op frihost om hem te kunnen gebruiken. Dat doe je door in te loggen op je admin panel. Ik denk dat je op server 2 zit en dus een adres hebt als gebruikersnaam.frih.net.
Om bij je directadmin panel te komen type je je adres in met :2222 erachter. Daar vul je je gebruikersnaam en wachtwoord in die je via de mail hebt ontvangen. Dan ga je naar mysql en maak je ene nieuwe database aan. Deze gegevens vul je ook in bij phpBB en dan moet het werken.
Zet hem op je Frihost account
Tutorial van hoe je dat doet staat hier!
Je kan hoop ik wel een beetje engels kan dan moet het wel lukken