weet iemand een gratis forum 
gratis forum ?
Nou is het opzich niet moeilijk om daar achter te komen als je de zoekfunctie gebruikt, maar goed.
Een paar voorbeelden van gratis fora zijn:
phpBB
SMF
En.. verder heb ik eigenlijk nooit uitgezocht wat voor gratis forum software er zijn.. Er zijn wel van die forum-host websites die een forum voor je installeren, maar dan kun je er zelf verder niks aan veranderen (zoals je met phpBB bijvoorbeeld modifications kan installeren, zegmaar extraatjes), of iets in trant van http://www.hotforum.nl/ . Maar ja, dat ligt er aan wat jij natuurlijk wilt.
Een paar voorbeelden van gratis fora zijn:
phpBB
SMF
En.. verder heb ik eigenlijk nooit uitgezocht wat voor gratis forum software er zijn.. Er zijn wel van die forum-host websites die een forum voor je installeren, maar dan kun je er zelf verder niks aan veranderen (zoals je met phpBB bijvoorbeeld modifications kan installeren, zegmaar extraatjes), of iets in trant van http://www.hotforum.nl/ . Maar ja, dat ligt er aan wat jij natuurlijk wilt.
Het forum dat je nu bekijkt is een gratis forum (phpbb zoals lady zei).
Dit is nog vrij standaard, maar je kan het tunen zoals je wil
Je kan het hele uiterlijk veranderen en dan wordt het leuk.
SMF vind ik persoonlijk een leuker adminpanel hebben.
James
Dit is nog vrij standaard, maar je kan het tunen zoals je wil
Je kan het hele uiterlijk veranderen en dan wordt het leuk.
SMF vind ik persoonlijk een leuker adminpanel hebben.
James
ik zelf raad je phpBB aan want ten eerste er zijn heel veel mods (modifictations) en ten tweede op de nederlandse phpBB site hebben ze een support forum dat ongeveer binnen een paar uurtjes(hangt wel af van het probleem) je probleem is opgelost.
en dat reclame van google op de forum is die van phpbb of van frihost
die is van frihost, phpBB zet geen reclame op de forum
frihhost zet toch ook geen reclame derop maar je kan zelf reclame op je site van google zetten om geld te verdienen. Je krijgt dan 0.01 dollar tot 100 dollar per klik die gebruikers bij je doen.
maar bij phpbb moet je toch ook iet met ftp doen. bij ftp moet je tog je computer aan laten staan want anders kunnen de mensen er niet op. tenminste zoiets heb ik gehoord.
Neeeh joh
.. Als je een forum wilt installeren, moet je eerst de bestanden die bij het forum horen uploaden. Die komen in dit geval dan op de server van Frihost te staan. En dat kun je dan met een FTP programma doen, of met de file manager (raad ik je niet aan, omdat het nogal veel bestanden zijn, die een forum heeft).
Wanneer je je forum op een EIGEN server hebt staan, dan moet je die altijd aan laten staan, omdat er anders geen mensen contact kunnen maken met de server, en je forum niet kunnen zien.
Maar daarvoor is Frihost er dus, zij kunnen websites, fora enzovoort voor je hosten, zodat iedereen het altijd kan bekijken. (Tenzij er problemen zijn, gelukkig niet vaak
)
Wanneer je je forum op een EIGEN server hebt staan, dan moet je die altijd aan laten staan, omdat er anders geen mensen contact kunnen maken met de server, en je forum niet kunnen zien.
Maar daarvoor is Frihost er dus, zij kunnen websites, fora enzovoort voor je hosten, zodat iedereen het altijd kan bekijken. (Tenzij er problemen zijn, gelukkig niet vaak
gelukkig maar
ik dacht dat het veel ingewikkelder was
ik denk dat het wel zal luken
ik denk dat het wel zal luken
zou je mischien ook weten waar een gratis gastenboek is.
of is het beter om er zelf een aan te maken.
| moeslimoen wrote: |
| zou je mischien ook weten waar een gratis gastenboek is. |
Het lijkt me een goed idee om even hier te kijken daarvoor.
James
Over gratis forums, is Invision eigenlijk gratis om te hosten op frihost accounts? En zo ja, waar kan je dan invision downloaden. Ik heb op google gekeken, maar op de site www.invisionpower.com kan je alleen Invision KOPEN.
Alle versies van Invision zijn verboden op FriHost. OOK die onder 1.3.
James007
James007
En IPB is NIET gratis meer
Dus dat klopt dat je het alleen kan kopen.
En die versie waar James007 het over heeft, dat zijn de oudere versies, die eerst nog wel gratis waren, vandaar.
Oh, oke. Maar waarom zijn die oudere versies dan ook verboden?
| Yjaxygames wrote: |
| Oh, oke. Maar waarom zijn die oudere versies dan ook verboden? |
Omdat het niet mogelijk is heel de tijd IPB-forums te controleren op hun versienummer en of ze nog niet ge-update zijn... daarom wordt hier een rechte lijn in getrokken.
Invision Power Board Fora op FriHost zelf gehost = NEE
James
Oh. Dat is duidelijk. En ik moet zeggen dat ik phpBB wel de beste vind. Veel mods, styles en andere dingen die je kan toevoegen, en makkelijk te gebruiken. Je kan met phpBB echt een forum maken dat bij je past. En de support is erg goed.
ok dan kies ik voor phpbb
hoop dat het niet zo ingewikkeld is
hoop dat het niet zo ingewikkeld is
Goeie keuze
phpBB is niet zo ingewikkeld, als je gewoon de instructies volgt die er bij zitten, komt alles goed
P.S. Voor de nederlands instructies, ga naar: phpBB.nl
Daar is ook het nederlands support forum.
------------------------
Loathing
phpBB is niet zo ingewikkeld, als je gewoon de instructies volgt die er bij zitten, komt alles goed
P.S. Voor de nederlands instructies, ga naar: phpBB.nl
Daar is ook het nederlands support forum.
------------------------
Loathing
en hoe zit het met een chatbox. kun je die ook maken met php.
Hallo allemaal,
erg leuk dat we met zn allen weer es n x de discussie aan gaan over een forum. Zoals Lady Elensar zegt... als je de zoekfunctie gebruikt......
Als je hier al een tijdje rondloopt, dan is het hier af en toe net een cirkel, er komen steeds weer nieuwe vragen, hoewel de meerderheid van de vragen opgelost kan zijn..., als men even verder kijkt dan de neus lang is......
Maar goed..., nu het positieve...
Zelf gebruik ik ook phpBB, en ben er erg tevreden over. Wat ook het leuke er aan is, is dat er erg veel mods zijn waar mee je het programma kunt uitbreiden.
Aangeraden dus, bij deze
SBrian
erg leuk dat we met zn allen weer es n x de discussie aan gaan over een forum. Zoals Lady Elensar zegt... als je de zoekfunctie gebruikt......
Als je hier al een tijdje rondloopt, dan is het hier af en toe net een cirkel, er komen steeds weer nieuwe vragen, hoewel de meerderheid van de vragen opgelost kan zijn..., als men even verder kijkt dan de neus lang is......
Maar goed..., nu het positieve...
Zelf gebruik ik ook phpBB, en ben er erg tevreden over. Wat ook het leuke er aan is, is dat er erg veel mods zijn waar mee je het programma kunt uitbreiden.
Aangeraden dus, bij deze
SBrian
| SBrian wrote: |
| Hallo allemaal,
erg leuk dat we met zn allen weer es n x de discussie aan gaan over een forum. Zoals Lady Elensar zegt... als je de zoekfunctie gebruikt...... Als je hier al een tijdje rondloopt, dan is het hier af en toe net een cirkel, er komen steeds weer nieuwe vragen, hoewel de meerderheid van de vragen opgelost kan zijn..., als men even verder kijkt dan de neus lang is...... Maar goed..., nu het positieve... Zelf gebruik ik ook phpBB, en ben er erg tevreden over. Wat ook het leuke er aan is, is dat er erg veel mods zijn waar mee je het programma kunt uitbreiden. Aangeraden dus, bij deze SBrian |
Er zijn inderdaad erg veel mods. Je kan je forum echt heel erg goed aanpassen. De meeste mods zijn niet echt belangrijk maar ze kunnen je forum leuker en overzichtelijker maken. ga naar phpbb.com en klik dan op mods. Je kunt dan allemaal mods bekijken. Je kan met sommige mods ook nieuwe bbcodes toevoegen, sommige zijn wel grappig. HALLO wordt dan OLLAH
phpbb is wel het beste maar je kan er veel andere krijgen zoals op www.bravenet.com
en als je geen zin hebt om mods te installeren kun je phpBB plus pakken want die komt al met de volgende mods:
het probleem is de forum is premodded en daarna ook moeilijk aan te passen hier de voordelen en nadelen
btw die quotes zijn van bee op phpbb.nl
| bee wrote: |
|
phpBB Plus is phpBB 2.0.19 met FI subSilver Shadowed 2.11 En de volgende mods: Categories Hierarchie Mod 2.0.4 Final Announces Suite 3.0.2 Split topic type Mod 2.0.1 Birthday Mod 1.5.4 Birthday Addon Zodiac 1.0.5 Birthday Addon Chinese Zodiac 1.0.1 Birthday Addon Chinese Zodiac in Viewtopic 1.0.0 Gender Mod 1.2.6 Attachment Mod 2.3.9 Junior Admin Mod 2.0.5 Today at / Yesterday at Mod 1.2.2 Color Groups Mod 1.2.0 Last Visit Mod 1.2.8 Country Flags Mod 2.2.0 Anti Robotic Reg 1.1.4 EzPortal Mod 2.1.8 Pafiledb Mod 0.0.9d Photo Album 2.0.51 Smartor Album Add-On: Random or Recent Photo (Anzeige abschaltbar im ACP) Posts Icons Mod 1.0.1 Topic Calendar Mod 1.0.1 Advanced Quick Reply Mod 1.1.1 (Anzeige abschaltbar im ACP) Default Avatar Mod 1.0.0 Recent Topics Block for Smartor's ezPortal Online Offline Status Mod 1.3.2 Staff Site Mod 2.2.0 Bookmark Mod 1.1.1a Admin Account Actions 1.2.1 Admin User Register Mod 1.0.4 [von Oxpus] Complete Banner Mod 1.3.5 Ranks summarize Mod 1.0.4 Shoutbox Mod 1.1.5 (Anzeige abschaltbar im ACP) Number of Posts since last visit Mod 1.0.2 Multiple BBCode Mod 1.2.1 BBCode Buttons Organizer 1.2.1 Glow and Shadow effects BBcode Mod 2.0.6 Align Text BBCode Mod 2.0.6 Slash News Mod 1.0.1 Integration of Slash News Mod into EzPortal Smilie Creator Mod 1.0.3 Supercharged Album Pack 1 for Smartors Album Mod Tell a Friend Mod (unknown Version) FI Navslices Mod (Viewtopic) Who viewed a Topic Mod 1.0.3 Print this Topic Mod 1.0.0 Recent Topics Mod 1.2.0 Hacks/Mods List 1.2.0 Private Message Info in Browser Status Bar 1.0.0 BBCode Fade Mod 1.2.0 BBCode Scroll aka Marquee Mod 1.2.0 BBCode Highlight 1.2.0 Macromedia Flash Player BBcode MOD 2.0.6 BBCode FlipV / FlipH Mod 1.6.0 Streaming audio BBcode Mod 2.0.0 Left and Right IMG tags 1.6.0 PHP Syntax Highlighter BBCode 3.0.3 Board Statistics Mod 2.1.5 Advanced Links Mod 1.2.1 Advanced time management Mod 2.0.1 Topic View Page Bottom Link (Forumimages) Smartors Photo Album Addon 2.x View Topic Link (Forumimages) Smartors Photo Album Addon 2.x Member List Link (Forumimages) Smartors Photo Album Addon 2.x View Profile Link (Forumimages) Google Search BBCode Mod 1.1.2 Yellow Card Mod 1.4.11 Protect user account Mod 1.2.9 BBCode Line-through Mod 1.0.2 Topic Description Mod 1.0.5 Prune users Mod 1.4.3 Admin Add Users Mod 0.10.4 eXtreme Styles mod 2.0.0 BETA 2 Count Posts Mod 1.0.0 BBCode Box Mod 4.5.0 (with own Modifications) Topic in Who is online Mod 1.2.9 Bottom aligned signature Mod 1.0.3 Admin Userlist 1.1.0 Admin Email List 1.0.2 Minical 2.0.4 beta Moved Folder Mod 1.0.0 Easy Contact Form 1.0.1 Acronyms Mod 0.9.5 Disable Board Message Mod 1.0.0 Signature Editor/Preview Deluxe 1.0.0 ezPortal Admin for phpBB2 1.0.5 Absent User Mod 1.1.6 Album Hierarchy Mod 1.0.5 Portal Polls Upgrade 2.0.0 Modcp Extension 1.1.3 Simply Merge Threads 1.0.1 Dates for Humans Mod 1.0.1 Descriptive Time Zone Mod 1.0.2 Search Form in Viewforum 1.0.1 Google Visit Counter Mod 1.0.0 |
het probleem is de forum is premodded en daarna ook moeilijk aan te passen hier de voordelen en nadelen
| Bee wrote: |
| Voordelen phpBB plus:
- Bevat veel functies die veel gebruikers toch missen, zoals subforums, printversie van pagina's, portal met mooie nieuwsweergave en vaak gezochte profielopties (geslacht, verjaardag) - FI subSilver shadowed is (m.i) mooier dan subSilver - Bevat mooie uitbreidingen zoals een downloaddatabase, een kennisbank, een fotoalbum met extra uitbreidingen. - Installeren en klaar: na de installatie hoef je niet meer uitgebreid aan het werk, je hebt meteen een werkend forum met alles wat je wil. Nadelen phpBB plus: - Het installeren van updates wordt erg gecompliceerd omdat je niet precies weet welke wijzigingen er zijn - Het is zo standaard - Styles voor plus zijn moeilijk te maken, want de templatewijzigingen zijn niet goed gedocumenteerd. |
btw die quotes zijn van bee op phpbb.nl
| weet iemand een gratis forum |
haha meer dan genoeg proboards.com
je meot effe maar gaan googlen en je keuze maken
| en hoe zit het met een chatbox. kun je die ook maken met php. |
ja tuurlijk is niet moeilijk ga naar www.tufat.com afliatties zorg voor 100 klicks en download de php chat is wel moeilijk maar met hulp kom je er wel uit
bedankt voor de informatie.
Ik heb een login systeem en wil als ik inlog dat je ook bent ingelogd bij de forum.
Weet iemand hoe het moet. 
| Ik heb een login systeem en wil als ik inlog dat je ook bent ingelogd bij de forum. |
uhm dan moet je uit de sql db van het forum de mensen op laten inloggen..
opzich wel haarbaar.. dan kun je ook meteen andere paginas der bij doen enzo.. uhm mss iets voor mij
welk forumgebruik je btw?
want met phpbb zal dat niet zo mooi worden
Ik heb eigenlijk nog geen forum.
Ik heb alleen een inlog systeem gemaakt.
Ik wou voor forum phpbb doen maar als dat niet zou lukken dan zoek ik wel een ander.
Misschien weet jij een goeie
Ik heb alleen een inlog systeem gemaakt.
Ik wou voor forum phpbb doen maar als dat niet zou lukken dan zoek ik wel een ander.
Misschien weet jij een goeie
De mod voor reclame op een phpbb forum, waar kan ik die vinden ?
Of is het geen mod ?
Of is het geen mod ?
kan ik mischien deze forum laten werken met de loginsysteem
http://www.simplemachines.org/download/
http://www.simplemachines.org/download/
| Bengt wrote: |
| De mod voor reclame op een phpbb forum, waar kan ik die vinden ? Of is het geen mod ? |
Dat hangt er vanaf waar. Normaal gezien moet je de code gewoon in de template files toevoegen.